Kansa janoaa hybridejä

SemperToyota

Mutta vain Toyotan hybridejä, koska muut eivät ole luotettavia, esimerkiksi turbo ei missään tapauksessa sovi sähkömoottorin pariksi. Ainoa pullonkaula Toyotan hybridimyynnissä on sedan-mallin puute, mutta sekin korvautuu uuden Corolla-hybridin myötä ensi vuoden puolella ja ehkä vielä uusi Avensis tulee hybridinä. Konservatiisempi ostaja kun haluaa kunnon sedanin, jossa on selkeästi erillinen tavaratila niinkuin herrasväen autossa kuuluu ollakin. Farkut ovat työautoja ja hatchbackit sopivat nuorille ostajille.

11

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aasialaistaHalpisKuraa

      Kaikkihan ovat menneet tekniikassa Toyotan ohi, mm. korealaiset myyvät parempaa tekniikkaa ja autoa jopa halvemmalla. Myös muiden tekniikka on perempaa, mutta hieman kalliimpaa ja heidän tuotantoaan vasta sopeutetaan ja kun se prosessi on käynnissä, niin Toyota saa vain murusia myynnistä. Miksi turbo ei sovi hybridin seuraksi, onhan niitä mm. Volvolla isompien moottorien kyljessä?
      Toyotalle sopii hybrid hyvin, koska Toyotalla ei koskaan ajeta paljoa ja se johtuu tuhnuista moottoreista ja onnettomista ajo-ominaisuuksista. Muut satsaavat siihen, että autoilu olisi mukavaa ja perille päästyä olisi virkeä olo, siihen Toyota ei ole koskaan pystynyt tai halunnut satsata.

    • Kaikkiovat

      Kaikki uudet Toyotat ovat tulossa hybrideinä. Vuonna 2019 kaikki Toyotan mallit ovat myös hybridejä, koska silloin ostetaan lähes pelkästään hybridejä.

      • serbo

        Hybridit ovat nostaneet Toyotan huipulle ja siellä se pysyy, jo nyt laajin hybiridivalikoima on valttikortti ja kun muutaman vuoden päästä koko paletti Aygosta LandCruiseriin on hybridejä, niin kilpailijat ei mahda mitään. Eikä pidä unohtaa pakuja, Toyota tuo niihinkin hybridit ja tässäkin edellä muita.
        Ja huomatkaa, vain luotettavilla ja kestävillä vapareilla, turbo on muutenkin ihan typerä keksintö bensakoneen pariksi ja hybridissä se vasta susi onkin. Hybridin bensakone kun käynnistyy ja sammuu useasti, niin siinä se turbo särkyy, ei ehdi jäähty ja laakeri palaa.


    • VW.vyöryttää

      Tojon mukahybridit ovat kuoleva laji. Tojo on turannut niiden kanssa yli 20 vuotta ilman mainittavaa menestystä. Markkinaosuus Euroopassa yksipistejotain.
      Ladattavat hybridit ja sähköautot ovat tulevaisuus ja turbobensat säilyttävät paikkansa. Vaparikoneilla ei ole tulevaisuutta, niissä ei ole mitään ominaisuutta joka pärjäisi turbokoneelle.
      Nämä kestävyyshihhulit ovat oma lukunsa, mutta he eivät vaikuta mitenkään uusien autojen myyntiin. Vanhoilla katiskoilla ajelevat vaikuttavat eniten motonetin ja kanahäkkikauppiaiden liikevaihtoon, ei autonvalmistajiin.

      • Kemilläinen

        Mietipä sitä, miksi Toyota ei ole laittanut turboa hybridiautoon...No autetaan, vastaus on tietenkin se, että turbo ei sovellu hybridiin kahdesta syystä. Ensinnäkin turbon päästöt mitätöivät hybridin idean ja toiseksi hybridin täytyy olla kestävä ja ekologinen ratkaisu, jolloin hyvin epävarma ja nopeasti kuluva turbotekniikka on auttamatta poissa laskuista.
        Vaparikoneiden tekniikka taas kehittyy koko ajan ja on paljon korkeammalle tähtäävää kuin turbon kaltainen halpa kertakäyttöratkaisu. Turbolla huijataan ihmisiä, myydään teholla ja väännöllä, mutta ei kerrota, että auton käyttöiän aikana se tulee tosi kalliiksi. Turbojen kulutus on ihan jotakin muuta kuin viralliset lukemat kertovat ja toiseksi auton elinkaaren aikana saattaa turbon joutua vaihtamaan 30 000-50 000 km välein. Enemmän ajavalle se voi tarkoittaa parin vuoden vaihtoväliä!


      • Selvää.säästöä

        Kylläpä ollaan taas niin pihalla autotekniikasta. Jos turboja vaihdettaisiin noin usein niin niitä ei myytäisi ensim,äistäkään kappaletta. Täysin harhaista kirjoittelua ja pakonomaista tarrautumista kuolevaan tekniikkaan.

        Omakohtaisesta 10v kokemuksesta tiedän kuinka paljon turboautoilija säästää rahaa bensakuluissa ja huoltokuluissa. Siitä ei joidenkin tekniikkafobiat muuksi muuta.


    • ryssitty.idea

      "Ensinnäkin turbon päästöt mitätöivät hybridin idean ja toiseksi hybridin täytyy olla kestävä ja ekologinen ratkaisu, "

      Tojo on mitätöinyt hybridin idean sillä että tojot liikkuvat pelkästään bensaa polttamalla. Oikea hybridi kulkee pääosin ladatulla sähköllä ja polttomoottori on vain poikkeustilanteita varten. Bemarin i3 on loistava esimerkki miten hybridi piträä rakentaa.

      • Loistava_esimerkki

        mikäli päivittäinen ajomatka jää alle 30 km. Sen jälkeen autosta tulee mopo, etenkin jos merkki sattuu olemaan Volkswagen-hybridiharjoitelma. Susilaatua alusta loppuun saakka.


      • säälinSinua

        Hyvä Tero.


      • tojohönö.pihalla.taas
        Loistava_esimerkki kirjoitti:

        mikäli päivittäinen ajomatka jää alle 30 km. Sen jälkeen autosta tulee mopo, etenkin jos merkki sattuu olemaan Volkswagen-hybridiharjoitelma. Susilaatua alusta loppuun saakka.

        Tojohönö taas osoittaa selkeällä esimerkillä miten vähän se tietää autoista. i3 kulkeen noin 200 km yhdellä latauksella. Riittää useimmille päivätaipaleeksi mainiosti. eGolf kulkee noin 300 km yhdellä latauksella ja GTE on lähimpänä tuota 30km:n sähköistä ajomatkaa kertalatauksella.
        GTE tosin pesee suurinpiirtein kaikki tojot mennentullen ja palatessa pelkällä TSI-koneellakin.

        Tojohönöt ovat pudonneet kehityksen kelkasta aivan samoin kuin tojo valmistajanakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe