Salaojituksen uusimisesta

needadvice

Asun v. 57 rakennetussa lautarakenteisessa talossa , jonka olen omistanut 27 vuotta. Noin 10 vuotta sitten teimme viemäriremppaa ulkoviemäriin, ja työmiehet huomasivat, että ammoinen salaojitus talon ympäriltä oli romahtanut.

Emme ole vielä saaneet tehtyä salaojitusta uusiksi, kun on ollut lämmitysremppaa ja muuta pakollista rahanreikää. Olemmeko aiheuttaneet talollemme vakavia vaurioita, esim. hometta? Talo sijaitsee korkean mäen rinteessä esikaupunkialueella, sikäli vettä ei pääse tontille kyllä kertymään. Homeen hajua talossa ei tunnu eikä ole oireita, mutta kellarikerroksen pukuhuoneen lattian reunat on kesällä aika kosteat, vaikka olen ajatellut, että se on kondensaatiovettä.

Onko tämä salaojitus nyt ykkösprioriteetti?

Miten kosteus ulkopinnassa ilmenee sisällä?

Ja anteeksi perusteellinen tietämättömyys!

1

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voe_taivas

      Tänne kyselyn teko näkyy olevan se ykkösprioriteetti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      129
      2026
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      374
      1524
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1136
    4. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      939
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      106
      888
    6. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      54
      875
    7. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      85
      874
    8. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      838
    9. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      107
      761
    10. Seksuaalinen halukkuus ja kyvykkyys

      Tulee mieleeni kysyä, onko palstalla enää ihmisiä joilla olisi se voimakas seksuaalinen halukkuus vastakkaiseen sukupuol
      Sinkut
      99
      671
    Aihe