Hei. Mietin, että olisiko mitenkään mahdollista päästä ulkomaille lukioon muuten kuin vaihto-oppilaaksi? Pääsin hakemaani lukioon täällä ja koulut alkavat kohta, joten mietin jos lähtisin 2. vuotena. Arvosanani on hyvät ja peruskoulu on aina mennyt ihan hyvin. Olen päättänyt kyllä lähteä lukion jälkeen ulkomaille opiskelemaan ja asumaan, se on aina ollut unelmani. Tiedän että tämä ei ole yksinkertaista vaan vaikeaa. Haluaisin vain kuulla jos joku osaisi sanoa tai on kokemusta
Ulkomaille lukioon
8
216
Vastaukset
- eihelppojuttu
Asia ei ole helppo, mutta jos sinulla on suhteita ulkomaille, asia on ehkä järjestettävissä. Muuten vaihtoehtona on maksettu vaihto-opiskeluvuosi.
Neuvottele ihmeessä perheesi kanssa lukiosuunnitelmistasi. Mitä mieltä he ovat? Ilman perheesi tukea ja apua et voi lähteä.Hei. Olen jutellut isäni kanssa ja hän ymmärtää, vaikka miettii miksi haluaisin pois. Minulla asuu sukulaisia Kanadassa, mutta siellä opiskelu maksaa niin paljon. Muita sukulaisia ei muistaakseni asu muualla paitsi Ruotsissa tietääkseni, en ole ihan varma. Pitäisi selvittää tuota Kanada asiaa, mutta on se vielä kaukaahaettua. Isäni asui kuitenkin 16-19 vuotiaana ainakin 2-3 vuotta kanadassa sukulaisten luona ja teki joitain töitä siellä, mutta oli se
Tekstiä pyyhkiinty pois, mutta hän teki joitain töitä siellä mutta ei saanut kunnon töitä koska ei ollut maan kansalainen.
- Varohuijarijärjestöjä
Mitä ikinä teetkin niin vaihtarijärjestöihin älä haksahda! Vaihto-opiskelupalstalta voit lukea, millaista törkytoimintaa se on!
Helpoin ja paras tapa Suomesta vaihtoon on VASTA lukion jälkeen. Lukion jälkeiset oppilaitokset järjestävät nuorille edullista opiskelua ulkomailla...- ninonnii
Olen samaa mieltä. Viisain ja kannattavin tapa lähteä on yliopiston (tai amk:n) vaihdossa. Silloin on itse kypsempi toimimaan vieraissa oloissa, opiskelu voidaan sisällyttää tutkintoon ja yliopistojen vaihtosopimusten ansiosta ulkomaan opiskelun kustannukset jäävät pieniksi. Valinnanvaraakin on runsaasti.
Loppuelämän viettäminen ulkomailla on myöhempien aikojen asia. Sitä varten ainakaan ei kannata havitella lukioon ulkomaille.
- kaikentietävä123
En usko, että lukioon pääsee ulkomaille kauhean helposti, mutta UWC-koulut on harkintaan otettava vaihtoehto, jos sulla on hyvä motivaatio koulussa. UWC-kouluissa opiskelet siis englanninkielistä IB-linjaa 2 vuotta ulkomailla. Maavaihtoehtoja siellä on USA, Kanada, Costa Rica, Intia, Norja, Iso-Britannia ja pari muuta. Suomessa haku tapahtuu lukion ykkösen tammikuussa ja UWC-kouluihin valitaan Suomesta n. 15-20 stipenditaattia. Stipendi siis kattaa sun kaikki kulut siellä opiskellessa, paitsi sun omat menot. Pistän tähän linkin alle, jos sun mielenkiinto heräs tästä.
http://www.fi.uwc.org/Kiitos vastauksesta! Olen lukenutkin UWC: sta. Puhuin vanhemmilleni ja heille on ok jos osallistun stipendin hakuun. Vaikka se tuskin minun kohdalle osuu voin olla tyytyväinen yrityksestä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029