KOIRA ALLERGISEEN PERHEESEEN.

mepa5

MEILLÄ ON TYTÄR OLLU ALLERGINEN KOKO IKÄNSÄ. NYT TYTÄR ON 13V. OTETTIIN KOIRA (PERHOSKOIRA) NOIN 3 VUOTTA SITTEN, EIKÄ TYTÄR OLE SIITÄ KÄRSINYT. TYTÄR ASTMAATIKKO. MUITAKIN ALLERGIOITA OLI, MUTTA KAIKKI ALKAA OLLA OHI. EI OLE TARVINNUT ASTMAPIIPPUA PITKÄÄN AIKAAN, VAIKKA KOIRAN KANSSA PELAATUUKIN.

17

4051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liisu

      Lasten varhainen astma ja allergiat(yleensä ruoka-aineille), jotka vaivaavat 0-7 vuotiaana katoavat aika usein (valitettavasti ei ihan aina) lapsen kasvaessa. Itselläni on lapsi, jolla oli syntymästä kouluikään useaan ruoka-aineeseen allergia, ja nämä korreloivat siitepölyille. Ruoka-aine allergiat katosivat, kuin myös siitepölyallergia alle 10 vuotiaana. Kissa on ollut aina ja useampi koira viimeiset 8 vuotta, eikä pojalla(nyt 20 v) ole mitään oireita ollut. Allergiat ovat erilaisia, eikä voi sanoa, että koirat tai kissat käy (kaikkiin) allergia perheisiin!

    • Hasse

      Tuttu otsikko, eikö totta. Lähiseudun lehdissä niitä näkee...
      On varmasti niitäkin tapauksia, joissa allergia on tullut esiin vasta koiran/kissan hankkimisen myötä, mutta useimmat valitettavasti kokeilevat kuinkas allergia suhtautuu. Ja eläin laitetaan kiertoon.

    • sarcastic

      Olen naureskellen seurannut tuota myrskyä vesilasissa mikä syntyi kirjoituksesta koirassa allergisessa perheessä. Voi herranen aika. Puolet kirjoituksista haukkuu keskustelun aloittajaa, toinen puoli säälii koiraraukkaa. Jaksoin lukea ehkä 10 viestiä ja sitten kyllästyin koko aiheeseen.

      Hei c'mon. Sillä koirallahan on tällä hetkellä kaikki ihan hyvin ja sillä on koti. Ei se välttämättä joudu pois perheestä. kaikki voi mennä ihan hyvin.

      Muutenkin koiria paapotaan ja inhimillistetään ihan liikaa. Aivan älytöntä on joidenkin suhtautuminen koiriin. Hyvä esimerkki on juuri tuo keskustelu. Hirveä huuto jostain koirasta ja sitten maailmassa kuolee koko ajan pieniä lapsia nälkään, tauteihin ja puhtaan veden puutteeseen. Eipä oo näistä keskustelua palstoilla näkynyt.

      Laittakaa vähän asioita mittakaavaan, koirahörhöt. Koiraa ei ihmiseen voi rinnastaa.

      Sulle Mepa onnea vaan koiran kanssa.

      • 346347635

        Tässä oli joku keskustelu, en tiedä puhutaanko samasta keskustelusta, mutta kuitenkin oli hankittu koira allergiseen perheeseen. Perhe meinasi pestä koiran turkin kerran päivässä. Jos puhutaan että pesee sen shamppoolla tai millä lie, niin hei, ei koiran turkki kestä sellasta!

        Aivan sama, mutta EI KOIRIA ALLERGISEEN PERHEESEEN!


      • 2153434

        Tässä oli joku keskustelu, en tiedä puhutaanko samasta keskustelusta, mutta kuitenkin oli hankittu koira allergiseen perheeseen. Perhe meinasi pestä koiran turkin kerran päivässä. Jos puhutaan että pesee sen shamppoolla tai millä lie, niin hei, ei koiran turkki kestä sellasta!

        Aivan sama, mutta EI KOIRIA ALLERGISEEN PERHEESEEN!


      • mökö
        2153434 kirjoitti:

        Tässä oli joku keskustelu, en tiedä puhutaanko samasta keskustelusta, mutta kuitenkin oli hankittu koira allergiseen perheeseen. Perhe meinasi pestä koiran turkin kerran päivässä. Jos puhutaan että pesee sen shamppoolla tai millä lie, niin hei, ei koiran turkki kestä sellasta!

        Aivan sama, mutta EI KOIRIA ALLERGISEEN PERHEESEEN!

        niin se taisi olla ja kuitenkin perheessä oli vaikeasti allerginen pikkulapsi. Aika älytöntä vanhemmilta.

        Tämän keskustelun aloittajalla taitaa kuitenkin olla lievempi tapaus kyseessä ja vanhempi lapsikin.

        sarcastic, oletko vähän sydämetön?


      • Zobber
        mökö kirjoitti:

        niin se taisi olla ja kuitenkin perheessä oli vaikeasti allerginen pikkulapsi. Aika älytöntä vanhemmilta.

        Tämän keskustelun aloittajalla taitaa kuitenkin olla lievempi tapaus kyseessä ja vanhempi lapsikin.

        sarcastic, oletko vähän sydämetön?

        Sarcastic ei ole sydämetön, vaan aikuismaisesti ja JÄRKEVÄSTI AJATTELEVA IHMINEN!!! Olen hänen kanssaan samaa mieltä, koira korvaa liian monessa perheessä ihmisen, vaikkeivät ne "aikuisena" tule ikinä verojakaan maksamaan! Tämä esimerkkinä!


      • koiraisa

        Niin mutta kun minulla ei ole mahdollisuutta lähteä afrikkaan auttamaan aids-orpoja. Minulla ei ole mahdollisuutta adoptoida katulasta Pietarista. Minulla ei kerta kaikkiaan ole mahdollisuutta matkustaa kiinaan auttamaan paikallisia lastenkodin asukkaita. Ainoa minkä voin on antaa rahaa avustuksiin ja toivoa että menee perille.

        Onko silloin näiltä lapsilta pois, jos tunnen huolta ja sääliä huonosti kohdelluista eläimistä? Auttaako se näitä lapsia, jos ummistan silmäni huonolta eläimen kohtelulta? Saako katulapsi kodin tai aids-lapsi lääkkeitä jos en otakaan aikomaani koiratarhan koiraa itselleni?

        Enpä usko.

        Myötätunto myös eläimiä kohtaan on inhimillisyyden merkki.


    • emmi

      mulla on isoveli (19v.) joka on allerginen vähän kaikelle jos noin nyt voisi sanoa.. Me otettiin koira n. 5 vuotta sitten, koska kaikki perheestä halusi koiran ja kuultiin että on olemassa phalene jonka ei pitäisi aiheuttaa allergiaa. Niinpä otimme sillä varauksella koiran siis phalenen että voisimme "paluttaa" sen kenneliin jos se aiheuttaisi allergiaa. Veljeni ja koirani asuvat vieläkin onnellisesti (tai sitten ei niin onnellisesti :) ) samassa talossa eikä mitään allergia kohtauksia ole tähän päivään asti tullut! Onnellinen loppu 10 vuoden odottelun jälkeen. Mutta tämä viesti ei tarkoita sitä, että phalenen voi ottaa jokainen allergikko. meidän perheeseen se vain sopi. En ota vastuuta koirista jotka eivät sittenkään sopineet kotiinne!

      • mökö

        Älytöntä venälaistä rulettia on ottaa koira allergiaperheeseen, vaikka onkin esimerkkejä siitä että siinä voi käydä ihan hyvin. Kaikki osapuolet kärsivät jos homma ei toimikaan. Ja aikuisilla pitäis olla sen verran vastuuntuntoa etteivät ala lastensa terveydellä leikkimään.

        Niin!!


      • Anonyymi
        mökö kirjoitti:

        Älytöntä venälaistä rulettia on ottaa koira allergiaperheeseen, vaikka onkin esimerkkejä siitä että siinä voi käydä ihan hyvin. Kaikki osapuolet kärsivät jos homma ei toimikaan. Ja aikuisilla pitäis olla sen verran vastuuntuntoa etteivät ala lastensa terveydellä leikkimään.

        Niin!!

        Älytöntä venäläistä rulettia haluta lasta. Ei mitään takeita tuleeko raskaaksi? Miten raskaus menee? Vahingoittuuko raskausaikana äiti, lapsi tai muu läheinen? Miten synnytys onnistuu ja sen jälkeinen aika? Onko lapsi terve? Säilyykö äiti terveenä? Kestääkö isä uuden tilanteen, paineet ja vastuut? Oliko tekijöistä oikeasti tähän?
        Onko kumpikin osapuoli enää tässä maailmassa ottamassa vastuuta?
        Ei hitsi! Lasten tehtailu on mielestäni paljon vaarallisempaa, kuin koiran testaus.
        - 2 lapsen äiti-


    • niuho

      Onneksi olkoon. Pelasit venäläistä rulettia lapsesi terveydellä. Onneksi ei käynyt huonosti. Toivottavasti muut allergiaperheet eivät noudata esimerkkiä.

    • Mari

      Koskaanhan ei voi ennustaa, miten käy kun allergiseen perheeseen otetaan koira. Kuitenkin voisin luonnehtia toimintaa jonkun aiemman kirjoittajan mainitsemaksi venäläiseksi ruletiksi terveyden kanssa, etenkin jos perheessä on jollain perheenjäsenellä todettu nimenomaan koira-allergia.

      Saarnaamalla ei tilanne varmaankaan parane, vaan pikemminkin voi aiheuttaa "otamme koiran uhallakin" -reaktioita. Se taas valitettavasti johtaa turhan usein noihin "annetaan allergian vuoksi" -ilmoituksiin.

      Ihminen on se, joka eläimen olot ja tulevaisuuden päättää. Siksi ihmisen on myös tunnettava vastuu ja asetettava järki tunteiden edelle.

    • onnelliset

      ...ensimmäisen koiran reilut kaksi vuotta sitten. Allergioita meidän perheessä on minulla eli äidillä ja silloin 9 vuotiaalla tyttärellämme oli astma. Mietimme koiraa hankkiessamme sellaista rotua, joka viihtyisi mielellään myös paljon ulkona omasta tahdostaan, jos koira aiheuttaisi allergiaa. (Asumme maalla ja meillä on mahdollisuus koirien olla vapaana pihalla).
      Tyttäremme astma lääkitys lopetettiin tarpeettomana n. puoli vuotta koiran tulon jälkeen. Eli nyt on reilut puolitoista vuotta pärjätty ilman minkäänlaisia oireita.
      Itse olen allerginen kaikelle mahdolliselle pölylle.
      Koirallamme on jo kaverikin ja viihtyvät hyvin sekä sisällä, että ulkona, eikä mitään oireita ole tullut. Työnnämme nenämme joka päivä useita kertoja koirien turkkiin halatessamme niitä ja rapsutamme ja harjaamme koiria usein.
      Koirat ovat päiviemme ilo ja antavat voimaa murrosikäisille lapsillemmekin, kun ei aina halua ihmisille asioista kertoa.

      SILTI -olen sitä mieltä, että miettikää kaksi kertaa ennenkuin lähdette tällaiseen. Teidän täytyy olla täysin varmoja, että pystytte jollain tavoin järjestämään elämänne niin, että sekä koira, että te allergian kohdatessa pystytte nauttimaan täysin edelleenkin toisistanne. Koiraa ei ole tarkoitettu tarhassa yksin eläjäksi ja se tarvitsee hoitoa.
      Meillä (ja muutamalla muulla tuttavallamme) on nyt onnistunut pitkään harkittu kokemus ja en voi ainakaan omalta kohdaltani tyrmätä ensimmäisenä muiden allergisten halua koiraan, mutta jos joku harkitsee tällaista, niin muistakaa, että koirakin on elävä tunteva eläin ja teillä on vastuu siitä.
      P.S. Sydämeni itkee verta aina kun näen ilmoituksen "koira annetaan/myydään allergian vuoksi".

      • Mari

        Mahtavaa nähdä aiheesta harkittu, asiallinen ja kiihkoton terveeseen järkeen perustuva kirjoitus.


    • Anonyymi

      Paras on kun vie rakin piikille, sitten täyttää sen, ajaa karvat pois ja suihkuttaa lakkaa pinnalle.

      • Anonyymi

        Rakista voi tehdä myös rukkaset tai liivin, on sitten aina lähellä kun pukee päälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe