Valeraskaus ihmisellä?

Mahdollistak

Olin ollut ensimmäistä kertaa yhdynnässä, ja ehkäisyn ansiosta pelkoa raskautumisesta ei juuri ollut. Noin viikko pari sen jälkeen huomasin, että vatsaa pistelee kummallisesti. Ihmettelin myös arkoja rintojani, joiden nännipihoihin oli ilmestynyt pieniä näppyjen kaltaisia kohoumia. Rintani olivat usein arat ennen kuukautisia, mutta nyt kuukautisiin oli vielä aikaa. En kiinnittänyt tuolloin asiaan sen ihmeemmin huomiota, kunhan noteerasin sen.

Seuraavana päivänä huomasin, että tekee hirveästi mieli meetwurstia koko ajan. Sen lisäksi minulle oli tullut lyhyitä pahoinvointikohtauksia, ja tuntui, etten jaksa kävellä pitkään. Tässä vaiheessa yhdistin oireet raskauteen, ja samalla googlasin myös edellisenä päivänä huomioimani oireet. Kaikki viittasivat raskauteen. Tein myös vau.fi:n nettiraskaustestin, joka sanoi, että olen raskaana. Ei siis "todennäköisesti" tai "ehkä", vaan tyylillä "valmistaudu 9kk odotukseen!". En ole koskaan pitänyt erityisesti vauvoista, mutta tuolloin minuun iski aivan yhtäkkiä todella suuri tarve huolehtia pienestä vauvasta ja olla äiti. Katselin jopa vauvojen kuvia netistä ja mietin, millaista olisi kun sellaisen saisi. Kuitenkin olin nuori, ja tiesin, etten voisi lasta pitää ja raskaus olisi suorastaan katastrofi elämäntilanteeseeni.

Seuraavana aamuna ostin apteekista raskaustestin. Se näytti negatiivista. Tein testin parin päivän päästä, uudestaan negatiivinen. Oli pakko saada varmuus asiaan, joten menin lääkäriin verikokeisiin. Negatiivista sekin näytti.

Sitten alkoi kuukautiset, jotka muistuttivat hyvin paljon keskenmenoa! Ennen kipu oli aina ollut tasaista polttelua, mutta jostain syystä tällä kertaa kärsin järkyttävistä krampeista. Ei se kuitenkaan keskenmeno voinut olla, kun verikoekin näytti negatiivista ja se ilmeisesti antaa tuloksen 100% varmuudella. Rintani olivat arat vielä muutaman kuukauden, ja kasvoivat sinä aikana yhden kuppikoon. Kaikki oireet katosivat hiljalleen. (Saattoi olla muitakin oireita vielä, en muista välttämättä kaikkia)

Mitä tämä oli? Voiko tosiaan olla, että kroppani reagoi näin ensimmäiseen yhdyntään? Kuinka yleistä sellainen on? Oireet eivät voineet olla psyykkisiä, koska kuten sanoin, en edes ajatellut raskautta ennen kuin olin huomioinut oireet.

0

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Kyllä suoraan

        Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
        Ikävä
        69
        1990
      2. Voisitko nainen kertoa mulle

        Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
        Suhteet
        164
        1549
      3. Perustele miksi hän ei

        Ole sopiva sinulle
        Ikävä
        141
        1408
      4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

        Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
        Ikävä
        90
        1318
      5. Miehelle naiselta

        Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
        Ikävä
        49
        1250
      6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

        Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
        Maailman menoa
        273
        1077
      7. Mikä oli nainen

        Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
        Ikävä
        75
        1002
      8. Olen syvästi masentunut

        En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
        Tunteet
        121
        970
      9. Miksi sinulla, nainen

        On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
        Ikävä
        110
        967
      10. Nainen, millainen tilanne oli

        kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
        Ikävä
        50
        792
      Aihe