MITEN SAAN NELOSEN.....?

................

Miten saan nelosen todistukseen jos en ole lukenut yhtään kokeeseen? palauttamalla tyhjän paperin...vai??????

14

4010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123

      Toinen tapa on ilmoitaa koululle, että olet sairas ja jäät pois kokeesta. Näin et menetä yhtä suorituskertaa (saat todistukseen X:n).

      Lue sitten uusintakokeeseen.

      • joopa joo

        sopivan pirullinen opettaja antaakin sinulle viitosen, etkä pääsekään uusintaan. Voihan kurssin arvostella ilman koettakin.


      • .....
        joopa joo kirjoitti:

        sopivan pirullinen opettaja antaakin sinulle viitosen, etkä pääsekään uusintaan. Voihan kurssin arvostella ilman koettakin.

        Eli voin saada nelosen vaikka en osaisi mitään?


    • nelosen

      Mulla oli aikoinaan sama ongelma. Eli voit joutua saamaan 5 todistukseen jos palautat tyhjän paperin eli et pääse uusintaan. Mä ratkaisin ongelman vastaamalla osaan kokeessa esitettyihin kysymyksiin mutta vastasinkin niin että tiesin niiden olevan päin prinkkalaa. Näin sain 4 kokeesta ja todistukseen 4.

      • hepa

        joo ainaki matikan kokeessa on hyvä käyttää semmosta tällästä kikkaa jos koe on vaikea(uusinta yleensä helpompi):

        lasket neljä tehtävää ja teet ihan tehtävän alussa jonkun naurettavan huolimattomuus virhee, esim. derivoinnissa.


      • Opettaja

        niin minä en anna arvosanaa lainkaan. Oppilaalle ei tule siitä kurssia, joten hän ei voi mennä uusintaankaan - eihän sellaista arvosanaa voi uusia jota ei ole annettukaan. Eikä nouse kurssimääräkään siitä silloin.


      • mielipide
        Opettaja kirjoitti:

        niin minä en anna arvosanaa lainkaan. Oppilaalle ei tule siitä kurssia, joten hän ei voi mennä uusintaankaan - eihän sellaista arvosanaa voi uusia jota ei ole annettukaan. Eikä nouse kurssimääräkään siitä silloin.

        Jos ei tule kokeeseen pätevästä syystä (joka on helppo keksiä hyvin äkkiä), oppilaalla on oikeus toiseen koetilaisuuteen.

        Oppilaalle ei tule siitä kurssia, joten hän ei voi mennä uusintaan? Kurssimerkintähän tulee vasta uusintakokeen jälkeen, jos on ollut varsinaisena koepäivänä poissa (pätevästä syystä).

        Meidän lukiossa ainakin kurssinumero ilmestyy todistukseen kunhan kurssi on suoritettu. Kurssin suorittaminen edellyttää vähintään yhtä osallistumista kokeeseen. Jos ensimmäiseen koetilanteeseen ei pääse tai saa nelosen, järjestetään uusintakoemahdollisuus. Jos ensimmäisellä kerralla on ollut poissa esim. sairauden vuoksi ja uusintakokeessa saanut nelosen, järjestetään vielä kolmas koemahdollisuus: Oppilaalla on oikeus osallistua kokeeseen kaksi kertaa, jos hän ei ensimmäisellä kerralla saa hyväksyttyä arvosanaa.

        Ihme koulu teillä... niin että jos et mene vaikkapa sairauden vuoksi kokeeseen, niin kurssi pyyhkiytyy pois?


    • >>>

      no heh heh, onneks mun lukiossa ei ollu tollasia typeriä uuusintakoesääntöjä.. sai uusia vaikka kymppi minan :D Yks tyttö nosti kurssin ysistä kymppiin, ihan vaan sen takia ku oli saanu sen aineen kaikista muistaki kursseista kympin. Eikö se oo opettajille ihan sama mitä joku on kokeesta saanu, jos se haluu korottaa, niin korottaa?

      • Opettaja

        Se on lisätyötä opettajille, joten ei ole sama. Jos saa uusia ihan miten haluaa, niin opettaja joutuu jatkuvasti laatimaan uusintakokeita, eikä sitä kestä kenenkään pinna.


    • 113242532

      mulle tuli kokeesta 6½ ja ja 4 mikä numero tulis todistuksee

      • joku vaa

        Ehkä 5 - se olisi ainakin keskiarvon puoleen jonkinlainen "sopiva" numero ;)


    • joku vaa

      Eri kouluilla on aika paljon eri käytäntöjä esim. kokeiden suhteen - olen törmännyt siihen vuosien myötä omien opiskelujen suhteen, sekä tätä ketjua lukemalla hokaisin saman asian...
      Eräässä koulussani sai koettaa korottaa 9:n 10:ksi - jos halusi, toisaalla oli että ns. läpimenneen kokeen (arv. 5 --> ) sai koittaa uusia yhden kerran; mutta jossain on ollut (kuulin joskus), että arv. 4 uusittiin - ja jos oli saanut kokeesta arv. 5 sai pyytää opelta arv. 4 - ja sitä kautta kokeen uusintaa, muutoin ei saanut uusia koetta...
      Joskus oli jossain koulussa, että sai arv. hylätyn, jos oli pois kokeesta - eikä se riippunut syystä - eikä yleensä ollut uusinnan mahdollisuutta...

    • näin meillä päin

      Meillä sai korottaa
      2 kertaa jos oli kipeänä koe päivänä
      1 kerran jos sai hylätyn

      tämän jälkeen oli käytävä kurssi uudelleen, että pääsi kokeeseen. Käytännössä riitti, että tekee itsenäisesti tehtäviä ja osoitti opettajalle että on opiskellut.

      Niille, jotka haikailevat helpompaa uusintakoetta voin sanoa, että meillä opettaja teki tarkoituksella hankalamman uusinta kokeesta. Yleensä kokeessa (matikka) oli valinnan varaa esim. tee 6 tehtävää 9:stä. Uusinta kokeessa saattoikin olla tehtävä 6 tehtävää 7. Ja poikkeuksetta samoja tehtäviä ei ollut alkuperäisessä kokeessa ja uusinta kokeessa. Korostan UUSINTA KOE EI OLE AINA HELPOMPI!!!

    • Anonyymi

      MIKSI haluat saada todistukseen 4? Mitä järkeä?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7839
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4482
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2188
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1915
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1765
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1669
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe