Useasta kohdasta saanut lukea L sarjan huonoudesta. Useasta jutusta taas saanut lukea L sarjan ylivoimaisuudesta. Esim noin 18-135 zoom L sarja canon ja 17-70 sigma hintaluokkaa 400-500€ voittaa joka kohdasta selkeästi 999-1300€ canonin .
Mikä tässä nyt mättää pahemman kerran?
L sarja huonoa,miksi?
6
281
Vastaukset
- Canonisti_____minäkin
Yksinkertaistaen yli kolminkertaista zoomia ei ole edes teoriassa mahdollista saada toimimaan. Fysiikan lait tulevat vastaan.
Miksi Canikon tekee ammattilaseja, joissa on yli kolminkertainen zoomi? Pressi käytössä ei kuvan laadulla ole välttämättä mitään arvoa. Tärkeintä on, että se kuva saadaan. Sen takia tehdään mm. pitkiä L-sarjan zoomeja. - Lkunkku
Ei se nyt aivan noin mustaa-valkoista ole. Kyllä L sarjassa löytyy ns maanantai kappaleitakin mutta ei nuo lehtikuvaajat niitä käyttäis jos ne aivan surkeita olisivat. Katso vaikka noita kansainvälisiä urheilu yms tilaisuuksia niin kyllä siellä noita valkoisia putkia vilahtelee. Canonin 18 -135 mm ei ole Lsarjaa:
- Canonisti______minäkin
L-sarja on lähinnä tae mekaanisen rakenteen kestävyydestä. Sarjaan kuuluu parikin pitkää zoomia, joita ei takuuvarmasti käytetä urheilukenttien laidoilla, mutta saattavat olla käytössä tiedotustilaisuuksissa tai palkintojenjaossa. Eli kun pitää saada se pärstäkuva parin palstan levyisenä.
- Lsarja
Mitkä L sarjan mallit on niitä opisesti hyviä? vaativallekin.
- Canonisti______minäkin
Tunnetko photozone.de:n? Se on ihan hyvä vertailusivusto.
Tuo, mikä on hyvä objektiivi, on hyvin monitahoinen kysymys. Jopa se, mikä on optisesti hyvä, on monitahoinen. Esimerkiksi Canonin viis'kymppisistä kaikilla on omat etunsa. Nuo L:t 1.0 ja 1.2 eivät itseasiassa ole terävimmät. Teräväpiirtoisin on tiettävästi f/2.5 macro.
- Mfmglf
Noi em. supervalovoimaiset ei ole teräviä täydellä aukolla kuin keskeltä. Noita suurimpia aukkoja ei kannata niissä juurikaan käyttää jos haluaa edes jonkinlaista terävyyttä kuvaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512