1933 ja 1992 Raamatussa törkeä käännösvirhe!

AitoaMalakiaaEtsimässä

Malakia 3:1 on käännetty Raamattuun väärin:

"Minä lähetän sanansaattajani raivaamaan edelläni ​tietä."

... sillä oikeasti tuo kohta kuuluu suraan käännettynä näin:

"Katso, minä lähetän enkelini, ja hän kääntyy minun edelleni."

Johannes kastaja oli siis enkeli! Ei profeetta eikä messisaskaan kuten Johannes itsekkin Johanneksen evankeliumissa julistaa.

15

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saanko.kysyä

      Minkä väärinkäsityksen tuo aiheuttaa asiayhteydessä?

      • AitoaMalakiaaEtsimässä

        Siinä ei puhuta mitään raivaamisesta.


      • saanko.kysyä
        AitoaMalakiaaEtsimässä kirjoitti:

        Siinä ei puhuta mitään raivaamisesta.

        Mitä sitten?


    • Mistä kielestä käänsit?

      • AitoaMalakiaaEtsimässä

        Hepreasta


      • AitoaMalakiaaEtsimässä kirjoitti:

        Hepreasta

        Enkeli ja sanansaattaja ovat sama asia. Enkeli on kreikkalaisperäinen sana. Voihan sitäkin käyttää, mutta ei se sanansaattajaa kummempi ole.


      • jjeeves kirjoitti:

        Enkeli ja sanansaattaja ovat sama asia. Enkeli on kreikkalaisperäinen sana. Voihan sitäkin käyttää, mutta ei se sanansaattajaa kummempi ole.

        Malakian kirja on kirjoitettu hepreaksi kuten koko VT.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Malakian kirja on kirjoitettu hepreaksi kuten koko VT.

        No mitä sanansaattaja on hepreaksi, ja mitä enkeli on hepreaksi? Entä mitä Malakias on suomeksi?
        Ja onko enkeli jotain hienompaa kuin sanansaattaja, vaikka ne ovat sama asia?


      • AitoaMalakiaaEtsimässä
        jjeeves kirjoitti:

        No mitä sanansaattaja on hepreaksi, ja mitä enkeli on hepreaksi? Entä mitä Malakias on suomeksi?
        Ja onko enkeli jotain hienompaa kuin sanansaattaja, vaikka ne ovat sama asia?

        "Sanansaattaja" eli kreikan "angelos" on hepreaksi "malakiah."


      • AitoaMalakiaaEtsimässä kirjoitti:

        "Sanansaattaja" eli kreikan "angelos" on hepreaksi "malakiah."

        Päästiin yhteisymmärrykseen. Profeetta Malakia on enkeli ja Johannes Kastaja on sanansaattaja.


      • dikduk
        AitoaMalakiaaEtsimässä kirjoitti:

        "Sanansaattaja" eli kreikan "angelos" on hepreaksi "malakiah."

        malach on sanansaattaja ja malachi minun sanansaattajani, siis genetiivi yks. 1pers.


      • AitoaMalakiaaEtsimässä kirjoitti:

        "Sanansaattaja" eli kreikan "angelos" on hepreaksi "malakiah."

        Mikä tässä on se TÖRKEYS?


    • Miten tästä eteen päin...

    • AitoaMalakiaaEtsimässä

      Katso, minä lähetän enkelini, ja hän kääntyy minun edelleni. Ja yhtäkkiä he tulevat minun valtaistuimelleni - Herra jota sinä etsit, ja liiton enkeli, jota sinä kaipaat. Katso!

    • Tarkkaväännös

      Mal.2:7. Biblia (1776). Sillä papin huulet pitää opin kätkemän, että lakia hänen suustansa kysyttäisiin; sillä hän on Herra Zebaotin enkeli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe