Auralaiset!

kävinpäkattomassa

Teitin kirkkonne on huonossa maalissa!

34

622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IsältäPanulle

      Me tiedämme. Maalataan sitten vasta kun on uusi kirkkoherra.

    • synkkäkomikä

      Toivottavasti vähän nätimmän väriseksi.

    • Pöytyäläinen

      Itseasiassa kirkkoherra ei vaikuta mitenkään siihen, että koska kirkkoa maalataan. Sen päättää kirkovaltuusto ja kirkkovaltuustoa voi huomauttaa kunnan rakennusmestari jos kiinteistön kunto ei vastaa kaavan asettamaa tasoa.

      Jos kirkkovaltuustolle muodostuu ongelmaksi päättää huonokuntoisen kirkon maalaamisesta sen vuoksi että kirkkoherra ei ole heille mieluinen, niin silloin kirkkovaltuuston äänienemmistö on henkiseltä kehitystasoltaan lapsellista (kuten valtaosa Auralaisista on) jolloin heidät pitäisi laittaa jalkapuuhun kunnes mieli muuttuu.

      Piutpaut minä tuollaiselle vatipäälle, joka uhoaa että kirkkoa ei maalata ennenkuin kirkkoherra vaihtuu.

      • IsältäPanulle

        Buahhahahhahha... no kylläpä vähäväkinen otti pulttia kirjoituksestani. Juurikin, kirkkoherra ei asiaa päätä. Onko luvun ymmärrys heikkoa... häpeäisit.
        Äitiskin häpee sua,


      • Tuomarinurmio123

        "Jos kirkkovaltuustolle muodostuu ongelmaksi päättää huonokuntoisen kirkon maalaamisesta sen vuoksi että kirkkoherra ei ole heille mieluinen, niin silloin kirkkovaltuuston äänienemmistö on henkiseltä kehitystasoltaan lapsellista (kuten valtaosa Auralaisista on) jolloin heidät pitäisi laittaa jalkapuuhun kunnes mieli muuttuu.

        Piutpaut minä tuollaiselle vatipäälle, joka uhoaa että kirkkoa ei maalata ennenkuin kirkkoherra vaihtuu. "

        Taidat nim.merkki "isältäpanulle" itse olla vähän *tanan yksinkertainen ihmislapseksi . Ehkä sinun pitäisi tehdä kaikille palvelus ja vaihtaa hiippakuntaa?


      • IsältäPanulle
        Tuomarinurmio123 kirjoitti:

        "Jos kirkkovaltuustolle muodostuu ongelmaksi päättää huonokuntoisen kirkon maalaamisesta sen vuoksi että kirkkoherra ei ole heille mieluinen, niin silloin kirkkovaltuuston äänienemmistö on henkiseltä kehitystasoltaan lapsellista (kuten valtaosa Auralaisista on) jolloin heidät pitäisi laittaa jalkapuuhun kunnes mieli muuttuu.

        Piutpaut minä tuollaiselle vatipäälle, joka uhoaa että kirkkoa ei maalata ennenkuin kirkkoherra vaihtuu. "

        Taidat nim.merkki "isältäpanulle" itse olla vähän *tanan yksinkertainen ihmislapseksi . Ehkä sinun pitäisi tehdä kaikille palvelus ja vaihtaa hiippakuntaa?

        Sinä heikkolahjainen lainaat pitkät koko kappaleet minun edellä olevalta, kun itse et osaa mitään ajatella. Sinun laisia piileskelee Pöytyän soilla ja metsissä siis edelleen.. onhan niistä sotavuosista jo aikaa sentään.


      • Sotamenijauusitulee

        Voi reps ja lol! Isältä panulle heräsi vuoden ja viisi päivää myöhässä jatkamaan kinaamista! :P


      • Pensselisetä
        IsältäPanulle kirjoitti:

        Sinä heikkolahjainen lainaat pitkät koko kappaleet minun edellä olevalta, kun itse et osaa mitään ajatella. Sinun laisia piileskelee Pöytyän soilla ja metsissä siis edelleen.. onhan niistä sotavuosista jo aikaa sentään.

        Nimimerkki isältäpanulle oletko perinyt tuon täydellisen lahjattomuuden siis isältäsi? Missä olet piileskellyt näin pitkän väliajan siis 15.8.2018 asti, kun vasta nyt jatkat typerää kirjoitteluasi? Oletko mahdollisesti päässyt avohoitoon tai karkuteille maakellarista. Kummasti taas kirjoittelusi jatkuu samanaikaisesti niinkuin tuntemattomasta syystä syttyneet tulipalotkin Auranmaalla.


      • IsältäPanulle
        Pensselisetä kirjoitti:

        Nimimerkki isältäpanulle oletko perinyt tuon täydellisen lahjattomuuden siis isältäsi? Missä olet piileskellyt näin pitkän väliajan siis 15.8.2018 asti, kun vasta nyt jatkat typerää kirjoitteluasi? Oletko mahdollisesti päässyt avohoitoon tai karkuteille maakellarista. Kummasti taas kirjoittelusi jatkuu samanaikaisesti niinkuin tuntemattomasta syystä syttyneet tulipalotkin Auranmaalla.

        Olipa syytös syntymävajakilta? Onpa tuhopoltot sinulla kielen päällä heti.

        Jo nimimerkkisi kertoo perse-einarin olevan totta.


      • sorsastaja

        Eihän tuo pensselisetä mistään sua syyttänyt. Kaikki mitä tulkitset syytöksiksi on esitetty kysymysten muodossa. Muuten etkö itse hokannut, että rakennuspalo Pöytyällä 13.8.2018 Viitaniementiellä ja syttymissyy epäselvä. Sun kirjoituksesti Auran mielipidepalstalla on kirjoitettu 15.8.2018. Eli ei yhtään kumma että pensselisetä mainitsi tuhopoltot. Näyttää olevan tarkka setä. Joten viittiks hiukan miettiä tarkemmin asiayhteyttä. Sit lopuksi voit edelleenkin uskoa perse-einariin tai vaikkapa joulupukkiin.


      • IsältäPanulle
        sorsastaja kirjoitti:

        Eihän tuo pensselisetä mistään sua syyttänyt. Kaikki mitä tulkitset syytöksiksi on esitetty kysymysten muodossa. Muuten etkö itse hokannut, että rakennuspalo Pöytyällä 13.8.2018 Viitaniementiellä ja syttymissyy epäselvä. Sun kirjoituksesti Auran mielipidepalstalla on kirjoitettu 15.8.2018. Eli ei yhtään kumma että pensselisetä mainitsi tuhopoltot. Näyttää olevan tarkka setä. Joten viittiks hiukan miettiä tarkemmin asiayhteyttä. Sit lopuksi voit edelleenkin uskoa perse-einariin tai vaikkapa joulupukkiin.

        Ei ole esittänyt syytöstä kysymyksenä. Jatkakaa vaan einarin kanssa vajakkeja hommianne.


      • sorsastaja

        Liippasiko pensselisetä liian likeelle kirjoituksessaan?? Ihmetellä täytyy, kuinka sää onnistuit sotkemaan kirkon ulkomaalausjuttuun jonkun perse-einarinkin. Oletko hänen tuttavansa ? Minä olin tänään jahtimetsällä ja osuin napakymppiin. Sää voisit tunkea itsesi takaisin sinne mistä oot tullutkin.


      • IsältäPanulle
        sorsastaja kirjoitti:

        Liippasiko pensselisetä liian likeelle kirjoituksessaan?? Ihmetellä täytyy, kuinka sää onnistuit sotkemaan kirkon ulkomaalausjuttuun jonkun perse-einarinkin. Oletko hänen tuttavansa ? Minä olin tänään jahtimetsällä ja osuin napakymppiin. Sää voisit tunkea itsesi takaisin sinne mistä oot tullutkin.

        Sinä et osu muualle kuin Pöytyän suoeinarin kymppiin.


      • Sivullinen

        Missä nukuit koko vuoden? :-o Oletko sinä isä ja tuo Panu oma poikasi?


      • IsältäPanulle
        Sivullinen kirjoitti:

        Missä nukuit koko vuoden? :-o Oletko sinä isä ja tuo Panu oma poikasi?

        Vajaa 7h nukun yleensä, niin eihän siitä vuotta tule. Olin naapuriläänissä isomman aikaa ja viimeiseen kysymykseen vastaus voi olla ihan päinvastoin.


    • enoletuomari

      Kylläpä meni keskustelu taas täysin älyttömäksi. Tuomarinurmion mielestä auralaiset ovat suurimmaksi osaksi henkiseltä kehitystasoltaan lapsellisia. Kun olet kirkon maalauksestakin asiantuntijan tasoa, niin muista sitten että lapsenmielisten on taivasten valtakunta. Näin isossa kirjassa lukee. Mitenkä on oma laitasi pöytyäläinen puuttio. Jos et tiedä mitä puuttio tarkoittaa, niin kysy asiaa eläinlääkäriltä.

      • hvsettiävaanteillekin

        "Tuomarinurmion mielestä auralaiset ovat suurimmaksi osaksi henkiseltä kehitystasoltaan lapsellisia."

        No siinä hän on kyllä ihan oikeassa. T: Auralainen.


    • Jouluniloa

      Harmi, että kirkko on huonossa maalissa. No jotain positiivistakin on tiedossa. Kirkkoherra Äärelä pitää 3.12. ensimmäisen adventin juhlamessun kirkossa. Samoin 6.12 itsenäisyyspäivänä Jumalanpalveluksen. Suuri pettymys on kuitenkin se, että taaskaan ei Auran kirkossa järjestetä perinteistä Jouluaamun messua 25.12. Sen sijaan kylläkin tarjolla on Jouluyön messu 24.12 kello 23.00 alkaen. Kukahan sinne sitten yöllä jaksaa lähteä ? Viime vuonna 24.12. jouluaaton hartaushetkessä pastori oli maininnut, että auralaisia näkee enemmän Turun prismassa kuin Auran kirkossa.

      • kirkosta-eronnut

        Ei yllätys pastorin huomioonottaen


      • Pelsepuuppi

        Voi saatana onks se ny löytyny jostain helvetistä?


      • ketutvilkkaat
        Pelsepuuppi kirjoitti:

        Voi saatana onks se ny löytyny jostain helvetistä?

        Maisemissa kuuluu olevan kirkollisista tiedotteista päätellen. Mist sitä tietää, jos on vaikka ollut pilkkimässä tunturipurojen kauniin punaista lohta jossain Pohjois-Suomessa. Eiks se pastori ole kotoisin sieltä päin. Kivahan se on kun paimen saatiin takas laumaansa kaitsemaan. Kyll tääll Auras kaitsijaa tarvitaankin, kun alaikäisen lapsukaisen takajalat eivät enää kanna Auran kylän keskustassa turhan monen "virvoitusjuoman" jälkeen!! Seurakunastkin voisivat järjestää viikonlopun illoiksi vapaaehtoisia pelastuspartioita, jotka sit kuskais uupuneet matkalaiset takas kottiin.


    • rippikouluPrismaan

      Ollaan keskustelussa päästy sujuvasti kirkon maalauksesta kirkkoherraan. Toki Äärelässäkin on paljon hyvää. Itseä vain otti silmään se olemus ensinäkemältä.. siis siinähän ei sinänsä jossain rippileirillä varmaan cool ja nuoret näkee ikään kuin Kristuksen tulleen lähelle.
      Enemmän ehkä se politikointi julkisesti, siihen ei pitäisi hengenmiehen lähteä. Pitäisi olla ilman puoluetaustaa seurakuntalaisten edessä mieluummin... sillä kai se olisi hyvä jos vihreät ja vasemmistokin löytäisivät tiensä kirkkoon sanan äärelään.. jos ei enempää niin edes takapenkkiin päästetään jos lupaavat olla hiljaa saarnan aikana.

    • Jouluniloa2

      Kirkon maalauksesta kirkkoherraan. Juuri näin se meni. Tunnustan loikanneeni Auran palstalta Pöytyän palstalle. Kirjoitin tämän mielipiteeni ensin Auran palstalle ja kun sitä en päässyt lähettämään Auran "osiosta", niin kokeilin Pöytyän palstan kautta.
      Kumma kyllä lähetys onnistui sitä kautta? Tulipa mieleeni, että onko Auran mielipidepalstalla joku ennakkosensuuri. Siksi tämä keskustelu siirtyi kirkon maalauksesta joulun ajan hartauksiin.

    • Anonyymi

      No niin, nyt siellä Prunkkalan mäellä jo kirkkomaaleja hämmennellään heti kun Sandberg tuli Äärelän työtä jatkamaan. Olin oikeassa, jälleen.


      IsältäPanulle

      • Anonyymi

        Sandberg on äärelä. Vaihtoi vain nimensä. Ja yrittää vastustaa maalausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sandberg on äärelä. Vaihtoi vain nimensä. Ja yrittää vastustaa maalausta.

        Äärelä oli oikeassa ja Sandberg manasi sateen!


    • Anonyymi

      Siellä maalataan vesisateessa märkää seinää!

      • Anonyymi

        Ja nyt ihmetellään kun seinä kuplii kauttaaltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt ihmetellään kun seinä kuplii kauttaaltaan.

        Miten meni omasta mielestä? Onko paremmassa maalissa nyt kuin ennen maalaamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten meni omasta mielestä? Onko paremmassa maalissa nyt kuin ennen maalaamista?

        Se on perskuleen vernissa joka siellä on puussa imeytyneenä. Pitäis koko ulkoverhoilu vaihtaa jos täydellisen haluaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on perskuleen vernissa joka siellä on puussa imeytyneenä. Pitäis koko ulkoverhoilu vaihtaa jos täydellisen haluaisi.

        Taitaa toimikunta selitellä omiaan. Muualla kirkot huputetaan ennen maalauksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa toimikunta selitellä omiaan. Muualla kirkot huputetaan ennen maalauksia

        Kyseleppä vaikka maalikauppiailta aiheesta vernissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseleppä vaikka maalikauppiailta aiheesta vernissa.

        Se on vernissan tehtävä täyttää puun solukko, jolloin vesi ei pääse sinne imeytymään ja lahottamaan puuta. Vernissa on puun kyllästysaine. Silloin pitäisi tietenkin maalata uusiksi myös vernissaöljymaalilla. Nyt on tietysti sotkettu jotain lateksia pintaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vernissan tehtävä täyttää puun solukko, jolloin vesi ei pääse sinne imeytymään ja lahottamaan puuta. Vernissa on puun kyllästysaine. Silloin pitäisi tietenkin maalata uusiksi myös vernissaöljymaalilla. Nyt on tietysti sotkettu jotain lateksia pintaan?

        Eiköhän ne noissa kirkoissa määrätä millä maalataan tilaajan toimesta. Vanhatkin maalit kupli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe