Minä ja tapani.

Melllä on jokaisella omat tapamme kirjoittaa, niin minullakin. Arvostelen kaikkia, jopa itseäni, kiitoksiakin jakelen, toki niukasti.

Olen kelvottomuuksineni eli ansioineni saavuttanut pysyvän aseman - Junttilan tuvan seinillä. Muistakaa pitää kinni nenistänne jos siellä käytte.

14

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On hyvä joskus selventää omaa tapaansa, onhan luonteesi joskus perin vaativan ankara,... itsellesikin. Minä taas joskus turhan kirjaimellinen, aiheuttaen sillä paitsi itselleni harmeja, ehkä myös muille.
      Kriittisyys on hirmuinen jarru tavallaan, tosin sen avulla pääsee pitkälle, mutta tukahduttaessaan päämäärähakuisuuden ( vain parasta ) vuoksi paljon muuta viehättävää, onko kriittisyys sen arvoista?

      , vaan minunpa nenäni on tottunut kanaloista talliin ja navettaan, ja kärpäsen jätöksiä jouduin siivoilemaan lähes raivoisasti asettuessani elämään maalaistaloon! Totta joka sana.

      Muuten on hyvä kokea oma pienuutensakin, minkä symbolin sitten asialle antaakaan!
      Varmana koen vain
      Eino Leinon runossa kiteytyneen totuuden

      Min verran meissä on lempeä,
      sen verran meistä myös jäljelle jää -

    • Minä en tunne ainuttakaan Tapania.
      Kirjoittelen siis vain omia aikojani ilman taustatukea.

      • hyvä-makriina

        Makriina

        Mielestäni olet paras kirjoittaja täällä. Minua paremmin osaat tuoda sen näkökulman kirjoituksista esiin, jonka itsekin haluaisin ilmaista, mutta olen liian tökerö.

        Noihin sini-sirkun lemmenlurituksiin ruunelle en kyllä yhdy, siis en enää liehakoi ruunea jatkamaan noita arvostelujaan palstalaisista.


      • Eihän tuo koske ruunea pelkästään herranen aika, vaan joka Jumalan ihmistä! Muut 🐷"perkuleelliset" tyhmine lurituksineen eivät lempeyttä , kuin paljon muutakaan tunnu tajuavan!


      • hyvä-makriina kirjoitti:

        Makriina

        Mielestäni olet paras kirjoittaja täällä. Minua paremmin osaat tuoda sen näkökulman kirjoituksista esiin, jonka itsekin haluaisin ilmaista, mutta olen liian tökerö.

        Noihin sini-sirkun lemmenlurituksiin ruunelle en kyllä yhdy, siis en enää liehakoi ruunea jatkamaan noita arvostelujaan palstalaisista.

        Kiitos, jopa ihan korviani alkoi kuumottaa.
        Minä mielelläni osallistun keskusteluun, jossa on se "punainen lanka", mutta välillä unohdan elämänohjeeni "Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan", - lause, jonka pres. Koivisto lanseerasi aikoinaan. Se on hyvä muistaa, mutta joskus riehaannun teräväkielisemmäksi kuin haluaisin, ja siksi sain pari päivää sitten kiukunpuuskan osakseni, kun annoin vallan tunteelleni.

        Aikojen kuluessa täältä on poistunut aika monta osallistujaa, minusta on kuitenkin mukavaa, että muutama on yhä ryhmässä, Ruune, Sirkku, Kukkahame, Kristiina, Loreena , Ramoona ...moni muukin, itse asiassa aika moni vakituinen! Kiva.


      • Samoin tunnen iloa minäkin tutuista kirjoittajista! Miten hauska on lukea kuulumisia, ihan on käynyt personallisuudetkin tutuksi vuosien varrella. En sitä sano, etteikö uudet oivaltavat kirjoittajat riemastuttaisi laukaisuillaan, ja naurattaahan joskus kun kaikki on hiljaa vain viisaasti ja odottaa ukkopilvien väistyvän.

        Siitä puheenollen pamahti kuulema Espoossa pari kertaa oikein lujaa, Isoon Ompun alakerrassa en tosin kuullut sitä.

        Illan lempeä aurinko hellii taas raikastunutta luontoa, heippa,..


      • hyvä-makriina kirjoitti:

        Makriina

        Mielestäni olet paras kirjoittaja täällä. Minua paremmin osaat tuoda sen näkökulman kirjoituksista esiin, jonka itsekin haluaisin ilmaista, mutta olen liian tökerö.

        Noihin sini-sirkun lemmenlurituksiin ruunelle en kyllä yhdy, siis en enää liehakoi ruunea jatkamaan noita arvostelujaan palstalaisista.

        Minä ja arvosteluni.

        Saan toistuvasti moitteita arvosteluistani. Niin kuin olette huomanneet, olen kova poika kritisoimaan kaikkea maan ja taivaan välillä, myös ihmisiä täällä., kirjoittajia.

        Täältä "Junntilan tuvan seiniltä katsottuna" ei kaikki aina näytä niin kauniilta ja hyvältä.
        Kirjoitan kommennteja eli mielipiteitä teistä kirjoittajistakin.

        Mielipiteet eivät ole haukkumista vaan kuvaavat niitä näkemyksiä, joita itse omilla kirjoituksillanne saatte aikaan.


    • kukanenki-tyylillään-

      No mutta, mihinkä ruunen runosuoni on kadonnu, sinultahan löytyy kivojaki runoja,
      nyt kirjoittamaan, moittimiset sikseen,

    • Nyt todennut olen ihan vasta,
      etten olekaan ihan mikään nasta,
      vaan pinnoite suuren Junttilan tuvan,
      Oloneuvokseksi päätynyt tämän luvan.

      Mitäs muuta kuin olla siis kärsimässä,
      vaakasuorain hirsien elämässä.
      Tässä kyllä on kovaa kestämistä,
      niin paljon ois pois pesemistä.

      Ei tässä nyt kyllä mikään auta
      vaikka sanoisin ihan kirolauta
      kun kyseessä ole ei mikään lauta
      vaan hirsi suuri, jukemauta.
      ,
      Onpi Haju suurikin ihan tuttu,
      joka nyt on päälläni kuni nuttu.
      Jos vaihessani en tätä kestä
      niin pois se pitää silloin pestä.

      Onhan teitä täällä koirasta narttuu,
      joista joku joskus työhön tarttuu.
      Kera veden ja isoisen juuriharjan
      pois pesee päältäni tään pintasarjan.

      On mielessäin silloin ilo suuri
      kun ruunellekin kävi kerran tuuri
      ja eloain jatkan hymyssä suin
      kera näiden runoajatteluin.

      19.7.2017

      Mää Itte

      • ei-ku-jatka-

        tulihan se sieltä hyvä niin,


    • Ramoona_

      Mahtoiko Ruunea Junttilan talon seinän paskaan vertaava tietää, mitä tuo sanonta tarkoittaa ? Jos tiesi, sehän onkin oikeastaan kehuvaa. Paska merkitsee myös naulaa, joka varmaan tarttui tiukkaan Junttilan talon hirsiseinään . Sanonta juontaa juurensa jo 1700-luvulta. Moni tietänee nahan rei´itykseen käytettävän työkalun nimeltään nahkapaska tai nahkapasko, jota kutsutaan myös meistiksi.

      Naulan kantaan Ruune kyllä osuu joskus, kuten me muutkin saatamme löytää kultajyvän. En lainkaan tunne tseäni kanaan verratuksi sellaisen löydettyäni. Nokkimisjärjestys on kanamaailmassa hyvin ikävä ilmiö, ei pitäisi mallintaa ihmispopulaatioon. Oikeudenmukainen ja kaikki kanat huomioiva kukko sen sijaan pitää kanat järjestyksessä ja tyytyväisinä.

      Ruunen riimitys osuu nyt lähes nappiin tai naulan kantaan muissa paitsi yhdessä säkeistössä. Yhtä lukuunottamatta säkeistöt noudattavat riimikaavaa
      a
      a
      b
      b

    • Minun riimitykdeni nyt on mitä sattuu itseesi verrattuna, Olet aina tarkka, osaava ja analyyttinen yli muiden.

      Tuo nahkapaska on käsittääkseni nahan reijitin, jolla tehdään isohkojakin reikilä nahkaan. Kirjoittaessani oli mielessä vain tuo ulostena tunnettu.

      Hyvä kun korjasit!

      • tosi-oppivainen-ruune

        Ramoona kirjoitti

        "Moni tietänee nahan rei´itykseen käytettävän työkalun nimeltään nahkapaska tai nahkapasko, jota kutsutaan myös meistiksi. "

        Ja ruuneman vastaa;
        Tuo nahkapaska on käsittääkseni nahan reijitin,

        Voi ihmettä, että ruunekin ymmärsi ja melkein itse sen keksikin.


    • Ramoona-

      Kiva voida näin vaatimattomalla analyysillä Ruunea ilahduttaa. Nämä vanhat sanonnat , sanojen alkuperät ja koko äidinkielen ihmeellliset aarteet kiinnostavat minua, siksi näihin tartun. En itse ole tätäkään selitystä keksinyt, jostain olen kuullut, lukenut. Sitten yhdistelen asioita omiin aistihavaintoihini , kai joskus pieni luova oivalluskin syntyy.
      🙂👍
      Kielellä leikkiminen on omiaan palstalle, riimittelyt , persoonalliset ja paikalliset ilmaukset. Kaikilla on omat vahvat alueensa , saavathan ne täällä näkyä, voidaan jopa oppia uutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1885
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      180
      1710
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      121
      1557
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1551
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      121
      1306
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      311
      1116
    7. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1063
    8. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      166
      1028
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1014
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      995
    Aihe