Kelle voin enää puhua?
Kavereille olen aina kertonut pahasta olosta ja jos olen viillellyt mutta nyt meni luottamus kun yksi kaverini kertoi yhdelle ihmiselle jolle en itse todellakaan halua kertoa mitään elämästäni sanoisin että hän on ns vihollinen minulle. Mutta siinä samassa meni luottamus kaikkiin ystäviini. Mitä teen? Turvaudunko niihin ihmisiin joihin luotan edes vähän? Kun en itse haluaisi mennä puhumaan minnekään terveydenhoitajalle koska pelkään että hän tuomitsee.. Olen onneton.. erosin juuri eräästä pojasta jonka kanssa olin onnellinen! Meidän suhde oli silleen vakavaa mutta ei niin vakavaa.. koska ikää minulla on vasta 16.. mutta kertokaa joku kenelle voi puhua?
kenelle voi enää puhua?
4
221
Vastaukset
Periaatteessa kenelle tahansa voi puhua, mutta ehkä netissä anonyyminä jossakin chatissä olisi helpointa, tai jos uskallat niin esim. joku koulukuraattori tai vastaava, ja vanhemmillekin voi aina kertoa huolista. Kannattaa miettiä mikä vaihtoehto on mieluisin tai helpoin.
Tee tulpa ja puhu sille, se ei ainakaan kerro muille.
Kenet sitten valitsetkin, niin suosittelen valitsemaan joko sinulle läheisen ja turvallisen tai sitten vain muutoin asiaan vihkiytyneen aikuisen.
Ei ole toisten lasten ja nuorten homma kantaa ikätovereidensa murheita. Siihen heidän hartiansa ovat vielä liian kapeat.Hei,
Oletkin jo saanut muutamia neuvoja. Vaikeassa tilanteessa voi hakea keskusteluapua myös erilaisilta auttavilta tahoilta.
Tässä pari vaihtoehtoa:
- Sekasin-chat. Sekasin-chatissä voit keskustella mistä tahansa mieltäsi askarruttavista kysymyksistä tai aiheista nimettömänä ja luottamuksellisesti. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset. Chatissä on laajat aukioloajat ja se on avoinna ma-pe klo 7-24 ja la-su klo 15-24. https://sekasin247.fi/
- Valtakunnallinen verkkokriisikeskus Tukinet. Tukinetistä voit halutessasi saada itsellesi oman tukihenkilön ja lisäksi siellä on erilaisia keskustelufoorumeita ja ryhmächatteja, joissa on mahdollista saada vertaistukea. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri. https://www.tukinet.net/
Molemmat palvelut ovat maksuttomia ja niissä voi asioida nimettömästi.
Lämpimin terveisin
SOS-kriisikeskus/Kata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823792
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322639Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä942146Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201657Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261478- 281461
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71424Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?251401Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu701392Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik111274