Totuus Toyota-viennistä Afrikkaan?

rahat.jobbarille

Kovasti on väitteitä, että vanhat Toyotat viedään käsistä ja laivataan Afrikkaan. Jotkut väittävät eri tilastojen perusteella, että vienti on pientä, mutta tavattoman vähän noita vanhoja Toyotia löytyy romuttamoltakaan. Meneekö nuo Toyotat jotenkin tilastojen ohi?

56

20909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha.höperö.jankuttaja

      Mitä helvetin väliä on sillä mitä liikennekelvottomalle romulle tapahtuu? Jääkö se ladon taakse maatumaan, paalataanko vai viedäänkö Marsiin.
      Aivan sama. Kelvoton liikenteeseen joka tapauksessa.
      Nämä Afrikkajutut ovat jonkun seniilin päähänpinttymä josta ei ole koskaan esitetty mitään todisteita. Kukaan ei ole kertonut koskaan myyneensä yhtään autoa Afrikkaan tai esittänyt linkkiä yhtiön sivuille joka harjoittaisi tällaista liiketoimintaa.
      Sitkeä tuo seniili on, se täytyy myöntää.

      • Anonyymi

        Hybridit eivät kelpaa Afrikkaan käytettyinä. Ne lvat liian hankalia korjattavaksi. Yksinkertaiset perusautot ilman ylimääräistä kelpaavat paremmin.


    • PaalaPaalari

      Yhtyhtään tohjoa ei mene Afrikkaan. Se on ihan legendaa. Niin keskimäärin. 200t km:n kohdalla tojonpuristetaan paaliksi b-luokan peltiä.

      • Anonyymi

        Vävyni, joka on vannoutunut Bemarimies, hyväkuntoinen -94 perintö-Corolla lähti vajaat 2 viikkoa sitten Afrikkaan ja samalla kertaa meni täältä 2 muutakin Toyotaa ja sai sen verran hyvän hinnan, että ilmeisesti kannatti luopua siitä.


    • aasialainenHalpisRules

      Kyllä niitä rahdattiin taannoin Afrikkaan ja ihan niistä parsittiin köyhille kulkupelejä. Nykyiset ovat sen verran hankalia tekniikaltaan ettei kylän takoja osaa korjata ja vienti väheni. Jopa venäläiset kävivät vielä jokunen vuosi sitten ostamassa vanhat Toyotan romut pois, mutta sielläkin ollaan päästy tuo köyhyysaste ohi.

    • Afrikkasatu

      Opettavainen tarina: lasten piti hammaslääkärin suosituksesta luopua tuteista. Turusta luopuminen ei lapselle ole helppoa, tulee itku. Lasten äiti rupesi hyvissä ajoin kertomaan että Afrikassa on pari lasta jolla ei ole ollenkaan tutteja. Hommaa pehmitettiin muutama viikko ja sitten mentiin lentsikka-asemalle kahvilaan syömään viinerit ja muumilimpsat ja sitten äiti meni tuttipussi kädessä juttelemaan lentoemännälle.Lentoemäntä oli heti messissä. Se otti tuttipussin vastaan kiitellen ja epäilemättä kiikutti sen roskiin. Lapset olivat tavattoman tyytyväisiä ja tutista luopuminen oli helppoa.

      Vanhemmiten kerrottiin että se oli vähän narrausta kuten joulupukkikin. Niin ettei aikuisena mene halpaan jos autokauppias lässyttää jotain Afrikan kysynnästä. Paaliin se menee jos on ruostunut.

      • Uskossalujana

        Näin se menee. Tojopappakin uskottelee itselleen oman ikivanhan rusosteläjänsä erinomaisuutta. Itku pääsisi jos tietäisi että ne vaihe olit menee suoraan paaliin.

        Usko merkkiin säilyy valkoisiin valheen ja kun ei koeaja mitään muuta merkkiä.


      • Rotteloseon

        Joskus uskoo joulupukkiin tai hammaskeijuun ja toopeimmmat luulee että Tojo on laadukas.


      • Wero

        Niin täältä viedään tojotat .ja vastavuorosesti jotkut raahaa tänne vanahat bemarin ja mersun romut sammoo paskoo ku tojotkin


    • Herkkäuskoisiaovat

      Vertaus on osuva. Ainakin tämän palstan tojotistit ovat lapsenuskoisia. Onneksi maailmalla viisastutaan pikkuhiljaa.

      • tehthetheh

        Ainakin viimeiset Carinat kummasti kaikonneet myös purkaamoilta ja vain näkee enään vain jäärillä.Myös mädät hiluxsit ja hiace lähti yhtäkkiä erään talon pihasta.


    • KajalanTojot

      En tiedä onko pohjois-KarjalaPohjois-Karjalan valtaisat tojokannat samanlaista uskottelua, mutta tottahan se on että tuolta itäreunalta löytyy köyhimmät alueet ja varmaan sitten myös paksummat autot.

      Todennäköisesti Pitää kuitenkin mennä aikaa kauas itä-Karjalaan ennen kuin Tojo alkaa kiinnostamaan, ja sittenkin taigan mies ottaa mieluummin Ladan joka on luotettavampi.

    • tonninkärry

      kyllä ne menee. Myin vanhaa tojotaa ja tonnia yli ei saanut kuulemma maksaa.
      Tonnin saa kun laittaa ilmotuksen ja heti lähtee käsistä.

      • Anonyymi

        Ei lähdekään ,koitin 190€..2-malli.88-92..eurajoki romuun kai se annettava.toriin Laitoin


    • autokauppias_evp

      Afrikkaan päätyy täältä Suomesta paljon muutakin, kuin pelkästään Toyota autoja. Jobbareilla on jatkuvasti ostoilmoituksia maaseudun lehdissä ja työpaikkojen parkkipaikoilla ilmestyy tuulilasiin lappuja, joissa halutaan ostaa juuri sinun autosi. Reilua kauppaa, ei potkita renkaita, eikä ehdotella mitään vaihtoja, kuten jossain nettiauton palstoilla on pitkä lista hukka-ukkojen ehdotuksia.
      Ja kun maailmalla liikkuu, niin aivan uskomattomista paikoista voi bongata joskus Suomessa liikenteessä olleen auton, kun esim. takalasissa oleva tarra on vielä paikoillaan. Ja entinen suomalainen bussi kuljettaa jossain vinku-intiassa jengiä vielä täysiään. Kerran jopa tapasin entisen omankin autoni takavuosilta itäisillä mailla (ei siis Afrikassa), sain olla jopa kyydissäkin, tarroista ja takapenkin alla olevasta johtoliitoksesta tunnistin entiseksi autokseni, kun varmistin asiaa.
      http://diepresse.com/home/wirtschaft/international/492556/Oesterreichische-Schrottautos-fuer-Afrika

      • KöyhätkinInhoaa

        Joo, mutta vähiten kysytään Tojoa.


    • Etelä-Eurooppaa

      Tuskin Suomesta asti haetaan autoja Afrikkaan. Paljon lähempänä on tarjolla tuoreempaa kalustoa jota ei ole liotettu suolassa useaa kuukautta vuodessa. Ei Afrikkalaisetkaan tyhmiä ole.

      • vaikkakuinkapaljon

      • hiasefani

        Tuolla Ranjian sivulla sanotaan, että vaikka Hiace olisi 25 vuotta vanha on sen tekniikka kunnossa! Hiace oli aivan ylivertainen paku, sen myynti Suomessa torpattiin jollakin saastemääräyksellä, siinä taisi olla kilpailijoiden lobbarit pelissä.
        Suomessa on varmasti tuhansittain Hiace-faneja, jotka ostaisivat uuden siltä istumalta, jos myynti saataisiin jälleen käyntiin. Toyotan nerokkaasta insinööritaidosta kertoo se, että vaikka Hiace suunniteltiin jo 90-luvun alkupuolella, on se edelleen kovaa valuutta eivätkä kilpailijat ole saaneet etumatkaa vieläkään kunnolla kiinni.


      • autokauppias_evp
        hiasefani kirjoitti:

        Tuolla Ranjian sivulla sanotaan, että vaikka Hiace olisi 25 vuotta vanha on sen tekniikka kunnossa! Hiace oli aivan ylivertainen paku, sen myynti Suomessa torpattiin jollakin saastemääräyksellä, siinä taisi olla kilpailijoiden lobbarit pelissä.
        Suomessa on varmasti tuhansittain Hiace-faneja, jotka ostaisivat uuden siltä istumalta, jos myynti saataisiin jälleen käyntiin. Toyotan nerokkaasta insinööritaidosta kertoo se, että vaikka Hiace suunniteltiin jo 90-luvun alkupuolella, on se edelleen kovaa valuutta eivätkä kilpailijat ole saaneet etumatkaa vieläkään kunnolla kiinni.

        Joo, tässä ketjussa vaan on aivan tietämättömiä tästä Afrikaan ja muustakin ulkomaile viennistä autojen ja koneiden suhteen. Toyota on todella haluttu juuri Afrikan vientiin täältä Suomestakin.
        Tuo kauppa on melkoista liiketoimintaa, siinä pyörii aika isot rahat. Se vanha Suomesta ostettu romuauto on melkoisen kovassa hinnassa Afrikassa, kun siitä on jokainen rahastanut matkan varrella, lisäksi lopullisen kohteen valtio vielä ottaa veroina melkoisen siivun.
        http://www.esaimaa.fi/Online/2015/04/05/Afrikka nielee vielä romuautoja/20151271/4
        http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/toyotasi-voi-korotella-afrikassa/322644/
        http://www.hs.fi/autot/art-2000002560965.html

        http://www.syvakuru.fi/afri.html


      • ei.viaton

        Vanhoja juttuja ovat nuo artikkelit ja hittituotteeksi mainitaan kaasarikoneiset vanhat romut. Ruiskut kun eivät suostu toimimaan epämääräisellä afrikkalaisella bensalla.
        Onhan se hienoa että joku pystyy saamaan kiksejä siitä että ajaa autolla joka on niin yksinkertainen että sen pystyy savannillakin sepittämään ajokuntoon. Kyse ei nimenomaan ole viattomuudesta vaan siitä että vanhan paskan vikoja pystyy korjaamaan vähälläkin ymmärryksellä ja työkaluilla.


      • Neeivaanosaa
        hiasefani kirjoitti:

        Tuolla Ranjian sivulla sanotaan, että vaikka Hiace olisi 25 vuotta vanha on sen tekniikka kunnossa! Hiace oli aivan ylivertainen paku, sen myynti Suomessa torpattiin jollakin saastemääräyksellä, siinä taisi olla kilpailijoiden lobbarit pelissä.
        Suomessa on varmasti tuhansittain Hiace-faneja, jotka ostaisivat uuden siltä istumalta, jos myynti saataisiin jälleen käyntiin. Toyotan nerokkaasta insinööritaidosta kertoo se, että vaikka Hiace suunniteltiin jo 90-luvun alkupuolella, on se edelleen kovaa valuutta eivätkä kilpailijat ole saaneet etumatkaa vieläkään kunnolla kiinni.

        On totta että Tojon vanha diesel oli kestävä. Ihan tosi kestävä, yhtä kestävä kuin vanha Mersu, Indenor tai Perkins. Ne oli painavia, janoisia ja tehottomia ja savuttivat valtavasti. Sellaisella ei vaan enää.pärjää. onneksi eurooppalaisista autotehtaista vain yksi on tosissaan kärähtänyt vippaskonsteista. Toyota on ikävä kyllä pudonnut kelkasta täysin. Diesel ja hybridit ovat molemmat out sillä hetkellä sähköauton toimintasäde kaksinkertaistuu


      • corolla_afrikkaan
        ei.viaton kirjoitti:

        Vanhoja juttuja ovat nuo artikkelit ja hittituotteeksi mainitaan kaasarikoneiset vanhat romut. Ruiskut kun eivät suostu toimimaan epämääräisellä afrikkalaisella bensalla.
        Onhan se hienoa että joku pystyy saamaan kiksejä siitä että ajaa autolla joka on niin yksinkertainen että sen pystyy savannillakin sepittämään ajokuntoon. Kyse ei nimenomaan ole viattomuudesta vaan siitä että vanhan paskan vikoja pystyy korjaamaan vähälläkin ymmärryksellä ja työkaluilla.

        Tuossa sitten ihan tätä päivää, kun vanhaa Toyotaa on lavetilla matkalla Afrikkaan.
        https://www.facebook.com/Auto-Export-for-Africa-co-Oy-Hansasun-Ab-138769076167318/

        Taidan myydän omankin Corollan Afrikkaan, kun ei ole enään nuorisolla sille käyttöä.


      • Anonyymi
        hiasefani kirjoitti:

        Tuolla Ranjian sivulla sanotaan, että vaikka Hiace olisi 25 vuotta vanha on sen tekniikka kunnossa! Hiace oli aivan ylivertainen paku, sen myynti Suomessa torpattiin jollakin saastemääräyksellä, siinä taisi olla kilpailijoiden lobbarit pelissä.
        Suomessa on varmasti tuhansittain Hiace-faneja, jotka ostaisivat uuden siltä istumalta, jos myynti saataisiin jälleen käyntiin. Toyotan nerokkaasta insinööritaidosta kertoo se, että vaikka Hiace suunniteltiin jo 90-luvun alkupuolella, on se edelleen kovaa valuutta eivätkä kilpailijat ole saaneet etumatkaa vieläkään kunnolla kiinni.

        Ei Hieacea mitenkään kielletty myymästä. Se ei vain yksinkertaisesti täyttänyt voimaan tulleita määräyksiä, eikä Toyotaa kiinnostanut kehittää sitä määräysten mukaiseksi. Ostivat mielummin valmiin määräysten mukaisen pakun Stellantikselta omaan myyntiinsä.


    • kaikille.paras

      Turkista olisi lyhyempi reitti Afrikkaan. Turha niitä on Suomen kautta kierrättää.

    • MuhammadAlJasir

      Hyvä kun päästään romuista eroon afrikkaan...

    • Tallissa-ollut

      Mulla seisonut tossa pihalla jo 9vuotta 1.6gti liftbackki eikä ole kelvannut kellekkään...ei edes pahemmin mätä ja ajettu ollut joskus 212th......voipi olla että jo viety paaliin täytyy käydä katsomassa maalla....joskos romumiehelle tuon heittäisi.

    • Afrikkaan.viedään

      japanilaisten autojen lisäksi Volkkareitakin, sellaisia 80-90-luvun alkujen malleja. Ne vielä kestivätkin jotain, toisin kuin nämä nykyiset konsernirempulat.

    • Corolla1994

      Minulta on yritetty ostaa 94 corollaa Afrikkaan. Miten pitäisi paperit tehdä?

    • Toijota

      Ranja Center haki auton päivän kuvien lähetyksen jälkeen. Vanha Avensis, josta liikennekelpoisena pyytävät nettiautossa tuhansia. Nopeasti hakevat ja menee valtaosin Afrikkaan toyotat. Sieltä taas osa ihmisistä haluaa Suomeen. Tulevat kuulemma kuitenkin eri aluksilla millä autot menevät? Tiedä häntä.

    • Anonyymi

      Eräs kaveri on ostamassa corollaa Afrikkaan. Otanko ensin rekisteristä pois vai myynkö normaalilla tavalla?

      • Anonyymi

        Normaalilla tavalla ettei jää sun nimiin auto.


    • Anonyymi

      CAMRYY 2012 Antoivat sata eurua vaa romumieheet

    • Anonyymi

      On ympäristö- ja ilmastorikos viedä vanhat romuautot Afrikkaan. Sielläkö ne eivät saastuta?

    • Anonyymi

      Kyllä se vaan on niin, että Afrikkaan ne menee! Ruostuminen loppuu siellä. Toyotassa ei ole lämpöongelmia ja korjaaminen onnistuu ilman hienoja laitteita! Varaosia löytyy pilvin pimein! Hiekka ei ongelma voimansiirrolle, etenkään takatuuppareissa! Saisivat uusia autoja halvemmalla, mutta niillä ei tee siellä mitään!

    • Anonyymi

      Vanhat Hiacet ja Hiluxit kelpaa, alle 20 vuotiaat henkilöautot huonommin, koska tekniikka on niissä on jo hottentoteille liian vaativaa korjattavaksi savannilla.
      Tullin tilastojen mukaan Toyotien vienti Afrikkaan on luokkaa vain 200-300 autoa vuodessa. Se ei ole koko merkin poistumasta kuin pieni murto-osa.

      • Anonyymi

        Tuosta Afrikkaan vietyjen Toyotien määrästä puuttuu yksi nolla. Toyotia viedään Afrikkaan vuodessa 2000-3000 kappaletta. Muita merkkejä yhteensä se 200-300 kappaletta.


    • Anonyymi

      Tänään myin rakkaan Hiaceni vietäväksi afriikkaan. Vuoden 2000 Hiacesta jolla ajettu 420000km sain 5600€ käteistä.
      Nyt pitäisi lähteä hakemaan viimeisen vuosimallin oikeaa Hiacea jolla ajettu vasta 160000km. Siinä on autoa loppu elämäkseni.
      Sitä myytyä ei muuten oltu vielä hitsattu kertaakaan.

    • Anonyymi

      Eilen lähti mun vanha tojo, ja Afrikkaan kuulemma päätyy ostajan mukaan

    • Anonyymi

      Suomessa kaikki vanhat Tojot hybrideiksi tai sähköautoiksi ja vanhat Afrikkaan saastuttamaan, niinkö? Sekö on viisasta ilmastopolitiikkaa? Kaikki yli 10 vuotiaat vaihtoautot pitäisi määrätä paalattaviksi, jos oikeasti halutaan edes pientä muutosta.

    • Anonyymi

      Itse olen tastä jutusta ottanut paljon selvää ja täälä paikallinen auto hajottamo missä on joku afrikan vienti juttu samassa kaikki autot esim nissanit,ww, skoda toyotat ja jotain muita kaikista paalinmenevistä puretaan kaikki käyvä osa pois ja afrikkaan. Ne afrikan pojat ostavat viikottain näinä vientiin joka mitä olen katsellut ww mk3 , carina e ,corolla,hiace,primera, ja jotain muita. Joka kuukausi lähtee isoja kontteja täynä auton osia ja autoja näin se vaan on en vaan ymärrä että näinkö maapallo paranee? No saapaham ajaa laatu autolla;)

    • Anonyymi

      Ja tuohon äsköseen vielä että kun romutustodistus kijotetaan jostain toyotasta tai edellä mainituista merkeiseistä niin afrikassa se sama ajaa vielä toiset samanlaiset mitä suomessa ei sii sama kori vaan kaikki korista lähtevät osat. tämä siis ei kokosuomessa jossain päin suomea on vaan kattoalas ja prässiin. :(

    • Anonyymi

      VlT.TU. Mitä sääntöjenvastaista oli laittaa kuva Afrikkaan roudatusta Hiacesta.

      • Anonyymi

        VIELÄKÖ NE VIE NIITÄ AINAKIN 2000-2003 VÄLILLÄ TÄTÄ OLI JA LEHDISSÄ KIRJOITETTIIN MUTTA ONKO NYT TILANNE TOINEN


    • Anonyymi

      VIEDÄÄNKÖ ENÄÄ 2010-2020 L TOYOTIA VANHOJA AFRIKKAAN. EDES NETTIAUTOSSA EI PALJOA NÄE MYYNTI ILMOITUSTA CRESSIDASTA SAATIKKA COROLLASTA V 1987-1991

      • Anonyymi

        Kaksi kirjettä tullut tässä kuussa Ptm Trading oy nimiseltä yritykseltä . Merkin perusteella ostavat Trafilta tiedot Hiacen omistajista. Rekisterinumero ja vuosimalli on kirjeessä. Tarjoutuvat ostamaan -84----2001 mallisia Hiaceja. Hiluxia, wv taroja, Mazda 2002. Afrikan vientiin. Tänä vuonna tullut jo kymmenkunta kirjettä muiltakin ostajilta. Ranialle myin muutama vuosi sitten -85 mallin Hiacen, 1500€. Sanoi että takaluukku irrotetaan, Luukku peitetään puoliksi, sisälle kumpaankin reunaan pitkät penkit vaikka lastulevystä ja bussikäyttöön menee.


      • Anonyymi

        Myös Ranskalaiset lähtee kuten oli jo hiukan vaikea myytävä Citroen ZX ja Peugeot 406 mallit myös lähteneet


    • Anonyymi

      Ainakin Keniassa safarimatkojen järjestäjät haluavat autoikseen Toyota Hiaceja. On kuulemma ainoa malli, joka siinä hommassa kestää. Ja jos hajoo niin on kuulemma helppoa ja halpa korjattava.
      Asiasta keskusteltiin siellä kun oltiin reissussa.

      • Anonyymi

        On ollut sitten aika pienen budjetin safari jos Tojatalla on joutunut matkaamaan. Range Rovereita ja vastaavia on tullut enemmän vastaan.


    • Anonyymi

      Tilastojen ohi niistä suurin osa menee, oma corollakin lähti keväällä, omissa nimissä vieläkin. Onneksi tein luovutusilmoituksen. Melko vähän ajettu vielä (340 000), vänkärin helman olisi saanut paikata seuraavalle leimalle, ei kiinnostanut hitsata. Sitä oli yritetty jo aiemmin ostaa. vm 1994.

    • Anonyymi

      Ei siellä päiväntasaajalla muut kestä kuin Toyotat.

      • Anonyymi

        Dieselit halutaan nyt Afrikkaan ja Baltiaan, kun ovat niin matkakestäviä.
        Matka jatkuu.
        Käytetty auto on hyvä ilmastoteko,
        kun mineraaleja säästyy.


    • Anonyymi

      Lämpöisessä jopa Tojokin voi toimia eikä ruostu niin pahasti.

    • Anonyymi

      Ave

    • Anonyymi

      Joo Afrikkaan niitä menee ja kun ovat parempia kuin muut merkit pääosin. Ihan tilastofaktaa ollut vuosia maailman vähävikaisimmat listauksissa, vaikka jotkut uunot yrittää muuta väittää vuosikaudet sepittäen joutavaa ja kyseenalaisia lähteitään.

      Itse ostelen tojotia kunhan toimii vähintäänkin 500e/kpl. Afrikasta perillä monesta saa parhaillaan yli 10 000e/kpl. Ihan kohtuullista bisnestä tämä.

      • Anonyymi

        Veljeltäni lähti Ave puoli vuotta sitten Afrikkaan. Sitä minä en ymmärrä, että mitä v... Afrikkalaiset tekevät yli 480000 ajetulla -97 Avensiksella? Ehkä se myydään siellä 180000 ajettuna?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitaisko olla kavereita?

      Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      27
      4665
    2. Deodoranttiteollisuus

      Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      13
      3008
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

      Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      14
      1249
    4. Kerro kaivattusi

      Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      45
      1045
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

      Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      23
      1014
    6. PURRA TULEE !

      Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      120
      834
    7. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

      Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      39
      817
    8. Minkä vuoksi

      Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      784
    9. Vain 30-40v mies on kuuma

      Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      110
      768
    10. Mikään ei ole ikuista

      Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      137
      697
    Aihe