Minua masentaa tämä yksinäisyys. Kaikki alkavat ihmissuhteet ovat päättyneet ennen kuin ne ehtivät alkaakaan ja vika on varmasti minussa. En osaa luoda pysyviä ystävyyssuhteita seurustelusuhteista puhumattakaan. Kaikki aina vaan jäävät.
Tätä bipolaarimasennusta on kestänyt yhtäjaksoisesti jo puolitoista vuotta. Sen aikana olen yrittänyt ottaa itseni hengiltä ja samalla vaurioittanut vakavasti muistiani ja fyysistä terveyttäni. Toinen jalkani ei enää toimi. Mietteissäni ajattelen vain pessimistisiä kuvia tulevasta. Kärsin myös ongelmista sosiaalisissa tilanteissa joissa tunnen ahdistusta. Lääkkeitä on kokeiltu jo monenmoisia ja keskusteluapua hoitosuhteiden kautta on paljon tarjolla mutta mikään ei näytä tuovan lohtua tähän masennuksen ja yksinäisyyden helvettiin. Tekisin itsemurhan vaikka jo tänään jos minulla olisi siihen varma ja kivuton keino. En uskalla ottaa henkeäni väkivaltaisesti. Mutta kun keinoa en löydä ja viimekertainen jäi vain yritykseksi ja sain vain vakavat vammat siitä, niin itsemurha jää tekemättä ja epävarmoihin yrityksiin en enää lähde. Toivoisin vaan jotain helpotusta tähän. Saisinkin edes yhden ystävän jonka kanssa voisin viettää aikaa.
Minua masentaa
4
236
Vastaukset
- Hobihobi
Mene ulos kirjastoon, uimarannalle (vaikka et uisikaan), torille, seurakuntaan jne. Ei sisältä kukaan tule sinua hakemaan.
- Epätoivoinenbipo12
Tiedän. Siksi asunkin tällä hetkellä asumispalveluyksikössä jossa soitellaan heti jos ei ilmesty ryhmätapaamisiin tai muihin aktiviteetteihin. Mutta olen silti niin yksin oman kuoreni sisässä että tässä loppua näy.
- FuckTheLife
Oonpa samaa usein miettinyt. Että miten lähtis helposti ja kivutta. Mut en oo vielä keksinyt. Ehkä ensin joku hyvä nappi ja sit siitä lopulliseen uneen, mut en oo keksinyt et mikä ois se viimeinen niitti.
En haluu tuottaa tuskaa sukulaisille, et kaikki väkivaltaiset ja sotkuiset tavat on out.
Tänään kyl viimeeks mietin, kun touhusin mattoveitsen kanssa, et jos tästä vetäis kurkun auki, ni oispa siinä tutkimista poliisilla, varsinkin jos heittäis viime voimilla sen veitsen jonnekin pusikkoon. Vois sinua... en tiedä mitä sanosin. TnT
Olen surullinen puolestasi nyt kun luin tekstisi. Oletko kokeillut joitain masennus lääkkeitä jotka voisivat auttaa oloasi? Onko sinulla joitan asioita joista pidät? Luonnossa kävelystä, laulamisesta, juoksemisesta? Mene vaikka ulos, jonnekkin metsään ja juokse. Juokse niin kauan kun tunnet ettet enää jaksa juosta. Kun pääset ulos, ja ajattelet jotain muuta, se voisi auttaa. Tai sitten meditointi. Rauhoita itsesi ja mielesi. Kuparikettu- niminen tubettajalla on todella hyviä meditointi ohjeita. Minua ne ainakin autttaa.
Voimia sinulle, ja tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492278- 261993
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271485Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161394- 1211361
- 181045
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107894Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78876Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333863