W205 vs. IS 300h

sähkövikaapukkaa

Alkaa pikkuhiljaa olemaan auton vaihto käsillä. 3 vuotta vanha c-sarjalainen pitäisi päivittää uuteen, mutta probleema että mihin. Nykyinen auto on ollut näiden kolmen vuoden aikana luvattoman paljon marmoripalatsin huoltohallissa korjattavana, joten vähän kiinnostaisi jospa tuolta Lexuksen puolelta löytyisi varmempaa peliä vai vieläkö riskeerata ja odottelisi c-sarjan faceliftiä?

42

5928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KokeileIhmeessä

Tuskin tuo 205 facelift tuo mitään järisyttäviä uudistuksia. Hyvin hillittyä päivitystä ulkomuotoon ja kojelautaan, sekä OM654 dieselit. Toki tehtaan puolelta ei ole tullut vielä mitään virallista tietoa, joten nämä on vain arvailuja, mutta kuvia löytyy jo netistä ja niiden perusteella ulkomuoto muuttuu hyvin vähän. Vähemmän, kuin aikoinaan 204 faceliftauksessa

https://www.youtube.com/watch?v=p_4rEPnGcGY

Eli jos et ole ollut tyytyväinen 205, niin silloin kannattaa kokeilla muuta mallia tai merkkiä. Ei tuo Lexus varmasti huono. Tutullani on juuri tuo IS 300h, eikä hän ainakaan sitä ole moittinut. Tosin ei moiti toinen tuttuni Volvoakaan, eikä hän moittunut Audiakaan, kuin vasta sen jälkeen kun oli siitä luopunut..:D Ja ainahan palata takaisin Mersuun, jos ei ollut vaihtoon tyytyväinen :)

Minä jatkan kuitenkin 205:llä ja facelift voi mennä tilaukseen 2-3 vuoden päästä tai sitten tyydyn käyettyyn GLC tai 213 E-malliin.

• sähkövikaapukkaa

En kylläkään hae niinkään mitään uutta ja ihmeellistä faceliftistä vaan toiminta varmuutta.
        Eli onkohan tehtaalla esimerkiksi korjattu moka kun täytät lasinpesunestettä säiliöön, niin ylimenevä pesuneste saattaa valua alla olevaan ohjausboxiin ja aiheuttaa oikosulun sinne, mikä vaatii massiiviset korjaustyöt.

• 180T
        sähkövikaapukkaa kirjoitti:

En kylläkään hae niinkään mitään uutta ja ihmeellistä faceliftistä vaan toiminta varmuutta.
        Eli onkohan tehtaalla esimerkiksi korjattu moka kun täytät lasinpesunestettä säiliöön, niin ylimenevä pesuneste saattaa valua alla olevaan ohjausboxiin ja aiheuttaa oikosulun sinne, mikä vaatii massiiviset korjaustyöt.

Oliko sulla jokin ongelma tuohon lasinpesuneste / ohjausboksiin liittyen?
        Olen kyllä lukenut, että tuollainen ongelma on ollut jollain ja että siihen olisi jo korjaus. Tuo tilannehan tulee vain, jos kaadat nestettä reilusti yli ja se pääsee kastelemaan ohjausboksin liittimet. Sitä en tiedä tarkalleen millainen tuokorjaus on. Ilmeisesti jokin muutos johtosarjaan.

Kieltämättä tuo lasipesunesteen täyttökorkki vosi olla paremmassa paikassa.

Yleensä facelift on turvallisempi oston, koska tällaiset ilmitulleet viat on korjattu.

• E220_CDI

Varoita nyt kuitenkin meitä muita minkä vuoksi W205 on ollut sepättävänä, ennen kuin mennään ostamaan sun vanhaa käytettyä?

• Lexukseenpettyyy

Mulla kävi niin että olin ostamassa uusinta C-sarjaa. Audimyyjä sanoi sen olevan ihan lelu(sisustaltaan). No kävin tämän toteamassa myös omin silmin ja täytyy sanoa että uusi A4 ja uusi C-sarja on kuin täysin eri luokan autoja. Mersu on muovinen ja ahdas kun audi tilava ja kaikki on viimeisintä huutoa virtual cockpitteineen. Mulla on audissa tammipuuta sisällä, suklaan väriset trend nahat ja ulkoa moonlight blue tms tumman sininen metalli TFSI quattro avantti. Olen ollut todella tyytyväinen ja seuraavakin auto on audi. Bensakoneen tuomaa hiljaisuutta arvostaa eikä traktoridiesel tule tämän jälkeen kyseeseen, en tiedä onko äänieristelaseilla mitään tekemistä asian kanssa mutta on todella hiljainen peli. Lexus mulla aikanaan oli RX400h ja siinä kyllä arvo laski nopeasti eikä kaikki liikkeet haluneet vaihdossa. 80 tonnin auto oli puolessa vuodessa vaihtoa tehdessä enään 35 tonnin peli..sain siitä lopulta kuitenkin toisessa liikkeessä .50 tuhatta. Ei enää lexusta kiitos.

• sähkövikaapukkaa

No, viimeiset 4autoa on olleet saksalaisia ja uusina ostettuja ja näistä 3 on ollut ns. premium merkkejä.
        Vikaisin on ollut kylläkin Audi ja siihen kun laskee vielä täysin ala arvoisen huoltotoiminnan niin ei kiitos.
        Viattomin taas oli ei premium merkki.
        Mersulle hatunnosto palvelusta ja kun auto on niin muuten niin prkl.. hyvä niin ei tekis mieli vaihtaa merkkiä.
        Mutta kun tarvii auton joka toimii niin joutuukohan palaamaan takaisin japanilaisiin mitkä ennen on kyllä toimineet.

• VieläHondamies

Tämä kiinnostaa minuakin, kun olen ollut hieman aikeissa vaihtaa Japanin mersun ihan oikeaan mersuun. Minun kilometreillä vain ei dieselin ostaminen oikein tunnu mielekkäältä.
      Siis millainen tämä uudenkoppainen c sarjalainen on nimen omaan 1,6 tai 2,0 bensakoneella? Moottorit lienee uusia, joten kaiketi ne jakoketjut ovat lakanneet venymästä?

• 180T

Tuosta M274 jakopäästä on paha sanoa mitään, eikä googlaamallakaan oikein löydy vielä mitään tietoa. Kuitenkin yksirivinen ketju siellä edelleen on, joten mikään "ikuinen" se ei ole. Varmasti 150tkm kohdalla kannattaa viimeistään miettiä ketjunvaihtoa.

Itselläni on tuo 1.6 litranen bensakone ja ihan hyvin silläkin pärjäilee. Jos nyt saisin valita,niin ottaisin kuitenkin sen 2 litrasen (200) ja 4-maticin. Ehkä sitten siihen faceliftiin.

• Audiiiiiik

Audi on tuossa luokassa ainoa tämän päivän auto. Muut odottaa korimallin vaihdosta tai päivitystä. Seuraavaksi tulee 3-sarjan bmw uutena kilpailemaan audin kanssa luokan kuninkuudesta. Mersun C oli luokan ykkönen tullessaan markkinoille muttei enää millään tavalla.

• Häntäheiluu

Kyllä ja aamen. Vanhoja autoja muut tuossa luokassa. Häntäpaikalla lexus.

• 180T

Ainahan on tuo tietty sykli kehityksessä. Seuraavaksi varmasti BMW "korjaa potin" uudella 3-sarjalaisella. Tähän iskee kilaa MB 205 faceliftillään, sitten tulee Audilta jotain uutta. Näin se on aina mennyt. Kilpailu on kovaa premiumien välillä.

• Vaihtoamietin

Lexus kiinnostavin.ei pyöri paljoa eli erottuu joukosta ja laadukas peli.GS itsellä harkinnassa.
      Ja se palvelu lexuksella..ei taida muilla olla yhtä hyvää...

• Rdjbvax

Älä nyt ainakaan pirkkatojotaan sorru. Odota vaikka pian esiteltävä uutta Volvo s60 .tä. Saat ainakin hyvän ajettavuuden ja maailman turvallisimman pelin. Luotettavuus tiede tään sitten vasta jokusen vuoden päästä.

• sähkövikaapukkaa

Kieltämättä tuo tuleva uusi S60 kiinnostaa . Aion kyllä kuitenkin tässä lähipäivinä käydä kokeilemassa tuon Lexuksen että onko se niin paljon huonompi ajaa kuin Mersu että sen voi poistaa laskuista.
        Paskamaista kun ei tiedä milloin tuo Volvo ja faceliftattu 205 n tulee, meneekö pitkälle ensi vuoteen.

• E220_CDI

Jos ajettavuudella on väliä, on etenkin tehokkaammilla moottoreilla Volvo ryhmän ainoana etuvetoisena heikoilla BMW:n, Mersun ja quattron kanssa.

• valintatilanne

C-sarjan vaihtoehtona lähinnä 3-sarja ja ehkä myös IS. Tietysti, jos etuveto kelpaa ja hakee halvempaa niin S60/V60 tai A4 voi olla ihan riittäviä. Neliveto A4 paikkaa etuvedon ongelmaa, muttei vielä nosta Audia Mesen luokkaan.

E-sarjalle taas vaihtoehtona on lähinnä 5-sarja tai miksei tietysti tuo harvinaisempi GS tai vaikkapa Jaguar. Ja taas etuvetoisista halvemmista vaihtoehdoista tarjolla on S90/V90 ja A6, toki nuo edelleen luokkaa Mesen alapuolella. Etuvetoisista S90/V90 yllättäen parempia ajettavuudeltaan kuin A6!

• Oneriluokkaaa

Audi a4 on kyllä nimenomaan mersun C-sarjaa reippaasti ylemmässä luokassa. A4 on eri laatuinen sisustaltaaan kuin muovinen C-sarja. C-sarja on myös ahdas ja meluisa verrattuna audiin. Toki onhan C-sarja jo vanha malli audiin verrattuna. Millonkas uusi päivitetty C-sarja oikeen tulee? Pakkohan mersun on vastata kilpailuun.

• 180T
        Oneriluokkaaa kirjoitti:

Audi a4 on kyllä nimenomaan mersun C-sarjaa reippaasti ylemmässä luokassa. A4 on eri laatuinen sisustaltaaan kuin muovinen C-sarja. C-sarja on myös ahdas ja meluisa verrattuna audiin. Toki onhan C-sarja jo vanha malli audiin verrattuna. Millonkas uusi päivitetty C-sarja oikeen tulee? Pakkohan mersun on vastata kilpailuun.

Ilmeisesti 2018 on tulossa 205 facelift. Mitään aikataulua ja tietoa päivityksistä ei vielä ole. Muutama kuva keroo, että ulkoiset muutokset ovat hyvin pieniä.

Toki jotain arvailuja voi heittää, että muutokset koskevat sisustusta ja mittaristoa joka ilmeisesti tulossa täysin digitaaliseksi, niin kuin E-mallissakin. Samoin dieselit vaihtuvat OM654. Kyllähän nuo bensakoneetkin jo päivitystä kaipaisivat. Nykyinen M274 bensamoottori on tullut tuotantoon 2011.

• Vaihtoamietin

Lexus koeajettu..iso ero tuossa IS ja GS välillä..kyllä tuo GS peittoaa jo monen saman kokoluokan sakemannin monelta osin..mutta hinta liian kova itselle..taitaa is olla seuraava auto.mielenkiintoinen oli kyllä sekin..ja erottuu joukosta.väri pitäis vielä tietää..

• sähkövikaapukkaa

Mitenkäs rengasmelu tuossa IS:ssä? Melulle kun allerginen olen niin ei ainakaan meluisampi auto saa olla kuin nykyinen W205:n.

• Vaihtoamietin

F sport vähän meluisampi kun esim executive..riippuu rengaskoosta..oliko f sportis 18 tuuman ja 235/255 renkaat ja execut 17 tuuman 225.
        Onhanse muuten aika hiljainen peli..ei suhinoita eikä räminöitä.ja tasasella ei moottorinääntä kuulu yhtään.tykkään ulkonäöstä ja sisätilasta..ja kulkee ihan riittävästi.

• Audimiesss
      • Alfisti

Eipä tuo Giulian arvonalennus haittaa ainakaan minua. Ehkä jotakin velka-autoilijaa moinen seikka voi häiritä.

Ja näyttää olevan järkytys sekin, kun Audi ei pärjääkään toisin kuin on Tekniikan Maailmassa totuttu näkemään.

• Munmielestä

Giuliaa ei saa farmarina ja valitettavasti rumat farmarit pitää hintansa paremmin suomessa. Alfa on vaihtoautona kirosana, sitä ei moni halua talliinsa. Onhan giulia hyvän näköinen juu mutta sisusta ja tekniikka ei tätä päivää. Diesel on meluisa..siis todella meluisa...meluisampi kun corolla. Isolla bensakoneella giulia voisi olla hyvä. Mutta silti jos rahaa on niin saksalaiset autot on myös sitä varten. Alfa on myös aika gay, sopii partukampaajalle/metroseksuaalille.

• Ykkösautoseon
    • Katsotämämyös
      • TaaviO

Entäpäs Ocu? Melko pitkälle sama auto kuin A4 mutta edullisempi. Ostospäätös ei voisi olla helpompi.

• Niinhei

No tohon ei pitäs ees sanoo mitään mutt hei oikeesti ei audimies mieti hetkeäkään jotain skodaa;) skoda on niille joilla on siihen vain varaa tai ei autot muuten vaan kiinosta. Skodamies valitsee yleensä myös sen lihavamman muijan ja omakin kunto on tyyliä leivos/kaljamaha:) audimies haluaa olla teräsmies, alfauros.

• E220_CDI
        TaaviO kirjoitti:

Entäpäs Ocu? Melko pitkälle sama auto kuin A4 mutta edullisempi. Ostospäätös ei voisi olla helpompi.

Tilavertailu menee Skodalle, mutta etuvetoinen on tässä ryhmässä heikoilla eikä Skodaan saa nelivetoa eikä äänieristystä. Ellet usko, niin kysy vaikka quattron kuskilta.

Valitsijan prioriteetit määräävät paremmuuden.

• autounelmia

Luulin että e220d on unelmiesi auto 😁.
        No jos vagit myös kiinnostaa ja skoda on hyljeksimäsi merkki niin passatkin antaa parempaa vastinetta rahalle kuin Audi a4.

• E220_CDI
        autounelmia kirjoitti:

Luulin että e220d on unelmiesi auto 😁.
        No jos vagit myös kiinnostaa ja skoda on hyljeksimäsi merkki niin passatkin antaa parempaa vastinetta rahalle kuin Audi a4.

E ei ole unelmani, vaan omista lähtökohdistani itselleni tekemä valinta. Tuossa yllä haetaan sen verran erilaisin speksein, että en usko E220d olevan hyvä vastaus tähän kysymykseen, vaikka se minun vaatimukseni täyttäisikin (lukuunottamatta uuden W213 sedanin matalaa takatilaa). Mutta ei minulla ole tarvetta myydä omaa valintakriteeriäni muille, vaikka olen sitä mielelläni avannutkin asiasta kysyneille.

Kahden hajonneen koneen jälkeen yhtään ainoaa VAG tuotetta ei meidän pihaan enää tule. Vanha kettu ei syö samaa myrkkyä (enää toiste). Tämä ei estä minua myöntämästä, että takavetoinen Audi A4 quattro vuoden 2008 jälkeen planeettavaihdekeskilaatikolla on voimalinjansa puolesta ehkä paras auto talviajoon, mitä olen ikinä käsiini saanut. Olen ajanut myös Subarua, xDrivea ja Mercedes 4Maticia sekä lisäksi muutamaa muutakin nelivetoiseksi väitettyä autoa. Ne muut kuitenkin harmikseni irrottivat takavedon liukkaalla kelillä juuri silloin kun takavetoa olisin kaivannut, joten pidin niitä lähinnä liikkeellepääsyavustimena lumikelillä. Minulle katuauton nelivedon valintakriteeri on ajettavuudessa.

Volkkaria ei tästä näkökulmasta alle Phaetonin saa nelivetoisena, joten vastine rahalle riippuu tavoitteista. Klonkswageniin ja etenkin Skodaan saa toki tilaa halvemmalla kuin Audiin, jos tavoitteena on ostaa koko rahalla niin pitkästi peltiä kuin Rouva tai Pomo tai Pankkiiri antaa luvan. Mutta kun Skodaan (eikä Volkkariin) ei saa nelivetoa, joten jos ajettava neliveto on vaatimuksena, vain oikea neliveto-Audi on valinnassa mukana. TT, A3 ja muut Audi 4Motionit karsiutuvat armotta, kuten myös etuvetoiseen kyhätyt hetkittäin nelivedot.

Audi on mielestäni parhaimmillaan vaatimattomalla neloskoneella, koska Audinkaan nokalle ei ole varaa lisätä kiloakaan tasapainon kärsimättä.

• Vaihtoamietin

Kyllä taitaa lexuksen puolelle kääntyä..VAG vehkeistä kokemusta siinämäärin että ei enää tule semmoista.turhan paljon oli vikoja..volvo on tylsä..en oikein ikinä tykännyt..mersu ehkä vois..mut nuita lexuksia ei paljoa ni erottaa parkkikselta ;)

• sähkövikaapukkaa

IS koeajettu. Ei tule minusta vielä hypriidimiestä, sen verran valjuksi jätti Lexuksen koeajo tunnelman.
      Eihän auto ole mikään huono, mutta mielestäni hinta on kyllä aivan liian korkea ajo-ominaisuuksin nähden. Eli vanhalla mennään kohti faceliftiä, kun pemari pelleä ei minusta tule ja VAG tuotteisiin en enään koske pitkällä tikullakaan.

• E220_CDI

Minä taas tykkäsin IS300H:sta. Takavetoisesta voimalinjasta on vahvemmilla sähkömoottoreilla ja eri ohjelmoinnilla selvästi vähennetty pienitehoisten Toyota hybridien kuminauhavetoa. Lexukseen on myös muistettu asentaa äänieristys jo tehtaalla ja jos ajotietokone on yhtään tilanteen tasalla, kulutuksen voi odottaa painuvan dieselille normaaleille nelosella alkaville lukemille painosta huolimatta.

Aika rankan teho-painosuhteen edun tuo Leksankin voimalinja hukkaa moottori-generaattoreihin ja planeettapyöriinsä, kun kiihtyvyyslukemat eivät yli 50 hv tehoylivoimasta huolimatta parane samanpainoisesta mutta selvästi isomman kokoluokan dieselistä vanhalla 7-vaihteisella tomaatilla. Mutta minä en tuosta piittaa, koska kumpikin kulkee minulle riittävästi, ja vaikka elegantit japanilaisponit vähän hentoisiksi tässä vertailussa osoittautuvatkin, myös niiden ruokahalu vastaa aika lailla samat työt tekevien vantterien työhevosten appeita, joten tyhjästä ei tarvi maksaa.

Tilat ovat mitä ovat, mutta niin ovat Ceessäkin, josta saa tosin sentään farkun.

Minusta valinta riippuu paljon tilojen ja oman ajotavan vaatimuksista. C farkku vie tilavertailun, IS kaupunkiajon. C voittaa nelivetovertailun ja perävaunun vedon. IS eleganssin ja ehkä vähemmällä huoltotarpeella kulkevan bensakoneen roolin. Kysyy itseltään mikä on tärkeää, niin kyllä noista mukava auto löytyy. Jos tila riittää.

• Mielipide_____
        E220_CDI kirjoitti:

Minä taas tykkäsin IS300H:sta. Takavetoisesta voimalinjasta on vahvemmilla sähkömoottoreilla ja eri ohjelmoinnilla selvästi vähennetty pienitehoisten Toyota hybridien kuminauhavetoa. Lexukseen on myös muistettu asentaa äänieristys jo tehtaalla ja jos ajotietokone on yhtään tilanteen tasalla, kulutuksen voi odottaa painuvan dieselille normaaleille nelosella alkaville lukemille painosta huolimatta.

Aika rankan teho-painosuhteen edun tuo Leksankin voimalinja hukkaa moottori-generaattoreihin ja planeettapyöriinsä, kun kiihtyvyyslukemat eivät yli 50 hv tehoylivoimasta huolimatta parane samanpainoisesta mutta selvästi isomman kokoluokan dieselistä vanhalla 7-vaihteisella tomaatilla. Mutta minä en tuosta piittaa, koska kumpikin kulkee minulle riittävästi, ja vaikka elegantit japanilaisponit vähän hentoisiksi tässä vertailussa osoittautuvatkin, myös niiden ruokahalu vastaa aika lailla samat työt tekevien vantterien työhevosten appeita, joten tyhjästä ei tarvi maksaa.

Tilat ovat mitä ovat, mutta niin ovat Ceessäkin, josta saa tosin sentään farkun.

Minusta valinta riippuu paljon tilojen ja oman ajotavan vaatimuksista. C farkku vie tilavertailun, IS kaupunkiajon. C voittaa nelivetovertailun ja perävaunun vedon. IS eleganssin ja ehkä vähemmällä huoltotarpeella kulkevan bensakoneen roolin. Kysyy itseltään mikä on tärkeää, niin kyllä noista mukava auto löytyy. Jos tila riittää.

Huomattavasti kulkevampi laite IS300h on verrattuna esimerkiksi C220cdi Mersuun, poikkeuksena 0-100km/h veto. Bensa- ja sähkömoottorin sujuva yhdistäminen ei mahdollista ihan optimaalista 0-100km/h kiihdytystä, mutta sellainen on harvalle tärkeää.

Hybridi on ihan omaa luokkaansa käytännön suorituskyvyssä verrattuna mihin tahansa nelisylinteriseen.

GS450h on sitten Eemelin verrokki ja siinä vertailussa täytyy laittaa pöytään E500, jos ominaisuuksissa ja kulkupuolessa haluaa Lexuksen päihittää.

• M-B.C180.S205

Minulla on S205 ollut vasta alun kolmatta vuotta eikä matkaakaan ole tullut taitettua kuin vajaat 25 tkm, mutta eipä ole ollut toistaiseksi mitään korjaamokäyntiä vaativia vikojakaan. Pitäneekö koputtaa puuta?

Autoiluhistoriastani löytyy kaksi Volkswagenia ja yksi Audi. VW-konsernin kapineissa on paljon hyvää, mutta en ole välttynyt pettymyksiltäkään. Uusin Audi A4 on paperilla pätevänoloinen peli ja ihan hyvännäköinen niin päältä kuin sisältäkin, mutta en ole tuntenut vielä tarvetta edes koeajolle. Etuvetoon en halua palata ja nelivedon tarvetta en ole vielä mieltänyt. Bemarin 3-sarjan tuleva uusi sukupolvi saattaisi ehkä aikanaan M-B:n vaihtoehtona kiinnostaakin.

W205/S205:n sisustus miellyttää minua enkä ole kokenut autoa ahtaaksikaan. Ajettavuus vastaa mieltymyksiäni erinomaisesti. Uskon pitäväni Mersuani pitkäänkin ja ainakin merkissä pysyminen tuntuu toistaiseksi hyvinkin todennäköiseltä.

• tojopekka

kolmas diesel avensis alla,uutena ostanut kaikki, 150 tkm/auto olen ajellut....
      Yhteenkään ei ole tarvinnut edes ajovalopoltinta vaihtaa! Mersu ois kyllä muuten
      mukava ja hieno peli....Mutta kun auton pitää olla edullinen myös käyttökuluitaan
      kun kilometrejä tulee 70000/v... Tuo bemarin 143 hv kone on todella hyvä Toyotaan...

• E220_CDI

Jos ajat manuaalivaihtein, on tuolla moottorilla pikkuautolla saavutettavissa ihan hyvät kulutuslukemat. Automaatti ei sitten taida saksalaisten kulutuslukemiin pystyä, kun vain kardaanivetoiseen sopiva ZF vaihtuu Toyotassa Aisin-Warneriin?

Minä en ole vielä ikinä pystynyt ajamaan noin pitkään ilman polttimoiden vaihtoa. LED päivävaloista huolimatta xenonpolttimo harmaantuu käytössä niin paljon, että viimeistään 100.000 km kohdalla vaihdan, vaikkei värilämpötilan muutosta vielä silmin havaitsekaan.

• Sinähän_vasta
        E220_CDI kirjoitti:

Jos ajat manuaalivaihtein, on tuolla moottorilla pikkuautolla saavutettavissa ihan hyvät kulutuslukemat. Automaatti ei sitten taida saksalaisten kulutuslukemiin pystyä, kun vain kardaanivetoiseen sopiva ZF vaihtuu Toyotassa Aisin-Warneriin?

Minä en ole vielä ikinä pystynyt ajamaan noin pitkään ilman polttimoiden vaihtoa. LED päivävaloista huolimatta xenonpolttimo harmaantuu käytössä niin paljon, että viimeistään 100.000 km kohdalla vaihdan, vaikkei värilämpötilan muutosta vielä silmin havaitsekaan.

säätäjä taidat ollakin. Ai niin sinähän oletkin Tojota-palstan oma trollipoju.

• MeseEhkäBMW

Mersun omistajana ja ex-VW&Audi&BMW omistajana neuvoni on, että älä sekaannu kalliita korjauksia vaativiin VAG-värkkeihin. Lisäksi etuveto ei kiinnosta enää ollenkaan. BMW:n voisin joskus taas omistaa, Lexus on mielenkiintoinen mutta IS 300h 750kg max vetopaino ei jätä trailerille varaa.

• 534534

A4 ollut alla vuoden. Hieno se on sisältä mutta se ovien helinä risoo eikä paja saa aikaiseksi oikein mitään. Ei ole ainoa ovista helisevä A4.
      Softan kanssakin on vähän niin ja näin. Koskaan ei tiedä mistä napista tai jutusta lähtee myös radio auki. Ilmastonti on vedoton vain kun ulkona on alle 10 astetta. nyt syksyllä ja kesällä audissa saa flunssan jos on vähänkin herkkä vedolle (3-vyöhykkeinen).
      Pahinta noissa on kuitenkin vaihteisto ja koneen voiman tuotto. Voimaa ei tule ennen kuin kierrokset nousee lähemmäs 2000 rpm ja tarkoitan nyt muiden mukana ajamista.
      Neliveto on toiminnaltaa superhieno. Veto on aina vakaa eikä vaihtele yli-ali -ohjaavuudn välillä.

Bemarille tuo jää vaihteiston ja ohjauksen suhteen kun taas bemari jää audille suuntavakauden penkkine suhteen (vaikka molemmissa on nykyään aika huonot jakkarat).

Mersusta tai Volvosta itellä ei kokemusta mutta niissä näyttäisi tarinoiden mukaan olevan hyvä suuntavakaus ja vaihteisto samassa autossa.

• valinnanvaraahan.on

Minä neuvoisin pysymään länsimerkeissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6935
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      827
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      746
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe