Miten kulkee 2017 "nelisilmä" 230hv Octavia RS ?

Autobild.de mittasi:

2017 Skoda Octavia RS 230hv farmari (etuveto):
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 6,9s

2014 M-B C220d sedan 170hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,6s
0-100 km/h: 7,7s

http://www.autobild.de/artikel/skoda-octavia-rs-combi-test-11854997.html
Ilmianna
Jaa

66 Vastausta


2017 Skoda Octavia RS 230
0–130 km/h 10,5 s

2014 M-B C220d
0–130 km/h 12,6 s
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Missä rs-lippispoju aikoo etuvetoisella ritsallaan kiihdytellä laillisesti noihin nopeuksiin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
automotive.experience kirjoitti:
Missä rs-lippispoju aikoo etuvetoisella ritsallaan kiihdytellä laillisesti noihin nopeuksiin?
Autorunkkarinkin pitäisi tietää, että ohituskiihtyvyys on tärkeämpää, kuin 0- 50 kmh. Ai ei tiedä? Samapa tuo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
AikuistenOikeasti kirjoitti:
Autorunkkarinkin pitäisi tietää, että ohituskiihtyvyys on tärkeämpää, kuin 0- 50 kmh. Ai ei tiedä? Samapa tuo.
Nimenomaan!
80-120km/h Skoda 4,0 sek, M-B 5,9 sek.
40-140km/h Skoda 9,2 sek. M-B 13,5 sek.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Zeperfs kirjoitti:
Nimenomaan!
80-120km/h Skoda 4,0 sek, M-B 5,9 sek.
40-140km/h Skoda 9,2 sek. M-B 13,5 sek.
Ei taida olla tuolla Mersu-pojalla olla sitä kokemusta ohituksista Suomen valtateillä. Jos joskus on päässyt kokeilemaan "koeajo-tapahtumassa" Mersua, ei sieltä kauaksi ehdi. 0 - 50 kmh ehtii...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Onpas herkkä asia kun sillä etuvetoisella ritsalla jää jalkoihin kaupunkiliikenteessä niin raivopäisenä vertaillaan sellaisia kiihtyvyysvälejä josta kortti heilahtaa hyllylle.

Tämä onkin tätä RS-keijon logiikkaa kun ei ole paskaakaan kokemusta oikeasti sporttisista autoista tai edes tehokkaista perheautoista. Eikä teillä myöskään kokemusta edes modernista takavetoisesta perheautosta pidempiä matkoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
automotives kirjoitti:
Onpas herkkä asia kun sillä etuvetoisella ritsalla jää jalkoihin kaupunkiliikenteessä niin raivopäisenä vertaillaan sellaisia kiihtyvyysvälejä josta kortti heilahtaa hyllylle.

Tämä onkin tätä RS-keijon logiikkaa kun ei ole paskaakaan kokemusta oikeasti sporttisista autoista tai edes tehokkaista perheautoista. Eikä teillä myöskään kokemusta edes modernista takavetoisesta perheautosta pidempiä matkoja.
Automotivaattori kykenee jo myöntämään, ettei "harrasta" mitään muuta kuin kaupunkiliikenteen raivopäistä kiihdyttelyä koeajotapahtumien Mersuilla. Sen tosin kaikki tietävät muutenkin. 0 - 50 kmh-kiihdyttelyllä onnistuu liikenteen vaarantaminen helposti. Sitähän se on, ei muuta.

Miksi muuten käytät nimimerkkiä "automotives"? Haluatko, että Google sekoittaa tulostuksesi tähän:

http://www.valmet-automotive.com/automotive/cms.nsf/www/ukifi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
AikuistenOikeasti kirjoitti:
Automotivaattori kykenee jo myöntämään, ettei "harrasta" mitään muuta kuin kaupunkiliikenteen raivopäistä kiihdyttelyä koeajotapahtumien Mersuilla. Sen tosin kaikki tietävät muutenkin. 0 - 50 kmh-kiihdyttelyllä onnistuu liikenteen vaarantaminen helposti. Sitähän se on, ei muuta.

Miksi muuten käytät nimimerkkiä "automotives"? Haluatko, että Google sekoittaa tulostuksesi tähän:

http://www.valmet-automotive.com/automotive/cms.nsf/www/ukifi
Hän hakee nimimerkillään uskottavuutta, mutta uskottavuus kuihtuu välimerkkivirheisiin. Tyyppi ei osaa jakaa virkkeissä olevia lauseita pilkuilla!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvin kulkee, kiitos kysymästä. Oliko muuta?
Ilmianna
Jaa
Kaikki ostamaan Saksasta 3 vuotiaita alle 30 tkm ajettuja Mersuja häkkikauppiailta.
Ilmianna
Jaa
Ihan odotetusti kulkee, eli käytännön suorituskyky selvästi Mersua parempi kuten tietysti 60 hv:n tehoerolla pitääkin.
Ilmianna
Jaa
Käytännössä tollaset nokivasarat on jatkuvasti tientukkona.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Skoda tientukkeena. Voi kiihdyttää paikaltaan ja vaihtaa kaistaa suoraan etioyöriä pompottavan ja taakse jäänedn skodan eteen!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hehahhaha kirjoitti:
Skoda tientukkeena. Voi kiihdyttää paikaltaan ja vaihtaa kaistaa suoraan etioyöriä pompottavan ja taakse jäänedn skodan eteen!
Kylläpäs sitä ollaan nyt niin tohkeissaan, kun vähän härnätään..haha..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Joo, 540hv 76t. 9 akselia joista 6 paripyörillä, ei o kerkeä peli 😀
Ilmianna
Jaa
Alfa Romeokin tuonut uuden takavetoisen sedanin mallistion (viimeksi oli 75 vuonna 1992). Alfan insinöörit ja testaajat vaativat vuosikausia johtoryhmältä päätöstä siirtyä paremmat ajo-ominaisuudet mahdollistaviin takavetoihin nykivästä, puskevasta, epätasapainoisesta etuvedosta.

Alfakun jättää 180hv voimin uuden 230hv Octavia RS:n kuin tikku paskaan ja Octavia pääsee rinnalle juuri ja juuri 100km/h vauhtiin mennessä.

Alfa Giulia 2.2d A takaveto 180hv:
0-50 km/h: 2,4s
0-100 km/h: 7,3s

http://www.autobild.de/artikel/alfa-romeo-giulia-bmw-3er-test-10825807.html
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Mitenkäs menee alfalla 0-250tkm?
Škodalla menee hyvin ☺
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Onko tuokin nokivasara? En osta, vaikka paskalle taipuminen on vaikeaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miltä tuntuu kun takavetoiset M-B C350e ja Bmw 330e jättävät nekin tuon Octavia RS "sporttimallit" kuin tikku paskaan?

Esim. Takavetoinen Mercedes C350e (211hv bensa+70hv sähkö):

0-50 km/h: 2,1s
0-100 km/h: 5,9s

Sen tiedämme, että sinä nyt et ole metriäkään edes ajanut takavetoisella hybridillä, joka samalla nautinto ajaa, suorituskykyinen ja tarvittaessa ekologinen.

Bmw 330e hinnat alkaen muuten alk. 45000e
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Onkos Bemarin hinnat alkaen mallissa vielä veivattavat takaikkunat?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Onko turboskoda-pojulilla paluu tulevaisuuten prosessi käynnissä siellä turbulentissa pääkopassa?

Verrataan kaikki 90-luvun lopun teiniritsa Bemareita uusiin Skodiin eikö vain? No uudemmistahan 2010-luvun takavetoisista sinulla ei olekaan metriäkään kokemusta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
automotives kirjoitti:
Onko turboskoda-pojulilla paluu tulevaisuuten prosessi käynnissä siellä turbulentissa pääkopassa?

Verrataan kaikki 90-luvun lopun teiniritsa Bemareita uusiin Skodiin eikö vain? No uudemmistahan 2010-luvun takavetoisista sinulla ei olekaan metriäkään kokemusta.
Kaiken pullistelusi jälkeen en enää ikinä osta takavetoista autoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
turboskoda kirjoitti:
Kaiken pullistelusi jälkeen en enää ikinä osta takavetoista autoa.
Näin on. Musta Bemari on toki kusipään synonyymi jo perinteisesti, mutta että sun piti kaikkien takavetoisten autojen maine pilata. Ei voi auttaa. Mutta 2-sarjan BMW Active Tourer vaikuttaa näpsäkältä perheautolta omaan käyttöön... :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Minkäslainen maine Audilla nykyisin? Onko se herrasmiesmäisen sankarin automerkki vai?

Suosittelen vain teitä hankkimaan kokemusta 2010-luvun takavetoisella kun etuvetoisen "urheiluautojen" ja Skodan ajettavuuden kehuskelu muutenkin mennyt johonkin aivan utopistisiin sfääreihin.

Olen testitoiminnoissa testannut erilaisilla alustan komponentteja testaavilla ratapätkillä muutaman vuoden ja harrastuksena käynyt välillä moottoriradalla kun sellaista kalustoa on käytettävissä. Sinänsä saatte pitää ja haaveilla teinibemareista ja vuodattaa tunteenne niitä kohtaan, eipä minua kiinnosta. Täytyy vain sano, että takavetoinen uusi Bemari 330e on oikealla rengastuksella paljon parempi ajettava kuin etuvetoiset "urheikullisetkin" mallit kuten vRS.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
automotives kirjoitti:
Minkäslainen maine Audilla nykyisin? Onko se herrasmiesmäisen sankarin automerkki vai?

Suosittelen vain teitä hankkimaan kokemusta 2010-luvun takavetoisella kun etuvetoisen "urheiluautojen" ja Skodan ajettavuuden kehuskelu muutenkin mennyt johonkin aivan utopistisiin sfääreihin.

Olen testitoiminnoissa testannut erilaisilla alustan komponentteja testaavilla ratapätkillä muutaman vuoden ja harrastuksena käynyt välillä moottoriradalla kun sellaista kalustoa on käytettävissä. Sinänsä saatte pitää ja haaveilla teinibemareista ja vuodattaa tunteenne niitä kohtaan, eipä minua kiinnosta. Täytyy vain sano, että takavetoinen uusi Bemari 330e on oikealla rengastuksella paljon parempi ajettava kuin etuvetoiset "urheikullisetkin" mallit kuten vRS.
Hei, jopa mainitsit Skodan Skoda-palstalla. En ala kiittämään, varsinkin kun vRS Ocatvia ei kiinnosta lainkaan. Vastaavat Auditkin evvk, vaikka niillä ajavat ovat ihan ihmisiä hekin. Sukulainen on ajanut beliveto V6-bensa A4 Audeilla yli kaksikymmentä vuotta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyllä kannattaakin maksaa 10-20000 euroa ekstraa siitä että auto kiihtyy puoli sekuntia nopeammin...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0pisteviis kirjoitti:
Kyllä kannattaakin maksaa 10-20000 euroa ekstraa siitä että auto kiihtyy puoli sekuntia nopeammin...
Mites se VRS:n hintalisä vaikkapa verrattuna 1.4 TSI?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Voivoi...siis ihan oikeesti..jos toinen kiihtyy 6sek ja toinen 7sek sataseen niin kokeilkaapa ihan käytännössä..sillä ei oo mitään merkitystä.
Tulkaa muuten joskus kokeilemaan kun on kiihdytyspäiviä..siellä on ajettu ja kokeiltu näitä..ja suljettu alue niin turvallista vielä.
Tuommoiset auton niin kiihtyy jo ihan tarpeeksi et pääsee rekasta turvallisesti ohi...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mutku koeajotapahtumien parkkipaikoilla ei tartte ohitella rekkoja!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei kule, aina on joku eella vaikka polvisi että homoperse repeää
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
no se o porshetkii köökytelly tää automotiraattori

Tulipa pyörähdettyä Kauniaisissa tuossa muutama päivä sitten ja tarjottua Kilossa Helsingin keskustan suuntaan pientä yllätystä Porsche-kuskille joka veti ulompaa kaistaa jonon ohi ja meninpä siitä sitten Porschen perässä, kaarrenopeus jäi rampin alkupään kurvissa alhaiseksi, kuski antoi kaasua vasta kaarteen loputtua (osaamaton kuski) ja kaasupohjassa C250 CDI 204hv takaveto Mersuni jäi Porschen perässä noin autonmitan verran täysillä kiihdyttävästä 2000-luvun alun Porsche 911 Carrera 4 avomallille 110 km/h vauhtiin mennessä. Porschekuski oli tietenkin ihmeissään ja ilmeisesti pienessä vitutuksessa polki Porscheaan sinne 160-180 km/h vauhtiin asti Turun moottoritiellä Helsingin suuntaan kun itse jäin 110 km/h laillista vauhtia ajamaan.

300hv nelivetoinen urheiluauto ei kuskinsa takia pärjännyt edes takavetoiselle 204hv perheautolle. Radalla vapaa-ajalla ja testiradalla työkseni sen verran ajanut nuoresta iästä huolimatta, että kyllä C250 CDI mallillakin Suomessa pystyy jättämään aikalailla kaikki autot tai ainakin reilusti tehokkaampien autojen kanssa menemään tasoissa ihmettelemään niin valolähdöstä kuin tuollaisissa kaarreajotilanteissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
lökösenpena kirjoitti:
no se o porshetkii köökytelly tää automotiraattori

Tulipa pyörähdettyä Kauniaisissa tuossa muutama päivä sitten ja tarjottua Kilossa Helsingin keskustan suuntaan pientä yllätystä Porsche-kuskille joka veti ulompaa kaistaa jonon ohi ja meninpä siitä sitten Porschen perässä, kaarrenopeus jäi rampin alkupään kurvissa alhaiseksi, kuski antoi kaasua vasta kaarteen loputtua (osaamaton kuski) ja kaasupohjassa C250 CDI 204hv takaveto Mersuni jäi Porschen perässä noin autonmitan verran täysillä kiihdyttävästä 2000-luvun alun Porsche 911 Carrera 4 avomallille 110 km/h vauhtiin mennessä. Porschekuski oli tietenkin ihmeissään ja ilmeisesti pienessä vitutuksessa polki Porscheaan sinne 160-180 km/h vauhtiin asti Turun moottoritiellä Helsingin suuntaan kun itse jäin 110 km/h laillista vauhtia ajamaan.

300hv nelivetoinen urheiluauto ei kuskinsa takia pärjännyt edes takavetoiselle 204hv perheautolle. Radalla vapaa-ajalla ja testiradalla työkseni sen verran ajanut nuoresta iästä huolimatta, että kyllä C250 CDI mallillakin Suomessa pystyy jättämään aikalailla kaikki autot tai ainakin reilusti tehokkaampien autojen kanssa menemään tasoissa ihmettelemään niin valolähdöstä kuin tuollaisissa kaarreajotilanteissa.
No mites se munavoi..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pröötprööt
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eipä haldex-nelivetoinen pikkuruinen 211hv Audikaan mitenkään erikoisesti lähde:

Audi Q3 2.0 TFSI quattro DSG 211hv:
0-50 kmh: 2,8s
0-100 kmh: 7,5s

http://www.autobild.de/artikel/audi-q3-vw-tiguan-test-3400111.html
Ilmianna
Jaa
Miltä tuntuu kun rinkelimosakin jää katsomaan takavaloja skodasta nyt puhumattakaan?
Ilmianna
Jaa
Keitä tuo vatimoottori oikein kyykyttelee kaupunkialueilla? Ilmeisesti kuitenkin mautoja, tai mitä lie koppimopoja. Kiihdytys 0 - 50 km/h viittaa tuollaiseen.
Ilmianna
Jaa
Ainakin etuveto 1.8:lla turha yrittää kiihdytellä, sutii sutii ja sutii. Määräaikaishuollon kuntotarkistuksessa oli mitattu reilu 1000km ajetuilla renkailla jo 0,5 mm ero etu- ja taka urasyvyydessä - vaikken edes ole revitellyt tuolla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sulla onkin tarkka huolto-ohjelma.

Sutii myös 80 - 120 kmh? Kova peli on tuo...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mietin tässä jos vaihtaisin C250 CDI takavetoni vaikkapa takavetoiseen 265hv Opel GT malliin jonka turbokoneessa potentialai 320-350hv tehoihin asti.

Talviautoksi saisi vielä takavetoisen Opel Omega farmarin viimeisimpiä mallivuosia 2002-2003 johon kunnon talvirenkaat ja GT talliin talveksi. Suurilla Lisäpainoilla farkun tavaratilaan luodaann aavistuksen takapainoinen painonjakauma 44-43%/56-57% jolla sitten takavetoinen Omega jättää liukkailla jopa nämä ns. markkinoiden surkeimmat avustavat nelivedot kuten Honda CR-V, Toyota Rav4 hybrid ja osan haldex-ritsoista.
Ilmianna
Jaa
Tai sitten vain yksi ympärivuotinen auto voisi olla SLK350, kun tilantarvetta ei juuri ole.

2011 M-B SLK350 (305hv) takaveto:
0-50km/h: 2,1s
0-100 km/h: 5,5s

Laittaisin ehdottomasti tuohon sen SLK 200 mallimerkinnän ja sitten vaan paikan tullen kouluttamaan hermostunutta RS-poikaa tai rinkelimossepelleä. Uusi 2016 300hv neliveto Audi S3 muuten menee sekä 0-50km/h: 2,1s että 0-100km/h: 5,3s suurinpiirtein samaan aikaan eli kädettömille lippispäisille rinkelipelleille yllätystä luvassa.

http://www.autobild.de/artikel/mercedes-slk-350-gegen-sl-350-test-1602164.html
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Perheauto-palstalla veijari kertoo, että "tilantarvetta ei ole" ja ei tajua olevansa aivan väärässä paikassa. Esittelet ties mitä molo-kiesejä pojille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
NolottaaPuolestasi kirjoitti:
Perheauto-palstalla veijari kertoo, että "tilantarvetta ei ole" ja ei tajua olevansa aivan väärässä paikassa. Esittelet ties mitä molo-kiesejä pojille.
Perheauto-palsta? Mihin unohtui "RS on täydellinen urheiluauto" ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
mites menee skeida octavia rs vs Toyota Corolla LFA :D ? nonnii, eihän ruma itälintta skeida pysy perässä vaikka pakilla ajaisi, ruma itäkippo skeida jää kuin paikalleen jopa kisoissa Datsun GT-R mallin kanssa :D skodisteilla on fakta ja fiktio hämärtynyt pahasti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kyykman on hyvä vaan ja jatkaa Holistina ihan tavan Skodan ruostumisen ja hajoamisen kommentointia. Automotives kyykyttelee räsät. Jookosta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
SayonaraSamovaari kirjoitti:
Kyykman on hyvä vaan ja jatkaa Holistina ihan tavan Skodan ruostumisen ja hajoamisen kommentointia. Automotives kyykyttelee räsät. Jookosta?
Cuck
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
itse kävin koeajamassa tuon rs skodan ja oli tavattoman laiskan tuntuinen, laatikko vaihtaa koko ajan vaihteita,aivan kuin elektroniikka olisi sekaisin. tododella huono ajettava ja se sisämeteli, aivan järkyttävää tasoa noinkin kalliissa autossa, ajoin samana päivänä 2005vm Toyota Avensis mallia 2.0 bensakoneella 150hv niin huomattavasti pirteämpi moottori on Toitsussa ja hiljainen ohjaamo ja vakaa mutta kuitenkin mukavan pehmeä jousitus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Miten sait jalan pois moottoritilasta, kun hellitit kaasua kiihdytyksen jälkeen? Vai oliko rintapelti rapea? 😁
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Holisti on todella nimensä mukainen. Kirjoittelee kännissä puuta heinää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
AveTsiisar kirjoitti:
Miten sait jalan pois moottoritilasta, kun hellitit kaasua kiihdytyksen jälkeen? Vai oliko rintapelti rapea? 😁
ei ollut tulipelti vielä niin mätä että kaasupoljin olisi lattian läpi mennyt, mutta kyllä huomasi että skodista puuttuu sinkitys, ruostetta oli jo selvästi havaittavissa. ihmettelin kun 2005vm Toyota kuitenkin vielä täysin ruosteeton lähes uuteen skodaan verrattuna. ei lupaa skodalle pitkää ikää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HOLISTI74.91 kirjoitti:
ei ollut tulipelti vielä niin mätä että kaasupoljin olisi lattian läpi mennyt, mutta kyllä huomasi että skodista puuttuu sinkitys, ruostetta oli jo selvästi havaittavissa. ihmettelin kun 2005vm Toyota kuitenkin vielä täysin ruosteeton lähes uuteen skodaan verrattuna. ei lupaa skodalle pitkää ikää.
No hyvä. Mukavaa että Tojotan moottorista ei ole suoraa yhteyttä kabiiniin. Tosin eipä sitä eroa huomaa metelin määrässä, kun taulussa on huipputehon kierrokset ja "raaka voima" välittyy lingerilongeri-renkaisiin...

Kai Skodan pohja oli jo puhki ruosteesta?😂
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
yllättävää kyllä, skodan pohja ei ollut vielä puhki vaikka ruosteessa jo olikin, en tosin koputellut sitä millään. oiskohan ruuvimeisseli mennyt jo läpi jos ois varovasti koputellut....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HOLISTI74.91 kirjoitti:
ei ollut tulipelti vielä niin mätä että kaasupoljin olisi lattian läpi mennyt, mutta kyllä huomasi että skodista puuttuu sinkitys, ruostetta oli jo selvästi havaittavissa. ihmettelin kun 2005vm Toyota kuitenkin vielä täysin ruosteeton lähes uuteen skodaan verrattuna. ei lupaa skodalle pitkää ikää.
Kyllä se Skodakin on sinkitty, siinä missä muutkin konsernin tuotteet ja kukin voi päätellä onko se hyvä asia, kun sitä muutaman vuoden pitää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Murrosikäiski kirjoitti:
Kyllä se Skodakin on sinkitty, siinä missä muutkin konsernin tuotteet ja kukin voi päätellä onko se hyvä asia, kun sitä muutaman vuoden pitää.
Sinkki ei auta asiassa yhtään, saadaan vain uskoteltua suomipojulle että nyt on ruostumaton auto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tervehenkistä autojen ominaisuuksien vertailua reilussa meiningissä.
Ilmianna
Jaa
Vastuuvapauskorjauksista
14.12.2016 11:29
OSKARI - 19.10.2016 klo 10:21

Ostin 1,8 bensa skodan vm 2010. Autolla oli ajettu 58t. Heti huomasin että öljyvalo vilkkui usein josta reklamoin. Sanoivat että tehdään mittaus. VW-konsernin mukaan heidän moottorinsa saa kuluttaa 0,5 litraa tuhannella kilometrillä, mistähän ne tuonkin ovat keksineet?
Ei siinä mitään heti sen jälkeen alkoi kytkinkin ravistaa muutama tuhat kun olin ajanut.
Tehtiin öljynkulutus mittaus ja kosla vei 0,72 l/1000km, eli yli sallitun. Sanoin ok korjatkaa vaan auto.
Mutta METRO AUTO TURKU myyntipäällikkö PASI SAJO heitti minulle laskelman että korjaus maksaa 3250 eur, mikä on asiakkaan osuus. Eli ostin auton jonka päälle pitäisi vielä pulittaa tuo summa jotta voisin ajaa ehjällä autolla. Hänen mukaansa minun olisi pitänyt tietää että näissä autoissa saattaa olla öljyn kulutus ongelma. Ja kytkin on normaali kuluva osa. Siis 58t ajetussa autossa!!!
Ei siinä muuta auta kuin viedä asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
Eli varautukaa tällaisiin VW-konsernin autojen kanssa.

SKODAN OSTAJAN PITÄÄ TIETÄÄ JO OSTAESSA ETTÄ ÖLJYÄ PALAA..EI KORJATA
Ilmianna
Jaa
Oha se kiva oku vrs kyykytää
Ilmianna
Jaa
Ilmianna
Jaa
Mites se "Uusi RS saa muut vinkumaan" kirjoitus? Idiootit ei tajua että halutessaan pyörivät monien muiden jaloissa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Halutessaan, toki.

Pitäähän sun mopo-skootterisi päästää pätemään. :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Niin tyypillistä todeta, että fantastisen ohjaustunnon ja tarkkuuden kera varustettu uusi takavetoinen Alfa Giulia hinnat alkaen bensaturbolla (39000 e) pieksee 200hv suorituskyvyssä ja käsiteltävyydessä Skodan etuvetoiset RS-mallit. Nimittäin Auto, Motor & Sport mittasi takavetoiselle Giulian 200hv bensaturbolle 0-100 km/h ajaksi 6,8s.

Alfan arvostus, fiilis, ajotuntuma, ketteryys, käsiteltävyys vihdoin taas takavetoisena pistää ajodynamiikkaperspektiivistä BMW 3-sarjalaisen häpeälliseen tilaan, koska se todellakin jää Alfan jälkeen tässä osiossa vaikka muissa se saattaa pisteissä voittaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Jee. Kyyk is back. Tuliko lopputili uudesta työpaikasta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ajelkoon Vatimoottori sillä Alfalla (kesäauto). Talvella sitten jalkaisin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei kutsutaksi tullutkaan? Piti mennä polkupyörää taluttaen. Kun en ole robotti.
Ilmianna
Jaa
Oktaavit eli skeidataavit ei ole nelisilmiä, ne on persesilmiä :D
Ilmianna
Jaa
60 hevosvoimaa siihen että pääsee teoriassa 800 millisekuntia nopeammin paikaltaan satasen vauhtiin :D

Skodistien typeryys ei yllätä koskaan
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Miten kulkee 2017 "nelisilmä" 230hv Octavia RS ?

Autobild.de mittasi:

2017 Skoda Octavia RS 230hv farmari (etuveto):
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 6,9s

2014 M-B C220d sedan 170hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,6s
0-100 km/h: 7,7s

http://www.autobild.de/artikel/skoda-octavia-rs-combi-test-11854997.html

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta