Armonvaras

pläkkiselvääkö

1. menee lammashuoneeseen muualta kuin ovesta
2. varastaa armon muilta olemalle itse oikeassa uskossa
Kumpaakin selitystä löytyy maailmalta.

18

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. vaihtoehto Luulee voivansa mennä muualta
      lammas huoneeseen, vaan ei pääse, .
      -
      2. Luule varastavansa toisilta , joka ei onnistu koska
      ovi on Jeesus Kristus, ja Taivaaseen menijän on mentävä
      hänen lävitse siksi se on ahdas .
      -
      Kuinka sitä voisi varastaa, kun armoa saa niin paljon,
      kuin ehtii anomaan. Siis loputtomasti.
      -

      • Armonvarkaat

        Kuinka sitä voisi varastaa, kun armoa saa niin paljon,
        kuin ehtii anomaan. Siis loputtomasti. http://www.suomi24.fi/profiili/teuta01

        Ei se nyt ihan noin ole teu. Vain särjetyllä sydämellä voi omistaa Jumalan armo lupaukset.
        Kuolleella uskolla käydään vain varastelemassa armoa ja ollaan niin kuin Juudaskin opetellaan matkimaan aitoja Jumalan lapsia kopioimalla seuratoiminnat ja muut uskon elämään kuuluvat hengelliset vaikutukset sydämen ollessa täysin muuttumaton.


    • ekumeniaa

      synnintunto kun puuttuu silloin puuttuu armontunto

      • LikaisetKädet

        onko usko tuntemisessa (feeling)?

        ei

        usko on tuntemisessa (knowlegde). Jumala tuntee minut lapsekseen ja minä tunnen/tunnistan Hänet Isäksi.


      • sydämenpuhtaus
        LikaisetKädet kirjoitti:

        onko usko tuntemisessa (feeling)?

        ei

        usko on tuntemisessa (knowlegde). Jumala tuntee minut lapsekseen ja minä tunnen/tunnistan Hänet Isäksi.

        Voi sinuas LikaisetKädet, ensin väität, ettei usko ole tuntemisessa ja heti perään, että Jumala tuntee minut lapsekseen ja minä tunnen/tunnistan Hänet Isäksi.

        Ilmeisesti uskot vain järjelläsi näin, vaikka 10. Sillä sydämen uskolla me vanhurskaaksi tulemme, ja suun tunnustuksella me autuaaksi tulemme.

        Jos usko on sydämessä, niin sen kyllä tuntee. Sananlasku sanoo, että sydämen kyllyydestä suu puhuu. Sen huomaa toisetkin, mitä sydämessä on, sillä Jeesus sanoo: 19. Sillä sydämestä tulevat ulos pahat ajatukset, murhat, salavuoteudet, huoruudet, varkaudet, väärät todistukset, pilkat:

        Armon varas ottaa sellaista, mikä ei kuulu hänelle. Armo ei kuulu katumattomalle, eikä armoa saada suoraan taivaasta, vaan Jeesus on jättänyt sen vallan ihmisille.

        Lammashuoneeseen menee myös ryövärit, jotka ryöstävät toisten uskoa.


    • Olen ihan viime päivinä miettinyt tätä asiaa. On ilmeistä, että juurikaan Lestadiolaisuuden ulkopuolella ei tunneta tai ymmärretä tätä termiä. Pelastusarmeijan perustaja William Booth on profetoinut noin satavuotta sitten seuraavaa:



      1. Noina aikoina politiikka ei tunne eikä tunnusta Jumalaa. Koko läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että hallinnon eri tasoilla ei enää pelätä Jumalaa. Eurooppaa hallitsee uusi poliittisten johtajien sukupolvi, joka ei pienessäkään määrässä ota päätöksissään huomioon Jumalaa.



      2. Silloin julistetaan taivasta ilman helvettiä. Tulee päivä, jolloin tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetian mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn. Kuulijat määräävät, mitä saarnatuoleista julistetaan: ”Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä.” (2 Tim.4:3)



      3. Tuolloin kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että anteeksisaamista ei voi olla ilman parannuksentekoa synnistä. (Luuk.13:3, 15:10, Ap.t.2:38)



      4. Päivinä ennen Jeesuksen tuloa monet ovat täynnä pelastusiloa, vaikka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä (Joh.3:3-8).



      5. Noina aikoina tulee olemaan paljon uskontoa ilman Pyhää Henkeä (2 Tim. 3:5).



      6. Kristikunta elää ikään kuin ilman Kristusta. William Booth kiteyttää asian: ”Kristus ei ole siellä, missä veri ja tuli eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta." (Matt.10:33, Luuk.9:26, Luuk.12:49, 1 Kor.1:21-24, 1 Kor.2:2)

      Minusta tässä on ainekset katsoa tätä asiaa.

      • "vihne"
        -
        kuinka annat ymmärtää sen kohdan, että Jumala tahtoo
        Raamatun mukaan vain miehiä . 1 Tim.3:2 ,;Tit. 1:5:8...
        -


      • Rumenet
        teuta01 kirjoitti:

        "vihne"
        -
        kuinka annat ymmärtää sen kohdan, että Jumala tahtoo
        Raamatun mukaan vain miehiä . 1 Tim.3:2 ,;Tit. 1:5:8...
        -

        Sillä vaimo miehensä jälkiin pelastuu !


      • teuta01 kirjoitti:

        "vihne"
        -
        kuinka annat ymmärtää sen kohdan, että Jumala tahtoo
        Raamatun mukaan vain miehiä . 1 Tim.3:2 ,;Tit. 1:5:8...
        -

        Nuo Raamatun kohdat ovat seurausta luomisjärjestyksestä. Miehelle annettiin tehtävä viljellä ja varjella. Lankeemuksen jälkeenkin miehelle jäi työn tekeminen ja huolen kantaminen ja vaimolle synnyttäminen. Tämä olisi se ihanne. Minä olen ajatellut, että biologia kaikkine vivahteineen antaa miehelle tasaisemman tunne-elämän silloin, kun se on kohdallaan. Miehelllä on siis ehkä helpompi kantaa vastuuta myös perheen ulkopuolisista asioista.

        Tiedämme sen, että ihanne eli Jumalan tahto ja säätämys ei toimi puhtaana tässä ajassa juuri millään alalla. Se ei kuitenkaan saisi estää meitä etsimästä Jumalan tahtoa. Demokratia ja tasa-arvo nykyisellään turhentaa auktoriteetteja ja siinä samalla kärsii myös seurakuntien hallinta, kun Sanaa ei noudateta. On myös huomattava, että tuskin kukaan omalla voimallaan pystyy hallitsemaan perhettään noiden paikkojen edellyttämällä tavalla.

        Nykyaikaistamiskehitys on monesti tehnyt miehistä saamattomia kuhnureita joita väkevät naiset hallitsevat. Ovatko he saaneet sitten sellaisen miehenmallin, johon voi olla tyytyväinen? Luulen, että eivät saaneet-.


      • vihne kirjoitti:

        Nuo Raamatun kohdat ovat seurausta luomisjärjestyksestä. Miehelle annettiin tehtävä viljellä ja varjella. Lankeemuksen jälkeenkin miehelle jäi työn tekeminen ja huolen kantaminen ja vaimolle synnyttäminen. Tämä olisi se ihanne. Minä olen ajatellut, että biologia kaikkine vivahteineen antaa miehelle tasaisemman tunne-elämän silloin, kun se on kohdallaan. Miehelllä on siis ehkä helpompi kantaa vastuuta myös perheen ulkopuolisista asioista.

        Tiedämme sen, että ihanne eli Jumalan tahto ja säätämys ei toimi puhtaana tässä ajassa juuri millään alalla. Se ei kuitenkaan saisi estää meitä etsimästä Jumalan tahtoa. Demokratia ja tasa-arvo nykyisellään turhentaa auktoriteetteja ja siinä samalla kärsii myös seurakuntien hallinta, kun Sanaa ei noudateta. On myös huomattava, että tuskin kukaan omalla voimallaan pystyy hallitsemaan perhettään noiden paikkojen edellyttämällä tavalla.

        Nykyaikaistamiskehitys on monesti tehnyt miehistä saamattomia kuhnureita joita väkevät naiset hallitsevat. Ovatko he saaneet sitten sellaisen miehenmallin, johon voi olla tyytyväinen? Luulen, että eivät saaneet-.

        No voi olla, siinä vain ei ollut päivääkään sitä toista aikaa
        Koska lankeemus tuli jo samana päivänä...
        -
        Muuten vastaus oli hyvä. !
        -


      • Helvetinpelko

        Hyvät ainekset ovatkin. Olen myös miettinyt miten pukisin sanoiksi ajatukkseni .
        Armo= armahdus
        Miten voi saada armahduksen jos ei ole armahduksen tarpeessa.
        Saako edellä mainitussa tilanteessa mitään kun mitään ei ole vaillakaan.
        Joten armonvaras koittaa saada taivaspaikan ( eikä armahdusta) kepulikonstilla.


      • Helvetinpelko kirjoitti:

        Hyvät ainekset ovatkin. Olen myös miettinyt miten pukisin sanoiksi ajatukkseni .
        Armo= armahdus
        Miten voi saada armahduksen jos ei ole armahduksen tarpeessa.
        Saako edellä mainitussa tilanteessa mitään kun mitään ei ole vaillakaan.
        Joten armonvaras koittaa saada taivaspaikan ( eikä armahdusta) kepulikonstilla.

        Kerrotko mikä on armonvaras ?


      • Tässäkö

      • Johdatuksessa
        Helvetinpelko kirjoitti:

        Hyvät ainekset ovatkin. Olen myös miettinyt miten pukisin sanoiksi ajatukkseni .
        Armo= armahdus
        Miten voi saada armahduksen jos ei ole armahduksen tarpeessa.
        Saako edellä mainitussa tilanteessa mitään kun mitään ei ole vaillakaan.
        Joten armonvaras koittaa saada taivaspaikan ( eikä armahdusta) kepulikonstilla.

        Varas menee muualta kuin portista/oven kautta.


      • Tässäkö kirjoitti:

        http://tunnustuskirjat.fi/yo/6.html
        Tutkitaan

        Ei siinä ollut armon varkaudesta oikeen mitään .
        Minä kun olen tälläinen pelkistäjä, olisi riittänyt,
        kymmenes osakin kirjoitusta, jos siinä olisi ollut
        asiat kirjoitettuna. . .
        -


    • vaaratOikial_ja_vasemmal

      Minkä hyvänsä suunnan uskovia esiintyy täällä netissä. Armoa en ole kovin usein havainnut julistettavan heidän kirjoituksissaan, vaan tuomioiden lukemista, Kristuksen lunastystyön turhentamista ja armon jakamista vain omille menestyneimmille kavereille.

      Tämä asenne ja julistus ei vastaa evankeliumin sanomaa. Sehän on vain riidan ja eriseurojen kylvöä. "Tulkaa tänne meille, täällä on Kristus."

      Varas on se, joka menee lammastarhaan muualta. Sen kyllä huomaa julistuksesta, kun muilla keinoilla pelastusta etsivät julistavat omaa sanaansa. Kyllä siinä alkaa heti Jeesuksen uhdilla Jumalan omiksi lunastettujen luokittelu kaikenlaisiin ryhmiin. Lammastarhaan voi pyrkiä monenlaisia teitä pitkin, yhteistä näille teille on se, että niissä ihminen itse, töillään toimillaan välttämisillään, parannuksillaan, tunteillaan, etc. on yksi pelastuksen tekijä.

      Jumalan taivaasta tuoma lahjavanhurskaus Jeesuksessa Kristuksessa (yksin uskosta yksin armosta yksin kristuksen tähden), ei ole riittänyt. Tämä lahjavanhurskauden ottaminen uskolla vastaan, on juuri se ahdas portti josta Jeesus puhuu. Sisällä on vastustaja joka panee epäilemään, ulkopuolelta pannaan hanttiin, kun pelastetun meriitit eivät näytä ulkopuolisille tarkastelijoille riittäviltä.

    • Armossa on todellakin kyse armahduksesta. Jos joku on saanut armon eli armahduksen, hän kyllä itse tietää sen. Yhden merkin antaisin ja se on nöyryys ja rauhallisuus. Kun kohtaat armonsaaneen ihmisen, jota Pyhä Henki on kohdannut ja koulinut ei ihan ensimmäisenä polta päreitään ja ala sättimään toista, kun uskosta keskustellaan. Minä olen tavannut sellaisia paljonkin, mutta myös niitä, jotka saavat riidan aikaiseksi heti, kun omakohtaisesta uskosta aletaan puhua. Luter-tuntijoita on ja myös Tunnustuskirjatuntijoita, mutta helposti ei pääse syvemmälle, kun aina joku oppi-isän teesi tulee esteeksi.

      • "vihne"
        -
        Oikein sanot , niin se on ..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      161
      2327
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      126
      1791
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1687
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      99
      1505
    5. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      227
      1349
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1342
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      58
      1303
    8. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      212
      1257
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1151
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      252
      996
    Aihe