Ellen G White versus Luther

Huvittavaa miten luterilaiset syyttävät adventisteja Ellen G Whiten palvonnasta, tajuamatta ollenkaan kuinka he itse ylistävät suurta ja mahtavaa uskonpuhdistajaa, armoitettua tohtoria ja oppi-isää Martti Lutheria.

Adventistit eivät sentään ole niin hölmöjä että kutsuisivat itseään ellenisteiksi.

Jos olikin Ellenillä luurankoja kaapissa, ne kalpenevat kirkkaasti Lutherin armottoman antisemitismin varjossa.

9

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloinen_naurajaa

Luther halveksi myös naisia ja uskoi apinoiden olevan "kolistajahenkiä". Kyseessä oli mielisairas äijä. Aivan kuten Paavi.

• iloinen_naurajaa

Olet "messiaaninen suomalainen Ryttylästä"? Ei vittu hei. Taas yksi kylähullu lisää palstalle. :-)))

• Mitä vikaa on nimityksessä "messiaaninen suomalainen Ryttylästä"? Minulla sentään on pokkaa esiintyä netissä omalla nimellä ja naamallani.

• Kristitty.net kirjoitti:

Mitä vikaa on nimityksessä "messiaaninen suomalainen Ryttylästä"? Minulla sentään on pokkaa esiintyä netissä omalla nimellä ja naamallani.

Aiemmin käytin titteliä messiaaninen juutalainen, mutta se aiheutti liikaa hämmennystä, sillä en ole syntyperäinen juutalainen. Siksi messiaaninen suomalainen.

• Mukava että hymyilet. Se tekee minutkin iloiseksi. Enkä ole ainut kylähullu Ryttylästä, lahkossani on jo monta jäsentä.

• iloinen_naurajaa
        Kristitty.net kirjoitti:

Mukava että hymyilet. Se tekee minutkin iloiseksi. Enkä ole ainut kylähullu Ryttylästä, lahkossani on jo monta jäsentä.

Vaikutat Putouksen sketsihahmolta. Onko teitä sekopäitä messiaanisia suomalaisia muka OIKEASTI enemmän kuin yksi???

• onhan.heitä

Tavallaan kyllä on. Jopa seurakunnallisesti eri kaupungeissa, eikä nyt puhuta adventisteista. Kyse on taivaallisen Isän kansanasta, joka uskoo sanaan.

• Ellen_who

Enpä ole kuullut luterilaisten puhuvan Gee Whitesta. Harva edes tietää koko tädistä mitään.

• kirjan.lukenut

Ellen G.Whiten kirja "Suuri Taistelu" on lukemisen arvoinen kirja. Ei tietenkään täydellinen, kuitenkin paljon asiallista asiaa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      405
      8859
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      172
      3268
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      17
      1744
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      77
      1136
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1068
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1055
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      64
      1011
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      975
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      973
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65