Olen tutkinut netistä tietoa Bombay-kissan tunnistamiseksi. Minulla on ollut omistuksessa neljättä vuotta hakoteille jätetty ja pelastettu kissa, Omistajan kanssa sovimme tuolloin, että kissa jää minun hoteisiini. Kissan alkuperää ei tiedetä enkä uskonut ihan kaikkia omistajan selityksiä tuolloin. Kissa oli kuulemma kiertänyt suvun parissa paikasta toiseen elämänsä aikana. Minulla on ollut pari maatiaiskissaa elämässäni alusta loppuun asti, joten tokihan halusin tämänkin kissan "pelastaa". Tämän kissan tiesin asuneen muutaman vuoden omistajansa luona, joten mistään äkkivarkaudesta ei voinut olla kyse.
Näinä vuosina kissa on ollut erittäin kiintynyt meihin ja vaatii jatkuvaa huomiota. Tämä ei ole ongelma ollenkaan :) Sattumalta näin jonkin amerikkalaisen tv-ohjelman, jossa täysin vastaavanlainen kissa oli esillä silkkiturkkeineen. Kyse oli Bombay-rodusta ja hämmästyin totaalisesti. Olen sittemmin ottanut selvää tästä rodusta mm. internetistä, kirjoista ja kaikki merkit täsmäävät täysin, mutta jos kyse on harvinaisesta rodusta...? Haluaisin vain varmistaa omat epäilykseni todeksi, tämä kissa on tullut meidän perheeseemme eikä lähde minnekään, olkoon rotukissa tai mikä tahansa. Sydämet on viety joka tapauksessa :)
Lisäinfoa Bombay-kissan tunnistamiseen
5
192
Vastaukset
- maatiainenseon
Mikä siinä on, että ihmisillä on pakkomielle yrittää saada kaikista elikoista väännettyä "rodullisia". Ei se rotu voi olla niin älytön pakkomielle, että maatiaisista ja muista alkuperältään tuntemattomistakin kissoista pitää yrittää ulkomuodon perusteella leipoa rotukissoja. Se on ihan ehta maatiainen kun muustakaan ei ole näyttöä. Piste.
- yhdennähnyt
Suomessa tosiaan on vain muutama bombeykissa. Ne ovat ulkomailta tuotuja arvokissoja, jotka eivät keiku ulkona omilla teillään. Sinun kissasi tuskin on yksikään niistä.
Pidä silti kissa hyvänä. Se on varmasti aivan ihana. - tuikkukisu
Tuolla lailla on tosi paha sanoa juuta ja jaata onko kissasi rotukissa vai ei, itse omistan maatiaisen joka on ihan samanlainen kuin venäjänsininen, mutta kuitenkin ihan vaan peruskissa.
Kissan arvoa se ei tietty muuta :) hyvä että "pelastitte" sen ja annatte sille rakkautta - bombba
Mustia kissoja on runsaasti Suomessa, joten helppo bombayhin sekoittaa. Meillä on kotona 12-vuotias Ruotsista lennätetty aito bombay. Pystyy kyllä aika hyvin erottamaan bombayn muista mustista kissoista, jos vain on aito vertailukohta. Bombay ei ole suurimpia kooltaan, on jänteikäs ja turkki on kuin mustaa silkkiä. "Mielenkiintoinen" piirre on bombayn herkkä kuulo ja se erottaa varmaan useista kissoista. On siis selkeästi arka koville äänille ja esim. lapsiperheessä ei tykkää olla paikalla kuin hiljaisina aikoina. Näitä on todellakin vähän Suomessa ja en usko, että kukaan on niitä luontoon irralleen päästänyt, joten lähes 100% varmuudella voi sanoa, ettei tuo löytämäsi kissa ole kyseistä rotua.
- Äläoleidiootti
Eiköhän tuo kattisi ole ihan perus maatiainen. Lopeta haaveilu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171090124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?123488Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2392440Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja252318Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31660- 1941245
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491214- 721170
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591049Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77999