i20 Ö --kulutus

EIPALJOOVIE

Miten paljon teillä kuluu öljyy huoltovälissä,,,itselläni menne noin 2dl sen 5000tkm ja siinä 1l 20000tkm johtuu kyl sitten ajotavastakin,,,,,,,,,,,ite vaihdan öljyt siinä 15000tkm ja kuluttaa siinä6-7dl

12

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikavähän

      Ölppiä menee mun hynyssä,,aika paljon samoi luokkia aika normii on<< ja vielä aika pientä :)

    • i201.2

      5w-30 shell ei kulu.

    • iii20

      uusi litranen kone ei tunnu kuluttavan yhtään öljyä.

      • Jos näyttää siltä, että öljyä ei kulu lainkaan, niin käytännössä öljytilaan kondensoituu vettä ja polttoainetta, joka sitten saadaan pois häiritsemästä seuraavassa öljyn ja suotimen vaihdossa.

        Täysin normaalia.


    • HOLISTI74.91

      älä nyt 5 miljoonaa kilometriä aja samoilla öljyillä!!! voi rueta jo öljyä kuluttamaan vaikka kestäviä koneita kuuluu olevan.

    • hgfdlkj

      Mulla i20 1.4 2009 aj. 90 000km. Öljynkulutus n. 1dl/10 000km.

    • Hyundaimies

      Minulla on 1,6 CRDI kuluttanut ylämerkistä alamerkkiin 15tuhannessa kilometrissä . Olen pitänyt sitä alamerkkiä öljynvaihdon indikaattorina. Eli kun alamerkki lähestyy niin öljyt vaihtoon.

    • ocu1.8tsidsgwepasto

      eiphähän tuossa phoijjaat mithään, mutta kun minun entinen 2016 vuotinen skoda octavia vei sen 5l/1000km öljyä ja merkkihuolto väittää että se on ihan normaalia, ei tarvitse huolestua, ja antoivat kanisterin öljyä veloituksetta ja toivottelivat hyvät juhannukset! jooooo-o!!!!!

      • käsityksen

        Wokkipanna lörpöttää öljyä kuin woksvagen konsonaan!


    • ihannormii

      Mulla menee 1,2 3dl 5000km eli tossa 15000tkm noin 1l pidän 15tkm öljynvaihtovälinä

    • Pikkuautoilija

      Just viemässä vuosihuoltoon mun i20 vm. 2014, ajettu 44 tkm,1.2l moottorilla.
      Öljyt vaihdettu viimeksi vuosi sitten ja ajettu sen jälkeen 14 tkm. Öljyn pinta edelleen noin 2/3 maksimista, siis tikun min-max -välillä. Eipä huolta öljynkulutuksesta.

      Auton historian ensimmäinen "vika" ilmeni muuten kolme viikkoa sitten kun toinen H7-ajovalopolttimo pimeni. Pitäisin melko luotettavana kulkupelinä tätä pikku-Hynyä, takuuta vielä pari vuotta jäljellä.

    • tarkasti.ottaen

      Öljyä kuluu enemmän mutta se korvautuu lialla ja muulla nesteellä kuten bensa ja vesi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe