2003 1.6 vvti 170tkm jo ajettu ja ihmettelen kun ei vieläkään yhtäkään vikaa (paitsi joku yksittäinen polttimo) eikä edes ruostetta missään vaikka ei ole suojattu. Kuinka muut valmistajat eivät mitenkään tunnu saavuttavan yhtä laadukkaita tuotteita?
14 vuotias avensis, ei vikoja, ei ruostetta
40
773
Vastaukset
Mitä ihmeellistä tuossa on. Pojalla on Astra 2002, ajettu 280 000 km. Ei ole sitä tarvinnut kuljettaa kuin renkaiden vaihdossa ja huolloissa alkuvuosina.
- helevetinooppeli
Nyt tuli kyllä satua tai sitten astran laatu on TODELLA ailahtelevaa.
Omassa astrassani oli jatkuvasti vikaa niin moottoriohjauspuolessa kuin muutenkin sähköosissa.
Eikä todellakaan ollut ainoa opeli jossa samoja vikoja on.
Opelin tekninen laatu ei ole lähelläkään esim. Toyotan laatua, eroavat kuin yö ja päivä.
- Pientä.ajoa
Vain tojohönö hämmästelee kun auto toimii ninkuin sen kuuluukin. Muile se on arkipäivää.
Toki näkee vuosittaisista kilometreistäkin ettei kyseessä ole kovin paljon ratin takana aikaansa viettävä yksilö. - ei.muilla.noita
12 tkm/vuosi, aivan käsittämättömän paljon.
- lepuuttamallaKestää
Ja hellää järvipesua ja tietenkin massaukset uutena ja tarkastukset vuosittain, niin kyllä ne vanhat vuosikerrat hengissä pysyy, mutta ei tuosta nuoremmat Toyotat. Jos tuollakin olisi ajettu normaalit kilsat ja pidetty "normaalisti", niin se olisi kuopassa ollut jo vuosia.
- TSI2012
lepuuttamallaKestää kirjoitti:
Ja hellää järvipesua ja tietenkin massaukset uutena ja tarkastukset vuosittain, niin kyllä ne vanhat vuosikerrat hengissä pysyy, mutta ei tuosta nuoremmat Toyotat. Jos tuollakin olisi ajettu normaalit kilsat ja pidetty "normaalisti", niin se olisi kuopassa ollut jo vuosia.
2001 Nissan Primera ruostui aika lailla kymmenessä vuodessa, Helsingissä. Normaalilla pidolla, mikä ei tarkoita laiminlyöntejä huolloissa, mutta ei suolaa talvella voi joka päivittäin pestä pois. Ja eihän tuossa ollut pohjassa kuin maali suurelta osin, kuten japsimerkkien tapa on. Jotain lisäsuojausta uutena tehtiin kuitenkin muilta osin.
Aina välillä silti P11-Primeran näkee liikenteessä hyvässäkin kunnossa vieläkin. Jopa Lada säilyy kohtuudella, jos ei ajele jatkuvassa suolakylvyssä...
- almera18
Omassa Nissan Almerassa 1.8 2001vm sedan 3150000km aikana vaihdettu vasen takajarrusylinteri, jarrupalat eteen ja oikeanpuoleinen koiranluu eteen. Ei ruostetta,moottori kuluttaa öljyä 150000km välillä alle litran ja bensaa 5,5 -6,3l /100km.
- dorkapoika
E ruostetta, hihii mikä vitsi. Sokea ja tyhmä pitää oöla jos tuota väittää.
- sghsrhrs
Onhan meillä perheessä ollut paljon muitakin autoja kuin tuo -03 avensis ja niissä paljonkin vikoja. Esim Volvo, Saab, Opel, Vw, Fiat, kaikissa ollut useampia vikoja vaikka jotkut olleet aikanaan uudempia ja vähemmän ajettuja kuin tuo avensis.
Joten ihan syystä mielestäni ihastelen Toyotan vähävikaisuutta kun muut merkit ei kestä läheskään yhtä hyvin. Esim 170tkm ilman vikoja on mahdoton ajatus monelle muulle merkille.- efra
Itse asiassa 30 000 km ilman vikoja on mahdoton melkein mille merkille tahansa paitsi Toyotalle. Toyotan luotettavuus on vaan käsittämättömän korkeaa luokkaa, muissa merkeissä juuri elektroniikka on lisännyt vikoja ja epäluotettavuutta, mutta Toyotan kohdalla ei sellaista ole havaittavissa. Samoin Toyotalla ei ole ollut vaihteistovikoja eikä turbovikoja nokkaketjun pettämisestä puhumattakaan. Myöskään ruoste ei Toyotaa vaivaa, paitsi trollien mielikuvituksessa.
- turhaa.kehuskella
efra kirjoitti:
Itse asiassa 30 000 km ilman vikoja on mahdoton melkein mille merkille tahansa paitsi Toyotalle. Toyotan luotettavuus on vaan käsittämättömän korkeaa luokkaa, muissa merkeissä juuri elektroniikka on lisännyt vikoja ja epäluotettavuutta, mutta Toyotan kohdalla ei sellaista ole havaittavissa. Samoin Toyotalla ei ole ollut vaihteistovikoja eikä turbovikoja nokkaketjun pettämisestä puhumattakaan. Myöskään ruoste ei Toyotaa vaivaa, paitsi trollien mielikuvituksessa.
1.4 D4D vaihteistossa on ollut vikoja ihan riittämiin
- h.anuri
efra kirjoitti:
Itse asiassa 30 000 km ilman vikoja on mahdoton melkein mille merkille tahansa paitsi Toyotalle. Toyotan luotettavuus on vaan käsittämättömän korkeaa luokkaa, muissa merkeissä juuri elektroniikka on lisännyt vikoja ja epäluotettavuutta, mutta Toyotan kohdalla ei sellaista ole havaittavissa. Samoin Toyotalla ei ole ollut vaihteistovikoja eikä turbovikoja nokkaketjun pettämisestä puhumattakaan. Myöskään ruoste ei Toyotaa vaivaa, paitsi trollien mielikuvituksessa.
Mites se nyt olikaan? Ai niin, vaimon Tojo jätti tielle kun 24tkm mittarissa. Hinausauton kyydillä lähti. Mutta tästähän voikin Tero taas vetää ylivertaisuuden- ei vienny yhtään bensaa 50 km matkalla.
- Tojohönö
Juuri tästä syystä Toyota on suosituin ammattiliikenteessä jossa auton luotettavuus on isossa roolissa kuukausiansioiden kanssa. Leasing autoilijat tutkitusti arvostavat auton luotettavuutta ja siitä syystä Toyota on halutuin.
Oikeesti hei. Joku jo totesikin vain tojohönö pystyy ihmettelemään miten ihmeessä auto voi kestää 12 000 km / vuosi. :D- TohjoteronSokeus
Miksi tuollaista loistoa ja luotettavuutta näe ammattiajossa?
- h.anuri
Leasing autona halutuinTojota? Alla listaus suosituimmista leasing autoista. Ei näy Tojoa ja siihen on syynsä.
1. VW Passat
2. Skoda Octavia
3. Audi A4
4. VW Golf
5. Skoda Superb
6. BMW 3
7. Volvo V60
8. Ford Mondeo
9. Audi A6
10. BMW 5
- Ave_vm.2000_1.6_farkku
2000 vvti 1.6 farkku 280tkm uudesta alkaen:
-ilmamäärämittari pitänyt kaksi kertaa puhdistuttaa katsastusta varten
-takalevyt ruostui vissiin liian varovaisen jarruttelun takia ja piti vaihtaa. Samalla uudet jarrupalat eteen ja taakse
-kuljettajan oven valokytkin pätki ja vaihdoin itse
-ilmastointi huollettu (turhaan) kerran
- akku vaihdettu kahdesti
- kojetaulu tuppaa nitisemään silloin tällöin. Nyrkinisku kohdalle yleensä tainnuttaa nitinän pariksi tuntia.
-tuulilasi rikkoutui la-su välisenä yönä itsekseen. Pojan mopolla ei edes näin vuosien jälkeen ole ollut asian kanssa mitään tekemistä...
- virta-avaimen painonapista kumit kulu puhki ja piti hankkia uusi
Tuossa päällimmäiset mieleen tulevat. Tuon vikasuman jälkeen seuraava auto ei ole avensis... ; - " - Tero.kuvittelee
"Itse asiassa 30 000 km ilman vikoja on mahdoton melkein mille merkille tahansa paitsi Toyotalle. Toyotan luotettavuus on vaan käsittämättömän korkeaa luokkaa, "
Terot luovat oman todellisuutensa. Olen ajanut yli 30 vuotta monenmerkkisillä autoilla ilman ongelmia. Kilometrejäkin on tullut pahimmillaan noin 50 tkm vuodessa.
On jotenkin säälittävää kun ainoa hyvä puoli omassa autossa on kuvitellut viat muiden autoissa. Itselle on riittänyt se että oma auto toimii ja on helvetin hyvä ajaa. - RäjähtävääLaatua
2002 Avensis ja 4D4 ja kone lauennut jo 2 kertaa mittarilukemaan 208th.....En menisi laatua kehumaan...
- Huono_provo
Ei tuommoista 4D4 moottoria Toyotalla edes ole.
- Aveave
Ave lienee 2000-luvun kestävin auto, pomminvarma luottopeli, jota ei edes ruoste vaivaa. Tuollaisia noin 15-vuotiaita Avensikseja on yhä vaativassa perhekäytössä ja pitkämatkalaisten työmatka-autona eivätkä häpeä yhtään 10 vuotta tuoreemman eurokärryn rinnalla. On nimittäin niin, että Avessa ei juuri ikä ja kilometrit tunnu tai näy, sen sijaan se viisivuotias europeli on jo väsähtäneen tuntuinen laite eikä misään tapauksessa ole enää varma kulkupeli.
Ave alkaa väsähtää vasta kun mittarissa on pitkälti yli 400 000 km ja siinä hujakoilla joutuu joskus jo vaihtamaan alustan osiakin, tosin monessa on vielä kaikki alkuperäiset nivelet ja suojakumit.
Ave on hiljainen, mukava, tilava ja hyvä ajaa, ei vie paljon polttoainetta eikä tekniikassa ole mitään heikkoa. Järkiautoilijan vaihtoehto numero 1. - Anjoviskuuluuleivänpääl
Niin ei vikoja muttei myöskään ajonautintoa eikä ominaisuuksia. Puhumattakaan kunnon moottorista, sitä kun ei löydy edes toyotan nykymallistosta puhumattakaan 15vuotta vanhasta loppuunpoljetusta peltoauto avensiksesta:)
- Nesteet.sekaisin
http://www.iltalehti.fi/autot/2016051921593165_au.shtml
Näitä tojohönöjen satuja pukkaa taas. Sanopa miksi katsastukseen vain kolme sadasta tojosta tulee yli 400.000km mittarissaan? Siksi että ne 97 on paalattu ennen sitä. Kaksi kolmesta jo ennen 200 tkm. Tojota poistuu liikenteestä ennen muita autoja. Tojohönöt kertovat satuja koska eivät ymmärrä että kaikki eivät ole yhtä tyhmiä kuin tojohönöt.
Aven luotettavuuden söi kokonaan 2.2 d4d-koneet joista kannet korkkasivat noin 100-150 tkm kohdalla suurin piirtein kaikista. Täysin paska kone.- aina.kestää
Totta. Sinne ne halutaan, kun mittari alkaa lähennellä 400 000km. Hyvin harva paalataan kolariautoja tietty, muttei juuri muita. Autonviejät maksavat Toyotasta ihan eri hintoja kuin heppoisesti tehdyistä eurooppalaisista ja matka jatkuu uusien kuskien voimin vielä monia satoja kilometrejä Afrikan vaativissa oloissa.
Toyotat on erityisen haluttuja, koska niiden tekniikka kestää valtavat ajomäärät ja toiseksi koska ruostuvat hyvin vähän moneen muuhun merkkiin verrattuna. On aika normaali juttu ,että lähemmäs parikymmentä vuotta vanha Toyota on pelleiltään hyvässä iskussa, tuskin Volvoa ja Mersua lukuunottamatta mikään muu pystyy tähän. - Ave_vm.2000_1.6_farkku
aina.kestää kirjoitti:
Totta. Sinne ne halutaan, kun mittari alkaa lähennellä 400 000km. Hyvin harva paalataan kolariautoja tietty, muttei juuri muita. Autonviejät maksavat Toyotasta ihan eri hintoja kuin heppoisesti tehdyistä eurooppalaisista ja matka jatkuu uusien kuskien voimin vielä monia satoja kilometrejä Afrikan vaativissa oloissa.
Toyotat on erityisen haluttuja, koska niiden tekniikka kestää valtavat ajomäärät ja toiseksi koska ruostuvat hyvin vähän moneen muuhun merkkiin verrattuna. On aika normaali juttu ,että lähemmäs parikymmentä vuotta vanha Toyota on pelleiltään hyvässä iskussa, tuskin Volvoa ja Mersua lukuunottamatta mikään muu pystyy tähän.Kyseinen linkki A-katsastuksen tilastoon kattaa kaikki Toyotat eikä topicin mukaista Avensista.
Ja mitä tulee omakohtaiseen yli 500.00km kokemukseen Toyota*-merkistä niin en osaa kuvitella että auto voisi olla vähävikaisempi.
* 1. käytetty SE-Corolla
*2. Uutena ostettu Xsi Corolla
*3. Uutena hankittu 1.6. Ave-farkku joka nyt käy 17. vuottaan eikä loppua näy. - TeroOnOutoELÄIN
Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla?
Onko siinä jotain kehuttavaa jos on vähävarainen ja kituuttaa kurjalla autorahjuksella. Muualla nuo olisivat jo paalissa ihan yhteisen hyvän nimissä. - neuvoksi.tiedoksi
TeroOnOutoELÄIN kirjoitti:
Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla?
Onko siinä jotain kehuttavaa jos on vähävarainen ja kituuttaa kurjalla autorahjuksella. Muualla nuo olisivat jo paalissa ihan yhteisen hyvän nimissä.Turha haikailla loppuunajettujen Suomiautojen perään, kun Saksasta saa 1000 eurolla alle 200 tkm ajettuja 2000-luvun Avensiksia. Hakekaa sieltä, älkää ostako ylikalliita Suomesta.
- 20244
TeroOnOutoELÄIN kirjoitti:
Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla?
Onko siinä jotain kehuttavaa jos on vähävarainen ja kituuttaa kurjalla autorahjuksella. Muualla nuo olisivat jo paalissa ihan yhteisen hyvän nimissä.Minä ajan vm. 2000 1,6 Avensis wagonilla, jonka mittarissa on "vasta" 230 tkm.
Varaos(i)a on laitettu virtalukonpohja.
Katsastuasemalla ei ole tarvinnut tuskanhikeä pyyhkiä - leima on aina tullut ensi käynnillä.
Käytän autoilusta säästyneet rahat muihin harrastuksiin. Sitäpaitsi olen kyllä ajanut näillä ns. premiummerkeilläkin ja sanon kyllä ettei niiden ajonautinto ole niin paljon parempi kuin hintalappu kertoo.
Edellä mainittu tarkoittaa sitä, että jos tuo preemiumi maksaa 30 kertaa enemmän kuin minun Avensikseni, ei se kyllä ole yhtä monta kertaa parempi ajettava. - Cruzeideri
TeroOnOutoELÄIN kirjoitti:
Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla?
Onko siinä jotain kehuttavaa jos on vähävarainen ja kituuttaa kurjalla autorahjuksella. Muualla nuo olisivat jo paalissa ihan yhteisen hyvän nimissä.Tuo pienimunaisuudellasi ylpeilyhän se on sinut pakottanut Toyota-palstalle asumaankin.
- Ave_vm.2000_1.6_farkku
TeroOnOutoELÄIN kirjoitti:
Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla?
Onko siinä jotain kehuttavaa jos on vähävarainen ja kituuttaa kurjalla autorahjuksella. Muualla nuo olisivat jo paalissa ihan yhteisen hyvän nimissä."Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla? "
Jep! Verotettava vuosiansio on itsellä sellainen että näytän kuuluvan tuohon "suurituloisimpaan 5%:n" ja eniten ansaitseva prossan raja ei ole kaukana.
http://tietotrendit.stat.fi/mag/article/108/
Eli esimerkiksi jonkun 70k€ volkkarin, bemarin tai audin hankinta ei olisi lainkaan taloudellisesti ylivoimaista. Se vaan veisi resursseja paljon hauskemmilta asioilta ja palkansaajan hankinnat ovat kuitenkin loppupelissä nollasummapeliä.
-Arvaas montako sataa tuhatta kilometria on kyennyt istumaan lentokoneessa säästyneillä varoilla viimeisen kymmenen vuoden aikana kun on ajellut vanhalla mutta ehdottoman luotettavalla ja käyttökustannuksiltaan minimaanisen edullisella autolla?
"Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla? "
-Huomaan että tunnet riittämättömyyttä ihmisenä jos joudut ajamaan iäkkäämmällä autolla. Oletkos koskaan jutellut asiasta kenenkään kanssa? - terveyttäajattelenmyös
Ave_vm.2000_1.6_farkku kirjoitti:
"Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla? "
Jep! Verotettava vuosiansio on itsellä sellainen että näytän kuuluvan tuohon "suurituloisimpaan 5%:n" ja eniten ansaitseva prossan raja ei ole kaukana.
http://tietotrendit.stat.fi/mag/article/108/
Eli esimerkiksi jonkun 70k€ volkkarin, bemarin tai audin hankinta ei olisi lainkaan taloudellisesti ylivoimaista. Se vaan veisi resursseja paljon hauskemmilta asioilta ja palkansaajan hankinnat ovat kuitenkin loppupelissä nollasummapeliä.
-Arvaas montako sataa tuhatta kilometria on kyennyt istumaan lentokoneessa säästyneillä varoilla viimeisen kymmenen vuoden aikana kun on ajellut vanhalla mutta ehdottoman luotettavalla ja käyttökustannuksiltaan minimaanisen edullisella autolla?
"Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla? "
-Huomaan että tunnet riittämättömyyttä ihmisenä jos joudut ajamaan iäkkäämmällä autolla. Oletkos koskaan jutellut asiasta kenenkään kanssa?Toivottavasti todellisuus esim. kolariturvallisuudessa ei osu kohdallesi, koska sellaista ominaisuutta ei tuollaisessa autossa ollut uutenakaan, puhumattakaan 17 vuotta pehminneenä.
- 20244
terveyttäajattelenmyös kirjoitti:
Toivottavasti todellisuus esim. kolariturvallisuudessa ei osu kohdallesi, koska sellaista ominaisuutta ei tuollaisessa autossa ollut uutenakaan, puhumattakaan 17 vuotta pehminneenä.
On tietenkin totta, että nykyautot ovat turvallisempia kolaritilanteessa, mutta on siellä muitakin samassa asemassa olevia liikkeellä.
Toisilla voi olla uusi mutta pieni auto, joka ei omaa niitä kaikkia turvalaitteita ja heidänkin on vain uskalettava sinne liikenteeseen lähteä.
Mitä tulee tuohon pehmiämiseen, niin ainakaan minun autossani ei sitä vielä ole näkyvissä, joten on vain todettava että tuurilla ne laivatkin seilaavat. - Aika_hyvin__selviää
terveyttäajattelenmyös kirjoitti:
Toivottavasti todellisuus esim. kolariturvallisuudessa ei osu kohdallesi, koska sellaista ominaisuutta ei tuollaisessa autossa ollut uutenakaan, puhumattakaan 17 vuotta pehminneenä.
"Toivottavasti todellisuus esim. kolariturvallisuudessa ei osu kohdallesi,..."
https://www.automerkit.fi/testit/6228-tormaystesti-toyota-avensis-2009#!TOYOTA_Avensis_2009_1
"Toyota Avensis sai tulokseksi viisi tähteä"
"Avensiksen matkustamon rakenteet säilyttivät etutörmäyksessä hyvin muotonsa. Etumatkustajien polvien ja reisien suoja arvioitiin hyväksi. Toyota pystyi myös näyttämään, että suoja olisi yhtä hyvä erikokoisille sekä erilaisissa asennoissa istuville matkustajille. Avensis sai sivutörmäyksestä täydet pisteet. "
"Mitä tulee tuohon pehmiämiseen, niin ainakaan minun autossani ei sitä vielä ole näkyvissä"
-Sama täällä. Ja ajatuskin siitä että automerkki tai -malli pitäisi vaihtaa kolariturvallisuuden johdosta on hiukan kaukaa haettua. - isotonerot
Aika_hyvin__selviää kirjoitti:
"Toivottavasti todellisuus esim. kolariturvallisuudessa ei osu kohdallesi,..."
https://www.automerkit.fi/testit/6228-tormaystesti-toyota-avensis-2009#!TOYOTA_Avensis_2009_1
"Toyota Avensis sai tulokseksi viisi tähteä"
"Avensiksen matkustamon rakenteet säilyttivät etutörmäyksessä hyvin muotonsa. Etumatkustajien polvien ja reisien suoja arvioitiin hyväksi. Toyota pystyi myös näyttämään, että suoja olisi yhtä hyvä erikokoisille sekä erilaisissa asennoissa istuville matkustajille. Avensis sai sivutörmäyksestä täydet pisteet. "
"Mitä tulee tuohon pehmiämiseen, niin ainakaan minun autossani ei sitä vielä ole näkyvissä"
-Sama täällä. Ja ajatuskin siitä että automerkki tai -malli pitäisi vaihtaa kolariturvallisuuden johdosta on hiukan kaukaa haettua.Onko 2009 vuosimallin Avensis 17 vuotta vanha ? Ei automerkkiä pidä vaihtaa jos ei halua, mutta samankin valmistajan uudet mallit ovat turvallisempia kuin vanhat.
- Keijjjjjo
Eikä myöskään ajo ominaisuuksia. Eikä tehoja riittävästi.
- 11.02
Hyvä ja luotettava käyttöauto. Näppärä ajella myös kaupungissa ja on sopivan kokoinen auto.
- oikeateräsmies
Se on kun todellinen teräsmies ajaa Toyotalla, niin ainoa paikka mistä ruostetta löytyy on kalsareiden takapuoli.
- Autot_tulevat_Euroopasta
Yksinkertaiseen laitteeseen ei voi tulla kuin yksinkertaisia vikoja. Siinä sen salaisuus.
- Mikäseuraavaksi
Meillä kakkosautona ollut toyoja.carina e ja nyt avensis.
Onhan nuo lujia ja lämpimiä autoja.ei sakemanni ainakaan oman kokemuksen perusteella ole nuin luja.
Parhaimpaan tojotaan kerkesi tulla 430tkm eikä vikoja.olis pelannu vieläkin mutta sattui siisti vähänajettu kohdalle..siis tojo.
Toinen auto uusi saksalainen 50tkm ajettu ja on vikoja. - yksinkertainenjavarma
"Yksinkertaiseen laitteeseen ei voi tulla kuin yksinkertaisia vikoja. Siinä sen salaisuus."
Ei Vikavaagenia ainakaan voi syyttää yksinkertaisuudesta. Monimutkainen vikamaailma ja takuun kattavuus, monimutkaista huijausyritystä unohtamatta josta taas on seurauksena ollut monimutkaiset oikeudenkäynnit sekavine huijauskorvauksineen. Monimutkainen ja heikkolaatuinen tuote ainakin tulee käyttäjälleen kalliiksi ja aiheuttaa vain harmaita hiuksia.
Kaiken kruunaa vielä automaailman lyhyin kahden vuoden takuu.- Jo_kahden_vuoden
takuukin näyttää tulevan todella kalliiksi Volkswagenille. Ilmankos valmistaja ei meinaa millään korvata selvistä suunnittelu- , materiaali-, ja valmistusvirheistä johtuvia Vw-ryhmän autojen hajoamisia vaan yrittää pääsääntöisesti venkoilla milloin minkäkin syyn varjolla pois korvausvastuusta.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj292686KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.951678Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet671610Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m381588Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771349- 1171244
- 851110
Oon vähän pettynyt
Suhun mies. Luulin, että haluat mut ja juokset paljasjaloin kilpaa savannilla leijjonien ja sarvikuonojen ohi saadaksesi1101095En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista
Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si31094Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?
Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.2491074