Hei auttakaa oikeesti joku mua sen ruskeen kastikkeen kanssa?!
Taas kastike
12
7492
Vastaukset
- napa
Jos ei jaksa kokeilla omia sekoituksia niin tilaa gluteeniton ruskean kastikkeen valmisjauhe tuolta: www.aaria.com tai käy liikkeessä, joka jälleenmyy Aarian mausteita
- Minttumaaria
Muuten kyllä ,mutta tilattaessa postikulut kaksinkerstaitaa Jauheen hinnan. Tulee aika kallis kastike.
- diettikokki
ootko kokeillut tehdä gluteenittomista jauhoista samalla tavalla kastiketta kun vehnäjauhoistakin eli:
sulata pannulla rasvaa tai laita öljyä
lisää gluteenittomia jauhoja
ruskista ja lisää vesi
mausta ja laita vaikka lihalientä niin saat makua
muista että rasvaa joutuu laittamaan aika runsaasti, niin paljon että jauhot ja rasva menee tahnamaiseksi ettei tule paakkuja kun lisäät nesteen. Voit lisätä rasvan vaikka sen jälkeen kun olet ruskistanut jauhot kuumalla pannulla.
ja loraus kermaa kruunaa soosin..
jos teet lihakastiketta niin kun ruskistat lihaa niin lisää samalla jauhoja jo joukkoon. Tulee samalla makua ja ruskistuukin siinä sivussa.
Maizenasta tosiaan ei tuu hyvää kastiketta jos käytät pelkästään mutta esim. lisänä jos kastikkeesta tulee löysää niin on ihan hyvä aine...
toivottavasti tämä toimii..
on ainakin mulla töissä toiminut..=)
p.s mulla todettiin ittellä keliakia viikko sitten...- Minttumaaria
Mistä jauhoista oot tehny? Ku niitäki on niin monenlaisia.. Tsemppiä sulle uuden ruokavalion opettelussa! Mulla todettiin keliakia 4 vuotta sitten ja koko ajan yritän etsiä kaikkee uutta syötävää kun kyllästyn helposti!
- diettikokki
Minttumaaria kirjoitti:
Mistä jauhoista oot tehny? Ku niitäki on niin monenlaisia.. Tsemppiä sulle uuden ruokavalion opettelussa! Mulla todettiin keliakia 4 vuotta sitten ja koko ajan yritän etsiä kaikkee uutta syötävää kun kyllästyn helposti!
olisko ollut raision gluteeniton jauhoseos joko tumma tai tavallinen...
ilmoittele tänne miten onnistui...
joo, on mulla aika opettelu mutta onneksi mun ammatista(diettikokki) on paljon hyötyä... - Minttumaaria
diettikokki kirjoitti:
joo, on mulla aika opettelu mutta onneksi mun ammatista(diettikokki) on paljon hyötyä...Eihän täältä tieten löydy mitään raision jauhoja, pieni paikkakunta kun on, on tosi suppeet valikoimatki, mut mä kokeilen jostain muusta, kokeilemallahan se selviää!
- huifikka
Minttumaaria kirjoitti:
Eihän täältä tieten löydy mitään raision jauhoja, pieni paikkakunta kun on, on tosi suppeet valikoimatki, mut mä kokeilen jostain muusta, kokeilemallahan se selviää!
Raisio jauhot niitä Sunnuntain gluteenittomia jauhoja.
- Minttumaaria
diettikokki kirjoitti:
joo, on mulla aika opettelu mutta onneksi mun ammatista(diettikokki) on paljon hyötyä...Ruskea kastike onnistui hyvin, kiitos neuvosta! Oli itseasiassa parempaa vasta seuraavana päivänä lämmitettynä!
- limsa&co
Tämä ei toimi. Gluteeniton jauhe ei ruskistu. Se ja valkoiseksi.
- nainen
Minä olen tehnyt vanhanajan ruskean kastikkeen maissijauhoista tulee todella hyvää ja ei ole semmoista liisteriä kuin muista jauhoista kun ruskistaa kunnolla eikä laita liikaa jauhoja.kokki minäkin ja itselläni keliakia ja laktoosi-intoleranssi.
- mie
Mun kastike:
vettä, liemikuutio(liha, kana tai kasvis)kiehumaan. Kun on kiehuvaa, lisään muita mausteita ja ruskeaa maizena-kastikesuurusta. Loraus kermaa tai kevytkermaa joukkoon kruunaa kastikkeen. Lisäksi voit käyttää esim:valkosipulia tai sipulia, jonka sitten siivilöit pois.
Jauhelihakastikkeen teen ihan vaan lantrattuun säilyke tomaattimurskaan, jonka paksunnan sillä samalla maizenalla.
Kokeile omia sovelluksia, on paljon kevyempi tällä tavalla tehtynä ja on gluteeniton.
- marleena
Valmistan kastike keittäen kattilassa seuraavasti:
1 L vettä
1½ rlk maissijauhoja
n. 1 tl paprikajauhetta (saa ruskean värin)
1 sipuli
lihaliemikuutio (varmista että on gluteeniton)
mausteita maun mukaan
Sekoitan maissijauhot kylmään vesitilkkaan ja lisää sen kiehuvanaan veteen koko ajan vispaten, niin kastikkeesta ei tule kokkareista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812