Moi! Tein tuossa pitkäsiiman ja laitoin tapsilangan kiinni selkäsiimaan unisolmulla. Vedin kyllä solmun todella kireälle mutta silti tuntuu että luistaa sivuttain. Onko tuo unisolmu yleisesti käytetty solmu pitkäsiimassa? Tein solmut kuivalle langalle eli olisikohan vika siinä? En ole vielä käyttänyt vedessä lainkaan. Pitää ilmeisesti kiristää vielä märkänä?
unisolmu pitkäsiimassa
apuvapapuva
2
162
Vastaukset
- Solmija
En tiedä käytetäänkö uni-solmua yleisesti tapsien kiinnitykseen, mutta ainakin tekokuidussa liukumista on vaikea estää, kun solmu on vain selkäsiiman ympärillä. Perinteisesti on pidetty edullisena sitä, että tapsin saa hetkessä irti selkäsiimasta sitä koettaessa. Karheapintaisissa langoissa on tästä syystä käytetty mm. vetosolmua. Voisi kuvitella, että kiinteät lenkit sekä selkäsiimassa että perukkeessa saattaisivat toimia hyvin tässä.
- satunnaiskalastaja
Toisaalta pitkäsiiman käsiteltävyys heikkenee jos on paljon solmuaihoitan joihin selkäsiima takertelee laatikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606744- 1003472
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262800- 212458
- 272013
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581852- 251720
- 321588
- 111532
- 491512