Kelle voin enää puhua?
Kavereille olen aina kertonut pahasta olosta ja jos olen viillellyt mutta nyt meni luottamus kun yksi kaverini kertoi yhdelle ihmiselle jolle en itse todellakaan halua kertoa mitään elämästäni sanoisin että hän on ns vihollinen minulle. Mutta siinä samassa meni luottamus kaikkiin ystäviini. Mitä teen? Turvaudunko niihin ihmisiin joihin luotan edes vähän? Kun en itse haluaisi mennä puhumaan minnekään terveydenhoitajalle koska pelkään että hän tuomitsee.. Olen onneton.. erosin juuri eräästä pojasta jonka kanssa olin onnellinen! Meidän suhde oli silleen vakavaa mutta ei niin vakavaa.. koska ikää minulla on vasta 16.. mutta kertokaa joku kenelle voi puhua?
kenelle voi enää puhua?
4
310
Vastaukset
Periaatteessa kenelle tahansa voi puhua, mutta ehkä netissä anonyyminä jossakin chatissä olisi helpointa, tai jos uskallat niin esim. joku koulukuraattori tai vastaava, ja vanhemmillekin voi aina kertoa huolista. Kannattaa miettiä mikä vaihtoehto on mieluisin tai helpoin.
Tee tulpa ja puhu sille, se ei ainakaan kerro muille.
Kenet sitten valitsetkin, niin suosittelen valitsemaan joko sinulle läheisen ja turvallisen tai sitten vain muutoin asiaan vihkiytyneen aikuisen.
Ei ole toisten lasten ja nuorten homma kantaa ikätovereidensa murheita. Siihen heidän hartiansa ovat vielä liian kapeat.Hei,
Oletkin jo saanut muutamia neuvoja. Vaikeassa tilanteessa voi hakea keskusteluapua myös erilaisilta auttavilta tahoilta.
Tässä pari vaihtoehtoa:
- Sekasin-chat. Sekasin-chatissä voit keskustella mistä tahansa mieltäsi askarruttavista kysymyksistä tai aiheista nimettömänä ja luottamuksellisesti. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset. Chatissä on laajat aukioloajat ja se on avoinna ma-pe klo 7-24 ja la-su klo 15-24. https://sekasin247.fi/
- Valtakunnallinen verkkokriisikeskus Tukinet. Tukinetistä voit halutessasi saada itsellesi oman tukihenkilön ja lisäksi siellä on erilaisia keskustelufoorumeita ja ryhmächatteja, joissa on mahdollista saada vertaistukea. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri. https://www.tukinet.net/
Molemmat palvelut ovat maksuttomia ja niissä voi asioida nimettömästi.
Lämpimin terveisin
SOS-kriisikeskus/Kata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131244
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201121- 1381003
- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten315796Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä43682Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592