Siis linja-autosta rakennettu retkeily/asunto-auto olis kyseessä. Tilanne siis on se että olemme viettäneet kesälomamme veneillen ympäri saimaata tälläsella 10m veneellä ja mietitty et vaihdettaisiin isompaan veneeseen. Noh nyt sit tuli jo ajatus että jos hommattaisikin auto ja mielellään iso. Siis mitä voi ajaa c-kortilla. Veneestä en kyl mielelläni luovu niin sillä näitä kustannuksia mietin ja nopeesti katsoin autojen hintoja niin niitähän saa alle kahteenkybään. Isälläni oli aikanaan moinen menopeli mutta se ei enää kustannuksista pysty puhumaan ja sen aikaisista reissuistahan tämä ajatus tuli. Niin joo ja matkaa varmaa kertyisi vuoteen korkeintaan 4000km. Rekisteröity miel. 8:lle.
Paljonkohan kustannukset vuodessa?
1
92
Vastaukset
- hiirimato
Jos ei bussista mitään hajoa niin kulut voi pysyä melko pieninäkin. verot 1000-1500e/ vuosi mutu tuntumalla, vakuutukset ehkä vähemmän en ole tarkistanut. 4000km vuodessa on tosi vähän, itse ajan töissä kuorma-autoa kahdessa viikossa saman verran.
Työautossani 1000 000 mittarissa, miks ei bussikin kestäisi miljoonan tai pari. Miljoonaan kilometriin mennessä lähinnä vaihdettu öljyjä, muutama laakeri, hihnoja, jarruja jne.
Toki laitat aina reissun jälkeen auton seisontaan niin ei maksut juokse. katsastus kerran vuodessa on toki hieman enemmän kuin henkilöautossa ja kulutus 17-27 litraa satasella riippuen vekottimesta. Älä osta sellaista vanhaa jossa on liian pienet välitykset maantieajoon.
Jos ei bussi mikään 70-80 luvun pommi ole niin varaosiakin saa suoraan hyllystä. Eikä se auto paljoa parkissa kulu.
Minä valitsisin scania/ volvo alustaisen auton, huoltojen, varaosien jne hintojen vuoksi. Eli vaikkapa carrus merkkinen.
Ja porukallahan kulut jaetaan. Jos ulkomaille lähtee niin laiva ja tietullimaksut ovat reippaampia kuin pikkuautoilla.
Siinä ensalkuun jotain apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos181231- 711168
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123999Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255884- 65876