Hei. Olen 13v poika ja oikeassan kiveksessä ylhäällä on on pieni pehmeä ja kiveksessä kiinni oleva patti, josta menee valo läpi. Ja siihen sattuu jos sitä puristaa. Olen huolissani, että kyseessä on kivessyöpä.
Pelkään kivessyöpää
3
169
Vastaukset
- PaskapaperiJaTupakka
Kuvauksesta päätellen puhut lisäkiveksestä joka kuuluu olla molemmissa kiveksissä, se näkyy semmosena pattina joka on pehmeä ja siihen sattuu ku sitä puristaa. Eikä tota läpivalaisua viitsi käyttää kiveksen tarkistamisessa paitsi jos sulla on vesikives. Googlaa "lisäkives" Nii näet mist mä puhun. Saat tottakai puhuu vanhemmilles kans, mut mun puolesta voit ottaa iha rauhassa :)
- PaskapaperiJaTupakka
Vielä tietoa kivessyövästä: Se on ikäluokilla 15-35 yleisin syöpä mut silti harvinaine ja hyväennusteinen. Oireet ovat kyhmy kiveksessä, kiveksen koveneminen, koon muuttuminen, veri spermassa, kiveskipu ja alaselän ja/tai alavatsan kipu. Jos näät kyhmyn kiveksessä, huomaat et kives on kovettunu tai huomaat et se kasvaa epäilyttävästi ni heti lääkäriin. Kaikkia kiveksen sisällä tapahtuvia muutoksia pidetään syöpänä kunnes toisin on todettu. Jos sulla on verta spermassa vaan kerran, ja jos kiveskipu menee pois ni en vielä huolestuis, mut jos verta tulee spermassa toistuvasti ja jos kiveskipu ei lopu ni menisin lääkäriin. Kivessyövän ennuste on kuitenki erinomainen, koska siit voi viel täysin parantuu vaikka oiski levinny pidemmälle. Kiveksii kannattaa tarkistella ite muutosten varalt kuukausittain (ite tarkistan viikottain), terveet kivekset on sileät, symmetriset ja kimmoisat.
PS. Ei kannata tulla keskustelupalstoille puhumaa terveyshuolista koska sit kaikki jonnet ja kusipäät tulee pelottelee sua enemmä. - PaskapaperiJaTupakka
Ja tosiaan itseään ei kannata alkaa diagnosoimaa koska sit saa ittensä vaik kui sairaaks, et nyt jatkossa jos tulee terveyshuolia nii kerro vanhemmilles tai koulun terkkarille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1082284- 841995
- 531582
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai501506- 1541498
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481394Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1441314Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261166- 1111135
Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket251094