Mökkinaapureiden kesken syntyy riitaa jos jonkinla

hirveäkokemus

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005302265.html


Meillä nyt ei juuri riitaa tullut kun minä päätin myydä lopulta mökin pois joka oli asunkelvollinen jatkuvaan asumiseen.

Oli kyllä sellainen kokemus kaikilla maisteilla kun ostimme niin vuoden päästä kohde oli myytävä pois.

Naapurissa oli kesämökiksi suuniteltu mörskä tien toisella puolen 40m päässä,no eikös tämä hidalko päässyt eläkkeelle ja käytännössä muutti sinne ja piti kaupungissa osoitteen.

Koiraansa piti irti ja se tietysti teki meidän pihalle tarpeensa,samalla se räkytti aamusta iltaan myös omalla tontillaan (kyseessä oli pieni koira),iltaa kohden kesäiltaisin alkoi sitten hidalkon ryypäminen ja suunta meidän tontille ja lopulta sisään asti.

Tästä ja monista muista ongelmista ei päästy eroon millään,jouduimme myymään vuoden omistuksen jälkeen kohteen pois vaikka kohde oli alkuperäinen talo tuolla paikalla ja naapurilla tehty jälkeen päin kesämökiksi.

Älkää koskaan ostako mökkiä tai kohdetta jonka ympäriltä maat omistaa vanhat suvut ikiaikojen,jatkuvaa kyttäämistä ja kyselyjä mitä teet ym.

Kesämökit on pahimpia omistaa mikäli ei omista suurta länttiä ympäriltään.

Katsokaa aina keitä on naapureina ja kuinka lähellä ne on jos edes ajattelette mökin ostoa.

7

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suorakysymys

      Paras on kun jo ennen mökin ostoa käy kysymässä suoraan, että oletteko te niintä "mulkkuja" naapureita?

    • Ayne

      Kiersin katsomassa kesämökkejä kolme vuotta 2000-luvun alussa. Netissä olevat kuvat oli aina otettu niin, ettei naapurimökit tulleet kuviin. Paikanpäällä sitten näki todellisen tilanteen.

      Lopulta löysin hakemani: pienen järven rannalla oleva mökki eikä ainuttakaan naapuria. Rauha taattu.

    • RauhaMaassa

      Kesämökkiä/huvilaa ei kannata ostaa, jos lähellä on muita mökkejä tai tontteja joihin on mökkilupa myönnetty. Oma kesämökki on onneksi omassa saaressa.

      • KallistaMökkeilyä

        Niin on mullakin ja on myynnissä....olen kyllästynyt varkaisiin ja kyllä....varkaat ovat tulleet veneellä ja poistuneet veneellä myöskin....Ei kiitos enää tuota riesaa kun eroon pääsen.


    • Anonyymi

      Vaasan saaristossa, lähellä niin sanottua "jannen saluunaa", mökki jonne mennään veneellä on ollut kiusaamista 2000-luvulla. Vanhempani ovat omistaneet tämän mökin missä olen käynyt. Kummallakin puolella on ollut ja on edelleen kiusaavia ja homokammoisia henkilöitä.

      Kun kerran tulin mökin rantaan, eräs samassa saaressa käyvä, jolla on mökki toisen "naapurin" vieressä tuli samaan aikaan veneellä ja kuvasi videokameralla veneestään kun ajoin tähän rantaan. Se oli ärsyttävää koska en pidä siitä että kuvataan ja en tiedä miksi piti kuvata kun menen rantaan.

      Tämä kuvaaja on soittanut rumpuja erään aika tunnetun suomalaisen laulajan yhtyeessä/kanssa. Sama myös kommentoi sitä mitä sanoin mökillä, vaikka jos sanoin että joku on "typeryyden huipentuma", tämä toinen aika kaukaa korjasi että "se on tyhmyyden huipentuma". Onhan se ärsyttävää jos joku tuntematon seuraa ja kommentoi sitä mitä sanoo toiselle mökillä. Se on myös solvannut hinttariksi. Ei saa olla rauhassa mökillä.

      Toisella puolella on ollut ja on edelleen suomenkielinen mies ja nainen jonka jälkeläiset ovat käyneet siellä silloin tällöin. Kerran kun soudin tämä mies ajoi veneellä ohi ja sanoi homoksi ja se on usein solvannut hinttariksi ja pilkaten imitoinut sitä mitä olen sanonut mökillä sen mökiltä. Tämä mies pyysi lupaa rakentaa saunan sen mökin puolelle, jostain syystä tähän piti pyytää lupa minun vanhemmilta, sai luvan mutta ei rakentanut saunaa vaan aika ison mökin. Sama mies on myös käynyt hakemassa tikapuut minun vanhemman mökiltä ja ei palauttanut niitä, ne piti käydä hakemassa. Myös tämä mökki minkä hän rakensi, tämän miehen jälkeläinen kävi kysymässä jos minä menisin auttamaan rakentamaan sitä, en mennyt, samalla kun muut auttoivat rakentamisessa tämä, aika lihava jälkeläinen istui tuolilla ja katsoi.

      Sen jälkeläinen, tuolloin noin 20-vuotias mies huusi sen mökin puolelta "hei kato tänne ja hymyile" ja kun katsoin sinne hän ilmeisesti otti kuvan kameralla tai puhelimella.

      Toisella puolella on joku ruotsinkielinen jolla on mökki ja tämä on solvannut hinttariksi. Tulin kerran mökin rantaan liian lujaa ja jouduin laittamaan peruutuksen päälle, moottori nousi hieman ja lyöttäytyä takaisin, jonkinlaisena rangaistuksena tästä "virheestä" tämä hurri solvasi hinttariksi. Se ei muuta teekään kun seisoo laiturilla ja kalastaa vaikka siitä ei mitään oikein ikinä tulekaan.

      Myös toisilla saarilla joista näkyy sinne saareen missä olen käynyt on tullut jotain arvostelevia kommentteja, kerran laitoimme ovea mökkiin niin joku kommentoi sitä pilkkaavasti ja eräällä toisella kauemmalla olevalla mökillä joku teini tai noin 20-vuotias huusi kun olin nostamassa moottoria ylempään asentoon "et jaksa nostaa sitä moottoria hinttari."

      Näistä kaikista syistä en tietenkään enää käy tällä mökillä. Miksi menisin sinne kiusattavaksi. Vaasan puolella olen myös asunut muutaman vuoden ja monet näistä paikallisista ovat jostain syystä homokammoisia. En tiedä miksi.

      • Anonyymi

        Hah hah haaa! Vaasassa jälleen sattuu ja tapahtuu. Miksi minua ei yllätä enää mikään tuohon kaupunkiin liittyvä? Erehdyin sinne muuttamaan ja katumus on ollut valtava. Merellinen kaupunkihan on kaunis, mutta ihmiset siellä onkin sitten jo kimurantimpi juttu. Itsekin koin, että siellä tartutaan pienimpäänkään erilaisuuteen, tai heikkouteen hyvin ikävin tavoin. Joku varmasti sanoisi sitä kiusaamiseksi ja joku toinen jopa ehkä sadismiksi. Tunnelmaltaan omituinen paikka se on.


    • Anonyymi

      Mitään taloa ei kannata rakentaa tai ostaa ellei voi varmistua siitä että lähin naapuri tulee olemaan vähintään 500 metrin päässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe