EI rekatuille, kiitos!

nikitönnnä

Hei seurakuntalaiset!

Tähän ketjuun EI SAA vastata yksikään rekattu nikki.
Onnistuuko tuntiakaan, jää nähtäväksi.

Rekatun nikin käyttäjä ei saa myöskään viestittää, minkä nikin takaa lymyää:)

Aiheena ei mielellään sisäpiirisupinaa, jolloin osa on ns ulkona alku metreiltä alkaen.

43

655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hytinäx1

No terveppä terve. Eipä meitä montaa ollutkaan:) Minulla on tässä mielenpäällä pyörinyt nuo sähköautot, miksi niistä muka puhutaan luonnonvarojen säästäjänä ja että niistä muka lähtee niin vähän haitallisia päästöjä.
      Kuinka puhdasta se sähkö on jota niihin latataan, ja entäs kun akkua ei enää voi ladata, mikä jäteongelma niistä syntyy?

• niinköhän

Lisää ydinvoimaloita akkujen latauksia varten. Sekö mukamas säästää luontoa?

• kuluttajana

hytinäx1

Terve.
        Tarvitseeko kaikkeen ollakaan kansanjoukkoa, vähempikin kelpaa.
        Aihe on ihan ok, mutta en osaa antaa sulle tarkkoja päästöarvoja. Eikös päästöjen arvot ole säädetty päästölainsäädäntöön vieläpä maailmanlaajuisesti.
        Talvi- ja kesäaikaan on tietysti eri arvot auton kylmyysasteen mukaan. Uskoisin testejä tehtävän vilkkaasti nykyaikana, koska sähköautot tekevät tuloaan.
        Mitä akkujen kestoihin tulee, ne ovat tiettävästi kehityksen kompastuskivi.

Nykyisetkin poistoakut kulkeutuvat omiin poistopisteisiin. Enkä usko niistä koituvan ylivoimaisen suurta jätevuorta.

• KunnonPölllqvistiOotko

Olen rekattukin, enkä ymmärrä, mitä tämä aloitus tahtoo sanoa. Ajattelitko alkaa määräillä ja muuttaa sääntöjä? Täällä on Suomu24:n määröömät säännöt.

Olisiko sinulla ihan oikeita keskustelunaiheita mielessä?
      Ei taida onnistua kuin kukkoiluyritys.

• eirekattu

Aloitus on kirjoitettu selvällä äidinkielellä.
        Minulla ei ole ollut tapana määräillä täällä eikä muuallakaan. Sen osaavat toiset tehdä paljon paremmin.
        En ole myöskään haluamassa muuttaa palstan sääntöjä, olen muun alan duunari.
        Mikä ihmeen kukkoiluyritys?

• typeränikitönkeljukin

Kyllä niin typeräksi itseni taas tunsin kun en tiedä ketä kävi missä ja kenen luona ja viipyikö ne kauan ja mitä pi'rua ne oikeen tekivät vai juoruilivatko meistä kilteistä kaikista muista ja miettivätkö keitäneon ja ihmettelivät kun ei heitäs suuremmin kehuskelllla niinku oikeastaan pitäisi kun vissiin ovat kouluja käyneempiä kuin me muut hohhoijaa tätäkö tarkottaa sisäpiirijutut en tierä enkä piittaakaan niin ja arvauskilpailut varmaan pistivät pystyyn onks tuo se vai kukaseon ja kyl on typeriä sen ja tuonkin jutut ja kyllä me ite ollaan maailman sivu parhaat blogaajat.

• vahingonvahinko

Aijai, mikä vahinko.

En minäkään tiedä ketkä menee laiturin alle suojaan rankasateelta. Vai meneeköhän?

Ei kiinnosta pätkääkään.

• Haasta

Kiva kiva. Ja aloituksen aihe koski mitä?

• Sori, yks kyssäri.....mites mä?

• yksvastaus

Sekaan vaan,oliks muutakin?

• yksvastaus kirjoitti:

Sekaan vaan,oliks muutakin?

Kiitos :) Kiirettä pitää, ei oikeen kerkii kirjotteleen. Kukoista tuli mieleen kun olin talvella Cortina dampezossa niin siinä kylän pääkadulla käveli vastaan joku n. 50-pinen ukko, noin 150cm pitkä äijä...käveli keskellä katua ylväästi jalkojaan nostellen, vähän kuin vartiosotilaat joissakin maissa, tai kukot. Ukon koko olemus viestitti tietoisuutta omasta "ylemmyydestään" ja "suuruudestaan"......kerrankin näki jotakin uljasta, harmi kun ei tullut videoitua askellusta.

• myösavokit

Huomenta ! Minäkin otin yks päivä puheeks nuo sähköautot. Niistä oli viikolla aamutv:n jutuissakin. Tuo ilmastopäästöjen säästö ei hyödytä kun itse sähköntuotanto aiheuttaa päästöjä osaltaan. Entä kaikki se rakentaminen kun koko maahan pitäisi saada latauspaikkoja ja paljon?
      Sähkönsiirtomaksut menevät nykyään pörssiyhtiöille, joten verotuotot suurelta osin valuvat muihin maihin.

• hyvääiltapäivääsi

Paljonkin on ollut juttua sähköautoista. Suomen vuodenajat,varsinkin talvi on haastava sähköautoille. Sähköauton paras käyttö olisi kesäaikaan ja lyhyillä matkoilla. Golfkentät on hyvä käyttöpaikka, lataukset hyvin hoidettavissa.

Mietityttää tulevien sähköautojen eriarvoiset päästöarvot, mikä on moottoritilavuus ym. Kaupunkiajo vastaan maantieajo, siinäkin on jotain eroavaisuutta, niin kuin kaikilla autoilla ajettaessa.

• amadeusmozart

En tiedä mitä kirjoittaisi, en ole sisäpiiriä enkä mitään piiriä. Rekattu olen mutta nyt kirjoitan nikittömänä.

• piiritönnä

Ei haittaa aiheen puuttuminen, eikä piirissä tarvitse ollakaan.
        Kaunis nimimerkki sinulla.

• ilmatar_

Olen jossain vaiheessa ollut rekattuna, en enää.
      Tuo palapeli on mukava rajoittaja eikä tule palstalla käytyä niin usein.

• ajankäyttö

Harvemmin täällä itsekään olen. Aikaa menee turhan paljon lukemiseen/kirjoittamiseen.

• tuumailuja-

Eivät ota päättäjät huomioon sitä, että autot aiheuttavat päästöjä vain ajettaessa. En usko siihen, että päästöt lasketaan kulutetuista polttoaineista, vaan ne lasketaan autojen lukumäärästä. Sähköauto epäilyttää siinä mielessä, että jos et sitä käytä jatkuvasti, niin toimiiko se ja kuluttaako se sähköä seistessäänkin. Moni käyttämätön akku nimittäin tyhjenee vähitellen, vaikkei sitä käyttettäisi lainkaan.

• entiedäen

Sähköauto ei aiheuta päästöjä paikalleen pysäköitynä. Eikä siis kuluta sähköäkään jos ei ole kytketty latauspisteeseen.
        Mieluummin ajan normiautolla, en luota sähköautoon vielä pitkiin aikoihin.

• en-usko-
        entiedäen kirjoitti:

Sähköauto ei aiheuta päästöjä paikalleen pysäköitynä. Eikä siis kuluta sähköäkään jos ei ole kytketty latauspisteeseen.
        Mieluummin ajan normiautolla, en luota sähköautoon vielä pitkiin aikoihin.

Hatustako vetäisit tuon tiedon, ettei kuluta paikallaan. Laitappa sähköauto seisomaan muutamaksi vuodeksi, ja ota sitten käyttöön uudestaan. Epäilen vahvasti, että akut eivät kestä sääoloja muutumatta. Ja kaikki sähkölaitteet tahtovat hapettua ajan kuluessa. Autoissa on nykyisinkin heikoinlenkki akku.

• akunkesto
        en-usko- kirjoitti:

Hatustako vetäisit tuon tiedon, ettei kuluta paikallaan. Laitappa sähköauto seisomaan muutamaksi vuodeksi, ja ota sitten käyttöön uudestaan. Epäilen vahvasti, että akut eivät kestä sääoloja muutumatta. Ja kaikki sähkölaitteet tahtovat hapettua ajan kuluessa. Autoissa on nykyisinkin heikoinlenkki akku.

Ihan varmasti akku on entinen, jos auto on käyttämättömänä useamman vuoden. Akku tulee irrottaa, estää ainakin jossain määrin hapettumista.
        Yleensäkin akkukäyttöisiä laitteita tulisi ladata aika ajoin vaikka ei niitä käyttäiskään.

• johansemyrkynlykkäs

Hei haloo herätys. Olethan sinäkin rekattu. Löysin sinut Väestorekisterikeskuksen tiedostosta.
      Mites nyt suu pannaan ? Suppuunko pannaan vai miten pannaan ?

• sivistymätönehottomasti

Elä ruppee nyt tuas sitä "sinä oot sitä... sinä oot tätä.." Piäasia, että jostain huastaavat, muusta kuin minä sinä minä sinä. Ei se mittää huastamista oo.
        Huata vaikka puarmoista jos et muusta. Niitä on helekatin paljo ja kippeesti pistäävät. Oottako keksinnä mikä kutinaan heleputtaa ? Kortisoonivoeteet ee mittää.

• minullekokirjoitit

Mistähän sinä sellaista tietoa olet kerännyt? Olen varmaan mukana monessakin tiedostossa. Suu pysyy ihan normiasennossa. Eikä ole turha sitä pannulle panna.

• myrkympä.tosijaan
        sivistymätönehottomasti kirjoitti:

Elä ruppee nyt tuas sitä "sinä oot sitä... sinä oot tätä.." Piäasia, että jostain huastaavat, muusta kuin minä sinä minä sinä. Ei se mittää huastamista oo.
        Huata vaikka puarmoista jos et muusta. Niitä on helekatin paljo ja kippeesti pistäävät. Oottako keksinnä mikä kutinaan heleputtaa ? Kortisoonivoeteet ee mittää.

Illotiinikin helpottaa kutinaa, iholle siveltynä, ei juotuna.

• sivistymätönehottomasti

Karhu on käynnä Sodankylässä lyömässä marjastajjoo kätteen ja sittä poistunna. Ystävällisesti vain huomautti tuollai marjastajan olovan hänen maillaa. Ei syönnä immeistä eikä mittää. Fiksu karhu.
      Jopa tul hiki ulukohommissa. Liekkö ukkosta tuossa rintamassa joka näky NivalaWeatherissa.

• Uudennaikainen

Harvoin kait otso noin yllättäen yrittää käsipäiväätä. Eikös ihminen haise pahalta karhun mielestä. Ehkä pahemmalle kuin raato?
        Kyllä on nihkeännahkea ilma. Pitäisi laittaa tikut silmiin, että ne pysyisivät auki.

• uikkunen
        Uudennaikainen kirjoitti:

Harvoin kait otso noin yllättäen yrittää käsipäiväätä. Eikös ihminen haise pahalta karhun mielestä. Ehkä pahemmalle kuin raato?
        Kyllä on nihkeännahkea ilma. Pitäisi laittaa tikut silmiin, että ne pysyisivät auki.

naturephotoon perhaps

• Uudennaikainen

Maybe, mutta kumpi? Otso vai tikkusilmäinen?

• Nikki tai ei , kaikki ovat saman arvoisia, tämä pitäisi olla kaikille selvä asia ilman hankaluuksia.

• nikitönnä

Itsestäänselvyydet ovat monille hyvin vaikeita ymmärtää.

• nikitönnä kirjoitti:

Itsestäänselvyydet ovat monille hyvin vaikeita ymmärtää.

Niin.

• hmpff

Tämä jos jokin oli lapsellinen aloitus!

No mä en leiki sun kaa. Tulen vaan mäiskimään sun hiekkakakkua, ihan vahingossa, tumps..

• enimmäkseenjoo

Uskon tänne mahtuvan lapsellisiakin aloituksia. En tullut täältä leikkikamuja etsimään, kirjoittamaan kyllä.
        Älä vaan menetä yöuniasi, tulisin siitä surulliseksi
        Mäiski mielesi mukaan, otanpa liimapurkin esille..

• uikkunen

Mukavaa kun on monenlaisia aloituksia, sekä asia- että jutustelujuttuja. Älkää ottako aina tressiä aloituksista. Pääasia kun voi kirjoittaa änkeröimättä.

• niinjuuri

Olen samoilla linjoilla. Eri mieltä saa olla. Se ei saisi kuitenkaan ajaa vähemmän kirjoittavaa, tietämättömämpää, lyhyempää,lihavampaa,nuorempaa,vanhempaa etc muualla.
        Mun mielestä hyvän mielen jakavuus on aina hyväksi, siitä saa molemmat hyvää energiaa. Se on sitä vuorovaikutusta parhaimmillaan.

• niinjuuri kirjoitti:

Olen samoilla linjoilla. Eri mieltä saa olla. Se ei saisi kuitenkaan ajaa vähemmän kirjoittavaa, tietämättömämpää, lyhyempää,lihavampaa,nuorempaa,vanhempaa etc muualla.
        Mun mielestä hyvän mielen jakavuus on aina hyväksi, siitä saa molemmat hyvää energiaa. Se on sitä vuorovaikutusta parhaimmillaan.

"niinjuuri"

Tämä palsta ei ole Psykiatrian lepertely-osasto.
        Täällä keskustelevat aikuiset.
        Antavana puolena ovat fiksut.
        Ottavana puolena vähemmän.

H.

• terehunksz
        hunksz kirjoitti:

"niinjuuri"

Tämä palsta ei ole Psykiatrian lepertely-osasto.
        Täällä keskustelevat aikuiset.
        Antavana puolena ovat fiksut.
        Ottavana puolena vähemmän.

H.

Sain naurut,anteeks!
        Miksihän musta tuntuu että tämä on eriskummallisten otusten osasto. Alkuotsikon avatessaan hoksaa alkumetreillä ettei mulla oo mitään annettavaa moneenkaan kirjoitukseen. Eikö se kerro sisälepertelyn tasosta jotain? Minulle ainakin kertoo ja pystyn sen jopa ilmoittamaan.
        Kirjoitit fiksuista. Heidänlaisiaan löytyy, kun heille annetaan tilaa eikä olla teilaamassa tuon tuostakin.
        Vastaanottavat eivät ole tyhmiä, vaikka ilmoitit heidät vähemmän fiksuiksi.
        Mitä psykiatria-aiheeseen tulee, siitä tulisi turhan rankkaa tekstiä. Aihe on rakentavaa kunhan vuorovaikutus on terveellä pohjalla.

• terehunksz kirjoitti:

Sain naurut,anteeks!
        Miksihän musta tuntuu että tämä on eriskummallisten otusten osasto. Alkuotsikon avatessaan hoksaa alkumetreillä ettei mulla oo mitään annettavaa moneenkaan kirjoitukseen. Eikö se kerro sisälepertelyn tasosta jotain? Minulle ainakin kertoo ja pystyn sen jopa ilmoittamaan.
        Kirjoitit fiksuista. Heidänlaisiaan löytyy, kun heille annetaan tilaa eikä olla teilaamassa tuon tuostakin.
        Vastaanottavat eivät ole tyhmiä, vaikka ilmoitit heidät vähemmän fiksuiksi.
        Mitä psykiatria-aiheeseen tulee, siitä tulisi turhan rankkaa tekstiä. Aihe on rakentavaa kunhan vuorovaikutus on terveellä pohjalla.

"terehunksz"

Ei minun kommenttini termissä "vähemmän", yhdistetty termiä "fiksu".

H.

• hunksz kirjoitti:

"terehunksz"

Ei minun kommenttini termissä "vähemmän", yhdistetty termiä "fiksu".

H.

Mitä Sinäkin Hunkszi täällä teet, eihän tämä ole rekatuille. (hih)

• olenkukatahansa

Heitin pois reksttuni en halua olla piinattavana, kun vaihtaa nikkiä näin ei kukaan sylje silmille.

• oikeapäätös

Asia on mikä puhuttaa, johon myös otamme kantaa vaihtelevasti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8777
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3459
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2650
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2030
    5. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      2030
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      357
      1747
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1442
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1211
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1095
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      68
      1050
    Aihe