Pitkä sokeri

pobgkpop

on 6.1 .Milloin puhkee Diabetes?

19

3804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 834756jhrg75436jh

      Suosittelen painonpudotusta.
      Liikunnan ja kuntoilun lisäämisestä ei ainakaan haittaa ole.

    • pobgkpo

      Ja susittelet tuota näkemättä minkä kokoinen olen. 175 /8o. Sen verran lihaksia että ei varaa pudottaa

    • Lääkärisi_kertoo

      Missä vielä käytetään ikivanhaa prosenttilukua (jos tuo arvo on todellakin HbA1c kokeesta).

      Mitä lääkärisi arvioi tuosta tuloksesta ja mitä ovat olleet glukoosiarvot seurannassa?

      • pobgkpop

        Siis kokemuksia kysyn HbA1c perusteella kun lääkäri ei arvioi. Ei mitään viisastelua


      • Kiiminkinen

        Arvo on ilmoitettu ihan kaikkien ymmärtämällä tavalla. Mikä tuossa prosenttiluvussa niin pännii. Älä takerru lillukanvarsiin.
        Aloittajan kannattaa seurata paastosokereita ja tehdä vaikka ensalkuun omatekoinen sokerirasituskoe. Ohjeet löytyy kyllä täältä netistä.


      • Kiiminkinen

        Ja vielä. Olethan hommannut verensokerimittarin? Ilman sitähän sokereitten seuranta ei onnistu. Apteekit myy aloituspakkauksia edullisesti.


      • Lääkärisi_kertoo
        Kiiminkinen kirjoitti:

        Arvo on ilmoitettu ihan kaikkien ymmärtämällä tavalla. Mikä tuossa prosenttiluvussa niin pännii. Älä takerru lillukanvarsiin.
        Aloittajan kannattaa seurata paastosokereita ja tehdä vaikka ensalkuun omatekoinen sokerirasituskoe. Ohjeet löytyy kyllä täältä netistä.

        HbA1c arvo on ilmoitettu jo monta vuotta mmol/mol arvona ja laboratoriot ilmoittavat sen aina tuollaisena. Diabeetikot kyllä ymmärtävät mikä on normaali ja mikä liikaa nykyisellä arvolla. On alentuvaa kaivaa muuntotaulukon mukaan prosenttiarvo ihan kuin ei muuten ymmärrettäisi.
        Koska aloittaja ei kertonut mittaustuloksen laatua, voisi epäillä että kyseessä olisi myös glukoosin paastoarvo (mmol/l), jolloin 6,1 mmol/l olisi vain lievästi koholla oleva arvo.

        HbA1c 6,1% (43 mmol/mol) on vain lievästi koholla oleva arvo, eikä lääkäri pitäne sitä vielä vakavana jos kyse on yksittäisestä mittaustuloksesta. Ilmeisesti arvoa seurataan jatkossa ja pyritään arvon alentamiseen ruokavaliohoidolla. Aloittajalla ei ole tarvetta laihdutukseen, mutta ruokia oikein valitsemalla saadaan verensokeria alennettua.


      • ufhfhi

        Aloittaja kirjoitti PIKÄ SOKERI


    • luelisää

      Omenaviinietikka veteen minimaalisesti.

    • ei.ennustetta

      Ei kukaan voi varmaksi sanoa. Käy ennustajalla, se tietää yhtä hyvin.

    • diabeetikko

      Minulla muistaakseni pitkäaikaissokeri oli ekalla kerralla jotain 6.5 ja sit toisella ja kolmannella kerralla n.8. Olen sairastanut jo useamman vuoden ...

      • pobgkpo

        Kiitos vastauksesta . Kuinka kauan siinä meni tulosten välillä?


      • diabeetikko

        Olen sairastanut reilut kymmenen vuotta niin en tarkkaan muista enää.. Työreveyshuollossa kiinnitettiin huomiota sokerin nousuun jossain terveystarkastuksessa ja sitten alettiin seuraamaan. Kerran sitten hoitaja sanoi että asia täytyy tutkia. Paastoyön jälkeen mitattiin sokeri,sitten join pullollisen sokerijuomaa oliskohan glukoosia nimeltään.. Taas mitattiin sokeri ja näin todettiin diabetes. Alussa sitä seurantaa taisi olla kuukausi ja sitten tutkittiin sekä todettiin. En nyt tarkkaan muista mut kokonaisuutena kolmisen kuukautta .


      • diabeetikko

        Terveyskeskuksessa diabeteksen toteaminen käy nopsaan. Käynti hoitajalla joka mittaa sokerin.
        Yö tarvitsee paastota.. Voi tulla vastaus nopeamminkin .. Olen moniongelmainen joten se vaikutti diabetestutkimukseen..


      • Liian_myöhään

        Minulla diabetes löydettiin työterveydessä ikäkausitarkastuksen tutkimuksissa. Alussa sitä "hoidettiin" ohjeilla laihduttaa ja kertomalla mitä saisi syödä ja mitä ei. Lopputulos oli se että D2 paheni muutamassa vuodessa diagnosoitavalle tasolle. Virallinen diagnoosi, lääkitys ja B-todistus tuli sen perusteella että pitkäsokeri oli toistuvasti liian korkea (sokerirasituskoetta ei enää tarvittu).


    • sitruunako

      ei sitä näin täällä voi sanoa kukaan,että milloin puhkeaa diabetes,mut itselläni on paastosokeri arvot olleet jotakuinkin samaa luokkaa,en ainakaan tiedä,että sairastaisin diabetestä. uusintakoe,sillä selviää,ehkä?

    • diabeetikko

      Niin se on minulla . Annettiin terveyskasvatusta... Ei pizzaa,lihapiirakoita,pasteijoita joita marketissa on hyllykaupalla.. Mehujäätelö on parempaa kuin eskimo tai tuuttijäätelö.. Liikuntaa lisää , vähemmän perunaa,pastaa ja enemmän kasviksia . Koska minulla on pistoshoito niin se itsessään on jo lihottava.. Laihtumalla kyllä saa lääkitystä vähennettyä ja jos oikein onnistuu niin ehkä lopettamaankin. Tosin minulle on sanottu ettei lääkityksen lopettaminen ole ihan niin päivän selvää....

      • diabeetikko.43.vuotta

        Aivan oikeita ohjeita annettu.
        Tärkein asia on saada paino alas ja se hoituu juuri noin - huonot hiilarit pois ja liikuntaa runsaasti lisää.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe