Olenko addikti?

röökäri13v

Moi! Olen siis 13-vuotias poika Etelä-Suomesta ja siis musta tuntuu, että mä olen koukussa röökiin.

Musta tuntuu siltä, että se alkoi mutsin mökillä. Grillattiin makkaraa. Äiti siis ajatteli antaa maistaa röökiä yhden kerran vaan siltä varalta, että haluaa näyttää, että mitä paskaa se oikeesti on. No mä maistoin sitä vähäsen. Siis olo oli kuin tukehtuisin. Yskin sit ihan perkeleesti. Ajattelin, että en koske röökiin ikinä.

Sitten menin faijalle. Pöllin siltä punasta malboroa. Ja maistu paremmalta. Sitten valvottiin seuraava päivä aamu viiteen. Sitten kun iskä meni nukkumaan. Niin löysin kaapista LM-röökejä. Poltin niitä 3, vaikkakin olivat paskempia kuin punanen malboro. Ei ollut muuta.

Nytten siitä pari päivää eteenpäin tähän yöhön saakka niin mentiin kaverin kanssa polttaa röökii. Jonku kallion päälle, jossa ei koskaan käynyt, ja se oli kyllä totta. Se oli siis jääny kiinni pöölitessään äidiltään röökiä. Se sitten otti mun toisen röökin. Siis se yksi ihan sikana .Se oli vetässy kolme henkäystä nii se sitten anto sen röökin mulle. Kun olin vetässy mun röökin niin vetäsin heti perään toisen.

Musta siis tuntuu, että olen addikti ja en millään haluaisi lopettaa. Luulen, että johtuu nikotiinistä...

Kertokaa omat mielipiteet! Kiitos!

6

688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mallujäbä

Eihä tos mitää. Rööki on jees, anna palaa vaa!

• pilipalipiippiip

Ei parista röökistä voi addiktoitua, siihen tarvii jo muutaman askin

• Onko nyt kova olo?

• ganstapolttaja

no nyt ku oot alottanu ja ihan kovanapoikana vedit kaks peräkkäin niin vedeppäs aski suoraan pukteen nii tulee hyvä olo

• mlndd

Eei tommosissa määrissä addiktoidu MUTTA, mä olin nuorena ihan samanlainen, mä kelasin et se on siistii. Mut nyt oon 18 ja ei voi olla enempää onnellisempi koska en alottanu.
      Ilman poikkeuksia, sä ajattelet varmasti isona samalla tavalla, sitä on just nyt vaan vaikeaa kässää.
      Jos haluut oppia mitä se rööki tekee, ota yks tupakka ja pikkusen kerralla hengität koko rullan henkeen. Sit se olo mikä siit tulee on nii kamala et se pitää sut kaukana tupakasta toistaseks.

• Se koukku on kohdallasi luultavasti tässä vaiheessa enemmänkin psykologinen / henkinen, kuin "oikea" fyysinen riippuvuus.

Mielipiteenäni sanon, että touhusi kuulostaa hieman sellaiselta perinteiseltä kovisjonneilulta. Mitään hyötyä tupakoinnista ei tule sinulle elämässäsi olemaan, enkä usko siihenkään, että yksikään ihminen pitäisi sinusta enemmän tupakointisi takia. Huomion hakemiseen, kapinointiin ja muuhun angstaamiseen se tietysti käy.

Lähes kaikki tuntemani tupakoivat aikuiset haluaisivat lopettaa ja katuvat sitä, että tuli koskaan aloitettua. Mietippä sitä.

Sanot, ettet haluaisi lopettaa. Se lopettaminen kannattaa kuitenkin tehdä, kun riippuvuus on vielä pieni, vaikka ei haluaisikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      102
      7742
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      131
      3113
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      160
      1991
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      78
      1760
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      146
      1632
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      180
      1577
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      133
      1234
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      80
      914
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      50
      834
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      804
    Aihe