Vähän nolo peli.
"Kiihdytys 0-100 km/h vie lähemmäs kahdeksan sekuntia, mikä ei ole tänä päivänä rehentelyn aihe. Monet sporttiset perheautot samassa hintaluokassa pesevät GT86:n mennen tullen. Vauhtiin päästyään GT86:n voimanlähde on kyllä joustava, mutta silti ahtamattoman moottorin laihanlainen vääntö tuntuu ajossa.
Vertailukohtana nykyaikainen, 1,6-litrainen turboahdettu bensiinimoottori tarjoaa enemmän tehoa, rutkasti enemmän vääntöä ja pienemmät päästöt sekä kulutuksen".
http://www.is.fi/autot/art-2000005299011.html
GT86 on eräänlainen varttisportti
36
445
Vastaukset
- Voimia_toivottaen
Voisiko aloittaja kertoa, kuinka tuo auto on vaikuttanut sinun sielunelämään. Avaudu rohkeasti ja me koitamme vilpittömästi auttaa sinua.
Katsoppa peiliin millainen GT sen edessä seisoo.- Tojo.turha.GT
Voisit toivottaa niitä voimia Tojolle :D
- Ottaisin
Mutta hyvännäköinen.
"Kevyesti uudistettu Toyota GT86 on kovakattoinen coupé, jonka parasta antia on ehdottomasti sen klassisen näyttävä muotoilu. GT86:n linjat kestänevät myös aikaa, ja on helppo hyväksyä, että tämä Toyota on perustaltaan puhdaslinjainen urheiluauto. Ensimmäinen piste kilahtaa kassaan."
Ja hyvä ajaa ja istua.
"Kolmas tärkeä urheiluauton mittari on sen ajettavuus, ajotuntuman kuljettajalle antama yhteys autoon ja sen liikkeisiin. Takavetoisen GT86:n ajo-ominaisuudet ovat miellyttävän tasapainoiset, auton hallittavuus on urheiluautolle sopivan ennakoitavaa.
Ohjautuvuus mutkiin on lähes mikroautomaisen tarkka ja ohjausvaste nautittavan herkkä. Jousitus on onnistunut olematta liian kova perusajoihin. Kuusilovinen manuaalivaihteisto toimii tavallisen sujuvasti. Autossa istutaan alhaalla lähellä tienpintaa kuten kuuluukin, mutta sen haittapuolena näkyvyys ulos ei ole erityisen hyvä.
Toyotan etuistuimet ovat kerrassaan mainiot ja tukevat, mutta säätöjä saisi olla enemmän. Etenkin GT86 kärsii ratin säätöjen vajavuudesta. Ajoasennosta saa kuitenkin lopulta kohtuullisen hyvän, ja tilaa riittää pitkillekin ajajille. Silti, tässä hintaluokassa olisi lupa odottaa parempaakin.
Ajo-ominaisuuksistaan GT86 ansaitsee kuitenkin pisteensä." - vai.onko
Toyota GT86 2.0 Boxer 6M/T
Moottori R4, 1998 cm³,
Siinä Kuurion tietämys asiasta, R4 onkin boxer. - kuka.ostaisi
Moitimme:
-roimaa rengasmelua
-vain keskinkertaista kiihtyvyyttä
Onko noilla tehoilla ja suorituskyvyllä jo pakko kärsiä melusta, kun samoihin suoritusarvoihin pääsee paljon halvemmilla, mukavammilla ja hiljaisemmilla autoilla.- kallistohjo
Ominaisuuksiinsa nähden järkyttävän ylihintainen.
47000€ huh huh... - ei.järkeä
kallistohjo kirjoitti:
Ominaisuuksiinsa nähden järkyttävän ylihintainen.
47000€ huh huh...Autovero yli 14000 €
- Et.sinä.ainakaan
Käytetyn Helkama Raisusikin osti oma yh-äippäsi sosiaalisektorin avustuksella ammattikoulussa käyntiä varten. Pahus kun potkaisivat sieltä kahden viikon jälkeen kotiin yh-äipän peräkammariin kasvamaan. Sitä kasvua vaan ei näytä tapahtuneen viimeisten reilun10 vuoden aikana. Tuntuu päinvastoin siltä että nolous ja lapsellisuus ovat trollipojun skitsofrenian takia vain pahentuneet.
- henkilökohtainenSavotta
Toyotan kunnian puolustaminen on epätoivoinen urakka. Kannattaa lopettaa päänsä seinään hakkaaminen, niin pysyy menttaalisikin paremmassa kuosissa. On se sun Auris ihan hyvä, jos tuo sinua lohduttaa.
- päivä.piloille
Et.sinä.ainakaan kirjoitti:
Käytetyn Helkama Raisusikin osti oma yh-äippäsi sosiaalisektorin avustuksella ammattikoulussa käyntiä varten. Pahus kun potkaisivat sieltä kahden viikon jälkeen kotiin yh-äipän peräkammariin kasvamaan. Sitä kasvua vaan ei näytä tapahtuneen viimeisten reilun10 vuoden aikana. Tuntuu päinvastoin siltä että nolous ja lapsellisuus ovat trollipojun skitsofrenian takia vain pahentuneet.
Kaikki totuudet Tojoista sattuvat herkkänahkaiseen Hönöön ihan kympillä.
- Entäpä_sinuun
päivä.piloille kirjoitti:
Kaikki totuudet Tojoista sattuvat herkkänahkaiseen Hönöön ihan kympillä.
Ei tuntunut viime yönäkään oikein nukuttavan. Sekoilit Mersupalstalla sivupersoonanasi E220_CDI:nä puoli kahdelta ja tällä palstalla heti klo 5 jälkeen. Kyllä lapsen täytyisi saada nukkua enemmän kuin kolmisen tuntia yössä.
- päivä.piloille
Entäpä_sinuun kirjoitti:
Ei tuntunut viime yönäkään oikein nukuttavan. Sekoilit Mersupalstalla sivupersoonanasi E220_CDI:nä puoli kahdelta ja tällä palstalla heti klo 5 jälkeen. Kyllä lapsen täytyisi saada nukkua enemmän kuin kolmisen tuntia yössä.
Haukuit ressukka taas väärää trollipojua. Sinun pitäisi olla tarkempi trollipojujesi tunnistamisessa.
- Noloaonnn
Audi TT perusmalli 230hv ja nollasta sataan 5,3sekuntia. Toyota on jäänyt todella pahasti jälkeen. Sääliksi käy. Focus RS 350hv 52 tonnia hintaa ja 4,7sek sataseen. Mitä toyotalla oikein miettään?ja kamalat vanhanajan päästöt nostavat hintaa tietysti. Noiden gt86 autojen hinnat on nettiautossa romahtaneet 25-30 tonnin välille jo vähän ajettuina. Teknisesti gt86 on 90 luvulta. Sieltä ei ole kehitystä tullut. Jopa noloakin nolompi octavia RS menee tota GT86 paremmin jopa dieselinä pienemmillä tehoilla...haloo toyota. Ajo ominaisuuksilla ei mitään tee jos autosta ei saa kiihtyvyyttä nimeksikään. Jopa volvon D4 perusdiesel V40 kiihtyy vähemmillä tehoilla GT86:sta paremmin. Näitähän riittäisi joo
- Niiiimppä
Gt86 on Fartti-sportti pikemminkin. Tuossa autossa kuskin kiihtyminen on taattua kovan melun säestämänä. On se noloa tommosella ajaa valoihin tai mäkin pihaan kun kaikki kattoo että ompas nolo auto ja ei kulje mihinkään. Tuota autoa ei automiehet ihaile koska 200hv ei herätä kunnioitusta. Miettikää et jossain 308 gti:ssä on jo 270heppaa ja maksaa 8 tonniä vähemmän. Se ihan oikeesti kulkeekin ihan hyvin ja siinä on fiilistä enemmän kun nuhasessa GT86 Fartti-sportissa. Toyota elää edelleen kait vuotta 1995...
- Kuka.nähnyt
Viime vuonna rekisteröitiin 4 kpl, tänä vuonna 3 kpl. Taitavat olla kaikki esittelyautoja
- varsinaitnenSporttiHihii
Joku autolehti piti hauskana leluna, koska kapea ja liukkaat renkaat mahdollistaa sivuluisut. Voihan perusteet ja leikit.
- valinnanpaikka
Vaihdappa ne vakiorenkaat paremmin pitäviin renkaisiin niin GT86/BRZ kiihtyy 0-100kmh yhden sekunnin verran nopeammin. Vakiorenkaat ovat pito ominaisuuksiltaan aika heikot, koska tällä tavalla on haluttu tehdä driftaamisesta niin paljon helpompaa ja hauskempaa. Joudut tekemään valinnan renkaiden osalta:
A) Parempi kiihtyvyys, yleisesti suuremmat ajonopeudet. Valitse paremmin pitävät renkaat.
B) Huonompi kiihtyvyys, matalammat ajonopeudet. Enemmän hauskuutta pelleilyyn, esim. driftaamisessa. Valitse vakiorenkaat tai muut pito ominaisuuksiltaan heikot renkaat.- Moposeonn
Mutta eipä se silti mihinkään kiihdy vaikka 80kmh eteenpäin. Aivan käsittämätön mopo ulkonäköön nähden.
- Jopas.taas.jotain
Driftauksessa puhutaan 600-800 hv tehoista
- hauskaVäiteNauratteva
Ei ne renkaat kiihdytyksessä tyhjää lyö noilla tehoilla, korkeintaan hieman vinkaisee jos täydellä kaasulla rytkäyttää kytkimen ylös.
- mihinperustatväitteesi
hauskaVäiteNauratteva kirjoitti:
Ei ne renkaat kiihdytyksessä tyhjää lyö noilla tehoilla, korkeintaan hieman vinkaisee jos täydellä kaasulla rytkäyttää kytkimen ylös.
"Ei ne renkaat kiihdytyksessä tyhjää lyö noilla tehoilla, korkeintaan hieman vinkaisee jos täydellä kaasulla rytkäyttää kytkimen ylös. "
Tämä väite perustuu suoraan ajokokemuksiisi vai mutuiluusi?
Kyllä vaan lyö vakiorenkaat pienen hetken tyhjää silloin kun kiihdytetään 2017 Gt86/BRZ täysillä paikaltaan liikkeelle. - Väite_perustuu
mihinperustatväitteesi kirjoitti:
"Ei ne renkaat kiihdytyksessä tyhjää lyö noilla tehoilla, korkeintaan hieman vinkaisee jos täydellä kaasulla rytkäyttää kytkimen ylös. "
Tämä väite perustuu suoraan ajokokemuksiisi vai mutuiluusi?
Kyllä vaan lyö vakiorenkaat pienen hetken tyhjää silloin kun kiihdytetään 2017 Gt86/BRZ täysillä paikaltaan liikkeelle.Tojota-trollipojun talviajokokemuksiin Helkama Raisulla. Sutiihan se Raisu jäätiköllä jos yh-äippä keventää Raisun perää nostamalla. Se on sitä trollipojun jäädriftausta.
- Ylihintaista.mediumia
Ja täsmälleen saman Subarun saa alkuperäisellä badgella noin 15.000 euroa halvemmalla. Antaa melko hyvän kuvan siitä miten tojo rassaa rahat pois tyhmiltä. Keskinkertaiseen autoon laitetaan kallis hintalappu. Pätee muihinkin tojoihin.
- melkoistaKusetusta
Mutta onhan Toyota jäykistänyt koria. Laittamalla muovisen kiilan ovenkarmin ja oven väliin, kyllä ne vaan osaa tehdä asiat hyvin ja vakuuttavasti
- Ohutta.peltiä
melkoistaKusetusta kirjoitti:
Mutta onhan Toyota jäykistänyt koria. Laittamalla muovisen kiilan ovenkarmin ja oven väliin, kyllä ne vaan osaa tehdä asiat hyvin ja vakuuttavasti
Japsien korit ovat aina olleet velttoja. Ei tuollainen oven kiilaaminen kyllä koria jäykistä, mutta saapahan roikkuvan oven osumaan paremmin paikalleen kun sen laittaa kiinni.
Hiacen yksi kuuluisista ominaisuuksista oli että ovia oli pakko pikkaisen auttaa nostamallla kun sen laitoi kiinni.
- TopGear-
Englantilaisessa TopGear ohjelmassa auton ajettavuutta kehuttiin.
- Naurettavakippo
Voi olla radalla hauska. Mutta kuka ajelee radalla? Kyllä auto hankitaan ihan normaaliliikenteeseen pääsääntösesti. No ehkä myyntimäärät kertoo ettei ketään kiinosta. Sen sijaan kilpailijoiden tuotteita myydän aika paljon tohon verrattuna. Saman auton saa subarulta 35 tonnilla. Mutta mielestäni 29900e on tuolle hyvä hinta ja sen siitä voisi uutena maksaa. Kyllä se harmittaa kun ei tehoa ole nimeksikään urheiluautossa... mutta joo toisaalta tuo ei ole urheiluauto millään tavalla.
- järjetönLelu
Talvitestissä taisi olla surkein talviolosuhteissa testattu auto. Taitaa illa Toyotan tavaramerkki, tehdään harvoin urheiluauton näköinen paketti jossa on normaali tuhnuinen kone joka kyykkää ihan jokaisella perheautolle, paitsi toiselle Toyotalle.
- aika.nolo.todella
GT86 hävisi Knutstorpin ratakierroksella jopa 140 hv Fiat 124 Spiderille. (TM 14/2017)
- järkikäteen
Tottakai se häviää Fiat:lle kun se 200 hp on onneton piikkiteho 7000rpm:n kohdalla. Ei niitä kierroksia voi mitenkään pitää aina 7000. Alemmilla kierroksilla kulkee samoin kuin 90- luvun corolla.
- harakatkin.nauraa
Liikennevalolähdöissäkin kierrokset ensin yli 6500 ja sitten kytkin ylös.
- GTurpo
Käsittämätöntä tämä Toyotan tekniikka. Jopa Honda on lanseerannut laajan malliston turbokoneita, mutta Toyota se mäihää näiden vapareiden kanssa.
Jos Toyota ei itse osaa toimivaa turbokonetta tehdä, niin miksi se ei osta sellaista joltain toiselta valmistajalta? Tai no ohan tämän GT:n konekin Subarulta...surullista.
Maksimivääntö 2 litran koneessa "huimat" 205Nm löytyy 6500 r/min. :D
Tehoa "huimat 200hv 7000 r/min....joopajoo
- Nolo_ja_lapsellinen
keskustelu mutta miksi? No siksi koska se on pääasiassa Tojota-palstan oman trollipojun keskustelua itsensä kanssa.
- pikkuterot.kuolaa
Nolo se on sitten autokin. Tojon mielestä kova melu riittää tekemään autosta urheiluauton.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta801887Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181719- 161574
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin201296En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121234Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61222hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121186Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää91170Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291161Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata
Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot91150