Testo/mieliala

avutonväsähtänyt

30v mies kyselee. S-testo 13,5 (10-33) ja vapaa 220 (150-800). Voiko tällaiset arvot aiheuttaa apatiaa, välinpitämättömyyttä, laiskuutta, ei libidoa, väsähtäneisyyttä, kyvyttömyyttä saada mielihyvää mistään, selittämättömiä särkyjä/kankeutta eri puolilla ja tunnetta kuin elämästä on kaikki jo kaluttu joten ihan sama? Kaikki löytyy ja vähän epäilyttää.

12

388

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wretyutrewty

      Viitearvoissahan nuo sun tulokset on, joten kokeilepa löytää syy apatiaan jostain muualta.

      • avutonväsähtänyt

        Tuo on ~80-vuotiaan viitearvoja, eikä siitä enää ylöspäin mennä. Sen vuoksi epäilyttää.

        Itsestä vaikuttaa apatia ym. ongelmien johtuvan siitä, ettei energiaa vaan riitä mihinkään muuhun kuin välttämättömiin asioihin ja sen takia on vaikea mistään muusta kiinnostua, joka aiheuttaa kituvaa elämänlaatua. Eikö testolla ole iso merkitys energian kannalta?


      • veede

        Onko tuo "vapaa 220" TestoVL vai TestoV? Olikos muita mittauksia kuin S-testo ja vapaa?


      • aesrtdyfugihojguy
        avutonväsähtänyt kirjoitti:

        Tuo on ~80-vuotiaan viitearvoja, eikä siitä enää ylöspäin mennä. Sen vuoksi epäilyttää.

        Itsestä vaikuttaa apatia ym. ongelmien johtuvan siitä, ettei energiaa vaan riitä mihinkään muuhun kuin välttämättömiin asioihin ja sen takia on vaikea mistään muusta kiinnostua, joka aiheuttaa kituvaa elämänlaatua. Eikö testolla ole iso merkitys energian kannalta?

        Viitearvoissa oleva testo tarkoittaa sitä, että se on viitearvoissa, eikä asiaa tarvitse enempää selvitellä. Kokeilepa seuraavaksi mielenterveyspuolta, tuikitavallinen masennus saa aikaan samat oireilut. Tuo sama sulle varmasti sanottiin lekurissakin.


      • avutonväsähtänyt
        veede kirjoitti:

        Onko tuo "vapaa 220" TestoVL vai TestoV? Olikos muita mittauksia kuin S-testo ja vapaa?

        220 on TestoVL. Muitakin mittauksia, TSH ja T4V oli jonka perusteella kilpirauhasen vajaatoiminta ja tyroksiini ollut kohta vuoden, joten sen voi luultavasti sulkea pois.


      • avutonväsähtänyt
        aesrtdyfugihojguy kirjoitti:

        Viitearvoissa oleva testo tarkoittaa sitä, että se on viitearvoissa, eikä asiaa tarvitse enempää selvitellä. Kokeilepa seuraavaksi mielenterveyspuolta, tuikitavallinen masennus saa aikaan samat oireilut. Tuo sama sulle varmasti sanottiin lekurissakin.

        Kyseessä on n. 75-vuotiaan miehen testoviitearvo. Käytännössä se tarkoittaa että on elämässä n. 45v edellä.

        On erittäin ihmeellistä, jos sinun mielestäsi tuolla ei olisi mitään merkitystä. Ei ole vaikeaa kuvitella, että tuon ikäisillä ei enää niin paljon seiso eikä niin paljon ilon aiheitakaan enää ole.


      • erwtsysrasESDFGHD
        avutonväsähtänyt kirjoitti:

        Kyseessä on n. 75-vuotiaan miehen testoviitearvo. Käytännössä se tarkoittaa että on elämässä n. 45v edellä.

        On erittäin ihmeellistä, jos sinun mielestäsi tuolla ei olisi mitään merkitystä. Ei ole vaikeaa kuvitella, että tuon ikäisillä ei enää niin paljon seiso eikä niin paljon ilon aiheitakaan enää ole.

        No ei tuo ole iästä kiinni, sukukypsän miehen testoarvoissa on yläviitteen sekä alaviitteet ja jos arvot on viitearvojen välillä, sillon ne on ok, eikä muuta tarvi selvitellä. Tuo on ihan tk-lekurin näkemys, ei omaa keksintöäni.


      • just_joo
        erwtsysrasESDFGHD kirjoitti:

        No ei tuo ole iästä kiinni, sukukypsän miehen testoarvoissa on yläviitteen sekä alaviitteet ja jos arvot on viitearvojen välillä, sillon ne on ok, eikä muuta tarvi selvitellä. Tuo on ihan tk-lekurin näkemys, ei omaa keksintöäni.

        Nuo yleiset viitteet mitä käytetään ovat 18-100 vuotiaille, vaikka sitä ei missään olekaan kirjoitettu. Luonnollisesti 100-vuotias ei ole "sukukypsä mies" ja on viitteen alapäässä, 18-vuotias yläpäässä, ja 30-vuotias lähempänä yläpäätä kuin alapäätä. Uskomatonta että tuollainen "pikku" lääketieteellinen seikka on ohitettu näissä viitteissä, että testosteronilla on taipumusta pudota loppua kohden eikä ole segmentoitu ikäluokittain lainkaan. Mikähän siinä on oikein idea?

        Tässä. 30-vuotiaan mediaani yli 20, ei 13:

        http://3.bp.blogspot.com/_hUU8QufjO5U/TEIJyQWhbLI/AAAAAAAABF4/7DKq2k6il6g/s1600/testosteron-2.JPG


    • vm43

      Olin 65v kun S-Testoni oli 12 ja tk-lekuri väitti sen olevan riittävä ikäiselleni.
      Salilla oli teho vähissä ja palautukset pitkiä. Rankempi treeniviikko söi "kotitarve-energiankin".
      U-lekuri kirjoitti testogeelille reseptin ja olen hölvännyt nämä 8 vuotta.
      Yleinen vireystaso on hyvä ja palautuminen fyysisistä ponnisteluista on siedettävää tasoa.
      Olen vuosittain tarkistuttanut sekä testotason, että eturauhasen PSA:n.
      Kevään testo osoitti 37,4 joka on ikäiselleni vähintään riittävä ja oloni on sellainen, etten ole katsonut tarpeelliseksi määrittä testojakaumaa.

      73 vuotisella seisoskelee ja on muutenkin ilonaihieta.

      • kaltoin_kohdeltu

        Itse olen 24v. ja oli testo 12. Vapaa testo 202. Lääkärit sanoivat kaiken olevan kunnossa. No ei mulla isompaa kiinnostusta testovalmisteisiin kylläkään ja varmaan toi teston mataluus vain osasyy erektio-ongelmissa koska muitakin vaivoja on.


      • kaltoin_kohdeltu

        Niin ja noi testot mitattiin pari v. sitten eli olin silloin 22v.


      • vm43
        kaltoin_kohdeltu kirjoitti:

        Niin ja noi testot mitattiin pari v. sitten eli olin silloin 22v.

        Oma tuotanto.
        9kk ensimmäisen, ja 6kk toisen suolistosyövän leikkauksen jälkeen aloitin puolitehoisen kuntoilun ja 2kk sen aloituksen jälkeen mittautin oman S-Testotasoni. Olin ollut ilman korvausta 11kk joten kyse oli omasta tuotannosta. Lukema oli 22.
        Teetin testin yksityislabrassa joten tulos ei vaarantanut saman klinikan kirjoittaman testoresptin uusimista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1290
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1066
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      69
      835
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      770
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      644
    Aihe