Perinnön luovuttaminen ennen aikojaan

Testamenttaus

Hyvät asiantuntijat

Minulla on sijoitusyksiö, jonka haluaisin antaa testamentilla jälkeläiselleni sijoitusyksiöksi nyt heti, eli sanotaan nyt esimerkiksi, että ehkä 10 vuotta ennen kuin ennenkuin päiväni ovat luetut. Olen kuullut, että siten selviää pienemmällä perintöveron maksulla.
Eli miten toimia ja olenko yleensä oikeassa, että perintövero olisi pienempi? Jos olen, niin paljonko vähemmän joutuisimme maksamaan. Sanotaan, että yksiön hinta on tällä hetkellä 100'000 €.

Kiitos etukäteen!

7

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Testamenttaus

      Lähti kahteen kertaan! Älä vastaa tähän vaan tuohon seuraavaan, kiitos

    • 00530

      "Minulla on sijoitusyksiö, jonka haluaisin antaa testamentilla jälkeläiselleni sijoitusyksiöksi nyt heti"

      "Nyt heti" edellyttää lahjakirjaa. Testamentti kun astuu voimaan vasta kuoltuasi.

      " Olen kuullut, että siten selviää pienemmällä perintöveron maksulla."

      Lahjasta maksetaan lahjavero heti. Perinnöstä / testamenttisaannosta maksetaan perintövero perittävän kuoltua.

      "olenko yleensä oikeassa, että perintövero olisi pienempi? Jos olen, niin paljonko vähemmän joutuisimme maksamaan. Sanotaan, että yksiön hinta on tällä hetkellä 100'000 €."

      Tällä hetkellä täysi-ikäinen lapsesi maksaa 100.000 euron arvoisesta lahjasta lahjaveroa 10.100 euroa ja vastaavasta perinnöstä perintöveroa 8.700 euroa.

      • Turhaa-tuplausta

      • 00530

      • Turhaa-tuplausta

        Jopa silloinkin kun aivan selvästi näet että ketjussa sanotaan "Lähti kahteen kertaan! Älä vastaa tähän vaan tuohon seuraavaan, kiitos".

        Saahan sitä tottakai kommentoida aivan vapaasti mihin ketjuun haluaa, mutta onhan se nyt aika hölmöä jättää huomiotta ystävällinen pyyntö, kun aloittaja kerran huomasi vahingossa tehneensä tuplapostauksen.


      • 00530
        Turhaa-tuplausta kirjoitti:

        Jopa silloinkin kun aivan selvästi näet että ketjussa sanotaan "Lähti kahteen kertaan! Älä vastaa tähän vaan tuohon seuraavaan, kiitos".

        Saahan sitä tottakai kommentoida aivan vapaasti mihin ketjuun haluaa, mutta onhan se nyt aika hölmöä jättää huomiotta ystävällinen pyyntö, kun aloittaja kerran huomasi vahingossa tehneensä tuplapostauksen.

        Pöljä pääsee kerrankin sanomaan kaiken, mitä hänellä sanottavaa lakipalstalla on. Täällähän saavat kaikki kukat kukkia. Siitä vaan!


      • Turhaa-tuplausta

        Minulla oli myös ihan oikeaa palstan aiheeseen liittyvää sanottavaa ja sanoin sen kello 10:47 tuossa oikeassa ketjussa. Kiva kun sinäkin sitten myöhemmin pääsit laskuissasi ihan samaan lopputulokseen.

        "Pöljä" ja "hölmöläinen" löytyy kyllä ihan sieltä sinun tietokoneesi ääreltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe