Olen saanut kaveriltani 140l. akvaarion ja aloittelen perustamista. Mitkä ovat ne välttämättömät vesitestit mitä pitää ostaa ja miten vesiarvoja pitäisi tulkita? Mitkä vesiarvot ovat hyviä kun kaloiksi olen ajatellut intiaaninsulkia ja kulmatetroja.
vesitestit
4
306
Vastaukset
Välttämättöminä voisi pitää kypsytyksen aikana nitriittitestiä ja nitraattitestiä. Muillahan ei vielä tuossa vaiheessa niin väliä ole, kun ei ole kalojakaan ;)
pH-testi ja tuo nitraattitesti ovat ainakin hyvä olla toimivassa akvaariossa.
GH:n, eli kokonaiskovuuden saa tietoon vesilaitokselta, eikä tuo arvo juurikaan putkeessa matkatessaaan tai akvaariossa muutu.
KH eli karbonaattikovuus ei ole niin oleellinen, varsinkaan happaman ja pehmeän veden kaloilla. Se lähinnä puskuroi pH:n heilahteluja.
Noille sopivat vesiarvot olisi pH siinä 6,5 paikkeilla, pehmeähkö vesi ja lämpötila esim. 25°C.- .....
Miten usein ja mitä testejä pitäisi tehdä toiminnassa olevassa akvaariossa?
- Vaari-o
..... kirjoitti:
Miten usein ja mitä testejä pitäisi tehdä toiminnassa olevassa akvaariossa?
Tässä on taas linkkii/linkkejä mitä hain sulle.
Kun itte viittii hakee niin saa usein vastauksen/avun nopeammin kuin kukaan ehtii kirjoittaa, niinkun nytkin!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=624&posting=22000000006559675
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001109&posting=22000000006571390
Ja aina mäkin kysyn ekaks, ph n, kh n, no2 sen. Ne siis on ne tärkeimmät. Ja mitata saa jos on epävarma kalojen vesi arvoista. Ite mittailen jos tuntuu siltä että akvassa olisi joku hullusti, siitä pääsee yleensä eteenpäin mitä sitten pitäisi tehdä.
- Tikruliini93
Osta ainakin vesitesteistä pH,nitriitti ja nitraatti testit.Jos kypsytät ammoniakilla niin olisi hyvä olla ammoniakki sekä ammonium testit.Ja onta tippatestejä,ne ovat halvempia ja varmempia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292083
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051906Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy661555Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841193
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561152- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023