Olenko addikti?

röökäri13v

Moi! Olen siis 13-vuotias poika Etelä-Suomesta ja siis musta tuntuu, että mä olen koukussa röökiin.

Musta tuntuu siltä, että se alkoi mutsin mökillä. Grillattiin makkaraa. Äiti siis ajatteli antaa maistaa röökiä yhden kerran vaan siltä varalta, että haluaa näyttää, että mitä paskaa se oikeesti on. No mä maistoin sitä vähäsen. Siis olo oli kuin tukehtuisin. Yskin sit ihan perkeleesti. Ajattelin, että en koske röökiin ikinä.

Sitten menin faijalle. Pöllin siltä punasta malboroa. Ja maistu paremmalta. Sitten valvottiin seuraava päivä aamu viiteen. Sitten kun iskä meni nukkumaan. Niin löysin kaapista LM-röökejä. Poltin niitä 3, vaikkakin olivat paskempia kuin punanen malboro. Ei ollut muuta.

Nytten siitä pari päivää eteenpäin tähän yöhön saakka niin mentiin kaverin kanssa polttaa röökii. Jonku kallion päälle, jossa ei koskaan käynyt, ja se oli kyllä totta. Se oli siis jääny kiinni pöölitessään äidiltään röökiä. Se sitten otti mun toisen röökin. Siis se yksi ihan sikana .Se oli vetässy kolme henkäystä nii se sitten anto sen röökin mulle. Kun olin vetässy mun röökin niin vetäsin heti perään toisen.

Musta siis tuntuu, että olen addikti ja en millään haluaisi lopettaa. Luulen, että johtuu nikotiinistä...

Kertokaa omat mielipiteet! Kiitos!

6

624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mallujäbä

Eihä tos mitää. Rööki on jees, anna palaa vaa!

• pilipalipiippiip

Ei parista röökistä voi addiktoitua, siihen tarvii jo muutaman askin

• Onko nyt kova olo?

• ganstapolttaja

no nyt ku oot alottanu ja ihan kovanapoikana vedit kaks peräkkäin niin vedeppäs aski suoraan pukteen nii tulee hyvä olo

• mlndd

Eei tommosissa määrissä addiktoidu MUTTA, mä olin nuorena ihan samanlainen, mä kelasin et se on siistii. Mut nyt oon 18 ja ei voi olla enempää onnellisempi koska en alottanu.
      Ilman poikkeuksia, sä ajattelet varmasti isona samalla tavalla, sitä on just nyt vaan vaikeaa kässää.
      Jos haluut oppia mitä se rööki tekee, ota yks tupakka ja pikkusen kerralla hengität koko rullan henkeen. Sit se olo mikä siit tulee on nii kamala et se pitää sut kaukana tupakasta toistaseks.

• Se koukku on kohdallasi luultavasti tässä vaiheessa enemmänkin psykologinen / henkinen, kuin "oikea" fyysinen riippuvuus.

Mielipiteenäni sanon, että touhusi kuulostaa hieman sellaiselta perinteiseltä kovisjonneilulta. Mitään hyötyä tupakoinnista ei tule sinulle elämässäsi olemaan, enkä usko siihenkään, että yksikään ihminen pitäisi sinusta enemmän tupakointisi takia. Huomion hakemiseen, kapinointiin ja muuhun angstaamiseen se tietysti käy.

Lähes kaikki tuntemani tupakoivat aikuiset haluaisivat lopettaa ja katuvat sitä, että tuli koskaan aloitettua. Mietippä sitä.

Sanot, ettet haluaisi lopettaa. Se lopettaminen kannattaa kuitenkin tehdä, kun riippuvuus on vielä pieni, vaikka ei haluaisikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      115
      1897
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      154
      1372
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1307
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      53
      1059
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      126
      982
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      946
    7. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      847
    8. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      844
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      822
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      801
    Aihe