Ulosotto ja käräjäoikeus

ellityttö

Hei! Tämä on minulle uutta ja haluaisin tietää asiasta enemmän, eli siis kertokaa te ketkä olette vastaavaa kokenut.
Olen joutunut velkakierteeseen ihan omaa tyhmyyttäni, olen monta laskua jo maksanutkin käräjäoikeudelle mutta tällä hetkellä työttömänä vielä kuukauden ja laskuja kertyy rästiin. Tällä hetkellä kaksi laskua odottaa käräjäoikeuteen, oikeuskuluineen noin 1300€.
Kun en pysty koko summaa maksaa kerralla onko käräjäoikeuden kanssa sovittavissa maksut kuinka?
Olen vielä nuori ja tilanne on minulle siis täysin uusi, eli älkää tuomitseko minua vaan auttakaa. Stressaa todella paljon kävellä päivittäin postilaatikolle ja odottaa että onko käräjäoikeudesta tullut taas kirje. Sen tiedän että luottotiedot minulta on jo mennyt, näin pankissa sanottiin. Unettomia öitä on paljon koska olen ihminen joka murehtii ihan liikaa asioita.
Kiitos jo etukäteen jos täällä on ihmisiä ketkä minua osaa auttaa ja on kokemusta miten asiat tästä yleensä etenee. Olen jättänyt soittopyynnön käräjäoikeuteen.

2

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virsut

      Omalla aktiivisuudella hoituu ulosoton jarruttaminen kuten myös viivästyneiden lakujen perimisen jarruttaminen. Aktiivisesti vain yhteys velkojaan ja rehellisesti tiedot pöytään ja pyytää sitten lykkäystä ja maksaa mitä jaksaa ja antaa aikataulun lopulle. Ja aina kannattaa toimia ennen eräpäivää!

    • Vippi-ville

      Älä sinä huoli tyttö nuori.... ei tuollainen 1300 euroa ole mikään paha nakki jos on töitä sulla luvassa riippuen tietysti siitä mikä on työsuhteen kesto ja palkka. Jos nyt vaikka 1500 euroa saat käteen verojen jälkeen niin ulosotto vie sinulta siitä 500 ja sinulle jää vielä tonni elämiseen. Jos on iso vuokra ym niin haet sitten sossusta apua ja näytät siellä lapun ulosotosta. Käräjäoikeus on sellainen välikäsi että sen kanssa ei oikein voi maksuista sopia, korkeintaan pari kolme viikkoa ehkä saa aikaa maksaa koko kyseessä olevan velan loppusumma. Oikeudenkäyntikuluihin saattaa saada vähän enemmän maksuaikaa ennen kuin siirtyy ulosoton puolelle. Tolla mun raakalaskelmalla olet kuivilla jo muutamassa kuukaudessa ja kun et pysty ilman luottotietoja tekemään enempää velkaa niin pikkujuttuhan tuo sun tilanne on. Ei mullakaan olevia 20 tonnin velkoja pidä raskaan sarjan ukot kuin kärpäsen kakkoina. Tosin olen ottanut sen kannan että töihin en mene kun Suomen ulosottolaki on sellainen että ei paljoa kannusta kun tukien avulla jää sama käteen eikä tarvi kuin kylkeä kääntää. Tommoset 5 vuotta vielä niin sitten tulee vanhentunut-leima liki jokaiseen lappuseen. Mut joo, sun tilanteessa mäkin tekisin duunia ja hoitaisin noin pienet jutut äkkiä pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe