Uskistumisen ABC

MirkaTaas

Kukaan ei uskoon tullessanne esittänyt mitään todisteita, koska niitä ei ole. Sadut ja höpötykset riittivät siihen.
Pieni pelottelu myös avitti uskoon tuloa, jos et usko niin joudut helvettiin ja jos taas uskot niin pääset ihanan ihanaan taivaaseen.
Epäilyskin saa sinut helvettiin ja ikuiseen kadotukseen.

Papit ovat tuputuksen ja aivopesun ammattilaisia. Saavat lapset ja nuoret tunnustamaan julkisesti uskonsa Jumalaan, yhtään faktaa heidän ei tarvitse edes esittää.

Jeesus on fiktio

23

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todista että lentävä spagettihirviö ei ole totta.

      • MirkaTaas

        Pastafarien lentäväspakettihirviö on yhtä totta kuin kristittyjen Jumala.


      • MirkaTaas kirjoitti:

        Pastafarien lentäväspakettihirviö on yhtä totta kuin kristittyjen Jumala.

        En minä sitä kysynyt. Todista, että se ei ole totta.


      • Rehellinen.Mirka

        Se on yhtä totta kuin kristittyjen Jumala.


      • Sinun lausuntosi eivät tee mitään todeksi tai epätodeksi, todista ettei lentävä spagettihirviö ole totta.


      • Etkö siis pysty todistamaan sitä? Mihin sitten perustat väitteesi?


      • MirkaTaaas
        yuggis_ kirjoitti:

        Etkö siis pysty todistamaan sitä? Mihin sitten perustat väitteesi?

        Mitä olen väittänyt?


      • MirkaTaaas kirjoitti:

        Mitä olen väittänyt?

        Lue aloituksesi läpi uudestaan.


      • Terv-Mirka
        yuggis_ kirjoitti:

        Lue aloituksesi läpi uudestaan.

        Kannattaisiko sinun itse, lukea aloitukseni uudestaan.


      • Terv-Mirka kirjoitti:

        Kannattaisiko sinun itse, lukea aloitukseni uudestaan.

        Et edelleenkään voi todistaa ettei lentävä spagettihirviö ole totta.


      • Mirka.taas
        yuggis_ kirjoitti:

        Et edelleenkään voi todistaa ettei lentävä spagettihirviö ole totta.

        Miksi todistaisin?


      • Mirka.taas kirjoitti:

        Miksi todistaisin?

        Koska sanoit, että lentävä spagettihirviö ei ole totta ("yhtä totta kuin kristittyjen jumala"). Muuten, miksi vain kristittyjen? Onko Allah siis enemmän totta?


      • T..Mirka
        yuggis_ kirjoitti:

        Koska sanoit, että lentävä spagettihirviö ei ole totta ("yhtä totta kuin kristittyjen jumala"). Muuten, miksi vain kristittyjen? Onko Allah siis enemmän totta?

        ""Koska sanoit, että lentävä spagettihirviö ei ole totta""
        - En ole sanonut.


      • T..Mirka kirjoitti:

        ""Koska sanoit, että lentävä spagettihirviö ei ole totta""
        - En ole sanonut.

        Olet 3 kuukautta myöhässä. Painu takaisin horrokseesi.


      • justAsking

        Minäpä todistan että spagettihirviö ei ole totta, mirkalta kun loppui älynlahjat kesken.

        Siitä ei ole todisteita.

        Sillä selvä ja case closed.


      • yuggis_
        justAsking kirjoitti:

        Minäpä todistan että spagettihirviö ei ole totta, mirkalta kun loppui älynlahjat kesken.

        Siitä ei ole todisteita.

        Sillä selvä ja case closed.

        Myöskään maapallon ytimen rakenteesta ei ole todisteita, kukaan ei ole koskaan käynyt siellä tai nähnyt sitä.

        Näinkö se menee?


      • justAsking

        Ei.

        Todisteita katsos on useammanlaisia, ei ainoastaan silminnäkijälausuntoja. Metsässä kaatuu puu mutta kukaan ei ole näkemässä sitä. Kun kävelet kaatuneesta puusta ohi ajatteletko että se on varmaan ollut kaatunut koko maailmankaikkeuden alusta lähtien koska eihän kukaan ole nähnyt sitä kun se on kaatunut?


    • Tie.uskoon

      Hyvä sadunkertoja saa ihmiset Jumala & Jeesus uskoon.

    • Uskomatonta.Hölmöilyä

      Ihmiset uskoo vielä tänäpäivänäkin noitiin, demoneihin, rukouksiin, ihmeisiin jne

      • ViimeinenVipunen

        Noitiin ei tarvitse uskoa, koska noita on todellinen henkilö. Se, lentääkö hän luudalla, onkin jo eri asia. Rukous taas on ihmisen suorittama riitti, joten siihenkään ei ole syytä uskoa. Se, vastataanko rukoukseen, onkin eri asia. Eikö usko ole sellaisen asian totena pitämistä, jota ei nähdä?

        Uskonnollisilla asioilla on aina kaksi puolta, jota voidaan tarkastella. Esim. demonit voidaan aivan hyvin tulkita maallisesta näkökulmasta psykoanalyysin mukaisesti intohimoiksi ja mielessä kummitteleviksi muistoiksi.
        Lisäksi nykyinen tiede on vielä sen verran kehittymätön, että esim. magiaa voi olla olemassa, mutta se olisikin täysin luonnonlakien alainen tapahtuma.


    • lopunalkua

      On se kumma kun Jeesus on muka fiktio kun koko maailmanlasku on ajoitettu hänen mukaansa JO 2000 vuotta sitten. Sama juttu kun nykyajan minä minä minä..eli Jeesuksen opetuksen kaikuvat kuuroille korville..saa tappaa saa tehdä huorin jne jne..ja lopputulos on suorastaa masentava. Kuten se on jo nähty.

    • TMA75

      Uskoon tuleminen on uskonnonpsykologisesti prosessi. Itselläni se kesti arvioni mukaan kolmisen vuotta. Ei mitään suuria tunteita. Yksi merkkipaalu oli, kun kysyin papilta, saanko syntini anteeksi. Hän sanoi, että saat, Jeesuksen tähden. Tuota sanomista seurasi sellainen rauhan tunne ja kokemus, mitä ei osaa selittää. Ylimaallinen. Ihmeistä suurin oli se, että olin ennen uskoontuloani kylämme pahin kiroilija. En lopettanut kiroilua tietoisesti, mutta kaverit huomasivat ja kysyivät, mitä minulle oli tapahtunut. Kerroin tulleeni uskoon.
      Mitäs, jos usko onkin syvä henkilökohtainen kokemus, mikä valtaa mielen. Olen elänyt tässä todel-lisuudessa yli 50 vuotta. On hyvä olla.

      • T..Mirka

        Synti on uskovaisten itse keksitty ongelma jonka parantamiseen he tarjoavat uskontoa.

        Jumala & jeesus ovat fiktioita.

        Iän myötä minäkin lopetin kiroilun kokonaan. Kaverit huomasivat tämän ja kertoivat tästä minulle. Lopetin myös tupakoinnin ja alkoholin käytön. Tämä kaikki tapahtui vaikka olen ateisti. Nämä ovat normaalia toimintaa, kun ikää tulee.

        TMA75 selitys ei lisännyt uskoani yhtään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe