Hyvä, Laadukas ja Suht edullinen Moottorisaha?

enolemikäänrikas

Morjens! Olis tarkoitus hankkia oma ensimmäinen moottorisaha, kun olisi vähän tiedossa Pientä polttopuu ja rakennushommia. Hinta katto olis sellanen ku Maximissaan: 200€ saa maksaa ja olen yrittänyt katsoa sopivaa sahaa ja silmään osuikin Motonetin Homelite HCS3840BPK1 Moottorisaha hinta noin 130€ huiteil pyöritään että, mitäs sanoo Ammattilaiset/Asiantuntijat kannattaako tälläisen vähätuloisen ja köyhänmiehen ostaa noin halpaa moottorisahaa?

5

2266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunturinaali

kenenkään ei kannata ostaa motonetin homeliteä. stihl 170 on ainoa 200e saha jonka voi ostaa.

• mökkisahuri

Jos sinulla ei ole vara ostaa uutta merkkisahaa (Sthil, Husqvarna...), niin osta käytetty sellainen. Tuollainen alle 200e:n halpissaha kestää todennäköisesti ilman huoltoa yhden kesän. Sen jälkeen sen huolto (jos sellaista lötyy), maksaa saman. Eli käytetty hyvä tai vähän lisää budettia ja saat sahan loppuiäksesi.

• Dolmarsahanomistaja

Hmmm..... Tuota noin jos kerran kun sulla on tiukka budjetti tuo 200€ niin käyppäs kattomas esim vaikka: K-Raudasta Dolmar PS-32c tai PS 35c tosin Dolmar PS-35 inan kalleempi 270€ mutta kestävää saksalaista laatua, Tehokas ja lähtee melkein aina kerta laakista käyntiin (1-3 vetoa) mutta älä vaan sitten erehdy ostaa mitään Mc Cullochin sahaa. En voi suositella: Mc Cullochia, Käynnistys ongelmia.

• baali

Dolmari on pudonnut kehityksen kelkasta. 32 on jopa mökille alitehoinen. 35 ylihintainen ja kaikki dolmarit painavia. Myynti organisaatioon ei panosteta ja varaosat tilaustavaraa eli kalliita. Merkki huoltoja ei juuri ole eli muut hoitaa sen mitä kiinnostaa.
        Näiden vuoksi dolmaria saa joskus käytettynä halvalla kun niitä vaihdetaan helpompiin merkkeihin.
        Mccullock on sama kuin jonsered tai husqvarna. Jos on käynnistysongelmia ne samat on myös rinnakkaismerkeissä.

• enolemikäänrikas

Ok. kiitoksia tiedosta, pitänee siis katsoa jotain käytettyä hyvää ja voisin samalla verrata uuteenkin sahaan. Tietysti uudessa sahassa on se hyvä puoli, että niissä tulee yleensä mukana takuukin samalla, jos sattuisi hajoamaan, mutta jotkut vähällä käytöllä olleet Sthilit ja Husqvarnat vaikuttaisivat hyviltä valinnoilta, nyt pitänee vaan katsoa minkälainen saha Stihlistä tai Husqvarnasta sopii meikäläisen kätösiin paremmin ja kävin jo kokeilees Dolmareita ja totesin että en ottaisi kumpaakaan niistä Dolmarin malleista, vaikka ilmatteeks saisin, koska aivan liian painavia ja kömpelöitä just ne Dolmarin PS 32c ja PS 35c. eli tulin siihen tulokseen että, se on Joko Sthil tai Huqvarnan sahoista joku niistä ja budjetti on just sen 200€ tietty voin vähän muutaman kympin sinne /tai tänne panostaa lisääkin jos ajattelisin näin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3673
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2382
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2117
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1599
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1522
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      283
      1351
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe