Tiedoksi bensamersua C 180 W204 hankkimista suunnitteleville ja omistaville !
M271 vm. -11 koneen jakopää ei kestänyt edes 54 tkm - ensin venyi ketju ja sitten heti piti vaihtaa myös imunokka-akselin rataskin. Kolmen tonnin remppa, josta liike maksoi vain puolet. Auto on suomiauto ja varmennetuilla kilometreillä.
Tätä autoa käyttävän kannattaa kuunnella kaikkia mahdollisia moottorin ylimääräisiä rolinoita käynnistyksen aikana. Jos kuuluu, niin heti korjaamolle !
Lisätietoja netistä löytyy: M271 jakoketju /timing chain
Haku:
Mercedes-Benz C180 kokemuksia W204
C 180 bensakone W204 M271 jakopää rikki jo 54 tkm
42
18494
Vastaukset
- TiedettyPitkään
Juu. Löytyy täältä suomi24.fi myös paljon juttua kyseisestä moottorista. Osanotto (: .
- Miettiväisenä
Liekö muissakin C-mersuissa (200, 220) samaa pelon aihetta, vai onko niissä jotain eroavaisuuksia tuon suhteen?
- KetjutUusiks
Bensakoneissa näitä ongelmia on kaikissa moottoreissa, missä on yksirivinen ketju. M271 erityisesti. Uudemmista M274 ei ole vielä paljoakaan tietoa kestävyydestä, mutta yksirivinen ketju niissäkin on, joten ajoissa kannattaa tarkastaa ja vaihtaa.
Dieseleissä (OM651) ei ole jakopään kanssa samanlaisia ongelmia, vaikka niissäkin on yksirivinen ketju, mutta jakopään rakenne on erilainen, kuin bensakoneessa ja ketju on lyhyt. Kiristimien kanssa oli jotain ongelmaa tuotannon alkuvuosina, mutta uudemmissa on tämä on korjattu.
Uudessa dieselissä OM654 on taas aivan erilainen jakopään rakenne ja yksirivinen ketju, mutta näitä moottoreita on ollut vasta myynnissä vuoden päivät, joten kestävyydestä ei ole vielä kokemuksia.
Ongelma näissä jakoketjuissa om, että maahantuojalla ei ole mitään suositusta ketjun vaihdosta tai tarkastuksesta. Vehon huollossa sanotaan vain, että "ketjua ei tarvitse vaihtaa", mikä on kokemusten perusteella aika vastuuton väite, koska ketjuja katkeilee jopa alle 100tkm ajeuista autoista. Joillain voi sitten kestää 300tkm.
Eli jos omistaa M271 koneella olevan auton ja mittarissa lähenee 100tkm, niin suosittelen pikaista jakoketjun uusimista. Pelkkä ketjun vaihto maksaa noin 700€, mikä on pieni hinta, kun sillä välttää moottorin täystuhon. - KetjutUusiks
KetjutUusiks kirjoitti:
Bensakoneissa näitä ongelmia on kaikissa moottoreissa, missä on yksirivinen ketju. M271 erityisesti. Uudemmista M274 ei ole vielä paljoakaan tietoa kestävyydestä, mutta yksirivinen ketju niissäkin on, joten ajoissa kannattaa tarkastaa ja vaihtaa.
Dieseleissä (OM651) ei ole jakopään kanssa samanlaisia ongelmia, vaikka niissäkin on yksirivinen ketju, mutta jakopään rakenne on erilainen, kuin bensakoneessa ja ketju on lyhyt. Kiristimien kanssa oli jotain ongelmaa tuotannon alkuvuosina, mutta uudemmissa on tämä on korjattu.
Uudessa dieselissä OM654 on taas aivan erilainen jakopään rakenne ja yksirivinen ketju, mutta näitä moottoreita on ollut vasta myynnissä vuoden päivät, joten kestävyydestä ei ole vielä kokemuksia.
Ongelma näissä jakoketjuissa om, että maahantuojalla ei ole mitään suositusta ketjun vaihdosta tai tarkastuksesta. Vehon huollossa sanotaan vain, että "ketjua ei tarvitse vaihtaa", mikä on kokemusten perusteella aika vastuuton väite, koska ketjuja katkeilee jopa alle 100tkm ajeuista autoista. Joillain voi sitten kestää 300tkm.
Eli jos omistaa M271 koneella olevan auton ja mittarissa lähenee 100tkm, niin suosittelen pikaista jakoketjun uusimista. Pelkkä ketjun vaihto maksaa noin 700€, mikä on pieni hinta, kun sillä välttää moottorin täystuhon.Niin korjataan vielä vähän, että M271 koneessa ongelma ei siis ole ketjun katkeaminen vaan venyminen. Venynyt ketju syö nokkapyörien hampaat ja jossain vaiheessa jako hyppää yli tai ketju venyy niin paljon, että ajoitukset menee sen vuoksi pieleen ja venttiilit osuu mäntiin.
- ässämersullamennään
Varakkailla ei ole pelkoa, sellaisella joka on perseauki mutta pitää näytellä naapureille, tutuille, sukulaisille... et kaikki on hyvin ja rahaa on, pelko on aiheellinen.
- Anonyymi
KetjutUusiks kirjoitti:
Bensakoneissa näitä ongelmia on kaikissa moottoreissa, missä on yksirivinen ketju. M271 erityisesti. Uudemmista M274 ei ole vielä paljoakaan tietoa kestävyydestä, mutta yksirivinen ketju niissäkin on, joten ajoissa kannattaa tarkastaa ja vaihtaa.
Dieseleissä (OM651) ei ole jakopään kanssa samanlaisia ongelmia, vaikka niissäkin on yksirivinen ketju, mutta jakopään rakenne on erilainen, kuin bensakoneessa ja ketju on lyhyt. Kiristimien kanssa oli jotain ongelmaa tuotannon alkuvuosina, mutta uudemmissa on tämä on korjattu.
Uudessa dieselissä OM654 on taas aivan erilainen jakopään rakenne ja yksirivinen ketju, mutta näitä moottoreita on ollut vasta myynnissä vuoden päivät, joten kestävyydestä ei ole vielä kokemuksia.
Ongelma näissä jakoketjuissa om, että maahantuojalla ei ole mitään suositusta ketjun vaihdosta tai tarkastuksesta. Vehon huollossa sanotaan vain, että "ketjua ei tarvitse vaihtaa", mikä on kokemusten perusteella aika vastuuton väite, koska ketjuja katkeilee jopa alle 100tkm ajeuista autoista. Joillain voi sitten kestää 300tkm.
Eli jos omistaa M271 koneella olevan auton ja mittarissa lähenee 100tkm, niin suosittelen pikaista jakoketjun uusimista. Pelkkä ketjun vaihto maksaa noin 700€, mikä on pieni hinta, kun sillä välttää moottorin täystuhon.Onko m270 moottorin jakoketjun mittaa mihin se saa venyä. Eikö uusi ole jotain 78mm venymä, Ja jos venyy 84mm niin ketjun vaihto. Wetterillä ei osata ketjua tarkistaa.
- ekavikamersu
Kiitti asiallisista vastauksista.
Mitä muita tyyppivikoja tässä mallissa on eli kannattaako laittaa kiertoon?- KetjutUusiks
No siis yleisesti W204 ei ole mitään isompia ongelmia. Ei ruostu ja alustan osat kestää.
Jos moottori on M271 niin jakoketju kannattaa ajoissa vaihtaa.
Virtalukoissa on ollut jonkun verran ongelmaa näissä W204. Googlaamalla löytyy siitä tietoa. - Mersuko_kestävä
KetjutUusiks kirjoitti:
No siis yleisesti W204 ei ole mitään isompia ongelmia. Ei ruostu ja alustan osat kestää.
Jos moottori on M271 niin jakoketju kannattaa ajoissa vaihtaa.
Virtalukoissa on ollut jonkun verran ongelmaa näissä W204. Googlaamalla löytyy siitä tietoa.Mitä!! Vieläkö Mersuissa on virtalukko. Väyrysissä nekään eivät kestäneet kuin muutaman vuoden.
- Guuggeli
Mersuko_kestävä kirjoitti:
Mitä!! Vieläkö Mersuissa on virtalukko. Väyrysissä nekään eivät kestäneet kuin muutaman vuoden.
No googlaa hyvä ihminen niin tiedät mistä on kyse.
- VitunOm651
Yksiriviset mb moottorin jakopääketjut on kaikki täysin fiaskoja. Kannattaa kiertää kaukaa, oli kyseessä diesel tai bensa.
- KetjutUusiks
Paitsi, että OM651 ei ole ongelmia jakoketjun kanssa. Kestää helposti 300tkm, mikä on yksiriviseksi ketjuksi paljon.
M271 kestää, kunhan ketjun uusii 100tkm välein. Kustantaa saman verran tai jopa vähemmän, kuin moniin autoihin jakohihnan vaihto. - Om651Paskaa
Olihan kommentti. Om651 on yksi surkein moottori jakopäästä.
- KetjutUusiks
Om651Paskaa kirjoitti:
Olihan kommentti. Om651 on yksi surkein moottori jakopäästä.
No itsellä on kaytössä kohta 200tkm ajettu vm-2011 220CDI (OM651)
Jakopään osat on alkuperäiset, eikä mitään ongelmia sen suhteen ole ollut. Jos tämä nyt niin surkea olisi, niin kai sen olisi pitänyt jo ongelmia aiheuttaa.
Mutta suomi24 palstoillahan on näitä kaiken "tietäjiä" ja he tietävät yleensä enemmän kummin-serkun-kaiman autosta, kuin omastaan. - E220_CDI
Om651Paskaa kirjoitti:
Olihan kommentti. Om651 on yksi surkein moottori jakopäästä.
No mikä vika siinä OM651 jakopäässä on?
- ikiauto
Olikos se niin, että poikkeus vahvistaa säännön vai miten se nyt meni?
Jos ajaa vaan aina alle 100 km/h välttelee pomppuisia teitä, ei aja talvisin eikä kierrätä ja kiihdyttele, auto saattaa kestää yllättävän pitkään.- KetjutUusiks
No luonollisesti auton kestävyyteen vaikuttaa eniten olosuhteet ja ajotapa.
- OlliL2
Ja mä kun luulin että nämä jakopäänketjut menee vaan VAG-bensakoneista. Ei voi nyt vakavalla naamalla enää puhua saksalaisista laatuautoista, that's it.
- jakopäässä
No luulo ei ole tiedon väärtti.
Jakoketjut ovat yleinen ongelma nykyisin. Jakopäiden rakennetta on kevenetty, jotta autoista saadaan kevyempiä ja kulutuksia / päästöjä pienemmiksi.
Jos nokalla pyörii yksirivinen jakoketju, niin se ei ole enään "ikuinen" tai "huoltovapaa". Nykyisissä 2 nokka-akselisissa moniventtiilikoneissa pitkä yksirivinen ketju on kovilla. Jossain vanhassa 8-venttiilisessä sekin saattoi kestää paremmin.
VW siirtyi takaisin hihnaan TSI koneiden jakopääongelmia vuoksi. - Vw-eikoskaanenää
jakopäässä kirjoitti:
No luulo ei ole tiedon väärtti.
Jakoketjut ovat yleinen ongelma nykyisin. Jakopäiden rakennetta on kevenetty, jotta autoista saadaan kevyempiä ja kulutuksia / päästöjä pienemmiksi.
Jos nokalla pyörii yksirivinen jakoketju, niin se ei ole enään "ikuinen" tai "huoltovapaa". Nykyisissä 2 nokka-akselisissa moniventtiilikoneissa pitkä yksirivinen ketju on kovilla. Jossain vanhassa 8-venttiilisessä sekin saattoi kestää paremmin.
VW siirtyi takaisin hihnaan TSI koneiden jakopääongelmia vuoksi.Vw:ltä nyt ei nykyisin onnistu enää mikään. Kuinka joku voi vielä olla niin tietämätön että hankkii pelkkää harmia itselleen.
- Jaakkokultainen
Se on ongelma ja tuotevirhe kun niiden huolto/ vaihto ei ole huoltoohjelmassa.
- jakopäässä
Asia on juuri näin.
Ongelmahan ei ole ketjun kestävyys vaan se, että sille ei ole asetettu huolto / tarkistusväliä. Toki aivan varma en ole näiden uusien koneiden kohdalla, miten asia on. Joka tietää, kertokoon...
- C200W204
Mulla on C200 CDI vm 2010. Ajettu 252 tkm ja tolla OM651 koneella (Blue efficiency). Ketju ja kiristin täysin alkuperäiset. Ei mitään ongelmia. Huollossa voi mittauttaa jos arveluttaa.
- BensaMersu
Varmasti näin, mutta tässä ketjussa on kyse M271 bensakoneesta.
- Anonyymi
BensaMersu kirjoitti:
Varmasti näin, mutta tässä ketjussa on kyse M271 bensakoneesta.
Entäs M270 moottori, ketju kestää kestää ja kestää, ainakin 150000
- MersuOnPaskaAuto
Näin on. Minulla meni 100 tonnin kohdalla. tehdas ei ala millekkään, joten siinä meni mersun maine. Tehdään paskoja moottoreita eikä edes myönnetä virhettä. Näistä pitää pitää kovaa meteliä, niin eiköhän ala myynti laskemaan, jos ei tule laatuun korjausta
- E200cdi
W212 om651, 2012. Kiristin vaihdettu 300tkm kohdalla, äänsi kylmäkäynnistyksessä, nyt 420tkm ja taas käynnistettäessä kylmänä (yön yli levänneenä) rallattaa muutaman sekunnin. Ketju alkuperäinen, ehkäpä voisi jo vaihtaa ketjun ja kiristäjän..
- TH.Ma
Kahden sekunnin rallatus ei ole vielä mikään vika. Se vain kertoo että öljynpaineet nousee silloin, kun rallatus lakkaa.
Oletko kokeillut käyttää toisenlaisia öljyjä?
- Nimierkki
Aika usein känynnistysrallatuksen aiheuttaa ns. nokka-akselin säätäjä. Eli siis se ketjupyörä, siinä on jousi, joka väsähtää. Ketju saattaapi olla vielä aika hyvä. Aina kun 271 evo koneessa vaihdetaan ketju, niin myös ketjupyörät vaihtoon. Ketjupyörät saa Saksasta tilaamalla 150€/kpl. Vehon hinta on jotain 800/ kpl. <Arkikielessä ketjupyörää sanotaan myös rattaaksi.
- M271g_enine
C220D - W202 alkoi pitää pientä rallatuksen tyyppistä lyhyen hetken viime talvena kylmäkäynnistyksissä, mutta sittemin ei ole kuulunut ja unohdin koko asian. Näinköhän alka auudestana kymemepien kelien myötä, mutta jos nokkaketjun kiristemestä olisi ollut kysen, niin olettaisi sen rallattelevan ympäri vuoden.
Mutta jos kiristin tuohon tulisi vaihtaa, niin miten työläs homma se on ja meneekö ei-marmorin ns. normimekaanikolta ok?
***
Sitten tuosta avauksen auto- ja konetyypistä, sillä tuo W204 farkkuna ja bensana (Euro5) on yhtenä vaihtoehtona hieman kiinnostanut ja mahdollisesti automaatilla.
Noita M271-koneitakin on montaa ala-sarjaa vuosimallien myötä:
- https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M271g_enine
Onko tuossa raudassa / autossa muita sen kummempia murheita tai huomiooitavaa? - vm.2005
Kerrotko osoitteen, mistä noita mersun koneiden ketjupyöriä(rattaita) voi tilata.. Tuo hinta 150€/kpl on jo "järkevä", kun vertaa "marmorintiskin" hintoja..
Terveisin W203, C180, bensa 1.8 kompura - M271g_enine
vm.2005 kirjoitti:
Kerrotko osoitteen, mistä noita mersun koneiden ketjupyöriä(rattaita) voi tilata.. Tuo hinta 150€/kpl on jo "järkevä", kun vertaa "marmorintiskin" hintoja..
Terveisin W203, C180, bensa 1.8 kompuraKäy kokeeksi katsomassa OSCARO.com'ista, yritys joka toimii useammassa EU-maassa ja myy alkuperäisosia liki tukkurihinnoilla. Saattaa nuo rattaatkin sieltä löytyä.
Oscaro international :
Recambios coche - Oscaro España
Peças auto - Oscaro Portugal
Car parts - Oscaro USA
Pièces auto - Oscaro Belgique
Ricambi auto - Oscaro Italia
"Oscaro is a French e-commerce company founded in 2003. The company specialises in the sale of new and genuine automotive parts from manufacturers and wholesalers"
- https://en.wikipedia.org/wiki/Oscaro
Muistelin, että tuo yritys olisi toiminut myös Saksassa ja Englannisssa, mutta eipä taidakaan, eli kielimuuri voi tulla vastan ellei poikkea Jenkki-sivuilla.
- http://www.oscaroparts.com/
.
- T.Pasi
2008 220 CDI kone kestää 1000 000km ilman ketjunvaihtoa.
- E200cdi
Ketku ja kiristin vaihdettu eikä enää rallata kylmäkäynnistyksessä.
Öljyt olleet aina Mobil 1 ESP. Nyt mittarissa 460tkm.- PainuVittuun
Voivittu, joku dieselpelle sotkee bensaketjua. Opettele edes lukemaan
- katosvaan
ompa hermo pinnassa
- Nipa54
Jossain vuosimallissa M271 koneeseen vaihdettiin toisenlaisen ketju, kestävyys ei muuttunut miksikään.
- susipaskaseon
Hirveetä miten pas-ka auto,ei sitä mersua kannata ostaa nykyään,maine mennyt jo kymmeniä vuosia sitten.
- Vieläkin-v
joo ei ikinä tule toista mersua,varaosa hinnatkin ihan sairaita eikä niitä kaikkia kerkkiä tilata saksasta.
- savuaputkesta
Kyllä mersu kyrväkästä AUTOMOZ.vituttaa kun mersu kyykytetään liikenne valoissa SKODALLA haaaaaaaaaaaaaaaaaa.mersun laatu aivan paskaa nykyisin.KAIKKI JOUKOLLA KYYKYTÄMÄÄN MERSUJA MERSU KUSKI AIVAN PANIIKISSA.HAAAAAAAAAAAAAAA.
- Anonyymi
Paljon puhutaan ketjun venymisestä ja sen aiheuttamista ongelmista. Se ihan alkuperäinen ongelma on se, että noihin moottoreihin pitää laittaa ensinnäkin valmistajan hyväksymää öljyä, eikä niistäkään kannata valita sitä kaikkein halvinta/huonointa. Ja luonnollisesti sitä öljyä pitää olla aina riittävästi siellä moottorissa.
Huonot öljyt ja/tai ylipitkät vaihtovälit jumittavat rattaiden säätöosia, jolloin ketju joutuu sellaiseen ylimääräiseen rasitukseen, jollaisen sitä ei ole suunniteltu. Sitten vasta alkaa se ketjun venyminen ja huoltamatta se alkaa sitten kuluttaa sekä rattaiden hampaita ja ketjua.
Päästövaatimusten kiristymisen takia moottoreita ei voi enää suunnitella ikuisiksi, vaan joka kohdassa pitää ottaa huomioon osien kevennykset, tehokkuus ja polttoaineen kulutus. Olen minäkin ajanut niillä aiemmilla "ikuisilla" mersuilla, mutta nyt on pihalla 204 C 180 kompressor. - Anonyymi
Eläkeikää lähestyvä mb CDI 200 VM 2005 ajokilometrejä 505 000. Ei ole ketjua vielä vaihdettu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34286521 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12551Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692328- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161522Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91371- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421207