Lisäinfoa Bombay-kissan tunnistamiseen

TheCatisTheCat

Olen tutkinut netistä tietoa Bombay-kissan tunnistamiseksi. Minulla on ollut omistuksessa neljättä vuotta hakoteille jätetty ja pelastettu kissa, Omistajan kanssa sovimme tuolloin, että kissa jää minun hoteisiini. Kissan alkuperää ei tiedetä enkä uskonut ihan kaikkia omistajan selityksiä tuolloin. Kissa oli kuulemma kiertänyt suvun parissa paikasta toiseen elämänsä aikana. Minulla on ollut pari maatiaiskissaa elämässäni alusta loppuun asti, joten tokihan halusin tämänkin kissan "pelastaa". Tämän kissan tiesin asuneen muutaman vuoden omistajansa luona, joten mistään äkkivarkaudesta ei voinut olla kyse.

Näinä vuosina kissa on ollut erittäin kiintynyt meihin ja vaatii jatkuvaa huomiota. Tämä ei ole ongelma ollenkaan :) Sattumalta näin jonkin amerikkalaisen tv-ohjelman, jossa täysin vastaavanlainen kissa oli esillä silkkiturkkeineen. Kyse oli Bombay-rodusta ja hämmästyin totaalisesti. Olen sittemmin ottanut selvää tästä rodusta mm. internetistä, kirjoista ja kaikki merkit täsmäävät täysin, mutta jos kyse on harvinaisesta rodusta...? Haluaisin vain varmistaa omat epäilykseni todeksi, tämä kissa on tullut meidän perheeseemme eikä lähde minnekään, olkoon rotukissa tai mikä tahansa. Sydämet on viety joka tapauksessa :)

5

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maatiainenseon

      Mikä siinä on, että ihmisillä on pakkomielle yrittää saada kaikista elikoista väännettyä "rodullisia". Ei se rotu voi olla niin älytön pakkomielle, että maatiaisista ja muista alkuperältään tuntemattomistakin kissoista pitää yrittää ulkomuodon perusteella leipoa rotukissoja. Se on ihan ehta maatiainen kun muustakaan ei ole näyttöä. Piste.

    • yhdennähnyt

      Suomessa tosiaan on vain muutama bombeykissa. Ne ovat ulkomailta tuotuja arvokissoja, jotka eivät keiku ulkona omilla teillään. Sinun kissasi tuskin on yksikään niistä.

      Pidä silti kissa hyvänä. Se on varmasti aivan ihana.

    • tuikkukisu

      Tuolla lailla on tosi paha sanoa juuta ja jaata onko kissasi rotukissa vai ei, itse omistan maatiaisen joka on ihan samanlainen kuin venäjänsininen, mutta kuitenkin ihan vaan peruskissa.
      Kissan arvoa se ei tietty muuta :) hyvä että "pelastitte" sen ja annatte sille rakkautta

    • bombba

      Mustia kissoja on runsaasti Suomessa, joten helppo bombayhin sekoittaa. Meillä on kotona 12-vuotias Ruotsista lennätetty aito bombay. Pystyy kyllä aika hyvin erottamaan bombayn muista mustista kissoista, jos vain on aito vertailukohta. Bombay ei ole suurimpia kooltaan, on jänteikäs ja turkki on kuin mustaa silkkiä. "Mielenkiintoinen" piirre on bombayn herkkä kuulo ja se erottaa varmaan useista kissoista. On siis selkeästi arka koville äänille ja esim. lapsiperheessä ei tykkää olla paikalla kuin hiljaisina aikoina. Näitä on todellakin vähän Suomessa ja en usko, että kukaan on niitä luontoon irralleen päästänyt, joten lähes 100% varmuudella voi sanoa, ettei tuo löytämäsi kissa ole kyseistä rotua.

    • Äläoleidiootti

      Eiköhän tuo kattisi ole ihan perus maatiainen. Lopeta haaveilu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      312
      3151
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1977
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      276
      1224
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe