Miten saa tietää onko vanhuksella jokin

kiitospaljon

vakuutus esim. henkivakuutus tai muu vast. kun hän jää leskeksi eikä itse osaa hoitaa asiaansa tai muista, pitääkö jokaiseen yhtiöön soittaa vai onko jokin keskitetty paikka?

32

1027

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sossu tietää.
      Parhaiten.
      Kaikki kun on niin yksilöllistä.
      Marssi soitellen sossuun.

H.

• hunksz

Helkutin hunksz! Etkö viihdy siellä Jyväskylän ralleissa? Onko pakko tulla tänne taas sotkemaan keskustelua?

No, olihan tuo kysymys hieman omituinen jonkun henkivakuutuksesta? Kyllä minullekin tuli mieleen, että joku "uskonveli" halusi varmistaa, että seurakunta saa osansa.

Muistan aina tätini hautajaiset, joka (tätini) oli syvästi uskovainen Helluntalainen ja kuuliaisesti antoi kymmenyksensä heille.

Sattui vain niin, että lapseni istui jossain taka penkissä ja kuulivat, mitä "uskonveljet" juttelivat edesmenneestä "sisarestaan" tädistäni ja mikä perintö? Kaikki juttelu käytiin siis ruotsin kielellä ja he eivät "uskoneet" että joku toinenkin ymmärtää sitä.

Oli muuten toinenkin tapaus tuosta ruotsin kielen hallinnasta, mutta se liittyy aika paljolti Kouri kauppoihin ja Hannes Kuldvikin bisneksiin, kun jaettiin osakkeita.

• Kristiina23 kirjoitti:

hunksz

Helkutin hunksz! Etkö viihdy siellä Jyväskylän ralleissa? Onko pakko tulla tänne taas sotkemaan keskustelua?

No, olihan tuo kysymys hieman omituinen jonkun henkivakuutuksesta? Kyllä minullekin tuli mieleen, että joku "uskonveli" halusi varmistaa, että seurakunta saa osansa.

Muistan aina tätini hautajaiset, joka (tätini) oli syvästi uskovainen Helluntalainen ja kuuliaisesti antoi kymmenyksensä heille.

Sattui vain niin, että lapseni istui jossain taka penkissä ja kuulivat, mitä "uskonveljet" juttelivat edesmenneestä "sisarestaan" tädistäni ja mikä perintö? Kaikki juttelu käytiin siis ruotsin kielellä ja he eivät "uskoneet" että joku toinenkin ymmärtää sitä.

Oli muuten toinenkin tapaus tuosta ruotsin kielen hallinnasta, mutta se liittyy aika paljolti Kouri kauppoihin ja Hannes Kuldvikin bisneksiin, kun jaettiin osakkeita.

Marssi nyt soitellen sinne sossuusi.
        Kuka täällä voi tietää sinun sekavuuksiesi kohtalosta.

H.

• hunksz kirjoitti:

H.

"Marssi nyt soitellen sinne sossuusi.
        Kuka täällä voi tietää sinun sekavuuksiesi kohtalosta."

Nyt olet kyllä anteeksipyynön velkaa minulle.

• Kristiina23 kirjoitti:

"Marssi nyt soitellen sinne sossuusi.
        Kuka täällä voi tietää sinun sekavuuksiesi kohtalosta."

Nyt olet kyllä anteeksipyynön velkaa minulle.

"Kristiina23"

En minä ole.
        Olet juttujesi mukaan sekava.
        Hyvin sekava.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Kristiina23"

En minä ole.
        Olet juttujesi mukaan sekava.
        Hyvin sekava.

H.

"Olet juttujesi mukaan sekava.
        Hyvin sekava."

Kyllä se sinä olet, joka tässä on sekava.

• hunksz kirjoitti:

H.

Voi hiivatin hunkszukka, kun pitää puuttua asiaan muka ohjeita antamalla, vaikka ei tiedä siitä mitään..

Sossussa ei todellakaan ole tietoja ihmisten testamenteistä, kuin jossain poikkeustapauksessa.

Testamentti voi olla juristilla, pankkilokerossa tai se voi olla jonkun luottohenkilön hallussa. Oma ehdollinen testamenttini, joka on tehty sen varalle, jos sattuisin kuolemaan samaan aikaan tai ennen rintaperillisiäni, on yhden tutun hallussa, joka on luvannut ilmoittaa asiasta eteenpäin aikanaan. - En halua, että omaisuuteni ohjautuisi samoja jälkiä hunningolle kuin omat perintöosuuteni ovat jo kadonneet.

• optimisti-orvokki kirjoitti:

Voi hiivatin hunkszukka, kun pitää puuttua asiaan muka ohjeita antamalla, vaikka ei tiedä siitä mitään..

Sossussa ei todellakaan ole tietoja ihmisten testamenteistä, kuin jossain poikkeustapauksessa.

Testamentti voi olla juristilla, pankkilokerossa tai se voi olla jonkun luottohenkilön hallussa. Oma ehdollinen testamenttini, joka on tehty sen varalle, jos sattuisin kuolemaan samaan aikaan tai ennen rintaperillisiäni, on yhden tutun hallussa, joka on luvannut ilmoittaa asiasta eteenpäin aikanaan. - En halua, että omaisuuteni ohjautuisi samoja jälkiä hunningolle kuin omat perintöosuuteni ovat jo kadonneet.

Korjaus: jos sattuisin kuolemaan samaan aikaan rintaperillisteni kanssa tai he kuolisivat ennen minua, ...

• Onko hän joku omaisesi? Miksi se sinua kiinnostaa? Oletko joku perinnön kyttääjä? Mitä henkivakuutus tähän kuuluu? Todellakin vaikutat henkilöltä, joka yrittää "kurpata" muistisairaalta rahat ja ehkä tappaa hänet, kun olet ensin saanut kirjoittamaan paperin, että perit hänet?

Kun ja jos, minä jään leskeksi, minulle tulee hallintaoikeus meidän perintöön, samoin kuin vastapuolelle, siis meidän taloon ja perintö jaetaan vasta sitten, kun meistä on molemmat kuolleet.
      Meillä on myös lapset ja lapsenlapset, joista löytyy aina asiantuntevaa apua ja kaikki he tietävät meidän mahdolliset henkivakuutukset.

Jos nyt oikein käsitän, niin henkivakuutus tehdään kuoleman varalta ja siinä määritellään edunsaajat. Ainakin veljeni edunsaajat oli sisaret.

• Marssi nyt soitellen sinne sossuusi.

H.

• hunksz kirjoitti:

H.

"Kuka täällä voi tietää sinun sekavuuksiesi kohtalosta."

Nyt voisin kysyä sinulta, että vastasitko minulle Kristiina 23, koska minulla ei ole mitään sekavuutta perinöistä tai henkivakuutuksissa ja sossussa en asioi, ainakaan vielä.

Turha sinulta on pyytää oikaisua viesteihisi, koska olet tunnetusti "massapostaaja" joka toistaa samaa mantraa. Inhottavasti, sanoisin minä.

• mammavaan

Onko toi tapa selvtellä vanhusten hoidon tarvettä
      - ett ensn ne nyysii kaik paprut j tositteet vanhuksilta, jotain uutta tai vanhaa kunnallispolitiikkaa - sit ne kysyy viimeiseks ett mikä lie kunto ja onk mitään hoidontarvetta
      - tai onko uskossa tai tunnossa ja missä kunnossa - jos tietoa jonkun puolison menehtymisestä eikö poliisi tai joku rekisteriviranomainen voi ohjata avuntarvitsijaa etiäpäin? Toteutuuko vanhusten itsemääräämisoikeus sillä viisiin
      - kaikki eivät tykkää kannabissalaatista tai pirtupitoosista tai muista tajunnan rajamaille johdattelijoista, asiat asioina -asia kerrallaan.

• "mammavaan"

Sossu tietää.
        Parhaiten.
        Kaikki kun on niin yksilöllistä.
        Marssi soitellen sossuun.

H.

• Mielestäni

Pankit ja vakuutusyhtiöt saavat tiedon kuolemasta väestörekisterikeskukselta ja ovat yhteydessä kuolinpesään ja/tai edunsaajaan, ainakin jos heihin ei pian olla yhteydessä.

Perilliset ja vakuutukseen merkityt edunsaajat voivat kysellä vakuutuksista oma-aloitteisestikin, kun henkilö on kuollut.

• "Pankit ja vakuutusyhtiöt saavat tiedon kuolemasta"

Minusta oli outo aloittajan kysymys, onko jollain henkivakuutus?

• Kristiina23 kirjoitti:

"Pankit ja vakuutusyhtiöt saavat tiedon kuolemasta"

Minusta oli outo aloittajan kysymys, onko jollain henkivakuutus?

No oli kyllä, mutta onneksi minulla ei ole henkivakuutusta eikä kyllä muutakaan vakuutusta, vain vakuutusmaksuja :)

• EiJumalauta
        mummo682 kirjoitti:

No oli kyllä, mutta onneksi minulla ei ole henkivakuutusta eikä kyllä muutakaan vakuutusta, vain vakuutusmaksuja :)

Joo, siis hyvä Kristiina 23, olet ihan oikeassa, koska toi aloittaja on kyllä joku joka todellakin ntosissaan odottaa vanhuksensa kuolemaa. Toi aloittaja pitäisi ilmiantaa jollekin ylläpidolle tai poliisille, että ottavat ja tutkivat hänen tarkoitusperänsä. IHAN kauheaa ihmisten elämän riistoa, henkisestikin, että ihan kuolemaan pitäs saada vai...?!

Helvetin hullu aloittaja, tietäisipä minne Taivaaseen on hän vanhuksensa haluamassa. Aloittaja voi olla myös joku puoli-tuntematon vanhusten huijari, joka kyttää perintöä, esittäen tai leikkien hyvääkin läheistä!

• Jos ei ihminen enää osaa hoitaa asioitaan itse, on hänelle tietysti määrätty edunvalvoja, jolla sitten on oikeus ja velvollisuuskin ajaa holhokkinsa asioita vaikka sitten penkomalla tämän papereita ja tarpeen mukaan tiedustelemalla ympäriinsä, jotta saisi kokonaiskuvan valvottavansa asioista.

• Lähestyt asiaa. Voi olla uusi ja vanha testamentti. Lisäksi velkojat. Vanhus voi olla oikeustoimikelvoton. ym.

• Pirrepäjuups
        arvo.e kirjoitti:

Lähestyt asiaa. Voi olla uusi ja vanha testamentti. Lisäksi velkojat. Vanhus voi olla oikeustoimikelvoton. ym.

Kukahan sen arvio, siis tuon oikeustoimikelvottomuuden, lääkärikö?

On nimittäin tapaus kun puolison kuoleman jälkeen omaisuus siirtyi ja yleensähän siirtyykin leskelle, siis tässä tapauksessa kun olivat lapsettomia, ja kuolleelta puolisolta jäi sellainen testamentti että vaimo voi määrätä kenelle omaisuus sitten hänen jälkeensä jää, mutta kun tämä leski onkin dementoitunut pahoin, oli jo mielestäni oikeuskelvoton miehensä eläessä, eli voiko mahdollisen testamentin riitauttaa dementian takia...

p.s. en ole edunsaaja,,

• Pirrepäjuups kirjoitti:

Kukahan sen arvio, siis tuon oikeustoimikelvottomuuden, lääkärikö?

On nimittäin tapaus kun puolison kuoleman jälkeen omaisuus siirtyi ja yleensähän siirtyykin leskelle, siis tässä tapauksessa kun olivat lapsettomia, ja kuolleelta puolisolta jäi sellainen testamentti että vaimo voi määrätä kenelle omaisuus sitten hänen jälkeensä jää, mutta kun tämä leski onkin dementoitunut pahoin, oli jo mielestäni oikeuskelvoton miehensä eläessä, eli voiko mahdollisen testamentin riitauttaa dementian takia...

p.s. en ole edunsaaja,,

Eihän mies ollut dementoitunut? Oli siis oikeustoimikelpoinen. Siltä osin testamentti pätevä. Vaimolle viranomaisten määräämä edunvalvoja.

• kiitospaljon

Se on vaan aika hankala paikka kun vanha puoliso yhtäkkiä kuolee pois joka hoitanut asiat ja leskivaimo ei yhtään tiedä asioista mitä missäkin ja mitä pitää tehdä ja kaikki jää jonkun huollettavaksi. Tilanne päällä yhtä äkkisesti.Paljon tulee hommaa tällaisesta.

• tietää-tämän

Otan osaa. Henkilön eläessä vakuutusyhtiö ei paljasta onko jollakin vakuutusta tai ei. Omakohtainen kokemus on.
      Mutta sait jo toiselta tiedon, että vakuutusyhtiö ilmoittaa sinulle kuoleman jälkeen, oliko vainajalla vakuutus.

• no-kaik-on-mennyt

"Henkilön eläessä vakuutusyhtiö ei paljasta onko jollakin vakuutusta tai ei. Omakohtainen kokemus on.
        Mutta sait jo toiselta tiedon, että vakuutusyhtiö ilmoittaa sinulle kuoleman jälkeen, oliko vainajalla vakuutus."

Näin ainakin minulle/perillisille tuli ilmoitus, kun veljeni kuoli ilman perillisiä, että hänellä oli henkivakuutus. Tililleni napsahti 8000,-€ pyytämättä, joka meni pyydettynä perintöveroihin, koska perimme kohtalaisen maatilan, jonka onneksi osti joku ELY, tai Luonnonsuojelu kohteeksi se meni, koska sinne ei saanut rakennuslupia rantatonteille.

Perinnönjaossa luovuin perinnöstä lasteni hyväksi, jotka saivat sitten myynnistä kumpikin noin 80.000,.€

• vhimsf

Miehillä yleensä lie aikaa - mit naisilta aina puuttunut kun elo ollut tasapainottelua vuorotyöt-työmatkat- lapset selviämään omille jaloilleen-rumbassa.
      Tuntuu aika hurjalta noi perhelehtien toimittajanaisten kommentit - kuinka ikäviä ovat ihmiset, jotka sanovat aina - ei kiitos. Kaikilla ei ikinä mitään onnellista kotia ja parisuhdetta ollut - etupääässä ainakin vv-perheissä aina tappajainraivoa ja vihaa on naiset ja lapset saaneet paeta - jos suvussa enempikin raskasta henkistä perintöä ja
      jonkun maine mustunut pedopuuhissa tai epämäär. huume-tms bisneksissä
      - roisia menoa lie tulipalojenkin tehtailut - niilläkin aina hintansa - mksei vanhuksilta kysytä suoraan itseltään asioita - onko keskustelupalstat esm sosiaalilautakuntien jäsenille
      hienotunteisempia viestittelykanavia kuin avoimet yhteydenotot muista eri toimipisteistä
      - uskovaisuussaralla perheitä ja riidoissa olevia sukulaisia yleensä väkisin yritetään pitää kimpassa vaikka ihmisillä miten tahansa vaikeita jaksamisongelmia
      - fyysisten asioidenkin hoito yleensä retuperällä kalteritangojen veivaajilla.
      Pannut yleensä kyllä jonkun aikaa pihisevät - ennen kuin kunnolla posahtavat.

• Vanhuksia on paljon, tulivat sotien jälkeen----ketä mahtaa kiinnostaa???.

Kuka tietää oikein- vaimoni isä kuoli- vaimoni kuoli- vaimoni äiti kuoli kuka peri, koskien minua ja kahta lastani. (periöitä paljon-lapsia)
      Tuomarin parilla vastaus ja.... .

• Tietenkin myös paljon ennen sotia-----monet veteraaneja!

• bessie-

Kysy häneltä itseltään.

• Minulle???? Osaatko lukea suomenkieltä?

• bessie-
        xx9 kirjoitti:

Minulle???? Osaatko lukea suomenkieltä?

Ei ollut sinulle. Aloitukseen vastasin. Osaan lukea.

Sinun kirjoituksesi alapuolella vasemmalla lukee: "1 VASTAUS: "
        Sinä kirjoitit itse sen vastauksen. Jos minäkin olisin vastannut sinulle, siinä lukisi: "2 VASTAUSTA:"

• bessie- kirjoitti:

Ei ollut sinulle. Aloitukseen vastasin. Osaan lukea.

Sinun kirjoituksesi alapuolella vasemmalla lukee: "1 VASTAUS: "
        Sinä kirjoitit itse sen vastauksen. Jos minäkin olisin vastannut sinulle, siinä lukisi: "2 VASTAUSTA:"

Olen vanha--OK.

• Kun tuli esille--- perijä oli vaimoni kuolinpesä. Oli muutakin lapseni saivat perijä.

Asia otti aikaa, siksi ei ole yhteyttä vaimoni sukuun Suomessa.

Ainut mikä on hyvää te täällä jotka olette rehellisiä---todessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      80
      4143
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      30
      3161
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      160
      2550
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      1875
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1482
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1366
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1140
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      1009
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      960
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      852
    Aihe