Mitä on tapahtunut?

neuvoa_kaivataan

Kysyisin, koska joku varmaan kokemuksesta tietää, kuuluuko kaksisuuntaiseen häiriöön
esim puolison manipulointi, tarkemmin, että halutaan estää yhteydenpito
läheisiin tai ystäviin?

Vai kuuluuko se enempi narsismiin?
Tiedän, että läheiseni puolisolla on myös lisäksi diagnoosi, epävakaa persoonallisuushäiriö.
Olen surrut ja ihmetellyt, miten läheinen ihminen kokoajan menee "kauemmas"
eikä pidä enää senkään vertaa yhteyttä....Eikä riitaa minkäänlaista ole ollut.
Voiko toisen manipuloida jotenkin "vain itselleen" olevaksi? Koettaa eliminoida muut?

Mutta hän on miespuolinen, joten onnistuisiko nainen todella oikeasti sellaisessa?
Taidan olla monen mielestä naivi, mutta jokin on muuttunut ja pahasti vialla,
kokemusta on suvussa olleesta vaarallisesta psykopaatista, mutta hän on jo edesmennyt.

Mitä voisin itse tehdä, vai voinko yhtään mitään?
Tämä ihminen on kuitenkin rakas ja tärkeä minullekin.

6

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja-

Katsoin sen dokumentinkin, näköjään ihmisillä on kaikilla hiukan erilaiset oireet.
      Ja jos on monta diagnoosia, niin vielä erilaisemmat....
      Provo tuo aloitukseni ei toki ollut, olen aidosti huolissani. Enkä voi tehdä mitään asialle.

• OmituistaElämääElänyt

Tuollaiset diagnoosit tekevät sen, että puolisokin joutuu elämään normaalista poikkeavalla tavalla. Varuillaan olo ja ailahtelujen sietäminen veivät hurjasti energiaa, eikä sitä ehkä jää enää muiden ihmissuhteiden hoitamiseen.

Ystävien ja sukulaisten kesken jutellaan usein perheen tapahtumista. Mistä siinä sitten itse juttelee, kun kotona tapahtuu kaikenlaista omituista. Voi olla helpompaa jättää yhteydenpito vähemmälle.

Manipulointikin on toki ihan mahdollista tuollaisessa tapauksessa.

• g8troedg8i

Idiootti. Ei sellaista sairautta ole olemassakaan. Mieli(kuvitus)sairauksiin kuuluu mitä ikinä haluatkaan niihin kuuluvan. Saat kerrankin päättää itse!

• Otaselväägg

Epävakaaseen persoonallisuuteen kuuluu monesti omistushaluisuus ja mustasukkaisuus.

• aloittajax

Löysin kirpparilta Raimo Mäkelän kirjan: Naamiona terve mieli.
      Alkaa selkiintyä yksi ja toinen asia, ja ihan hyvin kirjoitettu. Suosittelen.

• Jäbäleissönssönssöns

Narsismiin tai psykopatiaan tarvitaan aika paljon kovemmat setit kuin epävakauteen. Epävakaa tuntee tuskaa teoistaan ja varmistelee välittämistä tasolla jota et välttämättä aina huomaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      114
      2561
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      2221
    3. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      63
      1742
    4. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      56
      1737
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      164
      1661
    6. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      158
      1536
    7. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1516
    8. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      118
      1280
    9. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      28
      1219
    10. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1216
    Aihe