on 6.1 .Milloin puhkee Diabetes?
Pitkä sokeri
19
4765
Vastaukset
- 834756jhrg75436jh
Suosittelen painonpudotusta.
Liikunnan ja kuntoilun lisäämisestä ei ainakaan haittaa ole. - pobgkpo
Ja susittelet tuota näkemättä minkä kokoinen olen. 175 /8o. Sen verran lihaksia että ei varaa pudottaa
- Lääkärisi_kertoo
Missä vielä käytetään ikivanhaa prosenttilukua (jos tuo arvo on todellakin HbA1c kokeesta).
Mitä lääkärisi arvioi tuosta tuloksesta ja mitä ovat olleet glukoosiarvot seurannassa?- pobgkpop
Siis kokemuksia kysyn HbA1c perusteella kun lääkäri ei arvioi. Ei mitään viisastelua
- Kiiminkinen
Arvo on ilmoitettu ihan kaikkien ymmärtämällä tavalla. Mikä tuossa prosenttiluvussa niin pännii. Älä takerru lillukanvarsiin.
Aloittajan kannattaa seurata paastosokereita ja tehdä vaikka ensalkuun omatekoinen sokerirasituskoe. Ohjeet löytyy kyllä täältä netistä. - Kiiminkinen
Ja vielä. Olethan hommannut verensokerimittarin? Ilman sitähän sokereitten seuranta ei onnistu. Apteekit myy aloituspakkauksia edullisesti.
- Lääkärisi_kertoo
Kiiminkinen kirjoitti:
Arvo on ilmoitettu ihan kaikkien ymmärtämällä tavalla. Mikä tuossa prosenttiluvussa niin pännii. Älä takerru lillukanvarsiin.
Aloittajan kannattaa seurata paastosokereita ja tehdä vaikka ensalkuun omatekoinen sokerirasituskoe. Ohjeet löytyy kyllä täältä netistä.HbA1c arvo on ilmoitettu jo monta vuotta mmol/mol arvona ja laboratoriot ilmoittavat sen aina tuollaisena. Diabeetikot kyllä ymmärtävät mikä on normaali ja mikä liikaa nykyisellä arvolla. On alentuvaa kaivaa muuntotaulukon mukaan prosenttiarvo ihan kuin ei muuten ymmärrettäisi.
Koska aloittaja ei kertonut mittaustuloksen laatua, voisi epäillä että kyseessä olisi myös glukoosin paastoarvo (mmol/l), jolloin 6,1 mmol/l olisi vain lievästi koholla oleva arvo.
HbA1c 6,1% (43 mmol/mol) on vain lievästi koholla oleva arvo, eikä lääkäri pitäne sitä vielä vakavana jos kyse on yksittäisestä mittaustuloksesta. Ilmeisesti arvoa seurataan jatkossa ja pyritään arvon alentamiseen ruokavaliohoidolla. Aloittajalla ei ole tarvetta laihdutukseen, mutta ruokia oikein valitsemalla saadaan verensokeria alennettua. - ufhfhi
Aloittaja kirjoitti PIKÄ SOKERI
- luelisää
Omenaviinietikka veteen minimaalisesti.
- ei.ennustetta
Ei kukaan voi varmaksi sanoa. Käy ennustajalla, se tietää yhtä hyvin.
- diabeetikko
Minulla muistaakseni pitkäaikaissokeri oli ekalla kerralla jotain 6.5 ja sit toisella ja kolmannella kerralla n.8. Olen sairastanut jo useamman vuoden ...
- pobgkpo
Kiitos vastauksesta . Kuinka kauan siinä meni tulosten välillä?
- diabeetikko
Olen sairastanut reilut kymmenen vuotta niin en tarkkaan muista enää.. Työreveyshuollossa kiinnitettiin huomiota sokerin nousuun jossain terveystarkastuksessa ja sitten alettiin seuraamaan. Kerran sitten hoitaja sanoi että asia täytyy tutkia. Paastoyön jälkeen mitattiin sokeri,sitten join pullollisen sokerijuomaa oliskohan glukoosia nimeltään.. Taas mitattiin sokeri ja näin todettiin diabetes. Alussa sitä seurantaa taisi olla kuukausi ja sitten tutkittiin sekä todettiin. En nyt tarkkaan muista mut kokonaisuutena kolmisen kuukautta .
- diabeetikko
Terveyskeskuksessa diabeteksen toteaminen käy nopsaan. Käynti hoitajalla joka mittaa sokerin.
Yö tarvitsee paastota.. Voi tulla vastaus nopeamminkin .. Olen moniongelmainen joten se vaikutti diabetestutkimukseen.. - Liian_myöhään
Minulla diabetes löydettiin työterveydessä ikäkausitarkastuksen tutkimuksissa. Alussa sitä "hoidettiin" ohjeilla laihduttaa ja kertomalla mitä saisi syödä ja mitä ei. Lopputulos oli se että D2 paheni muutamassa vuodessa diagnosoitavalle tasolle. Virallinen diagnoosi, lääkitys ja B-todistus tuli sen perusteella että pitkäsokeri oli toistuvasti liian korkea (sokerirasituskoetta ei enää tarvittu).
- sitruunako
ei sitä näin täällä voi sanoa kukaan,että milloin puhkeaa diabetes,mut itselläni on paastosokeri arvot olleet jotakuinkin samaa luokkaa,en ainakaan tiedä,että sairastaisin diabetestä. uusintakoe,sillä selviää,ehkä?
- diabeetikko
Niin se on minulla . Annettiin terveyskasvatusta... Ei pizzaa,lihapiirakoita,pasteijoita joita marketissa on hyllykaupalla.. Mehujäätelö on parempaa kuin eskimo tai tuuttijäätelö.. Liikuntaa lisää , vähemmän perunaa,pastaa ja enemmän kasviksia . Koska minulla on pistoshoito niin se itsessään on jo lihottava.. Laihtumalla kyllä saa lääkitystä vähennettyä ja jos oikein onnistuu niin ehkä lopettamaankin. Tosin minulle on sanottu ettei lääkityksen lopettaminen ole ihan niin päivän selvää....
- diabeetikko.43.vuotta
Aivan oikeita ohjeita annettu.
Tärkein asia on saada paino alas ja se hoituu juuri noin - huonot hiilarit pois ja liikuntaa runsaasti lisää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653442Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282990- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 121424
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822