Hei,
Puuladossa makaa vanha Husqvarna 254XP-moottorisaha. Kyselin isältä sahan historiasta ja hän kertoi ostaneensa sen käytettynä joskus 90-luvulla. Käyttö jäänyt kuitenkin vähiin niihin aikoihin alkaneiden rytmihäiriöongelmien vuoksi.
Saha ollut käyttämättä 25(?) vuotta ja sisällä on silloiset bensat ja öljyt. Kannattaako tuosta huollattaa käyttösahaa? Onkohan aika kuitenkin tehnyt tehtävänsä ja letkut hapertuneet, tiivisteet kuivuneet ja öljykanavat pikeentyneet tukkoon? Mitähän siihen pitäisi vähintään vaihtaa ja tarkistaa?
Olisi kyllä tehokas saha tukkien pätkimiseen. Karsintahommat sitten kevyemmällä sahalla.
Sahahuollot kuitenkin aika kalliita ja satanen menee äkkiä. Voisi nekin rahat käyttää modernimman sahan hankintaan.
Husqvarna 254XP:n huolto
4
2984
Vastaukset
- Peltsi123456
Ihan ekana vaihtaisin kaasuttimen kalvot ja bensaletkun sekä myös tulppa. noillakin voi lähteä jo toimimaan. En tiedä mitä sahahuolto ottaa noista vaihdoista, itse jos pystyy vaihtamaan niin säästää mukavasti.
Jos on kampiakselin stefat väljiä, niin ei kannata ainakaan sahahuollossa teettää. Sen verran iso remppa.
Minulla on tuollainen saha ja myös sen vanhempi versio 154. Hyviä sahoja ne on kun pitää kunnossa, voimaa tosiaan on mukavasti.
jos et kuntoon laita niin minä voin ostaa sen varaosasahaksi - jljkjhlkjhljh
Voi alkaa pelaamaan bensanvaihdolla ja laittamlla hörppy tulpanreiästä. Jos käytetty bio öljyä voi olla pumppu jumissa tai tukossa. Voi olla ettei.
Voi olla että kaasutin on syöpynyt ja vaatii vähän isomman huollon. Voi olla ettei. Voi olla että bensaletku on vaihtokunnossa voi olla ettei. Samoin imutiivisteet ja stefat. Stefan vaihto ei ole paha kun saa ulkokautta.
Yksi parhaista sahoistahan tuo on joten kyllä siihen jotakin kannattaa sijoittaa jos saa toimimaan. Uusi vastaava kuitenkin maksaa sen verran että tonnista saa vähän takaisin.
laita yhteystiedot jos haluat kuntoon. - 122321
Voisit myydä minulle?
- Laatusahakuntoon
Jos ulos kaadettava bensa ei näytä kauhean pahalta (saa haista tinnerille) niin pistät vain uutta polttoainetta tankkiin ja alat nyhtämään.
Jos bensa on velliä tai siinä on muitakin täkyjä, niin vanhat bensat ulos ja pikkuinsen uutta bensaa tankkiin(ysikasia ei pienkonebensaa). Huljuttelet tankkia aikasi jotta mahdolliset saostumat lähtee liikkeelle, öljytankille sama käsittely bensalla. Kaadat bensat pois ja täytät tankit. Irroitat tulpan, toteat kipinän ja kaadat pikkuisen bensaa tulpanreijästä. Sitten nykimään. Jos ei suostu pysymään käynnissä, niin sitten kaasari auki.
Ainakin meillä saatiin vanha Homelite XL12 pyörimään pelkässä tankin täytöllä, vaikka oli seissyt 80-luvulta kylmässä ulkovarastossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?992053- 981498
- 1211253
- 771205
- 1121187
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571014- 51977
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58966- 36892
- 33794