Taas kastike

Minttumaaria

Hei auttakaa oikeesti joku mua sen ruskeen kastikkeen kanssa?!

12

7452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • napa

      Jos ei jaksa kokeilla omia sekoituksia niin tilaa gluteeniton ruskean kastikkeen valmisjauhe tuolta: www.aaria.com tai käy liikkeessä, joka jälleenmyy Aarian mausteita

      • Minttumaaria

        Muuten kyllä ,mutta tilattaessa postikulut kaksinkerstaitaa Jauheen hinnan. Tulee aika kallis kastike.


    • diettikokki

      ootko kokeillut tehdä gluteenittomista jauhoista samalla tavalla kastiketta kun vehnäjauhoistakin eli:

      sulata pannulla rasvaa tai laita öljyä
      lisää gluteenittomia jauhoja
      ruskista ja lisää vesi
      mausta ja laita vaikka lihalientä niin saat makua

      muista että rasvaa joutuu laittamaan aika runsaasti, niin paljon että jauhot ja rasva menee tahnamaiseksi ettei tule paakkuja kun lisäät nesteen. Voit lisätä rasvan vaikka sen jälkeen kun olet ruskistanut jauhot kuumalla pannulla.

      ja loraus kermaa kruunaa soosin..

      jos teet lihakastiketta niin kun ruskistat lihaa niin lisää samalla jauhoja jo joukkoon. Tulee samalla makua ja ruskistuukin siinä sivussa.

      Maizenasta tosiaan ei tuu hyvää kastiketta jos käytät pelkästään mutta esim. lisänä jos kastikkeesta tulee löysää niin on ihan hyvä aine...

      toivottavasti tämä toimii..
      on ainakin mulla töissä toiminut..=)

      p.s mulla todettiin ittellä keliakia viikko sitten...

      • Minttumaaria

        Mistä jauhoista oot tehny? Ku niitäki on niin monenlaisia.. Tsemppiä sulle uuden ruokavalion opettelussa! Mulla todettiin keliakia 4 vuotta sitten ja koko ajan yritän etsiä kaikkee uutta syötävää kun kyllästyn helposti!


      • diettikokki
        Minttumaaria kirjoitti:

        Mistä jauhoista oot tehny? Ku niitäki on niin monenlaisia.. Tsemppiä sulle uuden ruokavalion opettelussa! Mulla todettiin keliakia 4 vuotta sitten ja koko ajan yritän etsiä kaikkee uutta syötävää kun kyllästyn helposti!

        olisko ollut raision gluteeniton jauhoseos joko tumma tai tavallinen...

        ilmoittele tänne miten onnistui...


        joo, on mulla aika opettelu mutta onneksi mun ammatista(diettikokki) on paljon hyötyä...


      • Minttumaaria
        diettikokki kirjoitti:

        olisko ollut raision gluteeniton jauhoseos joko tumma tai tavallinen...

        ilmoittele tänne miten onnistui...


        joo, on mulla aika opettelu mutta onneksi mun ammatista(diettikokki) on paljon hyötyä...

        Eihän täältä tieten löydy mitään raision jauhoja, pieni paikkakunta kun on, on tosi suppeet valikoimatki, mut mä kokeilen jostain muusta, kokeilemallahan se selviää!


      • huifikka
        Minttumaaria kirjoitti:

        Eihän täältä tieten löydy mitään raision jauhoja, pieni paikkakunta kun on, on tosi suppeet valikoimatki, mut mä kokeilen jostain muusta, kokeilemallahan se selviää!

        Raisio jauhot niitä Sunnuntain gluteenittomia jauhoja.


      • Minttumaaria
        diettikokki kirjoitti:

        olisko ollut raision gluteeniton jauhoseos joko tumma tai tavallinen...

        ilmoittele tänne miten onnistui...


        joo, on mulla aika opettelu mutta onneksi mun ammatista(diettikokki) on paljon hyötyä...

        Ruskea kastike onnistui hyvin, kiitos neuvosta! Oli itseasiassa parempaa vasta seuraavana päivänä lämmitettynä!


      • limsa&co

        Tämä ei toimi. Gluteeniton jauhe ei ruskistu. Se ja valkoiseksi.


    • nainen

      Minä olen tehnyt vanhanajan ruskean kastikkeen maissijauhoista tulee todella hyvää ja ei ole semmoista liisteriä kuin muista jauhoista kun ruskistaa kunnolla eikä laita liikaa jauhoja.kokki minäkin ja itselläni keliakia ja laktoosi-intoleranssi.

      • mie

        Mun kastike:

        vettä, liemikuutio(liha, kana tai kasvis)kiehumaan. Kun on kiehuvaa, lisään muita mausteita ja ruskeaa maizena-kastikesuurusta. Loraus kermaa tai kevytkermaa joukkoon kruunaa kastikkeen. Lisäksi voit käyttää esim:valkosipulia tai sipulia, jonka sitten siivilöit pois.
        Jauhelihakastikkeen teen ihan vaan lantrattuun säilyke tomaattimurskaan, jonka paksunnan sillä samalla maizenalla.
        Kokeile omia sovelluksia, on paljon kevyempi tällä tavalla tehtynä ja on gluteeniton.


    • marleena

      Valmistan kastike keittäen kattilassa seuraavasti:
      1 L vettä
      1½ rlk maissijauhoja
      n. 1 tl paprikajauhetta (saa ruskean värin)
      1 sipuli
      lihaliemikuutio (varmista että on gluteeniton)
      mausteita maun mukaan
      Sekoitan maissijauhot kylmään vesitilkkaan ja lisää sen kiehuvanaan veteen koko ajan vispaten, niin kastikkeesta ei tule kokkareista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe