Milloin lapsi laskeutuu "lähtökuoppiin"?

Rv 33

Olisin halukas tietään että milloin mahan kuuluu laskea alas päin eli siis vauvan laskeutua "lähtökuoppiin"? Itse huomasin aamulla että maha ei ollutkaan enää niin korkealla kuin eilen (eilen rinnat ja maha olivat kuin yhtä ja nyt ei oo enää). Jos tää on sitä laskeutumista niin kuinka kauan menee varsinaiseen synnytykseen? Olen siis ensikertalainen ja nyt pelkona että lapsi syntyykin etuajassa.

5

2683

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vko 39

Moi!

Mulla vatsan korkeus laski viikolla 36 31 cm:stä 30:een ja tällä viikolla se oli taas 32 cm! Terveydenhoitaja totesi vauvan olevan silti todella alhaalla ja lähtökuopissa. Eli ei se laskeutuminen välttämättä niin siitä kohdun korkeudesta näy. :)

• outokumpu

En tiedä milloin kuuluu, mutta mulla laskeutui rv 36 ja nyt on rv 39 eikä vieläkään synnytys näytä olevan ajankohtainen... plääh!

• ja lähtölaskentaan!!

Hei! oon kans rv 33 1 ja tänään neuvolassa oli vauvan pää (rt) laskeutunut ja kiinnittynyt lähtökuoppiinsa.. hui! sf- mitta mulla oli nyt siis sama ku viime kerralla.. ei nousua tällä kertaa, mikä johtui tuosta kiinnittymisestä... Ite huomasin kun vatsani laski jo tuossa rv 29 suunnilleen ja n. kolme päivää sitten tunsin vauvan pään painavan tosi alhaalla, eli luultavasti tällöin oli kiinnittynyt! Mulle neuvolantäti viekas kuitenki että synnytän rv 40.. eli tällä asialla ei kuulemma ole mitään merkitystä synnytysajankohdan kanssa.. JA ensi synnyttäjillä saattaa kuulemma kiinnittyä vasta juri pikkasen ennen la:ta.. (niin juu ja ekaa ootan..;o)

• Milla.M

vaavi saattaa asettua alaspäin melko varhaisessakin vaiheessa niinkuin minullakin, ja "lähtökuopissaan" se on ollut jo jonkin aikaa (nyt menossa rv39). Tuttavalla kävi taas niin, että kävi äippäpolilla, ja siellä sanottiin että vauvan pää ei ole vielä kiinnittynyt vaan on liikkuvana ja vaavi syntyi samana iltana. Eli ei välttämättä synny etuajassa vaikka aikaisin laskeutuukin.

• Nimetön

oli niin että 4 tuntia ennen vauvan syntymään ei vauva ollut laskeutunut vielä mihinkään. Ja kyseessä siis jo toinen lapsi.. Ekakaan ei kyl laskeutunut "etukäteen"..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5121
    2. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2792
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      34
      2629
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2418
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      21
      1640
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1637
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1540
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1304
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      95
      1168
    10. Tänään oli

Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      35
      1153
    Aihe