Siis linja-autosta rakennettu retkeily/asunto-auto olis kyseessä. Tilanne siis on se että olemme viettäneet kesälomamme veneillen ympäri saimaata tälläsella 10m veneellä ja mietitty et vaihdettaisiin isompaan veneeseen. Noh nyt sit tuli jo ajatus että jos hommattaisikin auto ja mielellään iso. Siis mitä voi ajaa c-kortilla. Veneestä en kyl mielelläni luovu niin sillä näitä kustannuksia mietin ja nopeesti katsoin autojen hintoja niin niitähän saa alle kahteenkybään. Isälläni oli aikanaan moinen menopeli mutta se ei enää kustannuksista pysty puhumaan ja sen aikaisista reissuistahan tämä ajatus tuli. Niin joo ja matkaa varmaa kertyisi vuoteen korkeintaan 4000km. Rekisteröity miel. 8:lle.
Paljonkohan kustannukset vuodessa?
1
96
Vastaukset
- hiirimato
Jos ei bussista mitään hajoa niin kulut voi pysyä melko pieninäkin. verot 1000-1500e/ vuosi mutu tuntumalla, vakuutukset ehkä vähemmän en ole tarkistanut. 4000km vuodessa on tosi vähän, itse ajan töissä kuorma-autoa kahdessa viikossa saman verran.
Työautossani 1000 000 mittarissa, miks ei bussikin kestäisi miljoonan tai pari. Miljoonaan kilometriin mennessä lähinnä vaihdettu öljyjä, muutama laakeri, hihnoja, jarruja jne.
Toki laitat aina reissun jälkeen auton seisontaan niin ei maksut juokse. katsastus kerran vuodessa on toki hieman enemmän kuin henkilöautossa ja kulutus 17-27 litraa satasella riippuen vekottimesta. Älä osta sellaista vanhaa jossa on liian pienet välitykset maantieajoon.
Jos ei bussi mikään 70-80 luvun pommi ole niin varaosiakin saa suoraan hyllystä. Eikä se auto paljoa parkissa kulu.
Minä valitsisin scania/ volvo alustaisen auton, huoltojen, varaosien jne hintojen vuoksi. Eli vaikkapa carrus merkkinen.
Ja porukallahan kulut jaetaan. Jos ulkomaille lähtee niin laiva ja tietullimaksut ovat reippaampia kuin pikkuautoilla.
Siinä ensalkuun jotain apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024537Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743831334- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091042Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86940Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
- 64866
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11862Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826