Veneessäni on Mercruiser Alpha one Gen. 1 perävetolaite. Veneen pilssiin tulee vettä ajettaessa. Paikallaan seisoessaan pitkiäkin aikoja, pilssi on täysin kuiva kun sen on ajon jälkeen kuivannut. Aluksi luulun, että vesi tulee pilssipumpun letkusta takaperin, tein letkuun "hanhenkaulan", joten sieltä vesi ei tule. Osaako joku auttaa, mikä voi olla syynä? Jos palkeet vuotaa, se pitäisi ymmärrykseni mukaan vuotaa myös paikallaan seisoessa?
Vettä pilssiin ajettaessa
8
641
Vastaukset
Jäähtyspuolen letkustossa on jokin vuoto. Parhaimmillaan joku klemmari on hieman löysällä ja selviää kiristämällä, pahimmillaan joku letku on hapertunut halki, jolloin vuoto ennemmin tai myöhemmin aiheuttaa merihädän repeämän kasvaessa.
- Veneilyharrastus
Kiitos ajatuksestasi, tämän asian olen tarkistanut. Laiturissa koneen käydessä pilssi pysyy kuivana, joten jäähdytyspuolen letkusto on kunnossa.
Kyllä asia on niin että hydraulisesti toimivan nopeusmittarin letku vuotaa jostakin kohtaa ja tästä syystä ajon aikana tulee vettä pilssiin. Ratkaisuna on kääntää nopeusmittarin anturi yläasentoon jolloin vuoto loppuu koska ei painetta.
Jurpå tietää jälleen enemmän ja paremmin.- Veneilyharrastus
Kiitos ajatuksestasi, tuo voisi olla syy ongelmaan jossain toisessa veneessä. Minulla ei ole hydraulisesti toimivaa nopeusmittaria. Nopeus näkyy GPS:n välittämänä plotterilla.
- Ongelmanratkaisu
Moi! Jos palkeet ovat kunnossa, voisiko vika olla ohjausakselin kuluminen ja sen stefan vuotaminen? Stefa voi hyvinkin pitää, jos veneellä ei ajeta. Kulunut ohjausakseli painuu toiseen reunaan moottorin työntäessä ja tällöin stefa vuotaa.
- Veneilyharrastus
lihamylly1 kirjoitti:
Meillä on Volvon perävetolaitteessa juuri tuo vika.
Kiitos molemmille ajatuksista. Tuo ohjausakselin kuluminen ja Stefan vuoto voi hyvinkin olla vikana myös minun veneessäni. Täytyy jotenkin päästä toteamaan onko vika siinä, nimittäin ohjausakselin ja stefan vaihto vaatii paljon purkamista Mercruiserissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622947
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802283
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361693- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450