Så hadd man to vari å hälsa på gamla morsan å di som lämnat jordelivet på Näsibackan.- S Market i Kokon å Tokmanni ,Lidl å K-market blev åsså besökta.- Synd att man ente kan parkera gratis i centrum, int för att man har någo intressen där heller.- Synd att det ente finns nån mataffär i Kungsporten, så man slapp köra in till stan, å fördärva miljön med avgaser.- :-)
Borgå Du Gamla på Minnen Rik
21
1897
Vastaukset
- ödemarken
Kungsporten är nog så "död ", det blev en flopp.K- rauta är väl den enda affären som det går bra för.
- Skånepåg
Minns min salig farmor såhär inför helgen- Hon förde alltid granris till familjens gravar på Näsibackan vid Allhelgona.-
- förvårakärasomgåttföre
Många gör det nog ännu också, ljus för man också.
- Skånepåg
- Skånepåg
Tillbaka till Näsebacken om knappt 2 veckor, gamle Mor lämnade jordelivet juldagen :´-(
- bårgåbo
Beklagar sorgen.
- Skånepåg
Tack, Nu e Hon fri !
- bårgåbo
Mina barn som bor här i Borgå har flyttat till NÄSE, de vill att jag också skulle söka mig dit...jag har sagt att dit kommer jag nog...men till Näsebacken.
- Skånepåg
Hann ju se kistan i kapellet i.af., men inte vem som låg där i .......Ja ja, alla skola vi den vägen vandra .-
Tur att man ente vet hur det blir när det är dags .- - Skånepåg
Till Salu: Jordbruksfastighet 20ha åker 12 ha skog bäck genom åkrarna.-Ladugård av tegel maskinhus vedlider bastu.- Bostadshus från 1939 (stock) kommunalt vatten egen bergsbrunn centralväme .- 600.000 € eller högstbjudande .-
- Anonyymi
Fortfarande till salu , hörd ja någo ? :D
- Anonyymi
Kohde Oikotie Hinthaara ,Tervakummuntie .-
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohde Oikotie Hinthaara ,Tervakummuntie .-
Nu är det sålt ,barndomshemmet .- Känns som att navelsträngen till bygden är klippt .- Bara di gamles gravar kvar på Näsibackan ...
Ifrån landet uti väster tanken glider ......
Skånepåg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nu är det sålt ,barndomshemmet .- Känns som att navelsträngen till bygden är klippt .- Bara di gamles gravar kvar på Näsibackan ...
Skånepåghttps://youtu.be/_TlKOkGSj-E
Että silleen .- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SkånepågNågra pengar har jag desvärre inte sett röken av .- Kanske Andelsbanken och skatteverket leker med dom ? Inte klokt om det kan gå till på detta viset ! Behöver kanske en jurist som forskar i ärendet ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Några pengar har jag desvärre inte sett röken av .- Kanske Andelsbanken och skatteverket leker med dom ? Inte klokt om det kan gå till på detta viset ! Behöver kanske en jurist som forskar i ärendet ?
Fick 100.000 € , resten har syrran försnillat med mäklaren och banken .- Var blev alla lantbruksmaskiner av ??? Fråga henne !
Tvi Satan
- Anonyymi
Hoppas finntollorna öppnar gränserna så att man kan besöka föräldrarnas gravar på Näsibackan !
- Anonyymi
Salig Far på Näsibackan 100 år idag !
- Anonyymi
101 år idag !
- Anonyymi
En polisbil i ny färg passerade torget nyss :)
Skånepåg - Anonyymi
R.I.P. Sven-Bertil !
https://youtu.be/MNyWhLPP7Ys
Skånepåg
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.464975- 703032
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2991936Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2621780Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151689Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531276Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951239- 701182
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331157Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137