Säästö- ja tienausvinkit alle 15-vuotiaalle

Saastajatienaa13

Moi! Haluaisitko säästää ja/tai tienata rahaa alle viidentoista ikäisenä? Itse 13-vuotiaana voin tässä kertoa miten itse säästän ja tienaan rahaa. Aiotko säästää mopoon, puhelimeen, tai johonkin muuhun semmoiseen mihin haluat? Tämmöisiin kerron vinkit jotka toivottavasti auttaa ;)

Aloitetaan ekaksi säästövinkeistä, koska... miksipäs ei :D . Saatko ikinä viikkorahaa, kuukausirahaa, synttärirahaa, nimpparirahaa tai jotain semmosta? Jos saat vaikkapa viikkorahaa 5 euroa niin kokeile vaikkapa joka toisella kerralla laittaa niistä säästöön eli n. 10e / kk. Voit myös kokeilla laittaa joka kolmas kerta niistä itsellesi taskurahaksi ja loput säästöön eli 10e / 2vk. Itse teen niin, että laitan tilille 5e joka 2vk, 10e joka kk. 20e joka 4kk ja 50 vuosittain josta kertyy n. 400e vuosittain.

Sitten tienaamiseen. Et alle 15-vuotiaana voi mennä kesätöihin joten tässä on joitain vinkkejä miten voit saada rahaa. Jos sinulla on isosisaruksia niin voit esimerkiksi kysyä, että kuinka paljon he maksaisivat sinulle jos imuroisit heidän huoneensa. Siitä voit (ehkä) saada jotain pikkupalkkaa. Entäs naapurin nurmikon leikkaaminen? Siitäkin voit saada pientä palkkaa. Onnea voit kokeilla myös. Vaihtokauppa on myös oiva vaihtoehto. Jos vanhempasi antavat sinun viedä pullot ja pitää rahat niin sehän on loistavaa. Saaduista rahoista voit vaikkapa pistää säästöön 80%.

Siinä on sitten jotain vinkkiä! Toivottavasti tämä auttoi jonkin verran!

PS. seuratkaa @huhtiss_ Instagramissa :D

0

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
        Ikävä
        202
        6923
      2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
        Ikävä
        59
        4592
      3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
        Ikävä
        35
        4045
      4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
        Ikävä
        70
        3179
      5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
        Ikävä
        16
        1935
      6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
        Ikävä
        27
        1666
      7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
        Ikävä
        17
        1660
      8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
        Ikävä
        40
        1563
      9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
        Taivalkoski
        34
        1429
      10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
        Ikävä
        143
        1207
      Aihe