Borgå Du Gamla på Minnen Rik

Så hadd man to vari å hälsa på gamla morsan å di som lämnat jordelivet på Näsibackan.- S Market i Kokon å Tokmanni ,Lidl å K-market blev åsså besökta.- Synd att man ente kan parkera gratis i centrum, int för att man har någo intressen där heller.- Synd att det ente finns nån mataffär i Kungsporten, så man slapp köra in till stan, å fördärva miljön med avgaser.- :-)
212264
1Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 21

Vanhimmat

Kungsporten är nog så "död ", det blev en flopp.K- rauta är väl den enda affären som det går bra för.

1Äänestä

Minns min salig farmor såhär inför helgen- Hon förde alltid granris till familjens gravar på Näsibackan vid Allhelgona.-

1Äänestä
  • Många gör det nog ännu också, ljus för man också.

1Äänestä

Tillbaka till Näsebacken om knappt 2 veckor, gamle Mor lämnade jordelivet juldagen :´-(

1Äänestä
  • Beklagar sorgen.

1Äänestä

• Tack, Nu e Hon fri !

1Äänestä

• Mina barn som bor här i Borgå har flyttat till NÄSE, de vill att jag också skulle söka mig dit...jag har sagt att dit kommer jag nog...men till Näsebacken.

Äänestä

Hann ju se kistan i kapellet i.af., men inte vem som låg där i .......Ja ja, alla skola vi den vägen vandra .-
Tur att man ente vet hur det blir när det är dags .-

Äänestä

Till Salu: Jordbruksfastighet 20ha åker 12 ha skog bäck genom åkrarna.-Ladugård av tegel maskinhus vedlider bastu.- Bostadshus från 1939 (stock) kommunalt vatten egen bergsbrunn centralväme .- 600.000 € eller högstbjudande .-

Äänestä
  • Fortfarande till salu , hörd ja någo ? :D

Äänestä

• Kohde Oikotie Hinthaara ,Tervakummuntie .-

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Kohde Oikotie Hinthaara ,Tervakummuntie .-

Nu är det sålt ,barndomshemmet .- Känns som att navelsträngen till bygden är klippt .- Bara di gamles gravar kvar på Näsibackan ...
    Ifrån landet uti väster tanken glider ......

Skånepåg

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Nu är det sålt ,barndomshemmet .- Känns som att navelsträngen till bygden är klippt .- Bara di gamles gravar kvar på Näsibackan ...

Skånepåg

https://youtu.be/_TlKOkGSj-E

Että silleen .-

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Skånepåg

Några pengar har jag desvärre inte sett röken av .- Kanske Andelsbanken och skatteverket leker med dom ? Inte klokt om det kan gå till på detta viset ! Behöver kanske en jurist som forskar i ärendet ?

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Några pengar har jag desvärre inte sett röken av .- Kanske Andelsbanken och skatteverket leker med dom ? Inte klokt om det kan gå till på detta viset ! Behöver kanske en jurist som forskar i ärendet ?

Fick 100.000 € , resten har syrran försnillat med mäklaren och banken .- Var blev alla lantbruksmaskiner av ??? Fråga henne !

Tvi Satan

Äänestä

Hoppas finntollorna öppnar gränserna så att man kan besöka föräldrarnas gravar på Näsibackan !

Äänestä

Salig Far på Näsibackan 100 år idag !

Äänestä
  • 101 år idag !

Äänestä

En polisbil i ny färg passerade torget nyss :)

Skånepåg

Äänestä

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

Skånepåg kirjoitti:

Så hadd man to vari å hälsa på gamla morsan å di som lämnat jordelivet på Näsibackan.- S Market i Kokon å Tokmanni ,Lidl å K-market blev åsså besökta.- Synd att man ente kan parkera gratis i centrum, int för att man har någo intressen där heller.- Synd att det ente finns nån mataffär i Kungsporten, så man slapp köra in till stan, å fördärva miljön med avgaser.- :-)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu