zetorin pakki ?

niskakipuja

tietääkö kukaan että onko zetorin pakin päällejääminen yleinen ongelma ja onko se vaikeeta korjata?
itellä on sellanen kullanvärinen/punanen zetka vuosimallia en tiiä ja numeroo en muista.
no, sattuipa sellanen juttu ku olin mettästä puita hakemas nii jäi pakki päälle eikä millää irronnu. no, onneks oli vaan vinssi peräs eikä vaunu, nii meni se kotia peruuttaminen vähä paremmin ku kysees oli "vaan" 10 km...

13

5227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi

Onko zetkassa rattivaihteet vai onko vaihdekepit lattialla?

• zetka-guru

lattiasta ne vaihdekepit törröttää..

• zetorus
        zetka-guru kirjoitti:

minulla on semmonene crystaali zetori 6 koneella ja kytkin ei oo pelannu 3 vuoteen!
        liikkelle lähössa vaa kierrokset niin pienelle että just ja just käy ja ensin vaihe sisään ja sitte suunnavaihtajaa tökätään sillee nopeesti vaihe sisään ja heti kaasua ettei sammu. tiellä ku ajelee ni vaihteet menee ku kaasuttelee ja runttaa vaihteen sisää! minulla ei ohjaus (kkan) meinaa oikeen toimia. ratti jää välillä jumiin.

• zetka-guru kirjoitti:

Ei vaihdekepit kaikissa Zetoreissa ole lattialla, löytyy myöskin trattivaihteita.

• armas.1

Voi niitä löytää myös maantieltäkin .

• Mazaiman

Tyyppivika vanhemmiten.

Vaihdelaatikon kannessa aluevaihteiden ja voimanoton kytkinvipujen edessä on rivissä 5 (tai 6) kpl pultinpäitä. Näiden pulttien sisällä /alla on jousikuormitteiset kartiot, jotka menevät vaihteensiirtimen luistissa oleviin koloihin lukiten vaihteet päälle. Vanhemmiten joko kartio tai lovi kuluu ja vaihteet alkavat takerrella. Ykkönen ja pakki ovat muistaakseni vasemmalta lukien ensimmäisen tai toisen ruuvin alla. Irrota ruuvi ja voilá - taas pelittää seuraavaan jumimiseen saakka. Päähän käy muistaakseni 17 mm avain. Ensimmäisellä kerralla tietysti menee aikaa arpomiseen, että mikä olikaan se oikea pultti. Nämä voi huoletta irrottaa, ruuvin alta ei lentele mitään irto-osia. Kannattaa tietysti hieman pyyhkiä ympäristöä puhtaammaksi ennen pulttien aukomista, ettei laatikkoon mene ylimääräistä tavaraa.. :) Kun homman oppii, ongelma ratkeaa minuutissa. x9xx -malleissa eka kerta on hankalampi, kun joutuu purkamaan kopin lattiaa..

• on ratkaisu

7011 teki aikoinaan saman tempun. Lehtimäen Sakari Nurmosta kävi asentamassa vaihdelaatikkoon kahden vaihteen yhtäaikaisen päällemenon eston, joten tätä haittaa ei ole enää. Ratkaisun kehittäjä löytyy numerotiedustelusta TR-varaosat oy, Nurmo.

• Jaakko

Zetori guru. Puhua porisee paljon ja nopeasti, mutta tietää Zetoreista minun ymmärtääkseni kaiken oleellisen. Soittele ihmeessä ja kysele.

• hogi
        Jaakko kirjoitti:

Zetori guru. Puhua porisee paljon ja nopeasti, mutta tietää Zetoreista minun ymmärtääkseni kaiken oleellisen. Soittele ihmeessä ja kysele.

Setka saku on kyllä ehdoton guru alallaan suomessa. Ja sillä on varastossa 98% setorin kaikista osista. Tunnistaa muuten kaikki osat silmät kiinni, eikä tarvitse varaosakirjoja...

• hogi

www.trv.fi

• Eilinkkitoimi
        hogi kirjoitti:

www.trv.fi

Onko tuota enää olemassa?

• ZetorKuski

Kyllä on
        Soita 06-4128115 / H.C Petersen Finland

• 7745

Mulla teki kerran 7745 Zetori sammosen tempun kun olin levittämässä peräkauhalla multakasaa. Pakki jäi päälle ja kun sitä aikani revin pois päältä, se lähti ja tyrkkäs ykkösen päälle. No kun kytkintä nostelin varovasti, meinas traktori sammua, oli pakki ja ykkönen päällä. No käytin kepin ykkösellä uudelleen ja sitten vapaalle, kytkin ylös ja traktori lähti peruuttamaan, vaikka vaihde oli vapaalla. Aattelin että onhan tässä tonttia, perruutetaan sitten. Aikansa mennä jyristeli takaperin ja sitten lähti vaihde itsestään pois päältä. Toimi sen jälkeen aivan normaalisti ja ei oo uudelleen sitä tehnyt. Kulumisesta ei varmaankaan ollut kyse koska setka oli silloin ajettu jotain alle 2000 h.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7284
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3851
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3450
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2582
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      2496
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2392
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      130
      2303
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2199
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      19
      1913
    10. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1898
    Aihe