Så hadd man to vari å hälsa på gamla morsan å di som lämnat jordelivet på Näsibackan.- S Market i Kokon å Tokmanni ,Lidl å K-market blev åsså besökta.- Synd att man ente kan parkera gratis i centrum, int för att man har någo intressen där heller.- Synd att det ente finns nån mataffär i Kungsporten, så man slapp köra in till stan, å fördärva miljön med avgaser.- :-)
Borgå Du Gamla på Minnen Rik
21
1859
Vastaukset
- ödemarken
Kungsporten är nog så "död ", det blev en flopp.K- rauta är väl den enda affären som det går bra för.
- Skånepåg
Minns min salig farmor såhär inför helgen- Hon förde alltid granris till familjens gravar på Näsibackan vid Allhelgona.-
- förvårakärasomgåttföre
Många gör det nog ännu också, ljus för man också.
- Skånepåg
- Skånepåg
Tillbaka till Näsebacken om knappt 2 veckor, gamle Mor lämnade jordelivet juldagen :´-(
- bårgåbo
Beklagar sorgen.
- Skånepåg
Tack, Nu e Hon fri !
- bårgåbo
Mina barn som bor här i Borgå har flyttat till NÄSE, de vill att jag också skulle söka mig dit...jag har sagt att dit kommer jag nog...men till Näsebacken.
- Skånepåg
Hann ju se kistan i kapellet i.af., men inte vem som låg där i .......Ja ja, alla skola vi den vägen vandra .-
Tur att man ente vet hur det blir när det är dags .- - Skånepåg
Till Salu: Jordbruksfastighet 20ha åker 12 ha skog bäck genom åkrarna.-Ladugård av tegel maskinhus vedlider bastu.- Bostadshus från 1939 (stock) kommunalt vatten egen bergsbrunn centralväme .- 600.000 € eller högstbjudande .-
- Anonyymi
Fortfarande till salu , hörd ja någo ? :D
- Anonyymi
Kohde Oikotie Hinthaara ,Tervakummuntie .-
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohde Oikotie Hinthaara ,Tervakummuntie .-
Nu är det sålt ,barndomshemmet .- Känns som att navelsträngen till bygden är klippt .- Bara di gamles gravar kvar på Näsibackan ...
Ifrån landet uti väster tanken glider ......
Skånepåg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nu är det sålt ,barndomshemmet .- Känns som att navelsträngen till bygden är klippt .- Bara di gamles gravar kvar på Näsibackan ...
Skånepåghttps://youtu.be/_TlKOkGSj-E
Että silleen .- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SkånepågNågra pengar har jag desvärre inte sett röken av .- Kanske Andelsbanken och skatteverket leker med dom ? Inte klokt om det kan gå till på detta viset ! Behöver kanske en jurist som forskar i ärendet ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Några pengar har jag desvärre inte sett röken av .- Kanske Andelsbanken och skatteverket leker med dom ? Inte klokt om det kan gå till på detta viset ! Behöver kanske en jurist som forskar i ärendet ?
Fick 100.000 € , resten har syrran försnillat med mäklaren och banken .- Var blev alla lantbruksmaskiner av ??? Fråga henne !
Tvi Satan
- Anonyymi
Hoppas finntollorna öppnar gränserna så att man kan besöka föräldrarnas gravar på Näsibackan !
- Anonyymi
Salig Far på Näsibackan 100 år idag !
- Anonyymi
101 år idag !
- Anonyymi
En polisbil i ny färg passerade torget nyss :)
Skånepåg - Anonyymi
R.I.P. Sven-Bertil !
https://youtu.be/MNyWhLPP7Ys
Skånepåg
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631483Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä261328Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701298Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151164- 1271096
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2261023- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että280938IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel303926