Yöllinen valvominen vanhempien takia

Karoliina_04

Moi! Oon 13 v. Oon herkkä ja en pidä yhtään alkoholista/kännissä olevista ihmisistä. Vanhempani juovat usein. Tänään about 17 aikaan lähtivät junalla treelle syömään, äiti laittoi 21 aikaan viestin että juna kotiin päin lähtee eli n. 1h kun ovat kotona. Sitten äiti laittoi viestin että käyvät paikallisessa vielä "yksillä" ja tiesinhän minä mitä se tarkoitti. Vähän ajan päästä kysyn missä he ovat, äiti vastaa että vielä siellä olivat nähneet tuttuja, menee noin 1h kun ovat kotona. Heidän piti kävellä sieltä kotio, ihmettelen mikseivät ottaneet taksia. Valvoin kotona puoli kahteen asti ja vihdoin näin kun ne tulevat kotiin. Äiti juuri ja juuri pystyssä ja isä hoiperrellen ja sammui pihaan ja sen jälkeen rappusille. Kauhee fiilis😭😭 ne ei mieti yhtään miltä musta tuntuu😭😭😭😭😭

4

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkäauttoi

Yritä puhuu nille siitä. Ja jos teil on naapureita, kato et ne on kotona, mutta kerro se kun he ovat selvinpäin. Koska jos he käyvät agressiivisiksi (tuskin) niin varmista että saat apua jostain. En nyt mikään paras neuvoja ole, mutta et saa pelätä loppu nuoruuttasi.
      Voimii ja jaksamist :)

• TsemppiäSinulle

Mene paikalliseen terveyskeskukseen ja etsi sieltä lastensuojeluviranomainen hoitajien avustuksella, ota asia puheeksi ja kerro perinpohjin mitä kotona tapahtuu! Sinun ei tarvitse kärsiä noin vastuuttomien vanhempien ryyppäämisestä ja lasten jättämistä oman onnensa nojaan! Olet alaikäinen, eikä sinun tarvitse ottaa vastuuta tommosten juoppojen takia! Onko sinun kummisi millaisia? Voitko ottaa heidän kanssaan asia puheeksi, tai isovanhempien? Jos voisit AINA silloin kun lähtevät ryyppäämään lähteä jonkun selväjärkisen aikuisen luokse yöksi, ni ei tarvi pelätä ja miettiä tulevatko kotiin ja millaisessa kunnossa. Ei se sinun vikasi ole koska vanhempasi ovat juoppoja! Rohkeasti vaan jonkun ammattilaisen puheelle heti kun mahdollista! Onhan sinulla kouluterveydenhoitaja jolle myös voit kertoa pahan olosi. Voimia ja jaksamista sinulle, kyllä asiat selkiintyvät kun saat kerrottua asiasi luotettavalle henkilölle.

• tttooolö

On todella ikävä kuullä että sun vanhemmat ei käyttäydy kuin vanhemmat. Missä asut? Voit soittaa esim.poliisillekin (112)ja kerrot mikä sun tilanne on. Auttavat varmasti.
      Jos asut kaupungissa niin voit mennä koska vaan esim.nuorten turvakotiin. Sinne voi mennä minä vuorokauden aikana tahansa. Siellä saat olla omassa rauhassa ja turvassa.Henkilökunnan kanssa voi keskustella mm.siitä kauanko olet siellä ja muuta vastaavaa. Se ei maksa sulle yhtään mitään.

Sun vanhempien pitäisi olla susta vastuussa, ei sun heistä. Tarvitset turvaa ja rakkautta. Rauhaa.
      Voi olla että vanhempasi heräävät vihdoin tajuamaan asioita kun uhataan huostaanotolla.
      Alkoholismi on sairaus, mutta en puolustele vanhempiasi yhtään. Heillä pitäisi vanhempina myös olla aivot jotka sanoo että he tarvitsevat apua.

Toivottavasti sun tilanne paranee. Voimia!!

• mekkk

Ei niitä vanhempia tartte lapsen odotella kotito vaan menet nukkumaan kun nukuttaa ja ne tulevat kun tulevat ja vanhemmuus on aika hukassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6062
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      339
      5387
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2717
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2625
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      87
      1912
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1707
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1591
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1553
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1423
    Aihe