Vanhusten hoidon säästöt kunnan hyöty?

Välitä

Eikö Harjavallassa kukaan ymmärrä vanhusta,
Ei pilleriautomaatti eikä kauppakassi ole sitä, mitä vanhus tarvitsee, vaan IHMINEN. Kasvot jotka tulevat iloisena moikkaamaan, koskettaa olkapäähän ja
Ja vaihtaa muutaman sanan säästä, vanhuksen voinnista ja kenties kampaa hiukset ja huolittelee olotilaa tuolissa tai vuoteessa.
Se, että astuu ovesta ja kertoo, mikä ei kuulu tehtäviini.......fiasko.
Olen itse jo eläkeiässä, ollut 4 ihmisen omaishoitaja, äitini kuoli toukokuussa, ja totean, vanhustenhoitajiksi haluaville pitää olla motivaatio auttaa!
Eräs mieshoitaja sanoi, että halukkuus puuttuu, raportit ja työtovereiden kuulumiset tärkeimpiä kuin vanhuksen olotila laitoshoidossa.
Harjavallassakin minulle on jopa yöllä soitettu apua, kun kunnan apu ei tule!
Säästäkää asioissa jotka eivät kohdistu heikoimpiin!
Vanhusten ansiosta elämme nyt tätä hyvinvointia, emme omin avuin hankittua.

7

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pian.jo.vanhus

      Moni tekee työtä vain palkan (joka ei ole iso) takia. Taitaa olla tosi harvassa hoitajat, joille työ on kutsumus.
      Ja tosi asia on, että kaikki toimenpiteet on kellotettu, ei siinä paljon ehdi säästä jutella kun on kiire.
      Minkäs teet?

      • erhqgwa

        Missäs ne vapaaehtoisporukat on nyt, jotka kävi satalinnassa paapomassa aikuisia "miehiä"?


      • Toisinkuineräät
        erhqgwa kirjoitti:

        Missäs ne vapaaehtoisporukat on nyt, jotka kävi satalinnassa paapomassa aikuisia "miehiä"?

        Veikkaan, että ovat töissä.


      • erhqgwa
        Toisinkuineräät kirjoitti:

        Veikkaan, että ovat töissä.

        Ne sen enempää oo töissä, ko sääkään. Minä olen töissä!


      • Toisinkuineräät
        erhqgwa kirjoitti:

        Ne sen enempää oo töissä, ko sääkään. Minä olen töissä!

        Työaikalain puitteissa toki, joskus vähän ylitöitä. Enempää ei kenenkään kannata töissä käydä muutakin elämää pitää olla. Määrästä ei taitettu silti väitelläkkään?
        Toistaiseksi voimassa oleva työsuhde vuodesta 1984 asti.


      • Mobiiliraamattumme

        Se nyt vaan on totta että kotiin annettavat sosiaalipuolen palvelut on romutettu muutamassa vuodessa enää ei anneta kokonaisvaltaista hoitoa terveydenhuolto on vallannut entisen kotipalvelun lähes kokonaan mutta tätä pättäjät ovat halunneet. Jotkut onnettomat hoitsut juoksee mobiilin kanssa ympäri kylää toistakymmentä käyntiä päivässä .....


    • Maireolavi

      Harjavallassa on paljon hyviäkin hoitajia, jotka tekevät työtä täydestä sydämestään, pienellä palkalla! Omat omaiseni on kaikki hoidettu aina hyvin!
      Hyviä hoitajia kohtaan on suorastaan törkeää kirjoitella nimettömänä netissä ja haukkua kaikki hoitajat surkeiksi!

      Kiire on valitettavasti tätä päivää. Kotipalvelut on suurimmaksi osaksi yksityisiä yrityksiä, joille raha ja kustannustehokkuus ratkaisee, ei se onko mummia taputeltu olkapäälle. Yöaikaan töissä ei ole yhtään ylimääräistä työntekijää, yötyön teettäminen kun ei todellakaan ole halpaa! Silloin ei lähdetä mummolle tai vaarille juttelemaan mukavia kun tämä ei saa unta, vaan koko yöksi riittää kyllä sängyistä tippuneita nosteltavaksi.

      Jokaiselle joka on vanhuksista ja niiden hoidosta huolissaan, suosittelen, että menisitte katsomaan edes niitä omia sukulaisianne. Jutelkaa ja koskettakaa ja olkaa ihmisiä ihmisille. Kotipalvelu hoitaa sitten ne ikävämmät siivous, pyykki, vessatus ja lääke hommat. Jos oikein intoa riittää, niin menkää vapaaehtoistyöhön vanhainkotiin tai naapuriin. Täällä toisten haukkumisella ja valittamisella ei saa yhdenkään vanhuksen oloa paremmaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe