Tyytyväinen H-Astraan

HiemanYllättynyt

Millaisia omakohtaisia kokemuksia teille on kertynyt H-Astrasta?

Itselläni on ollut omistuksessani kohta 5-vuotta ja 140tkm vuosimallin 2007 H-Astra 1.6 bensakoneella, mittarissa nyt noin 220tkm. Täytyy sanoa, että varsin tyytyväinen olen ollut tähän Ooppeliin.

Hyvä ajaa ja yllättävän tilava, ainakin farmarina.

Normaaleilla kulutusosien vaihdoilla on pärjätty. Jarrupalat-ja levyt vaihdettu kertaalleen, akku vaihdettu, raidetangonpää vaihdettu ja jakohihnan vaihto osunut kerran kohdalle toki normaalit huollot säännöllisesti nesteiden ja suodattimien vaihtoineen.
Huolto- ja varaosahinnoittelu ollut mielestäni melko kohtuullista.

Moottori käy ja kukkuu yhä hienosti ja kori on ruosteton.
Luultavasti ajelen tällä alkuperäisen suunnitelmani vastaisesti vielä toisetkin 140tkm mittariin ennen seuraavaa auton vaihtoa.

Kaiken kaikkiaan ollut hyvin positiivinen yllätys edellisen vikaherkemmän G-Astran jälkeen.

15

959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei-opelia

      Opel se on tuokin, eli susipaska.

    • eikaivaan

      Olen ajanut ja ajan edelleen 1,6 Astra H farmarilla 2005.
      Mittarissa oli ostohetkellä 135 000km ja nyt siellä on 240 000km

      Moottori on kärsimys, siis tehoton paska, joka ei kulje, mutta kuluttaa, paitsi tasaisessa ja rauhallisessa matka-ajossa .
      Tällä hetkellä ajotietokone näyttää 7,9l/100km, 47km/h keskinopeus. Lukema on 10 000km matkalta, koska ajotietokoneen matkamittari nollaantui äskettäin.
      imusarja puhdistettiin n. 200 000km kohdalla, kun sytytti moottorin merkkivaloa ja väitti laihaa seosta. Samalla sinne EGR-venttiilin liitokseen laitettin levy, jossa on 6mm reikä, joten jos se imusarja jatkossa ei likaantuisi yhtä herkästi.

      Vaihdettuja osia.
      Molemmat takaovien johtosarjat
      Alapallonivel
      Pakoputkisto kokonaan
      Ilmastointilaitteen kompura
      Jarrulevyt ja -palat joka kulmaan ja toinen takajarrusatula
      Sytytyskasetti
      Takimmainen lambda
      Ainakin kolme peruutustutkan anturia

      Ohjaamossa ei juuri yhtään säilytystilaa, joka on melko ärsyttävä tilanne, kun ei edes puhelimelle tai aurikolasikotelolle ole kunnon paikkaa.

      Auto on todella hyvä ajaa, joten sen takia olen varmana pitänyt sitä.
      Varaosat melko edullisia internetissä ja monen osan kohdalla kannattaa kysyä merkkiliikkeestä, kun Opel antaa -30% alennuksen yli 10v vanhojen autojen varaosiin.

      Kori alkaa ruostumaan.
      Etu- ja takaovien aukossa opn alareunassa pitkä tiiviste.
      Se on hangannut maalin pois ja sitä kautta ruostumisen takaoviaukkojen takosaan, eli tiivisteen pää pääsee liikkumaan.
      Etulokasuojien ja helmapellin oven ja eturenkaan välissä väliset saumat on ruosteessa.
      Hankala korjata siististi, kun pitäisi irroittaa etulokasuojat.
      Takaluukussa on kymmeniä ruostepisteitä sillä tasaisella ja näkyvällä pinnalla.
      Ne ovat tulleet sisäpuolelta.
      Jos hyvän haluaisi, niin pitäisi maalata koko luukku uudestaan.
      Muuten kori on melko ruostevapaa ja siihen on aiempi omista teettänyt melko kattavan ruostesuojauksen ja yhden tarkistussuojauksen.

      Yhteenvetona vopisi todeta, että hyvä auto ajaa, mutta pilattu paskalla moottorilla.
      1,8 litrainen on paperilla melkein sama, mutta käytännössä muutos on paljon suurempi.
      Hyvät tilat pl. säilytystilat.

      • Omamielipiteeni

        Hyvä auto pl. etu- ja takarekisterikilven väliset osat.


      • VarsinTyytyväinenOpeliin

        Ihan normaaleilla kulutusosien vaihdoilla olet päässyt, melko paljon ajettuhan Astrasi oli jo ostaessasi sen. Nyt Astrasi on jo kuitenkin 12-vuotias ja 240tkm ajettu, eihän se enää mikään uudenveroinen voi ollakaan.

        Monessakin mielessä tuo Pre-Facelift malli (2004-2006 vuosimallit) vaikuttaisi olevan heikompaa tekoa kuin 2/2007 myyntiin tullut Facelift-malli.

        Tuo ruostuminen kyllä ihmetyttää, tosin olen itsekin yhden takaluukustaan ruosteisen H-Astran nähnyt. Liekö sitten tuon tehtaan ruosteensuojauksen osalta niin isoa laatuvaihtelua, vai vaikuttaako kenties ajo-olosuhteet (paljon ajoa hiekka/sorateillä) tai säilytyspaikka (kylmä/lämmin talli, autokatos, taivas alla) selvästi ruostumisalttiuteen? Tehtiinköhän faceliftiin joitain muutoksia tuon ruosteeneston suhteen?
        Omani ja muutaman puolitutun H-Astrat ovat vielä täysin ruosteettomia mainitsemistasi paikoista ja muutenkin. Vuosimalleiltaan ovat 2007 ja 2009, omani on 2007.
        Yksi viihtyy autokatoksessa, omani ja toinen taivasalla. Kaikilla ajellaan pääosin vain asfalttiteillä.

        Tuon säilytystilojen puutteen allekirjoitan täysin, myös mukitelineiden puute harmittaa. Muuten sisätilat ovat mielestäni varsin hyvät ja luokassaan laadukkaatkin, esimerkiksi saman ikäinen C-sarjan Mersu on pienempi sisätiloiltaan. Skodan Octavia on aika samankokoinen, paitsi takapenkin jalkatilat skodassa ovat aavistuksen pienemmät ja kontti taas vastaavasti aavistuksen suurempi.

        Ajettavuus on tosiaan varsin mallikas, niin valtaväylillä kuin mutkateilläkin. Melua voisi olla hieman vähemmän, mutta missäpä tämän hinta- ja kokoluokan autossa ei.

        Moottori, siis etenkin tuo vanhempi 1.6 on kyllä aika laiska ja tehoihinsa nähden janoinen, sitähän käytettiin vuosimalleissa 2004-2006.
        Faceliftin (2/2007 -->) yhteydessä tuo vanha 1.6 korvattiin 10 hv tehokkaammalla 1.6 twinportilla, jossa onneksi myös kulutus on hieman maltillisempi. Omassani keskikulutus on varsin sekalaisessa ajossa pyörinyt 7,2 ja 7,7l/100km välillä, lähinnä vuodenajasta riippuen.

        Tässä minun Opel Astra 1.6 twinportiini tehdyt korjaukset normaaleiden öljyvaihto huoltojen lisäksi 10-vuoden ja noin 200tkm matkalta:

        - jarrulevyt- ja palat joka nurkkaan kerran
        - ilmastointilaitteen kompressori
        - jakohihna kerran
        - raidetangonpää
        - alapallonivel


    • MarkkuPorvoo

      Astra Cosmo farmari 1.6 vuosimalli 2008. Oon ajanut tällä 75-180 tkm välin ja hyvin on pelittänyt. Normi kulutusosan vaihdolla pärjätty. Ihan ok auto, voin suositella.

      • H_Astra_ja_kohta_180tkm

        Aivan ok niin sanottu perusauto, ei suurempia valittamisen aiheita. Ollut varsin viaton menopeli .


    • miksijätettypois

      ei oo lämpömittaria siitä pitkä miinus

      • z16xep-öljypoltin

        Lämpömittari löytyy ajotietokoneesta,kun painaa settings nappia niin kauan,että kuuluu piippaus.Tämän jäkeen BC nappia painelemalla voi selata valikkoa,kunnes tulee näkyviin V 0 T... V0 on auton nopeusnäyttö,ja T lämpötila. Astran normaalilämpötila on 95-105 astetta. Virrat täytyy olla päällä.Oma astrani syönyt kokoajan öljyä n.0,8l/1000km. Osia vaihettu:venttiilinkumet(ei vaikutusta),sytytyspuola 2kertaa,jarrulevyt ja -palat pari kertaa,jarruvaijerit,takajouset,koiranluut,pyyhkimien vivusto,sisäflekti.Astra-05. Itellä käytössä 120tkm-200tkm,ja vielä kulkee kulkee.Välillä herjaa EGR vikavaloa,kun on kierrokset yli 3000,mutta sen saa kuitattua pois(EGR jumittuu hetkeksi yläasentoon, mutta palautuu.Kanavat on putsattu 130 tkm kohdalla). Auto on mainio ajaa,mutta istuimet turhan lyhyet.


      • käyviileenä

        Ootteko käyttäneet viimasuojaa näissä? Kovemmilla pakkasilla, lämmöt ei tahdo nousta päälle 80 asteen jos ajellaan 80kmt nopeuksia. Vasta moottoritiellä alkaa kone lämmetä normaaliin 95-97 asteeseen.


      • OudoltaKuulostaa

        Ilmeisesti sinulla on diesel? Jos taas bensakoneisena on tuollaista ongelmaa, niin käyttäisin kyllä huollossa näyttämässä, saattaa olla esimerkiksi termarissa jotain vikaa.

        Mitään lämpenemis ongelmia ei nimittäin omassa 1.6 twinportissa ole ilmennyt kovimmillakaan pakkasilla, edes pelkässä kaupunkiajossa. Mielestäni H-Astra lämpenee jopa varsin nopeasti ainakin bensakoneisena, vertailukohtana itselläni Skoda Octavia 2.0 vm 2005 ja Toyota Corolla 1.6 vm 2001.


    • ihankohtuuhyvä

      Täältä taitaa sitten löytyä ainoa öljypolttimella eli dieselillä varustettu kokemus H-Astrasta.

      Autona siis 1.9 CDTI vuosimallia 2008 ja mittarissa kohta ihan kunnioitettavat 350tkm. Astra on ollut mielestäni mainio ajaa kokoisekseen ja kohtuullisilla korjauksilla- ja erityisesti korjauskuluilla olen selvinnyt. Kulutus voisi toki olla jonkin verran pienempikin dieseliksi ja aivan jonkin Toyotan veroinen tuo ei ole toki ollut luotettavuudeltaan, vaikkei tielle olekaan jättänyt kertaakaan.
      Plussana voisi mainita myös hyvät tilat kokoluokassaan.

      Opeliksi H-Astra on ollut ilmeisen hyvin suunniteltu ja kestävä malli. Kuitenkin jonkin verran laatuvaihtelua H-Astroissakin on ilmennyt, toiset ovat olleet varsin viattomia, toisissa ilmennyt jonkin verran enemmän laitettavaa. Automaatit- ja turbot olleet kait hieman herkemmin vikantuvia ja turbojen- sekä dieseleiden vaihteistoissa ilmennyt ongelmia ymmärtääkseni, onneksi ei tosin omalla kohdallani. Olen tosin huollattanut autoni aina merkkihuollossa, joten tiedä sitten, jos ovat siellä jotakin vaihteistonkin kanssa touhunneet:)

      Facelifti-malli vuodesta 2007 alkaen on ollut ilmeisesti viattomampi kuin alkuvuosien mallisarjat.
      Opelin varaosahinnoittelu H-Astran kohdalla on melko maltillista, joten huollot- ja korjaukset eivät kyllä pahasti kirpaise. Ruostesuojaus tässä on hyvä, vaikka tiettyihin ongelmapaikkoihin voi maalipinnan rikkoontuessa pintaruostetta ilmestyäkin, mutta on vielä melko edullisesti korjattavissa.

      • eivakuuta

        Tuo maalipinta onkin sitten todella herkästi rikkoutuva. Omassa 2010 autossa koko konepelti ja katon alkuosa heti tuulilasin yläpuolelta on täynnä pieniä pintamaalin lohkeamia.


      • Autoja_Myyvä

        Valitettavasti tuo sama ongelma taitaa olla liki kaikissa uudemmissa autoissa. Kiitos EU:n ympäristödirektiivien, joiden ansiosta maalipinnasta ei enää kyetä tekemään yhtä iskunkestäviä kuin aiemmin.

        Harmittavan paljon tulee nykyisin vastaan eri merkkisiä ja vain 3-4 vuotiaita kohtuullisen vähänkin ajettuja autoja, joissa näkyy jo selviä kulumia maalipinnassa.

        Tietenkään Suomen olosuhteet, plussan ja miinuksen välillä sahaava lämpötila, likaisilla harjoilla etenkin talviaikaan pesevät automaattipesut sekä nasta- ja kivisuihku eivät varsinaisesti edesauta nykyisten entistä hennompien maalipintojen kestävyyttä:)


      • EiHinata
        eivakuuta kirjoitti:

        Tuo maalipinta onkin sitten todella herkästi rikkoutuva. Omassa 2010 autossa koko konepelti ja katon alkuosa heti tuulilasin yläpuolelta on täynnä pieniä pintamaalin lohkeamia.

        Jospa et hinaisi sen edellä ajavan takapuskurissa aina kiinni, niin ongelmia tuskin ilmenisi autosi maalipinnassa. Ainakaan minun H-Astrassa, jolla taitettu kuitenkin matkaa jo päälle 150tkm Suomen suolassa ja kurassa, ei moista ongelmaa ole ilmennyt eikä myöskään Opelin omistavilla tutuillani.


      • eivakuuta

        Asia on sillä lailla, että en todellakaan hinauta itteeni kenenkään takapuskurissa kiinni. Ehkä edellinen omistaja sitten teki niin. Mutta hyvä jos sinun ja tuttavasi astrat on pysyneet hyvänä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4078
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2009
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1911
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      57
      1527
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1452
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1405
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      99
      1322
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1226
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      97
      1104
    10. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1063
    Aihe