Olisi tarkoitus hankkia halpa kevyt puunkuljetuskalusto metsätöihin 20ha metsäpalalle lähinnä polttopuun ajoon ja tuuli/lumituhojen keräilyyn. 1500- maksimissaan 4000€ lisälaitteineen. Olen ajatellut moottorikelkkaa 250cc lynxi tai vastaava ja parireki perään. Lunta meillä on tähänasti ollut aina maaliskuussa 35-55cm. Mönkiää mietin myös, mutta ei niitä saa alle 4000€ oikein minkäänlaista 400 kuutioisesta ylöspäin ja jossa kunnon mettärenkaat. Lisäksi oltava 1000€ kärry. Liian kallis siis. Sillä saa jo pienen traktorin ja kärryn kuormaimineen perään jolla tekee jo tiliäkin. Lainatraktorilla olen ajellut hankintapuita 100 kiintoa talvessa.
Kustannustehokas pienkone metsätöihin?
evi3000
1
346
Vastaukset
- 5h5g4ss6
Jos ajomäärät ovat luokkaa 100 kiintoa/ talvi niin ilman muuta traktori. Jos on kyse muutaman kymmenen kiinnon ajeluista niin silloin mönkijä/ kelkka. Kainuun, Koillismaa ja Lappi voisi suosittaa melkein kelkkaa keskimääräisissä tapauksissa. Alempana Suomea mönkijä. Ja varsinkin jälkimmäinen jos lumitöitä vähänkin enemmän tehtäväksi. Itselläni on 77 ha ja mönkijä on vaihtumassa johonkin pienehköön 4-veto traktoriin. Omat maat on helppoja ja tasaisia, joten pärjää pienemmälläkin vempeleellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1776512- 1481794
- 1131578
- 511300
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46992Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢38953Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu96923Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5849Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan240829- 41809