Mystinen "palvelukokemus" Turun Yamaha-center

Jollisti

Olipa outo kokemus äsken Turun Yamaha-centerissä. Minun lisäkseni yksi asiakas koko puodissa ja ainakin kaksi myyjää paikalla. Toista asiakasta palveli toinen myyjä. Itse olisin ostanut uuden perämoottorin purjeveneeni apujollaan. Olisin maksanut ja ottanut moottorin samantien mukaani. Toinen myyjä oli tietokoneellaan noin puolentoista metrin päässä ja surffaili netissä vältellen ja väistellen katsekontaktia minuun. Tätä välttelyä jatkui noin 15minuuttia jonka jälkeen kävelin ovesta ulos. Ei taida tuolla menolla olla tuo uusi uljas puoti olla kovin kauaa pystyssä jollei kipsan toimari ota niskalenkkiä moisista vätystelijöistä.

36

3345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrittäjäjäkin

      Entä jos se toinen myyjä palveli sähköpostiasiakasta eli vastaili asiakkaan sähköpostiin ja teki hänelle tarjousta joka vaatii keskittymistä? Aika paljon ihmiset ostavat / pyytävät tarjouksia myös sähköpostitse ja niitäkin täytyy palvella. Vertaa, eihän puhelimessa oleva myyjäkään lopeta saman tien puhelua ja ala palvelemaan myymälään tullutta asiakasta.

      Keskeytys, tuo kaikkein pahoin vihollinen huolelliseen työhön.

      • hoksaatko

        Puhelinasiakas ihan eri juttu kuin sähköpostitiedustelija!


      • MitaanTietamaton
        hoksaatko kirjoitti:

        Puhelinasiakas ihan eri juttu kuin sähköpostitiedustelija!

        Aikanaan puhelinasiakas oli ihan eri juttu. Myyjä usein vastasi puhelinasiakkaalle, kun itse toimitti asiaa tiskin takana. Nykyisin tätä ei tapaa.

        Asiakaspalvelu on monikanavaista ja useissa paikoissa on mm. chat-mahdollisuus. Ei asiakasta voi arvottaa sen mukaan, mitä kautta hän asioi. Kyselin eilen hammashihnaa sähköpostitse. Sain 5 min päästä vastauksen, ettei ole saatavissa. Myyjältä meni varmasti tuo aika, kun tarkasti tukkurin tai tukkurien varastot. Toivottavasti en pilannut kenenkään moottorikauppaa.


    • kauppamies66

      Mua taas ihmetyttää seisoitko oikeasti 15min kädet suorana sanomatta sanaakaan? En mä kyllä oikein usko. En kyllä usko sitäkään, että olisit oikeasti mitään ostanut. Olisiko se sitten ollut ylitsepääsemätöntä sanoa myyjälle "Moro, mä otan ton, pistä pakettiin".

      Anyway yleisesti voidaan sitten pohtia kumpi oli enemmän väärässä. Asiakas, joka ei puhu sanaakaan, vai myyjä joka ehkä teki koneella työasioita ja mahdollisesti ajatteli, että asiakas haluaa katsella rauhassa ja tulee kysymään apua jos tarvetta.

      • kauppamies66

        Lisäyksenä vielä, että mulle ainakin tulee ensimmäisenä mieleen firman mustamaalaaminen. Olisi erittäin mukava tietää, vaikka siellä olisi kameravalvonta mistä voitaisiin tarkistaa onko kyseinen juttu tosiaan tapahtunut.


      • Ainamuistettava
        kauppamies66 kirjoitti:

        Lisäyksenä vielä, että mulle ainakin tulee ensimmäisenä mieleen firman mustamaalaaminen. Olisi erittäin mukava tietää, vaikka siellä olisi kameravalvonta mistä voitaisiin tarkistaa onko kyseinen juttu tosiaan tapahtunut.

        No sanotaan että se mahdollisuus on aina olemassa. Kaikkiin netissä näkyviin kehuihin ja haukkuihin pitää suhtautua pikku varauksella. Yritteliäs myyjä tuottaa muutaman levyn omalle paikalle ja muutaman haukun kilpailijalle per iltapäivä.

        Joskus asiaa on tutkittu: osoittautuibettä aika iso prosentti viiden tähden arvosteluista tuli firman omalta palvelimelta ja aika iso osa katadtrofaalisista asiakaskokemuksista kilpailijan palvelimelta.


    • Palvelupelaa

      Myymälään tullut asiakas siis on vähemmän tärkeä, kuin sähköpostiin vastaaminen (tai nettisurffailu tai pelaaminen)?

      Ei kuulosta uskottavalta, että venekaupassa olisi niin kiire, että tarjouksen lähettäminen tai sähköpostiin vastaaminen olisi muutamasta tai edes muutamasta kymmenestä minuutista kiinni.

      Jos myyjä todella oli sidottu tärkeään tehtävään koneensa ääressä, olisi hän voinut pahoitellen kertoa sen asiakkaalle, joka kohteliaana ei tohtinut keskeyttää tärkeää näpyttelysessiota.

      Totta on, että keskeytykset häritsevät usein pahastikin työntekoa, mutta niitä on kohtuullisessa määrin opittava sietämään. Kaikissa hyötyohjelmissa on mahdollisuus tallentaa keskenräinen työ, mutta pelihommissa keskeytys voi pilata uuden ennätyksen syntymisen.

      • Olen.iso

        "Myymälään tullut asiakas siis on vähemmän tärkeä, kuin ..."

        Olet siis tärkeä, vai peräti paskantärkeä??????


    • eivaikeata

      Jos tilanne todella oli sellainen kuin aloittaja kertoo ja myyjällä oli työ kesken (ei pelaaminen) olisi hän voinut hihkaista toljottavalle potentiaaliselle asiakkaalle vaikkapa "odotapa pikku hetki, kohta joudun".

      • Nettinörtit.ostoksilla

        Onko tämä sama torvi, joka oli menossa ostamaan Targaa, mutta koska myyjä oli jossakin asioilla, niin meni sitten ilman Targaa kotiin surffailemaan nettiin?

        Aina löytyy itsekeskeisiä juntteja, jotka haluavat olla palvonnan ja huomion keskipisteenä, jos vaikka sattuisi olemaan rahaa taskussa nääs.

        "("odotapa pikku hetki, kohta joudun".)"

        Juuri näin minulle yleensä vastataan kun olen rauhassa katsellut ympärilleni ja nykäisen varattua myyjää hihasta! Koskaan en ole joutunut lähtemään tyhjin käsin himaan, jos tavara on ollut hyllyssä.

        Ei tämä ole vaikeaa. Maailma on vain täynnä netin degeneroimia debiilejä!


      • Anonyymi
        Nettinörtit.ostoksilla kirjoitti:

        Onko tämä sama torvi, joka oli menossa ostamaan Targaa, mutta koska myyjä oli jossakin asioilla, niin meni sitten ilman Targaa kotiin surffailemaan nettiin?

        Aina löytyy itsekeskeisiä juntteja, jotka haluavat olla palvonnan ja huomion keskipisteenä, jos vaikka sattuisi olemaan rahaa taskussa nääs.

        "("odotapa pikku hetki, kohta joudun".)"

        Juuri näin minulle yleensä vastataan kun olen rauhassa katsellut ympärilleni ja nykäisen varattua myyjää hihasta! Koskaan en ole joutunut lähtemään tyhjin käsin himaan, jos tavara on ollut hyllyssä.

        Ei tämä ole vaikeaa. Maailma on vain täynnä netin degeneroimia debiilejä!

        Palvelua voi aina parantaa


    • Minulle on käynyt samoin helsinkiläisessä varaosamyymälässä. Siinä kolme myyjää istui naamat näytössä kiinni ja kukaan ei noin kymmeneen minuuttiin "huomannut" olemassaoloani.Päätin että en lähde ilman moottoriöljyä ja sitten joltakin petti pokka ja minua palveltiin.En asioi liikkeessä enää.

      • On.se.vaikeaa

        "Päätin että en lähde ilman moottoriöljyä ja sitten joltakin petti pokka ja minua palveltiin."

        Olet ihan amatööri!!! Kunnon taukki menee kiltisti kotiin murjottamaan tyhjin käsin!!!

        Ei vaan ihan oikeasti: ettekö saa suutanne auki? Mikä teitä oikein vaivaa?


      • Malevi
        On.se.vaikeaa kirjoitti:

        "Päätin että en lähde ilman moottoriöljyä ja sitten joltakin petti pokka ja minua palveltiin."

        Olet ihan amatööri!!! Kunnon taukki menee kiltisti kotiin murjottamaan tyhjin käsin!!!

        Ei vaan ihan oikeasti: ettekö saa suutanne auki? Mikä teitä oikein vaivaa?

        Parempi kysymys on, mikä vittu vaivaa nykyajan liikeen myyjiä?
        On aika turha pitää liikettä, jos ei jumalauta onnistu muutaman päivittäisien asiakkaan palvelu.


      • Govrkcjljk
        Malevi kirjoitti:

        Parempi kysymys on, mikä vittu vaivaa nykyajan liikeen myyjiä?
        On aika turha pitää liikettä, jos ei jumalauta onnistu muutaman päivittäisien asiakkaan palvelu.

        No minä en ainakaan jumalauta halua mitään myyjää huohottamaan niskaani, eikä halua moni muukaan.

        Myyjät eivät ole ajatusten lukijoita. Joten suut rohkeasti auki vaan, idiootit!


      • Hei.hei.vaan
        Malevi kirjoitti:

        Parempi kysymys on, mikä vittu vaivaa nykyajan liikeen myyjiä?
        On aika turha pitää liikettä, jos ei jumalauta onnistu muutaman päivittäisien asiakkaan palvelu.

        Mistä sä kusipää tiedät, onko se tiskin takana istuskelija liikkeen pitäjä vai kuka.

        Ehkä myyjää vaivaa vitutus. Aivan sama. Ei minua se myyjä kiinnosta.

        Jos sen sijaan haluat jonkun tavaran, pyydä se, maksa, ja ala painua.

        Tai sitten alat vain painua! Ihan oma valita.


      • Malevi
        Hei.hei.vaan kirjoitti:

        Mistä sä kusipää tiedät, onko se tiskin takana istuskelija liikkeen pitäjä vai kuka.

        Ehkä myyjää vaivaa vitutus. Aivan sama. Ei minua se myyjä kiinnosta.

        Jos sen sijaan haluat jonkun tavaran, pyydä se, maksa, ja ala painua.

        Tai sitten alat vain painua! Ihan oma valita.

        Nykyiset "liikeet" kaltaistesi palvelumetodeilla ajavat asiakkaat juuri siihen, että sitten voitte parkua kun ei ei kannata, asiakkaat netissä ja tilaavat tavaransa ulkolaisista palvelualttiista edullisista nettikaupoista.
        Tuohon ryhmään on ollut pakko siirtyä vahvemmin ja vahvemmin, ei jaksa näppylänaamaista kyllästyneennäköistä idioottia laahustamassa liikkeessä, ja osottaa kun hakee tietoja netistä tuotteistaan.


    • TurkuOnTurku

      No olipas "outo / mystinen" kokemus, varsinkin kun tapahtui Turussa?! Vähissä on siellä noin hurjat jutut!!

    • Ei ole enään niin yksioikoista asiakaspalvelu enää.

      Kaikki homma on nykyään koneella. Juuri nuo asiakas chatit, tarjouslaskenta, verkkokauppatoimitukset, meili ja tietenkin puhelin kaupan päälle. Kaikkia kanavilta pitää yrittää hoitaa ja tietenkin siitä asiakasta, joka tulee myymälään. Välillä on meinaa mennä aivot solmuun, kun puhut puhelimessa yhtäaikaa ja yrität hoitaa chattiä... myyjä tekee usein kaikkea mahdollista muutakin hommaa, kuin myy siinä paikan päällä. Ainakin meillä 85% kontakteista on jotakin muuta, kuin ihan suoraan myymälään tullutta asiakasta ja siihen suuntaan tämä homma on menossa. Asiaa tutkitaan ensin netissä ja lähetillään ehkä kyselyä meilillä, sitten tullaan myymälään. Toki paikalle tullut asiakas on aina se tärkein, aina ei voi kumminkaan keskeyttää heti ja itse yritän aina sanoa, että pieni hetki, hoidan tämän asian loppuun, katsele ympärillesi. Sen jälkeen saa puhelin soida pöydällä ihan vapaasti.


      Se mitä tuolla on oikeasti tapahtunut, on sitten eri asia.

      • Mikäli asia on noin vaikea, sille on vain yksi nimi - henklökuntapula.


      • Venealan yleinen ongelma on, että henkilökuntapulaa ei ole mainittavasti elokuun ja maaliskuun välisenä aikana. Pikemminkin päin vastoin. Huhtikuusta heinäkuulle ei sitten riitä mikään.

        Toisekseen, yritin tuossa kuvata juuri sitä, mitä se työ usein on tänä päivänä. Kaikki tekee kaikkea ja palvelukanavia on useita. Ei se pelkästään meillä ole samaa, vaan myös muualla.

        Oikean asian vääntäminen menee enemmän ja enemmän meiliin nyt ja tulevaisuudessa. Siinä asiaa voidaan ratkoa silloin, kun molemmille osapuolille sopii. Siksipä siellä koneella joudutaan istumaan aika paljon.


    • siitävaan

      Voisi antaa hyvän ätjäyksen jos myyjä voisi hihkaista että otapa tuolta odotellessa kahvikupponen, kohta joudun. Monessa paikassa tämä onkin huomioitu, esim. katsastuskonttoreilla. Muutenkin on katsastustouhu muuttunut huikeasti niistä 70-luvun itsevaltaista diktaatoreista.

      • Kahvikone löytyy ainakin meiltä myymälästä tietenkin. Kyllähän se alkaa jo joka paikassa olemaan.


    • Paalua_pöytään

      Mä vertaisin marmorilla käymistä Alkoon. Ei sinne mennä turhantakia palloilemaan. Joskus on Alkossa palveltu heti hyllyllä, joskus olen hakenut myyjän takahuoneesta, mutta yleensä tiedän mitä haluan ja kävelen kassan kautta ulos. Koskaan en ole lähtenyt tyhjinkäsin kotiin itkemään.

    • Pettynytt

      Huonoja kokemuksia...olisin kanssa ostanut kyseisestä puljusta kalliinmanpuoleisen laitteen. Yli viikon odotin kaikenkaikkiaan myyjän yhteydenottoa takaisin kun lupasi soittaa takaisin..ensimmäisellä kertaa odotin 5 päivää. Koitin kiinni pistin viestiä en saanut kiinni. Joten kierrän puljun kaukaa nykyään. Nämä viestiketjut kertoo samaa karua kieltä!

      • V-itutus

        Raisiosta ostettuin veneen. odotin yli viikon,että saavat kaiken luvatun huollettu. Sain veneen,koppa auki,vanhat filtterit jne. Soitto heille,tosi vittumaiset vastaukset ja selitykset...ajattelin perua kaupat ja kiertää kaukaa jatkossa.


    • Ponuard

      Kävipä tuuri kun et ostanutkaan kiinalaista jamahaa.

    • Vastaastn

      Puhelimeen yammucenterissä ei vastata vahingossakaan joten vois ottaa puhelin yhteystiedot pois nettisivuilta suosiolla. Sama homma Vantaa ja Turku...

    • Sipe62

      Huonoa ja töykeää palvelua tuolla Kuninkojan myymälässä. Kierrän jatkossa kaukaa. Toisin oli ennen, kun Yamahan palvelun sai pienemmistä liikkeistä, jossa palvelu oli priimaa.

    • Longus

      Kyllä samaa voin sanoa minäkin , tuli tunne että heillä on hyvä työpaikka...asikkaista vain pelkkää riesaa... Asikaspalvelu koulutukseen pikaisesti koko sakki tai siellä oikeesti ei käy kohta kukaan. Ei se merkki YAMAHA turvaa kaikkee hölmöilyy.

    • Pettynytt

      Menkääpäs kokeileen ostaan tampereen pisteestä jotain....siinäpä vasta palvelukokemus....kovat puheet mutta myyntihalut puhdas nolla! Täysiä vitsejä noi jammun liikkeet...

      • KoitinOstaaVeneen

        Ei se Vantaan Centerkään ole kovin helppo ostaa mitään. Oikeasti mahdotonta.


      • Anonyymi
        KoitinOstaaVeneen kirjoitti:

        Ei se Vantaan Centerkään ole kovin helppo ostaa mitään. Oikeasti mahdotonta.

        Kävin katsomassa uutta Yamaha R1 ostoaikeissa. En ostanut sitä kun kukaan ei halunnut myydä sitä minulle.
        Voikohan sen ostaa verkkokaupan kautta kotiin toimitettuna.


      • Anonyymi
        KoitinOstaaVeneen kirjoitti:

        Ei se Vantaan Centerkään ole kovin helppo ostaa mitään. Oikeasti mahdotonta.

        Kävin siellä tänään ja mikään ei ole muuttunut. Kelvoton palvelu mikä on kovin harmillista, kun heille ei raha kelpaa.
        Voi kun joku ottaisi Yamaha myynnin ja parantaisi palvelua.
        Muistan kun olin päitsillä Yamahalla, hyvin meni.


    • Anonyymi

      Yamaha center vantaa myös huonoja kokemuksia, puhelimessa sovittu kaupat ja kuljetukset, radio hiljaisuuden jälkeen tuote myyty muualle.

    • Anonyymi

      Turun YC siinä IKEAn vieressä murjoi veneeni ensimmäisen veneilykauden jälkeisen huollon ja takuukorjauksen yhteydessä huonompaan kuntoon kuin vene oli sinne viedessä, eivätkä korvanneet vahinkoa. Samalla rikkoivat tuliterän trailerin nokkapyörän. Asioin nykyään muualla kuin yhdessäkään YC:ssä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe